هر انسانی مرتکب اشتباه می شود ؛اما فقط انسان های احمق اشتباه خود را تکرار می کنند.(سیسرون)
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » صدور آرم طرح ترافیک را به کلی منتفی می‌کنیم/ شهردار تهران

    صدور آرم طرح ترافیک را به کلی منتفی می‌کنیم/ شهردار تهران

    محمد علی نجفی با اشاره به وقت کم باقی مانده تا آخر سال، ابراز امیدواری کرد که طرح شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران در زمینه از بین بردن آرم

    صدور آرم طرح ترافیک را به کلی منتفی می‌کنیم/ شهردار تهران

    محمد علی نجفی با اشاره به وقت کم باقی مانده تا آخر سال، ابراز امیدواری کرد که طرح شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران در زمینه از بین بردن آرم طرح ترافیک مورد تصویب شورای عالی ترافیک و شورای شهر قرار گرفته و از اول فروردین ماه سال آینده اجرایی شود.

    محمد علی نجفی، شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران در نخستین نشست خبری:

    شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران در پاسخ به سوالی راجع به آینده اجرای طرح ترافیک در سال آینده، عنوان کرد:

    نظر ما این است که تغییراتی را در طرح ترافیک اعمال کنیم ولی این نظر اول باید در شورای حمل و نقل و ترافیک به تصویب برسد که ما یک جلسه در شورا داشتیم و به جمع بندی نرسیدیم. بعد باید در شورای شهر به تصویب برسد و در ادامه در دولت مطرح شود تا دولت در جریان قرار گرفته و نظارت خود را به ما انتقال یافته کند.

    عبارات مهم : تاثیر گذار – سال آینده

    وی به ذکر جزئیاتی از طرح شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران در این زمینه پرداخت و گفت:

    در این طرح صدور آرم طرح ترافیک را به کلی منتفی می کنیم آیا که هر ساله ۱۰۰ هزار آرم طرح ترافیک به شکل های متفاوت در کنار ۲۰ هزار کارت شناور توزیع می شود و این بدان معنی است که روزانه ۱۲۰ هزار ماشین اجازه ورود به طرح ترافیک را دارند؛ این در حالی است که ضابطه خیلی دقیقی بر نحوه توزیع آرم های طرح ترافیک حاکم نیست و مفاسد و مسایلی هم در گذشته راجع به توزیع این آرم ها وجود داشته است.

    به جای اینکه جهت ورود به مناطق زوج و فرد و طرح ترافیک آرم بفروشیم، اعلام می کنیم که هر خودرویی به هر دلیلی وارد این مناطق شود، باید عوارض خاص آن منطقه را بپردازد. این طرح تقریبا در همه شهرهای بزرگ دنیا که طرح های محدود کننده جهت ورود به هسته مرکزی شهر دارند، به همین شکل اجرا می شود و در حال حاضر فروش کارت و آرم ترافیک در هیج جای دنیا مرسوم نیست.

    صدور آرم طرح ترافیک را به کلی منتفی می‌کنیم/ شهردار تهران

    نجفی در ادامه همچنین به معضل کمبود شهربازی در پایتخت نیز اشاره کرد و گفت:

    یکی دو طرح بزرگ ایجاد شهربازی به وسیله بخش شخصی در تهران در حال اجرا است که البته با بعضی پرسشها برخورد کرده اند و کار کند شده است هست؛ قرار است شهربازی بسیار بزرگی در انتهای غربی اتوبان همت ایجاد شود و امیدواریم این کمبود شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران به زودی برطرف شود.

    شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران در ادامه راجع به راه اندازی مجدد خط ۷ مترو پایتخت کشور عزیزمان ایران تا آخر اسفندماه سال جاری، گفت:

    امیدوارم بتوانیم خط ۷ را تا آخر اسفند راه اندازی مجدد کنیم ولی دوستان در بحش حمل و نقل و ترافیک اعتقاد هستند که آماده سازی مجدد این خط تا اردیبهشت ماه سال آینده طول می کشد؛ یک علت آن نیز خرید تجهیزات خارجی است که به وقت بیشتری نیاز دارد.

    شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران از نظر منابع مالی در فشار زیادی قرار دارد و نمی تواند پول زیادی را تزریق کند ولی همه ما با امید زنده هستیم؛ در نتیجه اگر ممکن باشد خط ۷ تا آخر اسفند ماه و در غیر این صورت تا آخر اردیبهشت ۹۷ افتتاح می شود. وی همچنین از افتتاح بخشی از خط ۶ مترو پایتخت کشور عزیزمان ایران تا آخر شهریور ۹۷ و بقیه بخش های این خط تا آخر سال آینده خبر داد.

    نجفی در پاسخ به سوالی راجع به آینده برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب، تصریح کرد:

    تقریبا یک ماه است که جلساتی را با مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم؛ آنها به حق از اینکه امکانات کافی در شهر آفتاب وجود ندارد گلایه داشتند و ما هم تلاش کردیم آنها را قانع کنیم که با امکانات پیش ساخته می توانیم شرایط را به نحوی فراهم کنیم تا نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب برگزار شود.

    اگر دوستان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این جمع بندی رسیده باشند که نمایشگاه کتاب را در مصلی امام خمینی(ره) برگزار کنند، ما اعتراض خاصی نداریم ولی ترجیح ما بر این است که در سال آینده هم نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب برگزار شود.

    وی همچنین راجع به هنری شدن فضای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران و ایجاد آسایش و آرامش در شهروندان نیز گفت:

    همه چیز باید در شهر بهتر باشد تا صورت و روحیه شهر عوض کردن پیدا کند؛ هم اکنون از نظر کالبد شهر خیلی پیشرفت کردیم و مشکلاتی هم داریم ولی باید زیاد به روح شهر بپردازیم و روح شاد و پرنشاطی را در شهروندان بدمیم.

    نجفی از افزوده شدن تدریجی اماکن فرهنگی و هنری تازه به شهر خبر داد و با اشاره به انعقاد قرارداد خرید تئاتر نصر، گفت:

    سابقه فرهنگ و هنر کشور به میزان زیادی در این تئاتر وجو دارد و بازیگران و صورت های معروف زیادی در تئاتر نصر هنرنمایی کردند؛ از روز شنبه این تئاتر در اختیار شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران قرار می گیرد و بلافاصله فعالیت های مربوط به تبدیل آن به موزه تئاتر را شروع خواهیم کرد.

    طی قراردادی که با کمیته امداد امام خمینی (ره) و جهاد دانشگاهی منعقد کردیم، روز شنبه تئاتر نصر تحویل شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران خواهد شد و بلافاصله فعالیت های عملیاتی جهت تبدیل تئاتر نصر به موزه تئاتر شهر انجام خواهد شد.

    حدود ۱۰ سال پیش استاد عزت الله انتظامی درخواست کردند تئاتر نصر دوباره به بازیگران و صورت های معروف تئاتر برگردد و به عنوان موزه تئاتر تجهیز و آماده شود آیا که همه ما می توانیم رد پای تاریخ فرهنگی کشور را به نوعی در تئاتر نصر ببینیم؛ جایی که بسیاری از بزرگان هنر نمایش روی صحنه رفتند و در آنجا با هنر خودشان مردم را مسحور کردند.

    شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران و بعضی نهادها و ارگان ها دیگر از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از همان دوره تا به امروز جهت تحقق این خواسته تلاش کردند؛ در نتیجه عرض می کنم که بالاخره دیروز قرارداد واگذاری و خرید تئاتر نصر به وسیله شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران به امضا رسید. به گفته نجفی یک ابزار پر قدرت و تاثیر گذار در اختیار بازیگران و صورت های معروف تئاتر واقع شده است است که می توانند شهروندان را تحت تاثیر قرار داده و روح مسئولیت پذیری و همکاری پذیری را در شهر بدمند.

    محمد علی نجفی با اشاره به وقت کم باقی مانده تا آخر سال، ابراز امیدواری کرد که طرح شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران در زمینه از بین بردن آرم

    شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران با اشاره به ارتباط خوب بازیگران و صورت های معروف با شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران در سال های گذشته، گفت:

    قطعا این رابطه تقویت خواهد شد و به خصوص انتظاراتی که شهرداری و مدیریت شهرداری از بازیگران و صورت های معروف دارد ما را بر آن می دارد که دست به دست هم دهیم تا شهر را به محلی جهت آرامش و آسایش شهروندان تبدیل کنیم.

    وی با تاکید بر وسعت و عمق زیاد جشنواره تئاتر شهر در سال های آینده، تصریح کرد:

    شاید بهتر باشد که اسم پایتخت کشور عزیزمان ایران روی این جشنواره قرار گیرد و باید کاری کنیم که در ایام برگزاری، همه فعالیت های فرهنگی و هنری را تحت تاثیر قرار دهد، همچنین مهم است در جهت مردمی کردن هنر نمایش گام برداریم که در فرهنگ دینی و ملی ما سابقه دارد.

    وی ضمن ابراز خرسندی از ارتباط بسیار خوب و مثبت بازیگران و صورت های معروف با شهرداری در سال های گذشته، ابراز امیدواری کرد که از این به بعد نیز این ارتباط دو طرفه، مستقیم تر، عمیق تر و دقیق تر بوده و در جهت نشانه ایجاد آرامش و آسایش جهت شهروندان باشد.

    مسئولیت پذیری و همکاری جویی جزئی از این نشانه است که باید به عنوان توصیه به شهروندان مد نظر قرار دهیم، در این میان قطعا هنر نمایش می تواند به ما کمک شایانی داشته باشد.

    وی نفوذ غیر مستقیم به عمق روح و ناخودگاه مردم را یکی از مزیت های هنر تئاتر دانست و گفت:

    این نفوذ هنر تئاتر قطعا بسیار معنوی و تاثیرگذار خواهد بود؛ همانطور که امروز حتی در مباحث اخلاقی و توصیه به پایبندی به ارزش ها نیز مورد قبول است که اصولا اخلاق یک عنوان و مقوله غیر زبانی است و نمی شود از طریق زبان و بیان، افراد را *متخلق (کسی که با دیگری خوشخویی کند) به اخلاق خوب کرد و یا آنها را به انجام کارهای خوب اخلاقی وا داشت.

    آنچه می تواند اخلاق جامعه را عوض کردن دهد، ابزارهایی است که به صورت ناخودگاه به ذهن و روح مردم نفوذ کرده و تعالیم خود را انتقال یافته کند. از این رو بازیگران و صورت های معروف در عرصه تئاتر باید با توجه به مسئولیت مهم اجتماعی که بر دوش دارند از این هنر استفاده کرده و ما را جهت رسیدن به اهداف مد نظر در اداره شهر کمک کنند.

    شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران در ادامه از برگزاری شش دوره جشنواره تئاتر شهر به عنوان یک اقدام بسیار شایسته یاد کرد و گفت:

    این جشنواره در حوزه مسئولیت های مستقیم مدیریت شهری جهت دستیابی به شهری جهت زندگی قابل تعریف است که امیدوارم در سال های آینده با ابعاد بزرگ تر، نتیجه های عمیق تر و تاثیرات بیشتری برگزار شود.

    بدون شک این جشنواره نکات قوت زیادی داشته و نقاط ضعفی هم در جشنواره وجود دارد که امیدوارم با راهنمایی، بیان نظر و انتقادات بتوانیم جهت سال های بعد آن نقاط ضعف را برطرف کنیم. البته نمی گویم یک جشنواره تئاتری در حد جشنواره های فرانسه و اسکالتند داشته باشیم ولی هنگامی که این جشنواره در یک بازه زمانی معین برگزار می شود، باید به نوعی همه فعالیت های فرهنگی و هنری تحت تاثیر آن جشنواره و متاثر از نتیجه های جشنواره باشند که در حال حاضر اینگونه نیست.

    نجفی ضمن تقدیر از کلیه زحمت کشان در برگزاری جشنواره تئاتر شهر و گروه های نمایشی حاضر در این جشنواره یادآور شد:

    همانطور که جشنواره های فجر فضای عمومی هنری کشور را تحت تاثیر خودش قرار می دهد، امیدوارم جشنواره تئاتر شهر نیز در سال های آینده همین تاثیر را داشته باشد.

    بر اساس گزارش سایت شهرنوشت، وی با اشاره به احیاء خیابان لاله زار تهران، گفت:

    امیدواریم بتوانیم منطقه لاله زار را به منطقه گردشگری و فرهنگی تبدیل کنیم.


    صدور آرم طرح ترافیک را به کلی منتفی می‌کنیم/ شهردار تهران

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع:isna.ir


    واژه های کلیدی: تاثیر گذار | سال آینده | شهرداری | جشنواره | بازیگران | ترافیک | برگزاری | فرهنگ | تئاتر | ایران | شهردار

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • چاپ کتاب اورجینال
  • خرید کتاب خارجی
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • کتاب اورجینال
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری