هر انسانی مرتکب اشتباه می شود ؛اما فقط انسان های احمق اشتباه خود را تکرار می کنند.(سیسرون)
خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » بهترین غذاهای تخمیری جهت سلامت روده شما

    بهترین غذاهای تخمیری جهت سلامت روده شما

    مصرف مواد غذایی تخمیر شده است به علت محتوای پروبیوتیک بالایی که دارند جهت تقویت باکتری های بافایده روده در نتیجه فرایند هضم و جذب مواد غذایی در روده بسیار بافایده هستند.

    بهترین غذاهای تخمیری جهت سلامت روده شما

    مصرف مواد غذایی تخمیر شده است به علت محتوای پروبیوتیک بالایی که دارند جهت تقویت باکتری های بافایده روده در نتیجه فرایند هضم و جذب مواد غذایی در روده بسیار بافایده هستند.

    بهترین خوراکی های تخمیر شده است جهت روده

    مواد غذایی تخمیر شده است در سال های اخیر دوباره مورد توجه قرار گرفته اند و در راس خوراکی های مورد علاقه افراد قرار گرفته اند. خوراکی های تخمیر شده است مثل زاواکراوت* (sauerkraut )، و کیمچی* (kimchi) به عنوان خوراکی هایی خوشمزه مورد توجه قرار نگرفته اند با این حال محققان به این نتیجه رسیده اند که خوراکی های تخمیر شده است از نظر سلامت جهت مغز، روده و سایر بخش های بدن مورد توجه عموم هستند. فرایند تخمیر باعث پرورش باکتری های مهم از قبیل لاکتوباسیل (Lactobacilli) و بیفیدوباکتری (Bifidobacteria) می شود که باعث می شوند خوراکی های تخمیر شده است که با گیاه های تهیه می شوند، منبع خوبی از پروبیوتیک جهت گیاه خواران باشند. سبزیجات در حین آماده سازی در آب نمک قرار می گیرند تا باکتری های خطرناک وبیماری زای آن ها کشته شوند. باکتری های خوب لاکتوز و سایر قندها و نشاسته موجود در غذاها را تجزیه کرده و باعث می شوند فرایند هضم ساده تر شود. و به محض این که به روده شما برسند به تجزیه غذاها و دور نگه داشتن باکتری های بد مثل E. coli و C. difficile از بدنتان ادامه می دهند.

    * زاواکراوت sauerkraut : ترشی کلم رنده شده

    بهترین غذاهای تخمیری جهت سلامت روده شما

    * کیمچیkimchi : یک خوراک تخمیرشده سنتی کره ای است که از سبزیجات و ادویه جات گوناگون و البته زیاد اوقات با نوعی کلم چینی به نام بائچو (baechu) و فلفل قرمز درست می شود.

    عبارات مهم : مواد غذایی – نوشیدنی

    بهترین خوراکی های تخمیر شده است جهت روده کدامند

    وقتی صحبت از خوراکی های تخمیر شده است به میان می آید، گزینش های شما به زاواکراوت یا سویای تخمیر شده است محدود نمی شود. گزینه های فوق العاده دیگری هم در این زمینه وجود دارند از جمله چای، ماست و سبزیجات متنوع. در این مقاله ۹ خوراکی تخمیر شده است که جهت روده تان بافایده هستند را به شما معرفی می کنیم.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : مواد غذایی تخمیر شده است و ۱۰ فایده آنها جهت بدن

    مصرف مواد غذایی تخمیر شده است به علت محتوای پروبیوتیک بالایی که دارند جهت تقویت باکتری های بافایده روده در نتیجه فرایند هضم و جذب مواد غذایی در روده بسیار بافایده هستند.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : چرا باید مواد غذایی حاوی پروبیوتیک بخوریم؟+ منابع پروبیوتیک


    ۱ . مصرف ماست جهت سلامت روده

    ماست دارای منافع زیادی جهت بدن دارد که زیاد آن به علت محتوای غنی پروبیوتیک آن است. انواع مختلفی از ماست ها حاوی میلیاردها باکتری کشت شده است زنده هستند که از سیستم گوارش حمایت می کند و در بعضی تحقیقات فواید آن جهت پوست هم مشخص شده است هست. ماست سنتی و غیرپاستوریزه عالی ترین گزینه جهت شماست. البته اگر تحمل هضم لبنیات را داشته باشید. در غیر این صورت می توانید ماست های غیر لبنی که این روز های به فروش می رسند و از شیر نارگیل یا بادام تهیه شده است اند را استفاده کنید. دقت کنید از ماست هایی استفاده کنید که حاوی باکتری های فعال کشت شده است باشند و تلاش کنید از انواع راحت و پر چرب آن که بدون قند هستند استفاده نمایید. ماست هایی که حاوی قند هستند تاثیر برعکس روی بدنتان می گذارند چون قند باکتری های بیماری زا را تغذیه می کند، ضمن این که باعث زیاد کردن مصرف قندتان هم خواهد شد.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : ۱۱ منبع پروبیوتیک خوشمزه و تاثیرشان بر روده و هضم غذا در بدن شما

    ۲ . مصرف ناتو جهت سلامت روده

    ناتو (Natto) با لوبیای سویا تهیه شده است و طی فرایند تخمیر آن، باکتری بافایده باسیلوس (Bacillus) تولید می شود. ناتو منبعی عالی از کلسیم، آهن، فیبر غذایی و ویتامین K2 هست. شاید اطلاعی در مورد این ویتامین نداشته باشید ولی K2 جهت سلامت قلب مهم است و کلسیم را از رگ های خونی به سمت استخوان هایی که به آن نیاز دارند هدایت می کند. ناتو همچنین حاوی ناتوکیناس (nattokinase) هست، یک عامل ضد لخته قدرتمند که از قلب و مغزتان محافظت کرده و فشار خون را پایین می آورد.

    ۳ . مصرف کفیر جهت سلامت روده

    کفیر (Kefir) کمی شبیه دوغ است ولی قوام بیشتری دارد. تحقیقات گزارش داده اند که کفیر جنبش روده را کم کردن داده و از ورود سموم و سایر عوامل بیماری زا به خون جلوگیری می کند. اگر خواستید از نوشیدنی کفیر استفاده کنید حتما از انواع ارگانیک آن بدون قند تصفیه شده است استفاده کنید. یا این که می توانید خودتان با خرید دانه های کفیر، آب کفیر بدون لبنیات به عنوان نمونه با آب نارگیل درست کنید.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : مواد لبنی کفیر و مهمترین فایده های کفیر

    بهترین غذاهای تخمیری جهت سلامت روده شما

    اگر می خواهید زیاد بدانید : کفیر احتمال بروز پوکی استخوان را کم کردن می دهد!

    اگر می خواهید زیاد بدانید : مواد لبنی کفیر و مهمترین فایده های کفیر

    اگر می خواهید زیاد بدانید : آشنایی با فواید نوشیدنی کفیر

    ۴ . مصرف کامبوچا جهت سلامت روده

    کامبوچا (Kombucha ) از چای، آب تمیز، شکر، مخمر و باکتری تولید می شود و اخیرا به خاطر فواید پروبیوتیکی که دارد طرفدار زیادی پیدا کرده است. گاز دار بودن این نوشیدنی باعث محبوبیت آن بین افرادی شده است که به خوردن نوشابه علاقه دارند. تحقیقات نشان داده است که این چای تخمیر شده است با E. coli و Staph bacteria در سیستم گوارش مقابله کرده و در مقابله با امراض و اصلاح هضم به ما کمک می کند.


    مصرف مواد غذایی تخمیر شده است به علت محتوای پروبیوتیک بالایی که دارند جهت تقویت باکتری های بافایده روده در نتیجه فرایند هضم و جذب مواد غذایی در روده بسیار بافایده هستند.

    ۵ . مصرف زاواکراوت جهت سلامت روده

    زاواکراوت (sauerkraut) سنتی با استفاده از آب، نمک و کلم و در نهایت حرارت کم جهت جلوگیری از کشته شدن میکروب های بافایده تهیه می شود. طعم ترش آن به خاطر تخمیر لاکتوز یا تجزیه لاکتوز بوسیله باکتری های پروبیوتیک موجود در کلم است. یک وعده از آن دوز بالایی از پروبیوتیک های سالم که به اصلاح هضم کمک می کنند به بدنتان می رساند. تحقیقات نشان داده اند که زاواکراوت خام از شکل گیری سلول های سرطانی پیشگیری می کند. بهتر است زاواکراوت خام خریداری نمایید و بهتر از آن این است که خودتان با کلم ارگانیک و نمک هیمالیا آن را در منزل درست نمایید.


    ۶ . مصرف کیمچی جهت سلامت روده

    کیمچی (Kimchi) کلم تخمیر شده است تند آسیایی است، مثل زاواکراوت با پروبیوتیک فراوان تهیه می شود. تحقیقات گسترده نشان می دهد که کیمچی جهت سلامت روده بزرگ، پایین آوردن کلسترول، بهتر فکر کردن، نیرومند تر شدن سیستم ایمنی، پوست سالم و چربی سوزی بافایده است. تحقیقات زیاد نشان داده اند که خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد پیری داشته از فعالیت های ایمنی بدن حمایت می کند.

    ۷ . مصرف تمپه جهت سلامت روده

    این کیک اندونزیایی طعمی خوشمزه و بافتی جویدنی دارد . تمپه اغلب به جای گوشت در دستور غذاهای گیاهی مورد استفاده قرار می گیرد. به طور سنتی از لوبیای سویا و شروع کننده مخمر تهیه می شود و تخمیرکنترل شده است را تحمل می کند و منبعی فوق العاده از باکتری های پروبیوتیک هست. تمپه (Tempeh ) همچنین منبعی عالی از کلسیم، آهن و منیزیم است.

    ۸ . مصرف خیارشور جهت سلامت روده

    بهترین غذاهای تخمیری جهت سلامت روده شما

    خیار شور خام ( غیر پاستوریزه ) شباهت زیادی به زاواکراوت دارد و معرفی عالی جهت خوراکی های غنی شده است از پروبیوتیک است. خیارشور با لاکتو-تخمیر* lacto-fermentation تولید شده است و یک میان وعده خوشمزه است که به هضم کمک کرده و باعث تقویت سیستم ایمنی می شود.

    * لاکتو-تخمیر lacto-fermentation :فرایند راحت تخمیر است که به جز آب، نمک و سبزیجات به چیز دیگری نیاز ندارد.


    ۹ . مصرف لاسی جهت سلامت روده

    ماست و لبنیات تخمیر شده است نقش مهمی در غذاهای هندی ایفا می کنند. جهت تهیه لاسی (Lassi ) از ترکیب ماست و شیر یا آب و گاهی میوه ها و ادویه ها جهت ساختن یک نوشیدنی غنی از پروبیوتیک استفاده می شود. این نوشیدنی خیلی سریع هضم شده است و به بازسازی باکتری های خوب روده کمک کرده و جنبش روده بزرگ را کم کردن می دهد. باز هم توصیه می کنم که از محصولات معمول در بازار به خصوص محصولات تولید شده است از شیر گاو استفاده نکنید. اگر می خواهید لاسی بنوشید بهتر است محصولی پیدا کنید که از شیر بز باشد که از علف تغذیه می کند. شیر بز خیلی راحت تر هضم می شود. اگر گیاه خوار هستید می توانید لاسی را با شیر نارگیل ارگانیک یا شیر بادام تهیه کنید.


    سایر نکات جهت تقویت هضم روده

    هر یک از این ۹ خوراکی پروبیوتیک کمک می کند تا تعادل به اکوسیستم روده شما بازگردد ولی تنها راه حمایت از هضم این خوراکی ها نیستند. پری بیوتیک ها prebiotic یا خوراکی های حاوی اینولین* inulin ، باکتری های موجود در روده تان را با فراهم آوردن غذایی که نیاز دارند تقویت می کنند. مکمل های پروبیوتیک مثل Floratrex ™ فرمولی پیشرفته حاوی بیش از ۲۳ زنجیره پروبیوتیک و پری بیوتیک دارند که یک راه عالی جهت حمایت از سیستم هضمتان هستند.

    * اینولین Inulin : اینولین به وسیله تعدادی از گیاه های به عنوان وسیله ای جهت ذخیره ی انرژی خصوصاً در ریشه ها و ساقه های زیر زمینی استفاده می گردد.بیشتر گیاهانی که اینولین را جهت ذخیره ی انرژی سنتز و ذخیره می کنند از فرم های دیگر کربوهیدرات همانند نشاسته جهت ذخیره ی انرژی استفاده نمی کنند.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : پروبیوتیک، پری بیوتیک و سین بیوتیک جه تفاوتی دارند؟

    اگر می خواهید زیاد بدانید : با فرآورده های غذایی پروبیوتیک آشنا شویم

    تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    اختصاصی سیمرغ


    واژه های کلیدی: مواد غذایی | نوشیدنی | استفاده | خوشمزه | خوراکی | باکتری | تحقیقات | سیستم | سلامت | باکتری

    بهترین غذاهای تخمیری جهت سلامت روده شما

    بهترین غذاهای تخمیری جهت سلامت روده شما

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • چاپ کتاب آمازون
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • افست کتاب لاتین
  • کتاب های الکترونیک اورجینال