نباید از خسته بودن خود شرمنده باشی بلکه فقط باید سعی کنی خسته آور نباشی.
خوش آمدید - امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » بنیاد مستضعفان از اراضی آزاد راه سهمی ندارد ، قطعه یک آزاد راه پایتخت کشو

    بنیاد مستضعفان از اراضی آزاد راه سهمی ندارد ، قطعه یک آزاد راه پایتخت کشو

    مدیرعامل شرکت آزاد راه پایتخت کشور عزیزمان ایران _ شمال گفت: قطعه یک آزاد راه پایتخت کشور عزیزمان ایران شمال پیشرفت ۸۸ درصدی داشته و تا نوروز۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد.

    بنیاد مستضعفان از اراضی آزاد راه سهمی ندارد ، قطعه یک آزاد راه پایتخت کشو

    به گزارش گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، مهران اعتمادی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کلاس‌های تخصصی-آموزشی و دیدار از آزادراه تهران-شمال جهت دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از سوی شرکت آزادراه برگزار شده است هست، بیان کرد: بدین ترتیب دانشجویان با آخرین تکنولوژی روز دنیا در آزادراه پایتخت کشور عزیزمان ایران ـ. شمال آشنا می‌شوند.

    وی با تأکید بر اینکه ضرورت دارد تکنولوژی روز آزادراه تهران-شمال در دیگر آزادراه‌های کشور نیز گسترش یابد، گفت: بعضی موارد در آزادراه پایتخت کشور عزیزمان ایران ـ. شمال جهت نخستین بار در کشور اجرا شده است است که در این‌باره می‌توان به همان تونل‌های دو پوششه اشاره کرد.

    مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال افزود: هدفگذاری کرده‌ایم انتقال اطلاعات آزادراه تهران- شمال به مسئولان، وزیر راه و شهرسازی، نمایندگان کمیسیون عمران مجلس و مدیر بنیاد مستضعفان در قالب پکیج خاص به‌روز شده، به صورت منظم ارائه شود تا همه در جریان پیشرفت فیزیکی آزادراه تهران- شمال باشند.

    بنیاد مستضعفان از اراضی آزاد راه سهمی ندارد ، قطعه یک آزاد راه پایتخت کشو

    * پیشرفت ۸۸.۵ درصدی منطقه یک آزادراه تهران‌-شمال

    اعتمادی بیان کرد: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی در منطقه یک آزادراه تهران- شمال ۸۸.۵ درصد ارزیابی می‌شود.

    وی راجع به وقت زیربار رفتن قطعه یک گفت: ظرف یک هفته آینده بازبینی مجدد در امکان تکمیل و افتتاح قطعه یک آزادراه پایتخت کشور عزیزمان ایران – شمال با ۹۵ درصد پیشرفت را بررسی می‌کنیم و در حال بررسی هستیم که ببینیم می‌توانیم قطعه یک آزادراه تهران- شمال را به نوروز امسال برسانیم یا خیر، فعلاً برنامه ما این است که این پروژه را تا عید نوروز ۹۷ زیر بار عبور ببریم.

    * تکمیل قطعه دوم آزادراه تا ۲.۵ سال آینده/ اتصال آزادراه تهران-شمال به بزرگراه موجود کندوان

    مدیرعامل شرکت آزادراه پایتخت کشور عزیزمان ایران – شمال با اشاره به اینکه در قطعه ۲ آزادراه نیز فعالانه کار می‌کنیم و پیشرفت حدود ۲۰ درصد هست، ادامه داد: حفاری در تونل البرز در قطعه دوم آزادراه تهران- شمال به حدود ۸۰ درصد در لاین شرقی (رفت) رسیده است.

    وی افزود: در منطقه دو با همکاری بنیاد، دولت و قوه قضائیه کار به سرعت در حال انجام هست، ارتفاع تراز ارتفاعی مسیر در منطقه دو بالاتر برده‌ایم و از سطح رودخانه بالاتر رفت که این موجب شد مسئله درگیری با معارضان محلی کم کردن یابد و به حداقل برسد که در پیشرفت سرعت کار مؤثر است.

    مدیرعامل شرکت آزاد راه پایتخت کشور عزیزمان ایران _ شمال گفت: قطعه یک آزاد راه پایتخت کشور عزیزمان ایران شمال پیشرفت ۸۸ درصدی داشته و تا نوروز۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد.

    اعتمادی با بیان اینکه قطعه دوم آزادراه تهران- شمال تا ۲.۵ سال آینده اجرا و تکمیل می‌شود، گفت: در حال مطالعه هستیم ببینیم می‌توان قبل از تونل البرز مسیر تکمیل شده است را به بزرگراه موجود کندوان وصل کرد و یا آنکه بعد از تونل البرز بخشی از قطعه سوم هم اجرا و مسیر به بزرگراه موجود وصل شود، ولی احتمال آنکه بعد از تونل البرز به بزرگراه موجود وصل شویم زیاد است.

    * تعیین وظیفه نحوه اجرای قطعه سوم آزادراه تهران-شمال تا آخر امسال

    مدیرعامل شرکت آزادراه پایتخت کشور عزیزمان ایران – شمال اظهار کرد: در قطعه سوم آزادراه بحث فاینانس مطرح است که در این باره با شرکت‌های «هیوندایی» و «دوو» به صورت یکسان و با شرکت «دوو» به صورت مستقل در حال مذاکره هستیم؛ البته با گروه‌های دیگری نیز مذاکره می‌کنیم؛ مثلاً با فاینانسر‌های ایتالیا، چین و کره نیز در این باره در حال مذاکره هستیم.

    اعتمادی تأکید کرد: تلاش ما این است که تا آخر سال نحوه اجرای قطعه سوم آزادراه تهران- شمال تعیین وظیفه شود.

    مدیرعامل شرکت آزادراه تهران- شمال ادامه داد: جهت قطعه سوم ۱.۲ میلیارد یورو فاینانس مورد نیاز داریم که البته اولویت ما استفاده از پیمانکار داخلی هست، در این باره در ازای هر پیگیری که از مجری خارجی داریم با یک مجری داخلی نیز صحبت کردیم که تا کنون با ۶ گروه ایرانی و ۴ گروه خارجی مذاکراتی داشته‌ایم.

    وی گفت: پیمانکار مجری پروژه در بدترین حالت ایرانی – خارجی و در عالی ترین حالت که مطلوب ما است ۱۰۰ درصد ایرانی هست، ولی در حالتی دیگر ممکن است مجری ۵۱ درصد ایرانی و ۴۹ درصد خارجی باشد و همچنین مقرر است تا ۷۵ درصد هزینه راه را فاینانس خارجی بیاوریم.

    اعتمادی ادامه داد: اولویت ما استفاده از پول و پیمانکار ایرانی در اجرای قطعه سوم آزادراه تهران- شمال است و این مطلوب‌ترین کار جهت ما است.

    بنیاد مستضعفان از اراضی آزاد راه سهمی ندارد ، قطعه یک آزاد راه پایتخت کشو

    وی افزود: حالتی دیگر این است که فاینانس ۱۰۰ درصد خارجی باشد، ولی مجریان ایرانی باشند و ۵۱ درصد استفاده از توان ایرانی و ۴۱ درصد استفاده از مجری خارجی باشد و حالتی دیگر هم فاینانس ۱۰۰ درصد خارجی و مجری ۱۰۰ درصد ایرانی است که البته تحقق این عنوان سخت است.

    * تصرف اراضی وعده داده شده است به شرکت آزادراه تهران-شمال بابت مسکن مهر پردیس‌/ بنیاد از اراضی آزادراه سهمی ندارد

    مدیرعامل شرکت آزادراه پایتخت کشور عزیزمان ایران – شمال راجع به میزان تحویل اراضی به بنیاد مستضعفان طبق قرارداد اولیه ساخت آزادراه پایتخت کشور عزیزمان ایران ـ. شمال توضیح داد: در طول آزادراه هیچ زمینی تحویل ما نمی‌شود و این اشتباهی است که از اول مطرح شده است و جا افتاده هست؛ آزادراه حریم دارد که در این حریم (که عدد کوچی است) بهره‌برداری اقتصادی باید با مجوز آزادراه و به وسیله ذی‌نفعان باشد، ذی‌نفع می‌گوید من زمین دارم، زمنیش کنار آزادراه است و عنوان در کل طول مسیر است و لاغیر؛ در طول مسیر آزادراه تهران- شمال ممکن است ۴ تا ۵ نقطه به عنوان مجتمع خدماتی -رفاهی در نظر گرفته شود که ضابطه خاص خود را دارد و آن‌ها در اقتصاد آزادراه و تأمین مالی آزادراه نقشی ندارند.

    اعتمادی افزود: البته یکسری از اراضی هم طبق تعهد دولت قرار است به ما واگذار شود تا اگر آورده دولت پاسخگوی نیاز مالی آزادراه نباشد، زمین به ما بدهند.

    مدیرعامل شرکت آزادراه تهران- شمال گفت: یکی از این اراضی قطعه‌ای ۱۰۰ هکتاری در پردیس است که متأسفانه دولت آن را تصرف کرده و در آن مسکن مهر (فاز ۵ پردیس) ساخته‌اند؛ قطعه‌ای زمین نیز جایی دیگر هست، ولی از آزادراه به شرکت آزادراه پایتخت کشور عزیزمان ایران ـ. شمال زمینی واگذار نمی‌شود.

    مدیرعامل شرکت آزاد راه پایتخت کشور عزیزمان ایران _ شمال گفت: قطعه یک آزاد راه پایتخت کشور عزیزمان ایران شمال پیشرفت ۸۸ درصدی داشته و تا نوروز۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد.

    * تأمین مالی دولت و وزارت راه پایاپای پیش می‌رود/ آورده ۳۰۰۰ میلیارد تومانی دولت و بنیاد

    اعتمادی تأکید کرد: رسما اینجا اعلام می‌کنم که تأمین مالی برابر توافق انجام شده است بنیاد و وزارت راه در مجموع معادل هم پیش می‌رود و البته ممکن است یکی از طرفین جلوتر و عقب‌تر باشد، ولی در مجموع بنا بر تراز طرفین که شرکت حسابرسی مسئول بررسی آن و جزو توافقات ابلاغ آزادراه در تراز تصویب شده است هست، مطلوب پیش می‌رود.

    مدیرعامل شرکت آزادراه پایتخت کشور عزیزمان ایران – شمال افزود: تا آخر سال ۹۵، طرفین تراز نزدیک به هم دارند و از آن به بعد برابر بررسی‌ها پرداخت‌های دو طرف حدود ۵۰- ۵۰ است.

    وی ادامه داد: شرکت حسابرسی پرداخت‌ها را کنترل می‌کند و طرفین به صورت مساوی ۱۵۰۰ میلیارد تومان پول آورده‌اند؛ هم دولت و هم بنیاد نگاه خاص از خود گذشته جهت تأمین مالی آزادراه تهران- شمال دارند.

    مدیرعامل شرکت آزادراه تهران- شمال گفت: دولت پول خوبی در آزادراه تهران- شمال آورده و با روش‌های دیگر نیز تأمین مالی کرده است و چنین مجموعه آزادراهی در هیچ جای کشور نداریم.

    بنیاد مستضعفان از اراضی آزاد راه سهمی ندارد ، قطعه یک آزاد راه پایتخت کشو

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: بزرگراه | ایرانی | خارجی | تهران | ایران | اخبار اقتصادی | آزادراه تهران-شمال | بنیاد مستضعفان

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال رباتیک
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • کتاب اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری