گفتگو با خردمندان و دانشوران ، پاداشی کمیاب است.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » پیشرفت بانکداری دیجیتال هزینه کشور را کم کردن می‌دهد ، هنوز دستورالعملی جهت مقابله با فرار مالیاتی صادر نشده است!

    پیشرفت بانکداری دیجیتال هزینه کشور را کم کردن می‌دهد ، هنوز دستورالعملی جهت مقابله با فرار مالیاتی صادر نشده است!

    دیجیتال | اطلاعات | استفاده | فناوری | ایرانی | اطلاعات | استفاده | ایران | فناوری | تبریزی

    پیشرفت بانکداری دیجیتال هزینه کشور را کم کردن می‌دهد ، هنوز دستورالعملی جهت مقابله با فرار مالیاتی صادر نشده است!

    در عصری که نام ارتباطات را به دوش می کشد شاهد پیشرفت روز افزون تکنولوژی و ظهور فناوری های جدیدی هستیم که بهره مندی از آنها بر رشد و توسعه هر کشوری می افزاید.

    عبارات مهم : دیجیتال – اطلاعات
    به گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان؛ نظام مالی و بانکی یکی از تاثیرپذیرترین ابعاد زندگی جوامع مدرنیته امروز است که به شدت تحت سلطه صفر و یک ها قرار گرفته است.اکنون نیز در این حوزه شاهد پیدایش مفهومی به نام بانکداری دیجیتال هستیم.اگرچه این عنوان از مدت ها قبل در نظام بانکی کشورهای پیشرفته درحال اجراست ولی متخصصان نظام مالی ما نیز با الگو گیری از آنها به دنبال پیاده کردن این پدیده نو در کشور عزیزمان ایران هستند،بطوریکه زیرساخت های اجرای این مهم آماده است.

    باید اذعان کرد که دیگر از واژه بانک‌ تعابیری همچون وام، عابربانک و …استحصال نمی شود آیا که این نهاد مالی اکنون به مجموعه‌ای جهت سرویس دهی به مردم تبدیل شده‌ است.کارشناسان بر این باورند که یکی از پایه‌های مهم این سرویس دهی،فضای انفورماتیک است و یکی دیگر از زیرمجموعه‌های فضای مذکور نیز بانکداری دیجیتال محسوب می شود. البته تحقق این عنوان ،نیازمند سرمایه بسیار چشمگیر ،نیروی انسانی و جسارت مدیریتی است.

    برای براق سازی در موضوع بانکداری دیجیتال با تبریزی معاون فناوری اطلاعات بانک ملت مصاحبه‌ای داشته‌ایم که به شرح ذیل است.

    پیشرفت بانکداری دیجیتال هزینه کشور را کم کردن می‌دهد ، هنوز دستورالعملی جهت مقابله با فرار مالیاتی صادر نشده است!

    بانکداری دیجیتال چیست؟

    تبریزی:فرآیند‌های بانکی کشور عزیزمان ایران در بازه زمانی ده تا بیست سال گذشته به وسیله کامپیوتر به مرحله اجرا رسیده است.همین عنوان بستری جهت ورود و ذخیره اطلاعات مشتری ها فراهم کرده است بطوریکه اکنون با داده ای از رفتارهای جمع آوری شده است آنها روبرو هستیم .برای مثال هر مشتری به هنگام انتقال وجه، خرید شارژ، خرید بلیت ،استفاده از همراه بانک یا بانکداری اینترنتی، خرید از دستگاه‌های کارت خوان و یا دریافت وجه از خودپرداز(عابر بانک) و …به طور مکرر در حال به نمایش گذاشتن رفتارهای خود هستند.

    ‌بنابراین رد پای مشتری ها در سیستم‌های دیجیتالی ثبت شده است و همین عنوان بستری جهت آشنایی بانک‌ از نیازمنحصربفرد آنها بدون حضور فیزیکی در شعبه را فراهم کرده است.

    ‌به عبارتی در بانکداری دیجیتال ،پایه کار ،شناخت واکنش‌ها مشتری و نیاز او براساس تراکنش های عملیاتی دریافت و پرداخت است .بنابراین در این سیستم محصول و شعبه اهمیت خود را از دست می دهند و تنها مشتری محوری ملاک کار قرار می گیرد.

    با استفاده عملکرد مشتری به آینده نگری واکنش‌ها و نیاز بعدی او پی برده و سرویس‌ مدنظرش در کمترین وقت ،با کمترین هزینه و عالی ترین کیفیت ، سفارشی سازی شده است و به منظور ارائه خدمات در اختیار او قرار می‌ گیرد. البته جهت ارائه سرویس، نیاز به پرسش سوالات مکرر از مشتری نیست.برای مثال هنگامی که مشتری از طریق بانکداری دیجیتال به خرید بلیت مشهد اقدام می‌کند، واکنش‌ها احتمالی بعدی او یعنی رزرو هتل آینده نگری شده است و در این زمینه پیشنهاداتی به او داده می‌شود.البته این پیشنهاد از طریق شرکت‌های کسب و کار حاضر در صحنه گردشگری که با بانک در ارتباط هستند، صورت می‌گیرد.

    دیجیتال | اطلاعات | استفاده | فناوری | ایرانی | اطلاعات | استفاده | ایران | فناوری | تبریزی

    در بانکداری دیجیتال به ازای هر مشتری و مطابق با واکنش‌ها او محصولات و سرویس‌های خاص و منحصر به فردی جهت او در نظر گرفته می‌شود؛ موضوعی که در سرتاسر دنیا در حوزه بانکداری دیجیتال از اهمیت چشمگیری برخوردار است.

    حرکت به این سمت بسیار سخت است و در کشور ما هنوز هیچ بانکی در این مسیر فعالیت نمی کند.این عنوان نیازمند دانش، دلیری و اعتماد به نفس بالایی است.البته بعضی از بانک ها گام هایی برداشته اند ولی سرعت و پیشرفت خوبی ندارند.

    فاصله کشور عزیزمان ایران با کشورهای دارنده بانکداری دیجیتال چقدر است؟

    تبریزی: بانکداری دیجیتال از سه رکن و پایه اساسی تشکیل شده است هست؛ پایه اول فناوری اطلاعاتِ (It) بسیار نیرومند و در عین حال چابک است.چرا که باید بتوان پروژه‌های کوچک و بزرگ را در مدت وقت معقول اجرا کرد.همچنین شروع کننده فعالیت مذکور باید به طور مکرر وارد پروژه‌ها و فنون تازه فناوری اطلاعاتِ نشأت گرفته از آن سوی مرزها باشد.

    بالاخره گریزی از بانکداری دیجیتال نیست. باید به سمت آن حرکت کنیم، آیا که این عنوان ضمن کاهش هزینه‌ها به زیاد کردن کیفیت کار و سرعت وقت منتهی می‌شود.

    در کشورهای توسعه پایه مهم بانکداری دیجیتال، گوشی است.چراکه این روزها همه مردم به علت سرعت و پیشرفت تکنولوژی مایلند همه کارهای خود را در تلفن همراهشان خلاصه کنند. به عبارت ساده‌تر بانکداری دیجیتال شکل گسترده و کامل برنامه های مورد استفاده در گوشی است.

    کشورهای پیشرفته در حوزه بانکداری دیجیتال حداقل پنج تا شش سال سریعتر از ما در این عرصه قرار گرفته اند. چهار یا پنج سال گذشته بانک‌های خارجی برنامه های گوشی مشتری های خود را مجهز به بانکداری اجتماعی کرده بودند. به عبارتی از همان وقت فعالیت بانک ها از محصور شدن در دریافت و پرداخت از جانب مشتری خارج شده است و به ارائه سرویس و خدمات رفاهی-اجتماعی-مالی در تلفن های همراه گسترش پیدا کرد.

    پیشرفت بانکداری دیجیتال هزینه کشور را کم کردن می‌دهد ، هنوز دستورالعملی جهت مقابله با فرار مالیاتی صادر نشده است!

    یعنی مشتری بانک ، با استفاده از گوشی خود ، سرویس‌های متعدد کسب و کار را دریافت می‌کند. همچنین از این طریق برقراری ارتباط میان فردی با مشتری دیگر بانک‌ها امکان پذیر می شود.

    بانکداری دیجیتال بر اساس اطلاعات ثبت شده است از واکنش‌ها مشتری ؛امکاناتی همچون خرید ماشین، بلیت، سهام، لیزینگ و هزار کار دیگر را از طریق گوشی جهت متقاضی فراهم می کند.

    بنابراین بانکداری دیجیتال به معنی ارائه خدمات رفاهی-اجتماعی-بانکی به مشتری به خاص از طریق گوشی است.

    آیا زیرساخت‌های اجرای بانکداری دیجیتال آماده است؟ میزان سرمایه گذاری مورد نیاز چقدر برآورد شده است است؟

    تبریزی:ساخت هسته بانکداری متمرکز (Core Banking )،همراه کردن شرکت‌های خدمات نرم افزاری فعال در زمینه فناوری‌های مالی (FinTach) ، امن‌سازی‌ و فراهم کردن داده های مرکزی (Data Senter) که نشان از آماده بودن زیرساخت ها جهت اجرای بانکداری دیجیتال هست، هریک بالغ بر چند صد میلیارد هزینه داشته هست، تا سرویس امنی به مردم ارائه شود که چشمک نزده و به هنگام نیاز جوابگو باشد.

    دیجیتال | اطلاعات | استفاده | فناوری | ایرانی | اطلاعات | استفاده | ایران | فناوری | تبریزی

    بر اساس پروژه‌های تعریف شده است و لزوم در اولویت قرارگرفتن بانکداری اجتماعی،‌از وقت راه اندازی همراه بانک ،به گوشی ، نگاه بانکداری دیجیتال داشته ایم.

    امن سازی و مدیریت فناوری اطلاعات (It) از دیگر استانداردهای مورد نیاز است که باید ضمن مواظبت پیوسته از کیفیت بر چابکی فرایند بیفزاید.

    همچنین باید در کسب و کار تحول اساسی صورت بگیرد. بسیاری از فرآیندها باید به شدت عوض کردن کنند.برای مثال هنگامی که در سایه بانکداری دیجیتال اخذ گارانتی نامه بانکی به وسیله گوشی انجام می شود باید بخش حقوقی کشور نیز در این باره آمادگی مورد نیاز را داشته و همکاری کند. بنابراین این بخش نیز باید آماده پذیرای بانکداری دیجیتال باشد.

    علاوه براین در سایه اجرای بانکداری دیجیتال امکان پرداخت خرد به مشتری بدون حضور در شعبه میسر خواهد شد، بنابراین بخش مالی نیز باید این عنوان را بپذیرد و با تراکنش‌های ارسال شده است از فناوری اطلاعات حد و سقف اعتبارات مشتری را تأیید و درخواستش را اجرا کند.

    پیشرفت بانکداری دیجیتال هزینه کشور را کم کردن می‌دهد ، هنوز دستورالعملی جهت مقابله با فرار مالیاتی صادر نشده است!

    برای موفقیت در زمینه بانکداری دیجیتال باید فناوری اطلاعات (It) به بلوغ مورد نیاز برسد.

    آیا بانکداری دیجیتال ضد اشتغال بوده و باعث از بین بردن کسب و کار می شود؟

    تبریزی:بانکداری دیجیتال به گسترش و رشد شرکت‌های خدمات نرم افزاری فعال در زمینه فناوری‌های مالی (FinTach)و استارت‌آپ‌ها کمک می‌کند. آیا که هنگامی که کار راحت باشد تراکنش های عملیاتی پرداخت و دریافت بیشتری از جانب مشتری ها صورت می گیرد و همین استقبال مردم منجر به سود بیش از پیش شرکت‌های خدمات نرم افزاری فعال در زمینه فناوری‌های مالی (FinTach)و استارت‌آپ‌ها می شود. جهت مثال خرید بلیت قطار از طریق درگاه بانک به معنای فروشنده بودن و یا صاحب قطار بودن آن بانک نیست. بلکه آن شرکت فروشنده بلیت قطار پروتکلی متصل شده است به بانک دارد که خرید مشتری از طریق این ارتباط از پیش تعریف شده است ممکن می‌شود. در این بین بانک تنها وظیفه جابجایی پول را بر عهده دارد.

    به عبارتی هر کاری که به پول مربوط است به عهده بانک بوده و باقی کارهای خدماتی و سرویس دهی به وسیله شرکت‌های خدمات نرم افزاری فعال در زمینه فناوری‌های مالی (FinTach)و استارت‌آپ‌های مرتبط به کسب و کارهای بزرگ انجام می‌شود.از اینرو بانکداری دیجیتال درگیری مشتری را کم کردن می‌ دهد .

    بنابراین بانکداری دیجیتال نه تنها به از بین بردن و کمرنگ شدن کسب و کارها منجر نمی شود بلکه با سهولت واکنش‌ها اجتماعی مردم و واکنش‌ها مالی آنها به رشد شرکت‌های خدمات نرم افزاری فعال در زمینه فناوری‌های مالی (FinTach)و استارت‌آپ‌ها کمک می‌کند. اکنون بسیاری از این قبیل شرکت ها علاقمند همکاری با بانک‌ها هستند آیا که نمی‌توانند بدون بانک ها کار مالی خود را انجام دهند.

    البته در خصوص همکاری بانک‌ها با شرکت های مذکور بسیاری فعالند. بانکداری دیجیتال تنها فناوری اطلاعات (It) نیست بلکه زیاد زمینه فعالیت‌ آن به بخش کسب و کار و تجارت معطوف و مرتبط می شود.

    نخستین فاز اجرای بانکداری دیجیتال در کشور چه زمانی است؟

    تبریزی: بانکداری جامع و دیگر پروژه‌های بزرگ ملی نیز در حال پیگیری هست. نظام بانکی باید بداند که اکنون دیگر از سپرده گیری و اعطای تسهیلات درآمدی عایدش نخواهد شد. بنابراین باید ضمن کم کردن هزینه‌ها به حفظ مشتری جهت اجرای تراکنش‌های مالی از طریق بانک بیاندیشیم. تا در کوتاهترین وقت و باکمترین هزینه ،خدمات بیشتری جهت آنها فراهم کنیم.

    فاز نخست بانکداری دیجیتال جهت نخستین بار در سطح کشور در سال ۹۷ و در بانک ملت شروع به کار خواهد کرد.

    بانکداری دیجیتال چگونه به کم کردن قیمت تمام شده است پول می‌انجامد؟

    تبریزی: طبق گفته بعضی کارشناسان هر شعبه چهل درصد از هزینه‌های بانک را مشمول بر می‌شود و ملک ، آب، تلفن و کارمند شعبه، هزینه بسیار بزرگی را بر بانک تحمیل می کنند.اما اعتقاد دارم با کم کردن آنها باید به زیاد کردن درگاه‌ها و سرورها بپردازیم که هزینه آن بسیار بالاتر از امور یک شعبه است.

    کامپیوترها به مرور وقت کوچک و ارزان می‌شوند، پشتیبانی کمتر و برنامه های گوشی زیاد کردن می‌یابد. بنابراین با ارائه سرویس از طریق بانکداری دیجیتال دیگر نیازی به استفاده از کارت خوان های فروشگاه ها ،که ارزشی به میزان چهارصد تا پانصد دلار دارند، نخواهد بود، یعنی با یک گوشی ضمن دریافت سرویس‌های متعدد رفاهی-اجتماعی-بانکی، کسب و کارها زیاد کردن می یابد. بنابراین با از بین بردن حضور در شعبه های بانکی دیگر نیازی به وجود آنها نخواهد بود.

    همچنین اتصال برنامه های گوشی با کسب و کارها یا استارت آپ ها ، کمترین هزینه سرویس را دارد،به عبارتی کارمزدها با این روند کم کردن پیدا خواهد کرد ،چرا که دیگر شعبه و کارمند شعبه‌ای وجود ندارد.

    با ترویج استفاده از بانکداری دیجیتال هزینه تمام شده است پول در کشور کم کردن می یابد و ناخودآگاه هزینه مردم بابت دریافت خدمات بانکی کم کردن خواهد یافت.یعنی هزینه‌های مردم در حوزه بانکی کم کردن یافته و تحول عظیمی در حوزه هزینه‌های بانکی صورت خواهد پذیرفت.

    بنابران بانک‌ها هم از این عنوان مرتفع خواهند شد آیا که در تجارت بانکی به یک کسب وکار سودده رسیده و دیگر نیازی به بنگاه داری نخواهند داشت .مردم نیز هزینه کمتری در استفاده از خدمات پرداخت خواهند کرد.

    نقش بانکداری دیجیتال در کم کردن معوقات بانکی

    تبریزی:اکنون در دنیای بانکداری دیجیتال، مردم جهت اخذ وام بانکی نیازی به ضامن ندارند آیا که واکنش‌ها اجتماعی آنها ملاک عمل قرار می‌گیرد؛ این واکنش‌ها اجتماعی می‌تواند مشمول بر پرداخت به موقع قبوض، اقساط ، تردد نکردن در طرح‌های ترافیکی و… باشد.

    در بانکداری دیجیتال از واکنش‌ها اجتماعی مردم به عنوان ابزار تشویقی در ارائه تسهیلات بانکی استفاده می‌شود و این عنوان در فاز دوم بانکداری دیجیتالی کشور عزیزمان ایران نیز دنبال خواهد شد.در دنیا به این گونه است که بانک‌ها بر اساس واکنش‌ها اجتماعی مردم به آنها کارت اعتباری مالی می‌دهند .

    با توجه به علاقمندی مشتری‌های ایرانی به بانکداری دیجیتال که از استقبال آنها از همراه بانک،بانکداری دیجیتال و …مشخص شده است هست. ما نیز می‌توانیم همچون دیگر کشورهای اجرا کننده بانکداری دیجیتال با استفاده از واکنش‌ها مشتری و راهنمایی آنها به اصلاح سوابق مالی آنها کمک کنیم، به عبارتی بر اساس ارتباط نزدیک با مشتری می‌توانیم پیشنهاد و امتیازاتی به او بدهیم که بر اساس آنها بتوانند گارانتی نامه ، تسهیلات و…بگیرد.

    در بانکداری دیجیتال کشورهای توسعه یافته بحثی به نام قرض دادن به همدیگر و یا در میان گذاشتن یک پروژه و جمع کردن سرمایه جهت آن را دارند. در این بین فبانک تنها نقش اعتمادسازی را بازی می‌کند. یعنی افراد تنها به علت اطمینان از حضور بانک و حفظ سرمایه‌شان وارد عرصه سرمایه گذاری می‌شوند.

    موضوع مهم معوقات بانکی نیز زیاد در حوزه بانکداری اجتماعی پیگیری می‌شود و بانکداری اجتماعی جزئی از بانکداری دیجیتال است که می‌تواند جهت اصلاح رفتارهای مالی و اعتباری مردم کمک رسان باشد.

    نقش بانکداری دیجیتال در تجارت الکترونیکی

    تبریزی: بانکداری دیجیتال در زمینه تجارت الکترونیک بسیار گسترده عمل می‌کند آیا که شما در این فضا می‌توانید با تجارت و کسب و کارهای مختلف، از طریق خبر رسان‌های موجود تعبیه شده است در این سیستم مذاکره کنید.

    بانک ها با کمک به رشد تجارت الکترونیک و کسب و کارها از آنها هزینه ای نمی‌گیرد ولی از تراکنش های عملیات دریافت و پرداخت منتفع می شوند.از این رو بانک‌ها در سایه بانکداری دیجیتال هم به شرکت‌های خدمات نرم افزاری فعال در زمینه فناوری‌های مالی (FinTach)و استارت‌آپ‌ها و هم به بخش استراتژیک تجارت نوظهور جامعه کمک خواهند کرد ،البته بخشی از این انتفاع به مردم جامعه بازمی‌گردد.

    آیا مردم جهت بهره مندی از بانکداری دیجیتال باید کارمزدی بپردازند؟

    تبریزی: کارمزد خاصی مطرح نیست چون پروتکل مهم بین بانک مرکزی و کسب و کارهاست و این کارمزد نیز مصوب بانک مرکزی در حوزه پرداخت است.

    مشتری‌ها از طریق این سرویس ضمن آخر دادن به حضور خود در شعبه های بانکی با کیفیت بالا و قیمت پایین خدمات مورد نیاز را تحویل می‌گیرند.

    آیا مردم به بانکداری دیجیتال اعتماد خواهند کرد؟

    تبریزی: در بانک ملت از ۱۵ میلیون گردش مالی در حالت معمولی، ۹۷ درصد آن به صورت الکترونیکی و تنها ۳ درصد آن به صورت غیرالکترونیکی انجام می‌شود که این به معنای علاقه مندی مردم در زمینه استفاده از بانکداری دیجیتال است.

    در حوزه اعتمادسازی و اطمینان دهی به مردم نیز باید گفت که در پایتخت کشور عزیزمان ایران ،دو سایت داده مرکزی پرحجم و بزرگ،هریک با فضایی بالغ بر ۶۰۰ متر و در شهری دور از پایتخت کشور عزیزمان ایران نیز یک سایت داده مرکزی پرحجم و بزرگ دیگر وجود دارد که هر یک از این فضاها بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد.

    با این تمهیدات در نظر گرفته شده است در دسترس پذیری سرویس‌ها بسیار بسیار بالاست، آیا که از هر چیزی پشتیبان داریم. سرویس‌هایمان از نظر سخت افزاری و نرم افزاری به شدت پشتیبان گیری شده است اند و همین عنوان باعث شده است تا قطعی کار ما نزدیک به صفر باشد.

    شبکه اختصاصی خود بانک هم به خوبی تعبیه شده است است ،به طوری که نه از یک محل ارتباطی بلکه با چند ارتباط ،استان‌ها به پایتخت کشور عزیزمان ایران وصل شده است اند و بین سایت‌ها ارتباطات چند گانه وجود دارد.

    قطعی‌ها صورت گرفته تاکنون ،مربوط به مباحث شبکه‌ای مخابراتی بوده و یا به دست مراجع بیرونی و با اطلاع قبلی صورت گرفته است که تعداد آنها بسیار محدود است.

    چشم انداز بانکداری دیجیتال را چگونه می بینید؟

    تبریزی:ما هیچ راه گریزی جهت حرکت کردن به سمت بانکداری دیجیتال نداریم .بنابراین هر بانکی سریعتر به این سمت برود ،برنده است و می‌تواند کیفیت کار خود را زودتراز سایرین ارتقا داده و هزینه‌هایش را به سرعت کم کردن دهد و البته در جذب و حفظ مشتری هم موفق تر خواهد بود.

    سد راه رسیدن به بانکداری دیجیتال چیست؟

    تبریزی:اکنون دیگر دلواپس تجهیزات و ورود آنها نیستیم. در حوزه نرم افزار و نیروی انسانی هم مشکلی نداریم آیا که به اندازه کافی نیروی انسانی خوبی در کشور وجود دارد،البته هرچند جذب آنها سخت است ولی این کار شدنی است.

    اکنون در آموزش نیروی انسانی مسئله داریم ،چرا که تنها با آموزش تازه امکان زیاد کردن سرعت‌ و کم کردن فاصله‌ با دنیا میسر خواهد شد.

    در حوزه کسب و کار نیز باید بلوغ خود را زیاد کردن دهیم تا آنها هم با این موج همراه شوند آیا که این موج تحولی در همه ارکان است و مجبور به استفاده از فضای امن هستیم. نه تنها بخش مالی و اعتباری کشور بلکه باید همه بخش‌ها همگام با هم در این زمینه قدم بردارند،به طور کلی اکنون تنها در زمینه بلوغ کسب و کار و آموزش نیروی انسانی مسئله داریم که اینها نیز مرتفع شدنی است.

    فاصله بانکداری کشور عزیزمان ایران با سطح جهانی چقدر است؟

    تبریزی:هم اکنون زیرساخت‌ها و پایه های اجرای بانکداری دیجیتال به عنوان بروزترین نمونه نظام بانکی در کشور مهیاست. اگر چالش‌های ذکر شده است طی یک سال آینده مرتفع شود و بتوانیم به سطح کیفی مدنظر برسیم می توانیم به سرعت خود را به دنیا برسانیم.

    فناوری اطلاعات وقت دوباره‌ای جهت کشورهایی مثل کشور عزیزمان ایران است تا آنها فاصله خود را با دنیا کم کنند و ما این کار را می توانیم انجام دهیم.

    نقش بانکداری دیجیتال در فرار مالیاتی و از بین بردن پولشویی چیست؟

    تبریزی : داده های بزرگ و پرحجم مربوط به حوزه پولشویی آماده هست. مراجع بیرونی داده ها و پارامترهای مهم خود در این زمینه را به بانک ارسال می کنند.سپس طبق دستورالعمل آنها برنامه ای طراحی و ساخته می شود تا با استفاده از داده های بزرگ و پرحجم موجود در سیستم اطلاعاتی بانکی ،با سرعت زیاد به شناسایی ریسک‌های مترتبه در استان‌ها وحساب افراد در حوزه‌های متفاوت اقدام کرده و لیست آنها به مراجع ذی صلاح ارسال شود.

    البته حوزه پولشویی تنها مربوط به داخل کشور نبوده و به ارتباط ما به بیرون از کشور نیز مرتبط هست. هرچه بتوانیم در این عنوان با کیفیت‌تر کار کنیم ارتباطات ما با دنیا به خاص در حوزه بانکی آسان‌تر خواهد شد.

    اکنون برنامه های ضد پولشویی در حال فعالیت هستند و بر اساس ریسک‌های مراجع بیرونی مدام لیست گرفته و گزارش را به مراجع بیرونی تحویل می‌دهند.

    برای فرار مالیاتی دستورالعملی به ما ارجاع داده نشده است چراکه این عنوان وظیفه بانک نبوده و باید همچون عنوان ضد پولشویی از طرف سازمان امور مالیاتی به بانک ها ابلاغ شود. تا براساس داده های مرکزی آنها برنامه هایی طراحی و کنترل‌ روی سامانه و حساب های بانکی اجرا شود.

    گزارش از پریسا مهریان

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: دیجیتال | اطلاعات | استفاده | فناوری | ایرانی | اطلاعات | استفاده | ایران | فناوری | تبریزی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • افست کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • چاپ کتاب اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک