یكدیگر را مسخره نكنید (اگر دین دارید)
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » کالری تخمه آفتابگردان چقدر است؟

    کالری تخمه آفتابگردان چقدر است؟

    تخمه آفتابگردان دارای فواید بسیاری است و می توان از آن به عنوان یک میان وعده مناسب استفاده کرد. در این مقاله به بیان شرح کامل در مورد میزان کالری و ویتامین های موجود در تخمه آفتابگردان می پردازیم.

    کالری تخمه آفتابگردان چقدر است؟

    تخمه آفتابگردان دارای فواید بسیاری است و می توان از آن به عنوان یک میان وعده مناسب استفاده کرد. در این مقاله به بیان شرح کامل در مورد میزان کالری و ویتامین های موجود در تخمه آفتابگردان می پردازیم.

    تخمه آفتابگردان چقدر کالری دارد و دارای چه ویتامین هایی است؟

    گل آفتابگردان فقط جنبه قشنگی ندارد، بلکه این گل یک میوه مغذی به ما می دهد، دانه آن. دانه های گل آفتابگردان در پوست های خوراکی، سیاه و سفید و راه راه و سوزنی شکل قرار دارند. این دانه ها یک میان وعده محبوب هستند. ولی همه دانه های آفتابگردان شبیه به هم نیستند، به خاص زمانی که صحبت از کالری به میان می آید. ادامه مطلب را بخوانید تا اطلاعات بیشتری در مورد تخمه آفتابگردان داشته باشید.

    عبارات مهم : آفتابگردان – کلسترول خون

    تخمه آفتابگردان چقدر کالری دارد؟

    طبق اطلاعات مربوط به مواد مغذی وزارت کشاورزی امریکا:

    ۱٫۴ فنجان آفتابگردان خام دارای ۲۰۴ کالری هست.
    – ۱٫۲ فنجان با چربی های خوراکی دارای ۶۷ کالری است.

    اگر طرفدار تخمه آفتابگردان خشک شده است هستید، ۱٫۴ فنجان از آن حاوی ۱۸۶ کالری است. ۱٫۴ فنجان تخمه آفتابگردان پخته شده است در روغن نیز حاوی ۲۰۰ کالری است.

    تخمه آفتابگردان با طعم های متفاوت در بازار موجود هست، از جمله با طعم ادویه و نمک، خامه و پیاز، سس رنچ* ranch و تخمه آفتابگردان شور که معمولا به تخمه آفتابگردان با طعم ادویه و نمک کالری اضافه نمی شود.

    کالری تخمه آفتابگردان چقدر است؟

    *سس رنچ ranch : نوعی سس سالاد ساندویچ آمریکایی است که پایه مهم آن سس مایونز و باتر میلک (آب دوغ) هستند.

    افرادی که طرفدار شکلات هستند، می توانند تخمه آفتابگردانی که با شکلات پوشیده شده است بخورند، ولی هر از گاهی از این خوردنی استفاده کنند. ۴۰ گرم تخمه آفتابگردان که با شکلات تلخ پوشیده شده است دارای ۲۰۰ کالری است.

    تخمه آفتابگردان چقدر چربی دارد؟

    تخمه آفتابگردان حاوی چربی زیادی است که زیاد آن چربی غیر اشباع شده است است. به گفته انجمن قلب امریکا اسیدهای چرب غیر اشباع می توانند به قلب کمک کنند. ولی باید به میزان متعادل خورده شوند و به علاوه به جای غذاهایی مصرف شوند که دارای چربی های ترانس و چربی های اشباع شده است هستند.

    چربی های اشباع نشده می توانند در موارد زیر بافایده باشند:

    – سطح کلسترول بد خون را کم کردن می دهند
    – خطر حمله قلبی را کم کردن می دهند
    – خطر سکه مغزی را کم کردن می دهند
    – میزان قند خون را تنظیم می کنند
    – فشار خون را کم کردن می دهند

    چربی سالم موجود در تخمه آفتابگردان جهت شما بافایده هست، ولی با این حال اگر به مقدار زیاد مصرف شود، می تواند باعث چاقی و زیاد کردن دور کمر شود. تخمه آفتابگردان خیلی کوچک هست، به همین علت احتمال زیاده روی در خوردن آن وجود دارد. اگر مراقب میزان خوردن خود نیستید، مورد نیاز است قبل از شروع به خوردن میزان مناسب را جهت خود مشخص کنید و از خوردن بیش از حد آن پیشگیری کنید.

    تخمه آفتابگردان دارای فواید بسیاری است و می توان از آن به عنوان یک میان وعده مناسب استفاده کرد. در این مقاله به بیان شرح کامل در مورد میزان کالری و ویتامین های موجود در تخمه آفتابگردان می پردازیم.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : کلسترول بد و کلسترول خوب یعنی چه؟

    دیگر فایده های تخمه آفتابگردان

    تخمه آفتابگردان کوچک هست، ولی سرشار از مواد مغذی است. این دانه های ریز منبع خوبی از ویتامین ها و مواد مغذی هستند، از جمله ۱۰۰ درصد از میزان مورد نیاز مس، منیزیم و سلنیوم روزانه را تامین می کنند.

    ویتامین E در تخمه آفتابگردان

    ویتامین E فقط یک ویتامین نیست، بلکه گروهی از ترکیبات قابل حل در چربی است که دارای فواید آنتی اکسیدانی نیرومند می باشد. ویتامین E از آسیب رادیکال های آزاد به سلول های سالم بدن جلوگیری می کند.

    سلنیوم Selenium در تخمه آفتابگردان

    این ماده معدنی برای تولید مثل و سنتز DNA مهم است. همچنین سلنیوم به کاهش استرس اکسیداتیو* oxidative stress ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند.

    * استرس اکسیداتیو oxidative stress :همان پیروزی رادیکال های آزاد بر دفاع آنتی اکسیدانی بدن است و به نوعی به حمله های بیولوژیک به ارگانیسم بدن تعبیر می شود. به بیان دیگر، استرس اکسیداتیو عدم تعادل میان تولید رادیکال های آزاد و دفاع های آنتی اکسیدانی تعریف می شود.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : رادیکال های آزاد چیست، چگونه با رادیکال های آزاد مقابله کنیم؟

    کالری تخمه آفتابگردان چقدر است؟

    نیاسین Niacin در تخمه آفتابگردان

    نیاسین که ویتامین B 3 نیز نامیده می شود به اصلاح DNA کمک می کند. این ویتامین به کم کردن کلسترول خون کمک کرده و خطر مبتلا شدن به بیماری قلبی را نیز کم کردن می دهد.

    ویتامین B 6 در تخمه آفتابگردان

    این ویتامین محلول در آب به بدن در ساختن نوراپی نفرین* norepinephrine و سروتونین serotonin کمک می کند. این مواد شیمیایی سیگنال های مغز را انتقال می دهند. ویتامین B6 همچنین به اصلاح علائم سندروم پیش از قاعدگی کمک می کند.

    *نوراپینفرین یا نورآدرنالین NE :ماده ای با چند وظیفه هست، می تواند هورمون باشد (آزاد شده است از غدد فوق کلیوی) و می تواند به عنوان خبر رسان عصبی در سیستم سمپاتیک عمل کند.

    فیبر در تخمه آفتابگردان

    تخمه آفتابگردان دارای فواید بسیاری است و می توان از آن به عنوان یک میان وعده مناسب استفاده کرد. در این مقاله به بیان شرح کامل در مورد میزان کالری و ویتامین های موجود در تخمه آفتابگردان می پردازیم.

    اگر می خواهید روده سالم داشته باشید، فیبر مصرف کنید. فیبر کمک می کند روده های شما به آرامی و مرتب حرکت کنند. فیبر به کم کردن کلسترول و تنظیم فشار خون هم کمک می کند و با سیر نگه داشتن جهت مدت طولانی چربی سوزی را اصلاح می بخشد.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : آیا می دانید فیبر شما را لاغر میکند؟چه خوراکیهایی فیبر دارند؟

    اگر می خواهید زیاد بدانید : چگونه فیبر بیشتری مصرف کنیم؟

    پروتئین در تخمه آفتابگردان

    پروتئین به ساخت و ساز سلول ها کمک می کنند. پروتئین کارهای زیادی جهت تولید، نگهداری و بازسازی بافت های بدن انجام می دهد. پروتئین های بلوک های سازنده در بدن جهت موارد زیر هستند:

    کالری تخمه آفتابگردان چقدر است؟

    • استخوان ها
    • عضلات
    • غضروف
    • پوست
    • خون
    • فولات

    اگر خانمی هستید که سن باروری را می گذرانید، این ویتامین از گروه B جهت شما مهم هست. این ویتامین از بروز نقص لوله های عصبی، مانند اسپاینا بیفدا* spinal bifida و انانسفالی* anencephaly جلوگیری می کند. به علاوه فولات به اصلاح حافظه کمک می کند، باعث سلامت قلب می شود و از سرطان پیشگیری می کند. ولی جهت اثربخشی آن تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

    * اسپاینا بیفیدا Spina bifida:نوعی اختلال مادرزادی است که ناشی از بسته نشدن کامل لوله عصبی جنین هست. نام هایی بعضی از مهره هایی که روی نخاع را می پوشانند، درست تشکیل نمی شوند و باز باقی می مانند. اگر این حفره به اندازه کافی بزرگ باشد، بخشی از نخاع از این حفره بیرون می زند. ممکن است کیسه پر از مایعی وجود داشته باشد که نخاع را در بر بگیرد و ممکن است این کیسه وجود نداشته باشد.

    * آنانسفالی Anencephaly :یا بی مٌخ زایی اختلال مغزی ناشی از نقص در کانال عصبی بوده و به علت عدم بسته شدن انتهای کانال عصبی پدید می آید. این اختلال در سن بارداری ۲۳ و ۲۶ روز ایجاد می شود و معمولاً باعث عدم تشکیل قسمت اعظم مغز، جمجمه و پوست سر در این نوزادان می شود.

    اسید پانتوتنیک Pantothenic acid در تخمخ آفتابگردان

    اسید پانتوتنیک (نام دیگر آن ویتامین B5 است) به بدن کمک می کند چربی ها، کربوهیدرات ها و پروتئین ها را به انرژی تبدیل کند. این نوع ویتامین B به اصلاح زخم ها کمک می کند و به علاوه باعث کم کردن کلسترول می شود.

    آهن در تخمه آفتابگردان

    آهن یک ماده معدنی است که بدن جهت تولید سلول های قرمز خون به آنها نیاز دارد. شما جهت جلوگیری از کم خونی ناشی از کمبود آهن به آهن کافی نیاز دارید.

    روش های مصرف تخمه آفتابگردان

    تخمه آفتابگردان دارای طعم خوبی هست، ولی اگر فکر می کنید طعم آن به تنهایی خوب نیست، روش های زیادی وجود دارد تا این ماده غذایی را وارد رژیم غذایی خود کنید. در ادامه به این روش ها اشاره می کنیم:

    تخمه آفتابگردان را به سالاد سبزیجات یا سالاد مرغ خود اضافه کنید
    – تخمه آفتابگردان را به صبحانه خود اضافه کنید
    – تخمه آفتابگردان را به اسموتی های خود اضافه کنید
    – تخمه آفتابگردان را روی ماست یا بستنی بپاشید

    اگر می خواهید زیاد بدانید : خواص تخمه افتاب گردان

    اگر می خواهید زیاد بدانید : روغن آفتابگردان، روغن کلزا، روغن نخل کدامیک بهترند؟

    اگر می خواهید زیاد بدانید : با تخم آفتابگردان, تخم کدو و بادام زمینی از قلب و عروق خود محافظت کنید!

    تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    اختصاصی سیمرغ

    واژه های کلیدی: آفتابگردان | کلسترول خون | ویتامین E | ویتامین | کلسترول | پروتئین | ویتامین | رادیکال | کالری | فنجان | سلامت

    کالری تخمه آفتابگردان چقدر است؟

    کالری تخمه آفتابگردان چقدر است؟

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال رباتیک
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال