کامیابی تنها در این است که بتوانی زندگی را به شیوه خودسپری کنی.
خوش آمدید - امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » سبک زندگی » آشپزی » اسپرسو چیست؟ راهنمای خرید عالی ترین دستگاه قهوه اسپرسو

    اسپرسو چیست؟ راهنمای خرید عالی ترین دستگاه قهوه اسپرسو

    اسپرسو دوبل ، عالی ترین مارک قهوه اسپرسو ، انواع اسپرسو ،خواص اسپرسو ،دستگاه قهوه اسپرسو  ، عالی ترین قهوه ساز ، دستگاه قهوه ساز اسپرسو ،بهترین دستگاه اسپرسو

    اسپرسو چیست؟ راهنمای خرید عالی ترین دستگاه قهوه اسپرسو

    اسپرسو دوبل ، بهترین مارک قهوه اسپرسو ، انواع اسپرسو ،خواص اسپرسو ،دستگاه قهوه اسپرسو  ، عالی ترین قهوه ساز ، دستگاه قهوه ساز اسپرسو ،بهترین دستگاه اسپرسو صنعتی ، راهنمای خرید اسپرسو ساز خانگی ،بهترین میکس قهوه اسپرسو

    اگر با نحوه گزینش و خرید دستگاه اسپرسو ساز نسپرسو آشنایی ندارید دلواپس نباشید. اصلاً می دانید اسپرسو چیست؟ با اسپرسو ساز آشنایی دارید؟ شرکت نستله را می شناسید؟ نسپرسو را چطور؟ تفاوت قهوه با اسپرسو در چیست؟

    اسپرسو ، کاپوچینو و اکثر قهوه های ایتالیایی در کشور عزیزمان ایران محبوب هستند و در تمام کافی شاپ ها سرو می شوند . جالب است بدانید که پایه تمامی این قهوه ها اسپرسو است و جالب تر اینکه خود ایتالیایی ها اصلا لغتی به نام اسپرسو ندارند ! در ایتالیا به اسپرسو به سادگی می گویند ” قهوه ” . تلفظ ایتالیایی آن هم “کافّه ” است با شدت یافتن روی حرف ف .

    اسپرسو چیست؟ راهنمای خرید عالی ترین دستگاه قهوه اسپرسو

    اگر اسپرسو به معنای دقیق کلمه را می خواهید باید آماده باشید که پول سنگینی جهت دستگاههای اسپرسو ساز خرج کنید که احتمالا نمونه اش را در کافی شاپ ها زیاد دیده اید . این دستگاه ها جهت ساختن اسپرسو از آب با فشار بالا استفاده می کنند . ماشین های اسپرسو ساز خانگی ، حتی آنهایی که گران هستند به پای این دستگاهها حرفه ای نمی رسند چون نمی توانند مثل آنها فشار آب کافی تولید کنند .

    یک اخطار کوتاه : یک فنجان کوچک اسپرسو ، معادل ۸ فنجان بزرگ قهوه معمولی ، کافئین دارد . خوردن ۸ فنجان بزرگ قهوه را جهت خود به عادت روزانه تبدیل نکنید مگر اینکه بخواهید کل روز بیش فعالی داشته باشید .

    اسپرسو در واقع نوعی قهوه هست. ابتدا آب به نزدیک نقطه جوش می رسد. این آب با فشار زیاد از میان پودر قهوه (دانه های پودر شده است قهوه) عبور می کند. نتیجه کار یک نوع قهوه بسیار غلیظ و با میزان کافئین بالاست. می توان گفت اسپرسو بیشترین طرفدار را در بین انواع قهوه در دنیا دارد. در حال حاضر دستگاه هایی وجود دارد که به صورت چند منظوره یا فقط جهت تهیه اسپرسو ساخته می شوند. این دستگاه ها را اسپرسو ساز می نامند.

    دستگاه اسپرسو ساز نسپرسو یکی از محصولات بسیار پرطرفدار آنهاست که تحت عنوان نسپرسو به دنیا عرضه می شود. نستله یکی از قدرتمندترین شرکت ها و پیشرو در زمینه دستگاه اسپرسو ساز هست. در سال ۲۰۱۱ شرکت نستله در فهرست فورچون جهانی ۵۰۰ (Fortune Global 500) رده نخست سودآورترین شرکت دنیا را به خود اختصاص داد.

    اسپرسو دوبل ، عالی ترین مارک قهوه اسپرسو ، انواع اسپرسو ،خواص اسپرسو ،دستگاه قهوه اسپرسو  ، عالی ترین قهوه ساز ، دستگاه قهوه ساز اسپرسو ،بهترین دستگاه اسپرسو

    همه دستگاه های نسپرسو از یک نوع کپسول قهوه نسپرسو استفاده می کنند. هر کپسول نیز جهت ساخت یک فنجان اسپرسو کاربرد دارد. این کپسول ها با پودر قهوه مخصوص شرکت نستله پر شده است اند. البته استفاده همه دستگاه های اسپرسو ساز از یک نوع کپسول به معنای این نیست که استاندارد ساخت اسپرسو در همه آنها یکسان است.

    نسپرسو و توانایی کاپوچینو ساز

    جدای از کیفیت ساخت قهوه، نوع تهیه آن نیز می تواند متفاوت باشد. کاپوچینو (Cappuccino) ترکیبی از اسپرسو، شیر داغ و کف شیر هست. کاپوچینو نیز بسته به ترکیب اسپرسو، شیر و کف شیر، اسامی متفاوتی از جمله کاپوچینوی تر، خشک و کاملاً خشک دارد.

    اگر میزان کف اندک باشد و مقدار شیر زیاد باشد آن را کاپوچینوی تر می نامند. اگر مقدار کف زیاد بوده و اندازه شیر اندک باشد آن را کاپوچینوی خشک می خوانند. در صورتی که شیر در کار نباشد و تنها ترکیبی از اسپرسو و کف شیر داشته باشیم آن را کاپوچینوی کاملاً خشک می نامند.

    برخی مدل های نسپرسو دارای سیستم کف ساز جهت ساخت کاپوچینو در مناسب ترین وقت هستند. این در حالی است که تعدادی دیگر از دستگاه های اسپرسو ساز نسپرسو فاقد این سیستم هستند. آنها فقط توانایی ساخت اسپرسو را دارند.

    قیمت اسپرسو ساز نسپرسو

    بسته به امکانات موجود دستگاه نسپرسو قیمت آن متفاوت هست. هزینه مورد نیاز ممکن است از ۴۰۰ هزار تومان شروع شده است و به ۴ میلیون تومان یا رقم های بالاتر نیز برسد. ابتدا باید امکاناتی که از دستگاه طلب می کنید را شناسایی نمایید. امکاناتی از قبیل مخزن آب بزرگ تر، ظرفیت میزان کپسول های خالی، اندازه های متفاوت ساخت اسپرسو، برنامه ریزی قهوه مورد علاقه و سیستم کف ساز در قیمت اسپرسو ساز نسپرسو تأثیرگذار خواهد بود. بعضی دستگاه ها با ظاهری متفاوت و لوکس عرضه می شوند که این مورد نیز بر قیمت نهایی محصول مؤثر هست. اگر تنها نوشیدن اسپرسو برایتان کافی است مورد نیاز نیست بیش از حدود ۶۰۰ هزار تومان جهت دستگاه خود هزینه کنید.

    البته قیمت کپسول های قهوه نسپرسو را نیز باید مد نظر داشته باشید. قیمت این کپسول ها معمولاً از پودر قهوه زیاد خواهد بود. پودر قهوه در دستگاه های قهوه جوش استفاده می شود.

    اسپرسو چیست؟ راهنمای خرید عالی ترین دستگاه قهوه اسپرسو

    اسپرسو ساز ارزان قیمت یا گران قیمت؟

    همه دستگاه های نسپرسو از یک نوع کپسول نسپرسو استفاده می کنند. با این تفسیر باید طعم و نتیجه نهایی زیاد آنها یکسان و نزدیک به هم باشد. گنجایش نگهداری کپسول های خالی و منبع ذخیره آب در مدل های ارزان قیمت کمتر هست. این بدین معنی است که فاصله دفعات پر کردن مخزن کمتر خواهد شد. همان طور که قبلاً اشاره شد ساخت کاپوچینو نیز یکی از اساسی ترین عوامل ایجاد تفاوت قیمت اسپرسو ساز نسپرسو است.

    میزان توان دستگاه نیز با وات تعیین می شود. هرچقدر این میزان زیاد باشد وقت کمتری جهت ساخت اسپرسو نیاز دارید. همچنین دستگاه های با توان بسیار بالا جهت استفاده در کافی شاپ های کوچک مناسب هستند و نیازی به هزینه اضافی در این خصوص نخواهید داشت. دستگاه های نسپرسو بسته به نوع کاربری در اندازه ها و توان متفاوت عرضه می شوند. نمونه های رومیزی و کوچک جهت اتاق کار و محیط های کوچک مناسب خواهند بود.

    اسپرسو ساز نسپرسو جهت دوست داران کاپوچینو

    نمونه های ارزان قیمت نسپرسو تنها قادر به ساخت اسپرسو خواهند بود. در صورتی که طرفدار پر و پا قرص کاپوچینو هستید هزینه این طرفداری را نیز باید بپردازید. دستگاه های نسپرسو جهت ساخت کاپوچینو از شیر استفاده می کنند. نمونه های ارزان قیمتی هم وجود دارند که باید جهت آنها کپسول شیر (مانند کپسول نسپرسو) تهیه کنید.

    اسپرسو دوبل ، عالی ترین مارک قهوه اسپرسو ، انواع اسپرسو ،خواص اسپرسو ،دستگاه قهوه اسپرسو  ، عالی ترین قهوه ساز ، دستگاه قهوه ساز اسپرسو ،بهترین دستگاه اسپرسو

    البته در نظر داشته باشید که می توان دستگاه کف ساز شیر را به صورت جداگانه نیز خریداری کرد. لذا اگر یک نسپرسو ارزان قیمت در منزل دارید دلواپس نباشید. کافی است دستگاه کف ساز شیر را به صورت جداگانه تهیه کنید.

    نمونه های گران قیمت با عنوان لاتیسیما (Latissima) دارای کف ساز شیر جهت تهیه کاپوچینو هستند. قیمت آنها معمولاً بیش از یک میلیون تومان خواهد بود.

    راهنمای خرید اسپرسوساز های رو گازی ( موکاپات )

    اگرچه شاید طعم اسپرسویی که از موکاپات ها به دست می آید با طعم اسپرسوساز های برقی کاملا متفاوت هست، ولی این نوع اسپرسو نیز مورد علاقه افراد بسیاری، مخصوصا علاقه مندان به تلخی زیاد هست. در بین برندهای مطرح موکاپات، بدون شک نام بیالتی سال ها است که می درخشد. بیالتی با فراوانی طرح و ایده های نو، بازار کلی اسپرسوساز های روگازی را در دست گرفته هست. و به جرات می توان گفت هیچ برندی توانایی مسابقه با این تولید کننده ی ایتالیایی را ندارد. نتیجه ی کیفیت عالی ساخت، قهوه خروجی خوش عطر و طعمی است که به هیچ عنوان با قهوه ی خروجی موکاپات های دیگر مخصوصا برند های چینی قابل مقایسه نیست.

    اسپرسو چیست؟ راهنمای خرید عالی ترین دستگاه قهوه اسپرسو

    مواردی که جهت خرید موکاپات ها باید توجه کنید:

    برند: برند موکاپات خریداری شده است ، شاید بااهمیت ترین موردی است که باید به آن توجه کنید. قطعا بین یک برند ایتالیایی مثل بیالتی با برندهای بی نام و نشان چینی تفاوت کیفیت فراوانی وجود دارد. البته نا گفته نماند که بعضی از مدل های برند بیالتی نیز درچین تولید می شود ولی جنس بدنه و نظارتی که بر روی آن می شود باعث شده است تا کیفیت آن مرغوب بماند. در بین برندهای دیگر موجود در بازار برند گت Gat ایتالیا نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هست. برندهای جانبی مانند فلر Feller آلمان نیز کیفیت خوبی از خود نشان داده است.

    جنس بدنه: جنس بدنه از موارد مهم و مهم گزینش یک موکاپات خوب هست. معمولا بدنه های موکاپات یا از استیل ضد زنگ و یا از آلمینیوم تشکیل شده است هست. اگر برند مطمئنی گزینش کردید خیالتان از بهداشتی بودن آلمینیوم استفاده شده است در موکاپاتتان راحت باشد. معمولا با توجه به نظارتی که اتحادیه اروپا بر روی کالای مرتبط با نوشیدنی و خوراکی دارد بهداشتی بودن جنس بدنه ها تضمین شده است هست. موکاپات هایی که از استیل ساخته شده است نیز از نظر بهداشتی قابل دفاع ترند ولی به علت خاصیت استیل و انتقال سریع تر گرما، قهوه تهیه شده است در این موکاپات ها تلخ تر است و باید هنگام تهیه اسپرسو با آن ها حواستان باشد قهوه بوی سوختگی نگیرد

    ظرفیت : حتما ظرفیت موکاپات خود را به اندازه نیاز و مصرف خود گزینش کنید. آیا که فیلترهای موکاپات در هر بار استفاده باید کاملا پر شود وگرنه قهوه ای رقیق و بد طعم را تجربه خواهید کرد. همچنین اگر مقدار آب استفاده شده است کمتر از ظرفیت دستگاه باشد قهوه غلیظ و فوق العاده تلخی خواهید داشت. جهت مثال اگر در هر بار استفاده زیاد از دو فنجان قهوه استفاده نمی کنید، سراغ ظرفیت های بالاتر از ۲ فنجان نروید.

    کارایی و مدل موکاپات: موکاپات ها نیز روز به روز پیشرفت می کنند. بنابراین حتما قبل از سفارش به مدل و کارایی موکاپات توجه کنید. جهت مثال کسانی که اسپرسو با کرمای زیاد می خواهند می توانند از دو مدل بیالتی بریکا و بیالتی موکا کرم استفاده کنند. البته مورد نیاز به ذکر است که مدل بیالتی موکا کرم توقف تولید شده است است و این مدل از برندهای جانبی دیگری همچون Feller در دسترس است.

    راهنمای خرید اسپرسوساز های برقی خانگی غیر اتوماتیک

    تجربه نوشیدن یک اسپرسوی با کیفیت در منزل و یا محل کار، می تواند بسیار لذت بخش باشد. شاید به جرات بتوان گفت در بین دستگاه های با صرفه ی خانگی – اگر با دقت گزینش شوند – دستگاه هایی هستند که این تجربه رابرای شما بوجود بیاورند. با توجه به تنوع برندهای موجود و گاهی شگفتی آفرینی برندهای کم نام و نشان تر، و یا دور از انتظار بودن برند های معروف تر، باید جهت خرید این نوع دستگاه ها توجه بسیاری کرد. در ادامه نکاتی را که مورد نیاز است قبل از خرید اسپرسوسازهای خانگی مد نظر داشته باشید را با هم مرور می کنیم

    مواردی که جهت خرید اسپرسوسازهای خانگی باید توجه کنید:

    1. توان دستگاه و فشار بخار

    توان دستگاه اسپرسوساز عبارت است از: قدرتی که جهت تولید یک فنجان قهوه با کیفیت زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین کیفیت یک قهوه ، کرمایی که روی آن ایجاد می شود، و در نهایت بااهمیت ترین جز یک دستگاه اسپرسوساز، موتور و نتیجتا توان موتور هست. دومین جز بسیار مهم یک اسپرسو ساز پمپ تولید بخار است که قدرت های متفاوتی دارد، و در تولید بخار آب و آب جوش اثر گذار هست. در بین اسپرسوسازهای خانگی زیر یک ملیون تومان موجود در سایت قهوه ایلیا به ترتیب توان و فشار بخار میتوان به دستگاه های زیر اشاره کرد:

    اسپرسوساز همسول  با قدرت ۱۳۵۰ وات و فشار بخار ۱۵ بار

    اسپرسو ساز نوا ۱۴۹ ، نوا ۱۴۸، و گاستروبک ۴۲۶۰۶ با قدرت ۱۲۵۰ وات و فشار بخار ۱۵ بار

    اسپرسو ساز دلونگی ECP 35.31 با قدرت ۱۱۰۰ وات و فشار بخار ۱۵ بار

    اسپرسو ساز و قهوه ساز دلونگی BCO240 با قدرت ۱۷۵۰ ( جهت دو دستگاه قهوه ساز و اسپرسو ساز که در اصل حدود ۱۰۰۰ وات به اسپرسو ساز می رسد ) و فشار بخار ۱۵ بار

    اسپرسو ساز نوا ۱۳۹ و نوا ۱۴۰ با قدرت ۱۰۰۰ وات و فشار بخار ۱۵ بار

    اسپرسوساز و قهوه ساز دلونگی BCO264 با توان ۹۰۰ وات و فشار بخار ۱۵ بار

    اسپرسوساز کاخلر یا قدرت ۹۰۰ وات و قشار بخار ۱۵ بار

    1. پرتا فیلتر و طراحی فیلتر ها

    پرتافیلتر یک دستگاه نشان دهنده سطح کیفی آن دستگاه هست. قسمت پلاستیکی و استیل و وزن یک پرتافیلتر ضامن استقامت دستگاه شما خواهد بود. سبد پرتافیلتر ها از دو نوع فشرده و غیر فشرده تشکیل شده است اند که اکثر اسپرسوسازهای خانگی از سبد های فشرده استفاده می کنند. بنابراین طراحی سبدهای فشرده یک پرتافیلتر نیز میتوان مورد اهمیت باشد به گونه ای که کرمای تشکیل شده است بر روی قهوه تا حدود زیادی می تواند نشات گرفته از همین امر باشد. مورد نیاز به ذکر است طراحی پرتافیلتر هر دستگاه بازه ی عملکرد آن دستگاه را نیز مشخص می کند. به طوریکه بعضی برند ها با تغییراتی که در طراحی فیلتر ها می دهند امکان استفاده از پد قهوه و یا کپسول قهوه را نیز در کنار پودر قهوه فراهم می سازند.

    از نظر طراحی و کیفیت سبد قهوه، پرتافیلتر و همچنین کیفیت آن، دستگاه های اسپرسوساز خانگی به صرفه موجود در سایت قهوه ایلیا را می توان به صورت زیر رده بندی کرد:

    اسپسوساز همسول با طراحی منحصر به فرد فیلتر و همراهی پرتافیلتر دوم جهت استفاده از کپسول

    اسپرسوساز گاستروبک با طراحی و جنس با دوام دسته

    اسپرسوسازهای دلونگی با کیفیت ساخت بالا

    اسپرسوسازهای نوا با طراحی فیلترهای فشرده

    اسپرسوساز کاخلر با طراحی فیلترهای با دوام

    1. جنس بدنه و کیفیت ساخت

    قطعا ضامن سلامت و کیفیت هر دستگاهی، جنس بدنه و کیفیت ساخت آن دستگاه هست. اسپرسوسازهای خانگی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. علاوه بر ظاهر زیباتر و حس خوبی که هر دستگاه با کیفیت می دهد، عمر دستگاه نیز به کیفیت بدنه و مواد تشکیل دهنده آن مربوط است.

    می توان دستگاه های موجود را از نظر کیفیت بدنه و ساخت به صورت زیر رده بندی کرد:

    اسپرسوسازهای گاستروبک ۴۲۶۰۶ و نوا ۱۴۹ با بدنه ی استیل و صفحه گرم کن فنجان استیل

    اسپرسوسازهای دلونگی و اسپرسوساز همسول با کیفیت ساخت بالا، پلاستیک با کیفیت و مونتاژ بسیار خوب که قشنگی خاصی به محل کار و یا آشپزخانه شما می بخشد

    اسپرسوساز کاخلر و نوا ۱۳۹ و ۱۴۰ به علت استفاده زیاد از پلاستیک در رده های آخر قرار می گیرند

    1. عملکردهای دستگاه

    قطعا عملکرد زیاد یک دستگاه رابطه مستقیم با محبوبیت و به صرفه بودن آن دستگاه دارد. بعضی از دستگاه های اسپرسو ساز مانند دستگاه های دلونگی BCO264 و BCO240 علاوه بر اسپرسو با کیفیت مطلوب و نازل بخار آب، توانایی تهیه قهوه فیلتری ( فرانسه ) را نیز فراهم می سازند. در کل دستگاه های موجود خانگی را می توان بر اساس توانایی بدین صورت رده بندی کرد:

    قهوه ساز و اسپرسو ساز دلونگی BCO264 و BCO240 با توانایی تهیه قهوه فیلتری، اسپرسو، با قهوه پودر و پد، و نازل بخار جهت تهیه کاپوچینو و لاته

    اسپرسو ساز همسول با توانایی تهیه اسپرسو با پودر قهوه، پد قهوه، و کپسول قهوه ( کپسول نسپرسو ) و نازل بخار جهت تهیه کاپوچینو و لاته

    اسپرسو ساز دلونگی ECP 35.31 با توانایی تهیه اسپرسو با پودر و پد قهوه و همچنین نازل بخار جهت تهیه کاپوچینوو و لاته و تهیه آب جوش

    اسپرسو ساز گاستروبک ۴۲۶۰۶ و نوا ۱۴۹ و ۱۴۸ و ۱۴۰ با توانایی تهیه اسپرسو با پودر قهوه و همچنین نازل بخار جهت تهیه کاپوچینو و لاته و تهیه آب جوش

    اسپرسوساز نوا ۱۳۹ و کاخلر با توانایی تهیه اسپرسو با پودر قهوه و همچنین نازل بخار جهت تهیه کاپوچینو و لاته

    انتخاب نهایی

    در نهایت بهتر است مواردی که از اسپرسو ساز نسپرسو خود می خواهید را مشخص کنید. بعضی از مدل های نسپرسو دارای کف ساز دستی متصل به دستگاه هستند. مدل مایستریا (Maestria) این گونه هست. همان طور که اشاره شد در بعضی دیگر مانند لاتیسیما، سیستم کف ساز در خود نسپرسو تعبیه شده است است و تنها باید جهت ساخت کاپوچینو یک دکمه را فشار دهید. گزینه های ارزان قیمت دیگری همچون اینیسیا (Inissia) نیز بدون خاصیت ساخت کاپوچینو هستند. مواردی که از دستگاه خود انتظار دارید را مشخص کرده و از نوشیدن اسپرسو و کاپوچینوی خود لذت ببرید.

    اسپرسو نوشیدنی سرشار از کافئین و آنتی اکسیدان هست. کافئین جهت زیاد کردن تمرکز، قدرت حافظه و پیشگیری از دیابت نوع دوم فوق العاده هست. از طرفی آنتی اکسیدان موجود در اسپرسو خطر سکته های مغزی و گرفتگی عروق را به میزان قابل توجهی کم کردن می دهد.

    خانم های باردار با مشورت دکتر و به میزان بسیار اندک اسپرسو و انواع دیگر قهوه را مصرف کنند.

    ساتین

    واژه های کلیدی: تهیه کاپوچینو | قهوه اسپرسو | استفاده | کاپوچینو | دستگاه | کپسول | فنجان | طراحی | اسپرسو

    اسپرسو چیست؟ راهنمای خرید عالی ترین دستگاه قهوه اسپرسو

    اسپرسو چیست؟ راهنمای خرید عالی ترین دستگاه قهوه اسپرسو

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • کتاب اورجینال
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی