سعادت عادت است آنرا پرورش دهید.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » طرح برندینگ جایگاه های سوخت بار مالی نخواهد داشت

    طرح برندینگ جایگاه های سوخت بار مالی نخواهد داشت

    مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت:طرح ایجاد شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع سوخت(برندینگ) هیچ هزینه‌ای بر دولت تحمیل نخواهد کرد.

    طرح برندینگ جایگاه های سوخت بار مالی نخواهد داشت

    به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان،سید محمدرضا موسوی خواه، امروز (دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اجرای طرح کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخارات بنزین (کهاب) با اهداف زیست محیطی، دیسپچینگ، ایجاد ارزش افزوده جهت شرکت‌ها و …، نتیجه اجرای طرح ایجاد شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع سوخت است که فایده های آن به مردم و بخش شخصی می‌رسد.

    وی ادامه داد: اجرای این طرح جهت دولت بار مالی نخواهد داشت، در سال ۱۳۹۴ نشست‌هایی به همین منظور تشکیل و شیوه‌نامه‌ای تهیه آن انجام شد که هم اکنون ابلاغ شده است است.

    مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ادامه داد: منظور از اجرای طرح ایجاد شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع سوخت، واگذاری مسئولیت عرضه سوخت به شرکت‌های شخصی هست؛ به این گونه که ما فرآورده را به شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع سوخت تحویل می‌دهیم و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تنها بر توزیع آن نظارت داشته باشد.

    طرح برندینگ جایگاه های سوخت بار مالی نخواهد داشت

    موافقت نمایندگان مجلس با اصل طرح برندینگ

    موسوی‌خواه با بیان اینکه روزانه بیش از ۲۰۰ میلیون لیتر فرآورده در سراسر کشور توزیع می‌شود، افزود: با اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، از مسئولیت‌های شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کاسته می شود و بخش شخصی بیش از پیش درگیر توزیع سوخت خواهد شد.

    وی گفت:در حالی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شیوه‌نامه طرح ایجاد شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع سوخت ایرادات گرفته اند که بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی تاکید دارند.

    راهکاری تازه جهت جلوگیری از رانت در طرح برندینگ

    مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه جهت جلوگیری از انحصار در این طرح راهکارهایی اندیشیده شده است هست، ادامه داد: جهت جلوگیری از رانت، برقراری عدالت و جلب همکاری همگانی، در هر شهرستان بیش از ۵۰ درصد، در هر استان بیش از ۳۰ درصد و در کل کشور بیش از ۲۰ درصد از نازل‌های عرضه سوخت در اختیار یک شرکت‌ زنجیره‌ای توزیع سوخت (شرکت صاحب نشان) قرار نخواهد گرفت.

    موسوی خواه افزود: همچنین به منظور جلوگیری از رانت‌های احتمالی، همه ارکان مالی شرکت زنجیره‌ای ازسوی حسابرس‌های مستقل حسابرسی می‌شوند بطوریکه همه اسناد مالکیت باید تایید شده است باشد.

    مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت:طرح ایجاد شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع سوخت(برندینگ) هیچ هزینه‌ای بر دولت تحمیل نخواهد کرد.

    به گفته مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی؛ بازرسان، اسنادی را که از سوی نهادهای نظارتی برون‌سازمانی تهیه شده است صحت سنجی خواهند کرد.

    امیدواری جهت زیاد کردن شمار شرکت‌های صاحب نشان

    موسوی‌خواه با اشاره به درخواست ۸۵ شرکت جهت همکاری در طرح ایجاد شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع سوخت اظهار کرد: امیدواریم این تعداد از ۸۵ شرکت کنونی به ۱۲۰ مورد زیاد کردن یابد.

    مدیرعامل شرکت ملی ملی پخش فرآورده‌های نفتی در باره همکاری شرکت‌های خارجی در طرح ایجاد شرکت‌های زنجیره‌ای سوخت ،گفت: اگر قوانین اجازه دهد شرکت‌های خارجی در این طرح شرکت خواهند کرد.

    به گفته وی، نشانه مهم این است که جایگاه‌داران قادر باشند به صورت مستقل‌تر عمل کنند؛در مرحله نخست توانمندی شرکت ها جهت شروع این فعالیت جای تردید دارد، ولی به مرور وقت فقط شرکت‌های توانمند ماندگار خواهند شد.

    مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی راجع به آینده اجرای این طرح گفت: در صورتی که سوخت از جانب شرکت‌های زنجیره‌ای عرضه شود، ممکن است به طور مثال جهت جایگاه‌داری که در چابهار هست، توجیهی نداشته باشد که سوخت را از بندرعباس تهیه کند و ترجیح دهد که از امارات وارد کند.

    وی تاکید کرد: هم اکنون نوع فرآورده در جایگاه‌ها یکسان و از آن جا که عرضه سوخت یارانه ای هست، قیمت‌ها هم از طریق دولت تامین می شود، ولی جهت رسیدن به توسعه پایدار باید از یک نقطه شروع داشته باشیم.

    طرح برندینگ جایگاه های سوخت بار مالی نخواهد داشت

    به گفته موسوی‌خواه،در اثر اجرای طرح ایجاد شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع سوخت با تعدد فرآورده، کیفیت و قیمت فرآورده مواجه خواهیم شد.

    موسوی خواه با طرح پرسش‌هایی از قبیل «تا چه زمانی مصرف کننده باید به جایگاهی برود که الزام و اجبار دارد؟ و هرچه که موجود باشد به اجبار خریداری کند؟»، «تا چه زمانی باید شاهد برخوردهای ناصواب باشیم، لیکن متصدی جایگاه انگیزه جذب مشتری ندارد؟»، ادامه داد: با این طرح می‌شود در کوتاه مدت به جایی رسید که کارگر جایگاه اگر فروش داشت، درآمد نیز داشته باشد و اگر بخواهد درآمد داشته باشد، باید حقوق شهروند را به‌طور حتم رعایت کند.

    اجرای طرح برندینگ جهت دولت بار مالی نخواهد داشت

    مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی راجع به اخبار انتشار یافته مبنی بر بار مالی تحمیل شده است به دولت براثر اجرای طرح ایجاد شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع سوخت گفت: افزایش بار مالی دولت را به شدت تکذیب می‌کنم.

    وی تاکید کرد: در این طرح هیچ هزینه‌ای به دولت تحمیل نمی‌شود، بلکه گردش هزینه‌ها عوض کردن می‌کند.

    مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت:طرح ایجاد شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع سوخت(برندینگ) هیچ هزینه‌ای بر دولت تحمیل نخواهد کرد.

    مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ادامه داد: در واقع هزینه‌ تجمعی پرداخت شده است از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اجرای طرح ایجاد شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع سوخت خرد خواهد شد.بنابراین در کل عنوان تفاوتی ایجاد نمی‌شود.

    به گفته وی، هم‌اکنون به‌طور میانگین ۴۰ تومان کارمزد داده می‌شود که با اجرای طرح مذکور ، این میزان ثابت خواهد ماند، همچنین حق تبخیر بنزین هم‌اکنون ۴۵ ریال است که با اجرای طرح ۴۲ ریال خواهد شد و مالیات بر ارزش افزوده که از قیمت فرآورده پرداخت می‌شود ۵۹ ریال خواهد بود.

    موسوی خواه افزود: مبلغی به عنوان حق نشان پرداخت می‌شود که جهت پرداخت آن وظیفه تعیین کرده‌ایم و شرکت‌ها باید کهاب، دیسپچینگ، زیباسازی و ایمن‌سازی و ارائه‌ خدمات مطلوب به نفع مردم را انجام دهند.

    موسوی‌خواه با تاکید بر اینکه اجرای طرح ایجاد شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع سوخت باعث اخراج یا تعدیل نیرو در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز نخواهد شد، مطرح کرد: تا زمانی که در اجرای این طرح به بلوغ برسیم به تعداد زیادی نیرو نیاز داریم.

    طرح برندینگ جایگاه های سوخت بار مالی نخواهد داشت

    وی در آخر گفت: هم اکنون دارای ۹۲ انبار و ۱۲۵ تاسیسات هستیم که بیش از ۹ هزار نفر در این تاسیسات فعالیت می‌کنند و از تعداد آنها کم نخواهد شد.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: اجرای طرح | زنجیره | جلوگیری | اخبار اقتصادی | طرح برندینگ | بنزین | شرکت خصوصی | شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • چاپ کتاب آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی