در این جهان، همواره برای كسانی كه از خطری بهراسند، خطری وجود خواهد داشت.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » کچلی و موی سفید در جوانی هشدارهایی جهت بیماری قلبی!!

    کچلی و موی سفید در جوانی هشدارهایی جهت بیماری قلبی!!

    محققان به تازگی دریافته اند افرادی که دچار کچلی می شوند و در سنین پایین موی سفید در سر خود مشاهده می کنند، بیش از دیگران در معرض خطر

    کچلی و موی سفید در جوانی هشدارهایی جهت بیماری قلبی!!

    محققان به تازگی دریافته اند افرادی که دچار کچلی می شوند و در سنین پایین موی سفید در سر خود مشاهده می کنند، بیش از دیگران در معرض خطر بیماری عروق کرونر هستند. این مقاله به تحقیقات انجام شده است می پردازد.

    کچلی و موی سفید دو عامل آینده نگری کننده بروز بیماری قلبی هستند!!!

    محققان هندی می گویند الگوهای کچلی مو در مردان جوان خطر مبتلا شدن به بیماریهای قلبی را تا ۵ برابر زیاد کردن می دهد. این مسئله در مورد زنان هم درست هست.
    شاید امروزه جوان ترها باید کمی زیاد توجه کنند، کچلی با زیاد کردن پنج برابری مبتلا شدن به بیماری های قلبی در ارتباط است!!

    عبارات مهم : بیماریهای قلبی – مبتلا شدن

    این مسئله در تحقیقات تازه ای مشخص شد که اخیرا در ۶۹ مین کنفرانس هر سال انجمن قلب و عروق هند Cardiological Society of India یا CSI انجام شده است است.

    در این تحقیق محققان بیان داشتند که در برابر چاقی مبتلا شدن به بیماری های سریع هنگام قلبی را تا ۴ برابر زیاد کردن می دهد. دکتر کمال شارما Kamal Sharma مدیر و محقق مهم این پژوهش در یک مصاحبه با healthline در مورد این بررسی توضیح می دهد که در ادامه به آن می پردازیم.

    دکتر شارما می گوید: این بررسی طوری طراحی شده است است تا به دنبال کچلی در بیمارانی باشد که جهت بیماری قلبی حاضر می شوند و کچلی را با شدت و پیچیدگی بیماری قلبی مرتبط می دانیم.

    شارما می گوید این تحقیق به این پرسش نیز پاسخ می دهد که کدام یک سریعتر رخ داده است: بیماری قلبی یا کچلی. “در وقت وقوع بیماری قلبی، کچلی تقریبا وجود دارد. از این رو می توانید نتیجه بگیرید که کچلی قبل از بیماری قلبی رخ داده است.

    دکتر شارما، دانشیار گروه قلب و عروق در موسسه مرکز قلب و عروق U.N. Mehta همچنین یادآور شد: کچلی و سفید شدن سریعتر از موعد موها باید به عنوان عوامل خطرسازی جهت بیماری عروق کرونر* coronary artery disease در نظر گرفته شوند. این عوامل سن بیولوژیک را نشان می دهند – نه سن تقویمی را – که سن بیولوژیک در تعیین کل خطرهای قلبی عروقی مهم است.

    * بیماری عروق کرونر coronary artery disease :که بیماری سرخرگ تاجی یا بیماری شریان کرونری هم نامیده می شود، زمانی رخ می دهد که شریان های کرونر (رگهای مهم خون که با رساندن خون، اکسیژن و مواد مغذی قلب را حمایت می کنند) آسیب دیده یا معیوب شوند.

    کچلی و موی سفید در جوانی هشدارهایی جهت بیماری قلبی!!

    تحقیق در مورد ارتباط کچلی و موی سفید با بیماری های قلبی چه چیزی را نشان داد؟

    تحقیق نام برده ۷۹۰ مرد زیر ۴۰ سال را که به بیماری عروق کرونر مبتلا بودند و ۱۲۷۰ مرد سالم و همسن گروه اول را مورد بررسی قرار داد. گروه دوم، ۱۲۷۰ مرد سالم به عنوان گروه کنترل در نظر گرفته شدند.

    همه شرکت کننده ها دارای سوابق پزشکی بودند و همچنین الکتروکاردیوگرام* electrocardiogram، اکوکاردیوگرافی echocardiography، آزمایشات خون و آنژیوگرافی عروق کرونر از همه این افراد گرفته شد.

    * الکتروکاردیوگرام electrocardiogram : الکتروکاردیوگرام یا ECG منحنی ای از فعالیت های قلب است که به وسیله دستگاهی به نام الکتروکاردیوگراف ثبت می شود. این دستگاه الکترود هایی دارد که با راه اندازی روی نواحی مشخصی از پوست می توانند خبر های الکتریکی انقباض قلب را دریافت و روی کاغذ ثبت کنند.

    *اکوکاردیوگرافی echocardiography : اکوکاردیوگرافی که تحت عنوان آزمون اکوی قلبی هم نامیده می شود، تستی است که در آن با استفاده از امواج صوتی تصویرهای متحرکی از قلب تشکیل می شود . جهت انجام اکوی قلبی نیازی به بستری در بیمارستان وجود ندارد.

    محققان به تازگی دریافته اند افرادی که دچار کچلی می شوند و در سنین پایین موی سفید در سر خود مشاهده می کنند، بیش از دیگران در معرض خطر

    *آنژیوگرافی کرونری Coronary angiography : روشی است جهت بررسی درون عروق خونی قلب با استفاده از اشعه X.


    به علاوه همه شرکت کننده ها در زمینه الگوی کچلی مردانه مورد ارزیابی قرار گرفتند و بعد از تجزیه و تحلیل ۲۴ نظر متفاوت در مورد کچلی، به آنها نمرات صفر (بدون کچلی)، ۱ (کچلی خفیف)، ۲ (کچلی متوسط) یا ۳ (کچلی شدید) داده شد.

    نمره سفیدی مو نیز براساس درصد موهای سفید این افراد تعیین شد:

    ۱٫ موها کاملا سیاه
    ۲٫ موهای سیاه زیاد از سفید هست.
    ۳٫ موهای سیاه و سفید با هم برابر هستند.
    ۴٫ موهای سفید زیاد از موهای سیاه هست.
    ۵٫ موها کاملا سفید

    و اکنون نتیجه: هر چه موها سفیدتر باشند، احتمال وقوع بیماری عروق کرونر زیاد خواهد بود. این مسئله در گروه کنترل ۵۰ درصد در برابر ۳۰ درصد بود.

    بعد از تطابق سن و دیگر عوامل شدت یافتن کننده بیماری قلبی و عروقی، الگوی کچلی مردانه ۵٫۳ برابر خطر زیاد را نشان داد.

    الگوی کچلی مردانه و سفید شدن زودرس موها در مردان هندی نیرومند ترین عوامل آینده نگری کننده بیماری های عروق کرونر بودند.بعد از آن چاقی به میزان ۴٫۱ برابر خطر را زیاد کردن می داد.

    دیگر عوامل آینده نگری کننده بیماری عروق کرونر

    دیگر آینده نگری کننده های بیماری عروق کرونر عبارتند از:

    • دیابت
    • فشار خون
    • سابقه بیماری شریان کرونر زودرس premature coronary artery disease در خانواده
    • چاقی بخش میانی بدن
    • بالا بودن شاخص توده بدن
    • کلسترول بالا dyslipidemia
    • سیگار کشیدن

    اما تمام عوامل یاد شده است نسبت به کچلی، سفید شدن زودرس موها و چاقی در رتبه پایین تری قرار می گیرند.

    تاثیر عوامل خظرساز بیماری های قلبی بر روی زنان

    گرچه این بررسی فقط بر روی مردان هندی انجام شد، ولی شارما اعتقاد است که این مسئله پیامدهای گسترده تری دارد.

    شارما می گوید: “بررسی های مشابه و تحلیل های چند گانه در قومیت ها ارتباط بیشتری بین بیماری عروق کرونر با کچلی و سفید شدن مو نشان داده است. گرچه این طلاعات مربوط به هندی های آسیا است، ولی دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم سن بیولوژیک که در تغییرات مو مشخص می شود، ارتباطی با بیماری قلبی نداشته باشد.

    شارما فکر می کند این تحقیق جهت زنان هم می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. او در این باره توضیح می دهد: سن بیولوژیک زنان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد، ولی رشد مو تحت تاثیر محیط هورمونی هم هست. این تحقیق الگوی موی خانمانه را مورد بررسی قرار نداد، ولی بررسی های تازه به این مسئله خواهند پرداخت.”

    کچلی و موی سفید در جوانی هشدارهایی جهت بیماری قلبی!!

    تحقیقات آینده در رابطه با ارتباط بیماری قلبی و کچلی و موی سفید

    در حقیقت گزینه های زیادی جهت مطالعه در آینده وجود دارد. شارما در این باره می گوید: ” جدا از سن بیولوژیک و الگوهای آپوپتوز سلول ها cell apoptosis، بررسی پیوندهای هورمونی و ژنتیکی ممکن است توضیح دهد که چطور سن بیولوژیک در شخصی نسبت به شخص دیگر متفاوت است. بررسی های آینده باید این الگوها را جدا از سطح هورمون تستوسترون در مکانیزم ها و ژنتیک مو و پیری قلب و ارتباط آن ها – اگر وجود دارد – بررسی کنند.

    محققان همراه شارما نظر های بیشتری در رابطه با اهمیت این بررسی ارائه دادند.

    دکتر مارکو روفی Marco Roffi مدیر انجمن قلب شناسی اروپا در CSI و مدیر واحد قلب و عروق در بیمارستان دانشگاه ژنو Geneva University Hospital در سوئیس گفت: ارزیابی عوامل خطرآفرین جهت پیشگیری و مدیریت بیماری های قلبی و عروقی حیاتی هستند. عوامل خطرآفرین کلاسیک مانند سابقه خانوادگی بیماری های کرونری، سیگار کشیدن، عدم تحرک، سطح کلسترول بالا و فشار خون بالا عامل اکثر بیماری های قلبی عروقی هستند. هنوز مشخص نشده است که آیا عوامل خطر ساز جدید، مانند مواردی که بیان شد، می توانند ارزیابی خطر بیماری قلبی و عروقی را اصلاح بخشند”

    در حال حاضر آنچه مشخص شده است این است که آنچه جهت پوست سر بد هست، ممکن است جهت عروق کرونر شما نیز بد باشد.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : بیماران قلبی بخوانند

    اگر می خواهید زیاد بدانید : آیا رابطه جنسی جهت بیماران قلبی ممنوع است؟

    اگر می خواهید زیاد بدانید : ۶ راه تشخیص بیماری های قلبی

    محققان به تازگی دریافته اند افرادی که دچار کچلی می شوند و در سنین پایین موی سفید در سر خود مشاهده می کنند، بیش از دیگران در معرض خطر

    اگر می خواهید زیاد بدانید : علائم بیماری قلبی که فکرش را هم نمی کنید

    اگر می خواهید زیاد بدانید : بیماری های قلبی را این گونه آینده نگری کنید

    تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    اختصاصی سیمرغ


    واژه های کلیدی: بیماریهای قلبی | مبتلا شدن | بیماری | ارتباط | تحقیقات | محققان | سلامت | تازه ها و خاص های سلامت

    کچلی و موی سفید در جوانی هشدارهایی جهت بیماری قلبی!!

    کچلی و موی سفید در جوانی هشدارهایی جهت بیماری قلبی!!

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • چاپ کتاب آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • منابع اورجینال رباتیک
  • چاپ کتاب اورجینال
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو