باران باش و ببار و نپرس کاسه های خالی از آن کیست.(کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » پاسخ به ۷ پرسش که هر لحظه راجع به عفونت های سینوسی می پرسید

    پاسخ به ۷ پرسش که هر لحظه راجع به عفونت های سینوسی می پرسید

     سینوزیت مشکلی است که باعث بروز ناراحتی زیادی می شود و گاهی با سرماخوردگی اشتباه گرفته می شود. در این مقاله به چند پرسش مهم و مرسوم در مورد سینوزیت پاسخ داده می شود.

    پاسخ به 7 پرسش که هر لحظه راجع به عفونت های سینوسی می پرسید

    سینوزیت مشکلی است که باعث بروز ناراحتی زیادی می شود و گاهی با سرماخوردگی اشتباه گرفته می شود. در این مقاله به چند پرسش مهم و مرسوم در مورد سینوزیت پاسخ داده می شود.

    آیا درمان قطعی سینوزیت مزمن ممکن است و پاسخ به چند پرسش دیگر

    من خیلی از شاخصه های شوهرم را دوست دارم. او اهل طنز و خنده هست، فرد شگفت انگیزی است و اخلاق کاری او بی نظیر هست. شوهرم فرد مورد علاقه من در تمام دنیا هست. ولی هنگامی که اخلاق کاری باعث می شود به مدت چند هفته ۲۴ ساعته کار کند، در ابتدا تحسینش می کنم، تا اینکه اتفاقی که قرار است بیفتد را به خاطر می آورم.

    عبارات مهم : پیشگیری از بیماری – مقابله با سینوزیت
    سینوزیت!! شوهر من اجازه نمی دهد چیزی مانع کار او شود، ولی او مستعد مبتلا شدن به سینوزیت است و این عفونت به شدت او را اذیت می کند، به طوری که هیچ وقت ندیده ام.

    من از برایان Brian خواهش کردم که به دنبال یک درمان دائمی جهت سینوزیت باشد، اما او اصرار داشت که با مصرف داروی بدون نسخه Afrin-Sudafed-Claritin cocktail درمان می شود. از آنجایی که به نظر می رسید نمی توانم شوهر لجباز خود را قانع کنم تا جراحی سینوزیت را در نظر بگیرد، بنابراین تصمیم گرفتم عالی ترین کار را انجام دهم: در مورد این مسئله بنویسم. می خواستم در مورد این چالش ناتوان کننده ای که شوهرم چند بار در سال با آن درگیر می شد، زیاد بدانم و به دکتر مراجعه کنم تا بپرسم آیا روش بهتری جهت مقابله با سینوزیت به جای مصرف کلی داروی بدون نسخه وجود دارد.

    بنابراین به دکتر مادلین شوبرگ Madeleine Schaberg،متخصص گوش و حلق و بینی در کوه سینا Mount Sinai در نیویورک مراجعه کردم تا بتوانم این علائم را اصلاح بخشم. در ادامه تمام چیزهایی که به من یاد داد و پاسخی که به سوالاتم داد را می خوانید.

    ۱٫ سینوزیت چیست؟

    سینوزیت عمدتا زمانی اتفاق می افتد که التهاب زیادی در داخل سینوس ایجاد می شود. شوبرگ در این باره توضیح می دهد: “هنگامی که غشا داخلی سینوس ها ملتهب می شود، مسیر طبیعی مخاط را می بندد. بنابراین مخاطی که بدن در روز تولید می کند در سینوس ها انباشه می شوند و این مسئله عفونت در پی دارد.

    پاسخ به ۷ پرسش که هر لحظه راجع به عفونت های سینوسی می پرسید

    ۲٫ سینوزیت چه حسی در فرد مبتلا ایجاد می کند؟

    طبق گفته های شوهر من، سینوزیت حسی شبیه به فوت دارد. شوبرگ به طور مشخص تری توضیح داد که علائم اولیه سینوزیت عبارتند از احتقان بینی، ترشحات زرد یا سبز از بینی و درد و فشار در ناحیه صورت.بعضی افراد نیز در دندان های خود درد حس می کنند، لیکن دندان ها به پایین سینوس های فکی* maxillary sinuses یا سینوس های گونه می رسند. در این شرایط ممکن است احساس کنید صورت شما پر یا خیلی سنگین است. ولی این درد شبیه به سردرد عادی نیست و درد سینوس است و خستگی شدید در پی دارد.

    * سینوس فکی maxillary sinuses : در زیر چشم و در استخوان گونه واقع هست. سینوزیت فکی باعث ایجاد درد و احساس فشار در گونه ها می شود (دندان درد و سردرد).

    ۳٫ سینوزیت از کجا می آید و آیا می توان از آن پیشگیری کرد؟

    یکی از مرسوم ترین علل بروز سینوزیت ویروس است. شوبرگ می گوید: ” معمولا شما دچار یک سرماخوردگی می شوید که به سینوزیت تبدیل می شود. اگر التهاب به وجود آمده بعد از چند روز برطرف نشود، ماندن مخاط در سینوس ها ادامه پیدا کرده و یک عفونت شدید به وجود می آید. باکتری دارای یک محیط مرطوب و مناسب است و شروع به گسترش یافتن کرده و به عفونت تبدیل می شود.

     سینوزیت مشکلی است که باعث بروز ناراحتی زیادی می شود و گاهی با سرماخوردگی اشتباه گرفته می شود. در این مقاله به چند پرسش مهم و مرسوم در مورد سینوزیت پاسخ داده می شود.

    ۴٫ چطور می توان تفاوت بین سینوزیت و سرماخوردگی را بیان کرد؟

    یک سرماخوردگی معمولی بین ۵ تا ۷ روز طول می کشد که طی ۳ یا ۴ روز در بدترین حالت است و سپس علائم شروع به اصلاح می کند. ولی سینوزیت به این سرعت از بین نمی رود. شوبرگ در این باره می گوید: سینوزیت زیاد از ۱۰ روز طول می کشد و هر روز احساس بد و بدتری دارید، در برابر سرماخوردگی که همه چیز در یک هفته اتفاق می افتند، گرچه در ابتدا علائم خیلی مشابه هستند.”

    ۵٫ آیا سینوزیت مسری است؟

    بخش زیاد آن خیر. در دو روز اول، قبل از اینکه بتوانید تشخیص دهید که آیا سرماخوردگی است یا سینوزیت، مسئله مسری است. اوایل مبتلا شدن به بیماری ویروس زیادی را از ترشحات بینی خود در اطراف پراکنده می کنید – از بینی خود به همه جا. ولی به مرور وقت این ویروس به عفونت سینوس تبدیل می شود و دیگر مسری نیست.

    ۶٫ سینوزیت چطور درمان می شود؟

    ظاهرا داروی بدون نسخه شوهر من در واقع بدترین چیز نیست. شوبرگ می گوید: اگر سینوزیت به نظر می رسد که ویروسی هست، از ضد التهاب و ضد انعقادهایی مانند ادویل سرماخوردگی و سینوس Advil Cold and Sinus ، Sudafed، Mucinex D یا Motrin استفاده کنید. بعضی دکتر ها ممکن است استروئید تجویز کنند تا کمک کنند عفونت را در بدن از بین ببرند و یک ضد انعقاد نیرومند مانند Afrin می تواند به باز شدن سینوس ها در روزهای اول که فرد احساس گرفتگی دارد، کمک کند ( از این ضد انعقاد زیاد از ۵ روز متوالی استفاده نکنید لیکن احتمال اعتیاد به دارو وجود دارد).

    در مورد این پرسش که آیا جراحی گزینه مناسبی است؟ شوبرگ می گوید:” جهت سینوزیت مزمن، شبیه به مشکلی که شوهر شما دچار آن هست، جراحی آندوسکوپی سینوس endoscopic sinus surgery خیلی مرسوم است. این جراحی بستگی به میزان التهاب مزمن دارد، ولی جراحی در باز کردن مسیرهای تخلیه و بازسازی طبیعی سینوس ها بسیار موثر است.”

    قطعا برایان تنها نیست: طبق بیانیه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، سینوزیت مزمن بیش از ۳۰ میلیون امریکایی را تحت تاثیر قرار داده است. شوبرگ می گوید: ” این یک مسئله تشریحی هست. سینوس بسیاری از بیماران که باز شده است خیلی کوچک است که یعنی حتی کمترین میزان التهاب، به سینوزیت تبدیل می شود. افرادی که دارای دهانه بزرگتری هستند، التهاب بیشتری را تحمل می کنند.”

    ۷٫ در درجه اول چطور می توان از سینوزیت پیشگیری کرد؟

    واکسن آنفلوآنزا بزنید، بهداشت و تمیزی دست هایتان را حفظ کنید و هر لحظه بعد از خروج از مترو از مواد ضد عفونی کننده دست استفاده کنید. هر کاری که می توانید انجام دهید تا میزان قرار گرفتن در معرض ویروس را به حداقل برسانید.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : مبتلایان به سینوزیت بخوانند

    اگر می خواهید زیاد بدانید : دردسرهای سینوزیت

    پاسخ به ۷ پرسش که هر لحظه راجع به عفونت های سینوسی می پرسید

    اگر می خواهید زیاد بدانید : بایدها و نبایدها جهت کسانی که سینوزیت دارند

    اگر می خواهید زیاد بدانید : سینوزیت درمان دارد؟

    اگر می خواهید زیاد بدانید : علایم و درمان انواع سینوزیت

    اگر می خواهید زیاد بدانید : درمان سینوزیت با یک روش موثر خانگی

     سینوزیت مشکلی است که باعث بروز ناراحتی زیادی می شود و گاهی با سرماخوردگی اشتباه گرفته می شود. در این مقاله به چند پرسش مهم و مرسوم در مورد سینوزیت پاسخ داده می شود.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : خطر مبتلا شدن به سینوزیت مزمن یکی دیگر از خطرات آلودگی هواست

    اگر می خواهید زیاد بدانید : از کجا بفهمیم بیماری سینوزیت داریم؟

    تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    اختصاصی سیمرغ


    واژه های کلیدی: پیشگیری از بیماری | مقابله با سینوزیت | درمان سینوزیت | سینوزیت چیست | سینوزیت مسری | سرماخوردگی | مبتلا شدن | ضد التهاب | درمان ان | بیماری | سینوزیت

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • چاپ کتاب اورجینال
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • چاپ کتاب لاتین
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال