یكدیگر را مسخره نكنید (اگر دین دارید)
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » فیلتر شدن خبر رسان تلگرام چند هزار نفر را بدون کار می‌کند؟

    فیلتر شدن خبر رسان تلگرام چند هزار نفر را بدون کار می‌کند؟

    نایب مدیر کمیسیون کسب و کارهای نوین اتاق کشور عزیزمان ایران گفت: بین ١٠ تا ١٥ هزار کسب و کار در کشور عزیزمان ایران به صورت کاملا مجازی اداره می‌شوند، کسب‌وکارهای تمام مجازی در آستانه ورشکستگی هستند

    فیلتر شدن خبر رسان تلگرام چند هزار نفر را بدون کار می‌کند؟

    نایب مدیر کمیسیون کسب و کارهای نوین اتاق کشور عزیزمان ایران گفت: بین ١٠ تا ١٥ هزار کسب و کار در کشور عزیزمان ایران به صورت کاملا مجازی اداره می شوند، کسب وکارهای تمام مجازی در آستانه ورشکستگی هستند

    اوضاع فیلترینگ اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … نمی تواند ادامه دار باشد

    بازار کسب وکارهای تلگرامی و اینستاگرامی، کساد شد. بعد از کشیده شدن تجمعات به خیابان های مرکزی تهران، خبر رسان تلگرام و اینستاگرام هم در ابتدا دچار مسئله و سپس به طور کامل از دسترس خارج شدند. این درحالی است که پیش از آن بسته های اینترنتی اپراتورهای کشور هم از کار افتاده بودند.

    عبارات مهم : فیلترینگ تلگرام – وزیر ارتباطات

    وزیر ارتباطات در پیامی شبکۀ اجتماعی توییتر خبر از موقتی بودن فیلترینگ خبر رسان تلگرام و اینستاگرام داد ولی همین چند روز بحران در اوضاع عمومی کشور کافی است که تا فروش بسیاری از کسب وکارهای مجازی به صفر رسیده و از رونق بیفتند تا جایی که بعضی معتقدند ادامه این روند موجب ورشکستگی کامل تجارت های مجازی خواهد شد.

    فیلتر شدن خبر رسان تلگرام چند هزار نفر را بدون کار می‌کند؟

    «سامان» که نیمی از کسب وکارش را با اینستاگرام و خبر رسان تلگرام اداره می کند، به «شهروند» می گوید: پیش از آن که قطعی اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … بازار فروش را کساد کند، به هم ریختگی اوضاع کشور باعث شده است کمتر کسی در ٣ روز اخیر به فکر خرید پوشاک و اقلام مشابه بیفتد. اگر هم لحظه ای اینستاگرام یا خبر رسان تلگرام وصل شود، مردم به صرافت چک کردن اخبار می افتند نه چک کردن فروشگاه های مجازی.

    «مونا» اماکه تمامی کسب وکارش وابسته به اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … فیلتر شده است هست، می گوید: بازار که قبل از این قضایا هم خراب بود و باید جهت فروش در آن جان می کندی ولی حداقلش این بود که روزی یکی دو قلم کالا را می فروختیم. حالا بیش از ٣روز است که حتی یک سفارش هم ثبت نکرده ایم.

    عبدالرضا نوروزی نایب مدیر اول کمیسیون فناوری اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق کشور عزیزمان ایران در این باره به «شهروند» می گوید: موج ناگهانی کسب وکارهای اینترنتی در کشور عزیزمان ایران موجب سردرگمی و ایجاد پرسشها متعددی شده است هست، به خاص این که آمار دقیقی از تعداد کانال ها و صفحات مجازی که کار تجاری می کنند، در کشور ما وجود ندارد.

    این درحالی است که افشین کلاهی، نایب مدیر اول کمیسیون کسب وکارهای نوین و دانش بنیان اتاق کشور عزیزمان ایران اعتقاد است که بین ١٠ تا ١٥ هزار کسب وکار درحال حاضر در کشور ما به صورت کاملا مجازی اداره می شوند و درصورت دایمی شدن فیلترینگ به صورت کامل ورشکسته خواهند شد.

    نایب مدیر کمیسیون کسب و کارهای نوین اتاق کشور عزیزمان ایران گفت: بین ١٠ تا ١٥ هزار کسب و کار در کشور عزیزمان ایران به صورت کاملا مجازی اداره می‌شوند، کسب‌وکارهای تمام مجازی در آستانه ورشکستگی هستند

    از دولت الکترونیک تا فیلترینگ تلگرام

    یکی از شعارهای دولت یازدهم و دوازدهم، «دولت الکترونیک» هست. نوروزی به «شهروند» می گوید: دولت کنونی ما معروف به دولت الکترونیک هست. پایه و اساس کنونی کشور بر پایه الکترونیک شدن فرآیندهاست و من فکر نمی کنم که زز؛ چراکه تعداد قابل توجهی از تجارات و ارتباطات کشور دچار نقصان جدی می شود.

    نایب مدیر اول کمیسیون فناوری اطلاعات، ارتباطات ادامه می دهد: حتی مراودات اداری کنونی به اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … گره خورده و بدون خبر رسان تلگرام دچار مسئله و خلأهای جدی می شود. فیلترینگ این شبکه ها اعتماد بازدیدکنندگان را کم می کند و در این شرایط نه دولت سود می برد، نه مردم.

    به گفته نوروزی سایت ها ظرفیت پاسخگویی و برطرف کردن نیازهای بازدیدکنندگان را ندارند؛ چراکه دسترسی به آنها سخت تر است و نمی تواند سایت ها را جایگزین مناسبی جهت اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … دانست.

    افشین کلاهی هم در این باره می گوید: حتی ارتباطات درون سازمانی و دولتی کشور با خبر رسان تلگرام انجام می شود. بیش از نیمی از کسب وکارهای غیرمجازی کشور هم جهت تبلیغات از این ابزارها استفاده می کنند. فیلترینگ این شبکه ها طرحی شکست خورده و صددرصد اشتباه است.

    فروشگاه های مجازی در آستانه ورشکستگی

    فیلتر شدن خبر رسان تلگرام چند هزار نفر را بدون کار می‌کند؟

    درحالی که بعضی آمارهای رسمی حکایت از وجود ٣٠ هزار کسب وکار مجازی در کشور حکایت می کند. کلاهی این تعداد را بین ١٠ تا ١٥ هزار دانسته و می گوید: باید آمار فروشگاه هایی که تماما مجازی هستند، از فروشگاه هایی که جهت تبلیغ از اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … استفاده می کنند، تفکیک شود

    نایب مدیر کمیسیون کسب وکارهای نوین دانش بنیان اتاق بازرگانی کشور عزیزمان ایران ادامه می دهد: کسب وکارهای تمام مجازی در آستانه ورشکستگی هستند. فروش این کسب وکارها با تعطیلی خبر رسان تلگرام و اینستاگرام به صفر می رسد و حتی اگر بخواهیم به جابه جایی آنها به سمت یک شبکه دیگر فکر کنیم، فکر اشتباهی است.

    جابه جایی به شبکه دیگر؛ شکست کسب وکارها

    یک فروشگاه مجازی گاهی ٣ سال جهت جذب فالوور و تثبیت در بازار زحمت کشیده. سامان صاحب یک کسب وکار مجازی اعتقاد هست؛ جابه جایی به شبکه های دیگر مثل واتس اپ کسب وکارهای اینترنتی را زمین زده و موجب می شود بعضی از آنها متضرر و ورشکسته کامل شوند. به خصوص که کسب وکار آنها مشمول وقت نیز خواهد شد.

    نایب مدیر کمیسیون کسب و کارهای نوین اتاق کشور عزیزمان ایران گفت: بین ١٠ تا ١٥ هزار کسب و کار در کشور عزیزمان ایران به صورت کاملا مجازی اداره می‌شوند، کسب‌وکارهای تمام مجازی در آستانه ورشکستگی هستند

    یکی از مهمترین دلایلی که می توان بر پایه آن فیلترینگ خبر رسان تلگرام و اینستاگرام را طرحی شکست خورده دانست، عدم وجود جایگزین بومی مناسب جهت آنهاست. درحال حاضر، ٤٠ میلیون ایرانی عضو خبر رسان تلگرام اند که به عبارت راحت تر یعنی که از هر ١٠ ایرانی، ٦نفر عضو خبر رسان تلگرام دارند. خبر رسان تلگرام سیزدهمین اپلیکیشن محبوب ایرانی است و این درحالی است که شبکه بومی سروش و گپ در جایگاه ٢ هزار و هشتصدم ایستاده اند.

    ٦٠٠ هزار کانال ایرانی در خبر رسان تلگرام وجود دارد که گمانه زنی ها و آمارهای رسمی حاکی از آن است که بیش از ٤٠ درصد این کانال ها، در واقع فروشگاه های مجازی اند. هر کاربر ایرانی حداقل عضو ١٨ کانال است.

    همچنین ٩٠ درصد بازدیدکنندگان خبر رسان تلگرام ترجیح می دهند به جای سیستم از گوشی خود استفاده کنند و نسخه دسکتاپ این اپلیکیشن به اندازه نسخه موبایلی آن محبوب نیست.

    سوالی که در این میان مطرح می شود، این است در شرایطی که یکی از درخواست های ریاست جمهوری ایجاد ٩٠٠ هزار شغل در حوزه آی سی تی بوده هست، فیلترکردن شبکه هایی مثل اینستاگرام و خبر رسان تلگرام تا چه حد می تواند مانع تحقق این نشانه شود؟ با این اوصاف قرار است در چه بستری ٩٠٠ هزار شغل ایجاد کنیم؟

    فیلتر شدن خبر رسان تلگرام چند هزار نفر را بدون کار می‌کند؟

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: isna.ir

    واژه های کلیدی: فیلترینگ تلگرام | وزیر ارتباطات | الکترونیک | اینستاگرام | فروشگاه | استفاده | فیلترینگ | ایرانی | کمیسیون | فروشگاه | کانال

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال رباتیک
  • چاپ کتاب اورجینال
  • خرید کتاب خارجی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی