هرچه اکنون هستیم محصول افکاری است که سابقاً داشته ایم و حالا داریم.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » افزایش بهره وری با هوشمندسازی حمل و نقل

    افزایش بهره وری با هوشمندسازی حمل و نقل

    وزیر راه و شهرسازی گفت: باید با هوشمندسازی و زیاد کردن ایمنی در بزرگراه ها، میزان بهره‌وری را در بخش حمل و نقل را زیاد کردن دهیم.

    افزایش بهره وری با هوشمندسازی حمل و نقل

    به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان؛ عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل و راهداری اظهار کرد: پرسشها لجستیکی و راهداری بسیار گسترده هستند و این عنوان در بخش حمل و نقل اثر بسیار زیادی بر جای می‌گذارد.

    آخوندی تأکید کرد: توسعه بخش‌ راهداری و حمل و نقل اثرات بسیار گسترده‌ای در تولید ناخالص داخلی دارد و موجب آبادانی کشور می‌شود.

    وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: زمانی که از آبادانی یک کشور صحبت می‌کنیم باید بخش‌های جاده‌ای، ریلی و بندری و همچنین تمامی زیر ساخت‌ها در این حوزه وجود داشته باشند که این امر نشانگر اهمیت این بخش است.

    افزایش بهره وری با هوشمندسازی حمل و نقل

    وی با بیان اینکه ۴۰ سال گذشته تنها ۵۰ هزار کیلومتر بزرگراه ها آسفالت بود گفت: در حال حاضر این میزان از آسفالت جاده‌ها ۴ برابر و به ۲۰۷ هزار کیلومتر رسیده است.

    آخوندی اظهار کرد: در گذشته تنها ۲ میلیون ماشین در جاده‌ها تردد می‌کرد ولی امروزه این میزان به ۲۰ میلیون ماشین زیاد کردن یافته به طوری که هر سال ۱٫۲ میلیون ماشین وارد جاده‌های کشور می‌شود.

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در حال حاضر بخش حمل و نقل از پیچیدگی اجتماعی بسیار گسترده‌ای برخوردار است افزود: در وزارت راه و شهرسازی به عنوان ایمنی توجه بسیاری داریم .

    وی در خصوص ایمنی گفت: نباید ایمنی را در حوزه حمل و نقل جایگزین عنوان دیگری کرد و همواره باید ایمنی در رأس حمل و نقل باقی بماند لیکن یک لحظه غفلت از آن خطرآفرین خواهد شد.

    وزیر راه و شهرسازی گفت: باید با هوشمندسازی و زیاد کردن ایمنی در بزرگراه ها، میزان بهره‌وری را در بخش حمل و نقل را زیاد کردن دهیم.

    آخوندی اظهار کرد: ایمنی هم در بخش عرضه و هم در بخش تقاضا باید تبدیل به یک فرهنگ شود و متأسفانه در این بخش بسیاری فکر می‌کنند که باید ایمنی تنها در جاده‌ها ایجاد شود.

    وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: ایمنی باید از شروع طرح تا بهره‌برداری در رأس کارها قرار گیرد و یک فرهنگ رفتاری و مهندسی باید در بهره‌برداران قرار گیرد.

    وی گفت: اصلاح جاده‌، اصلاح وسیله نقلیه، اعمال قانون امداد و درمان، اصلاح واکنش‌ها بهره‌برداران از جمله مسائلی است که در بحث کمیسیون ایمنی باید پیگیری شود.

    آخوندی در ادامه به هوشمند شدن حمل و نقل اشاره کرد و گفت: بدون هوشمندسازی، ایمن شدن بسیار سخت است در نتیجه در بخش هوشمندسازی تمرکز بسیاری کرده‌ایم.

    وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: هزار و ۲۷۰ دوربین کنترل سرعت در جاده‌ها راه اندازی شده است و مابقی دوربین‌ها نیز در مراحل اجرایی شدن قرار دارد.

    آخوندی در ادامه به دسترسی به اطلاعات حمل و نقلی اشاره کرده و گفت: این عنوان جنبه روانی دارد و زمینه‌ساز توسعه بازار خدمات حمل و نقل می‌شود.

    افزایش بهره وری با هوشمندسازی حمل و نقل

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اطلاعات حمل و نقلی باید به صورت آزاد در دسترس باشد گفت: مردم به مسائلی از جمله سوانح بسیار متمرکز هستند بنابراین باید تمامی اطلاعات مورد نیاز در این بخش به صورت کاملا آزاد در اختیار مردم قرار گیرد.

    وی در ادامه به سامانه ۱۴۱ اشاره کرد و گفت: تمامی مردم از این سامانه جهت مقاصد گردشگری و نیز دریافت اطلاعات هواشناسی استفاده می‌کنند و این سیستم توانسته است تا به امروز بسیار بافایده باشد.

    آخوندی به حمل و نقل هوشمند و نوبت‌گیری بر خط اشاره کرد و گفت: در گذشته تمامی رانندگان کامیون و بارهای آن حداقل ۱۵ روز در نوبت تخلیه و بارگیری قرار داشتند ولی امروزه این مدت انتظار تنها به دو روز کم کردن پیدا کرده و این خود زمینه ساز کم کردن قیمت تمام شده است کالا شده است است.

    وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: ما باید این میزان انتظار را به وسیله هوشمند کردن حمل و نقل کوتاه تر کنیم و از سوی دیگر قیمت بهره‌وری در این بخش زیاد کردن دهیم.

    وزیر راه و شهرسازی گفت: باید با هوشمندسازی و زیاد کردن ایمنی در بزرگراه ها، میزان بهره‌وری را در بخش حمل و نقل را زیاد کردن دهیم.

    وی در خصوص حاشیه‌های سود حمل و نقل گفت: در تمامی دنیا حاشیه‌های سود حمل و نقل یک یا دو درصد تعیین می‌شود و در کشور عزیزمان ایران نیز باید به این عنوان نیز توجه کنیم لیکن کم کردن یک درصد نیز باعث از بین رفتن مسابقه در این بخش می‌شود.

    آخوندی با بیان اینکه در وزارت راه و شهرسازی دو عنوان همواره پیگیری می‌شود گفت: یک عنوان مربوط به زنجیره لجستیک از مبدإ تا مقصد است و در این بخش تخلیه، بارگیری و حمل و نقل کالا باید به صورت زنجیره وار به یکدیگر مرتبط باشد.

    وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در صورتی کشور عزیزمان ایران در این حوزه موفق می‌شود که بتوانیم از این اوضاع استراتژیک خود استفاده کنیم و مسابقه با کشورهای همسایه را زیاد کردن دهیم.

    وی تأکید کرد:ایمنی و کیفیت کار بدون مسابقه ایجاد نمی‌شود و ما حوزه حمل و نقل را نمی‌توانیم با تعارف اصلاح بخشیم.

    افزایش بهره وری با هوشمندسازی حمل و نقل

    آخوندی با بیان اینکه تمام ادعای ما جهت داشتن کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب است گفت: کریدور بین‌المللی باید در بخش فراملیتی و کشوری کالا را جابه‌جا کند و ما باید در این بخش کارها خود را تقویت کنیم.

    وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: لجستیک، هوشمندسازی حمل و نقل دو مفهوم بسیار مهمی هستند که در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دادیم و امیدوار هستیم بتوانیم از این طریق میزان بهره‌وری قیمت آن را زیاد کردن دهیم.

    وی گفت: باید در این حوزه ایده‌های نو مطرح شود و استارت‌آپ‌ها و سیستم بازرگانی نوین را ایجاد کنیم تا از طریق آن بتوانیم بارنامه کاغذی را از بین بردن کنیم.

    آخوندی افزود: متأسفانه در حوزه حمل و نقل با یک بخش سنتی و یک بخش فناوری و هوشمند سازی روبه‌رو هستیم که هر روز این حوزه مشمول بر تحولات جدیدی است بنابراین ما باید بتوانیم در کنار هوشمندسازی مدیریت را در این بخش زیاد کردن دهیم.

    وزیر راه و شهرسازی از فعال شدن حمل و نقل ترکیبی خبر داد و گفت: باید بتوانیم از طریق کریدور شمال به جنوب میزان حمل و نقل بار را در قالب یک حمل و نقل ترکیبی زیاد کردن دهیم و با مدیریت و دسترسی تازه بتوانیم این حوزه را تقویت کنیم.

    وی گفت: زمانی کریدور شمال به جنوب فعال می‌شود که تمام بخش ریلی از قزوین به آستارا برسانیم و این عنوان خود باعث زیاد کردن قیمت بهره‌وری می‌شود.

    آخوندی تأکید کرد: باید دسترسی افراد را به منابع باری و حمل و نقلی تسهیل کنیم و با ایجاد تعهد در این بخش یکپارچگی کشور عزیزمان ایران را به پیش ببریم.

    انتهای خبر /

    واژه های کلیدی: عباس آخوندی | شهرسازی | اطلاعات | ماشین | ایمنی | هوشمند | میلیون | لجستیک

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • خرید کتاب خارجی
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • افست کتاب لاتین
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • کتاب اورجینال
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال