آیا می پنداری که جسم کوچکی هستی ؟ولی درون تو جهان بزرگی نهفته است.(امام علی علیه السلام)
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » اما و اگرهای پرداخت خسارت نفتکش ایرانی

    اما و اگرهای پرداخت خسارت نفتکش ایرانی

    رویترز مدعی شد، پرداخت حق بیمه جبران خسارت جهت نفتکش ایرانی خسارت دیده در دریای چین به علت تحریم‌های آمریکا، محدودیت مبادله دلاری و وحشت بانک‌ها از گرفتار شدن در تله تحریمی آمریکا بسیار سخت شده است است.

    اما و اگرهای پرداخت خسارت نفتکش ایرانی

    به گزارش گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، در حالی که نفتکش ایرانی که چهار روز پیش در دریای چین با کشتی حامل غلات تصادف کرد و همچنان می‌سوزد، بعضی وکلا و حقوقدانان راجع به پرداخت حق بیمه راجع به کشور عزیزمان ایران ادعاهایی را مطرح می‌کنند.

    خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشته است فقدان همکاری بانک‌های خارجی با کشور عزیزمان ایران می‌تواند پرداخت هزینه‌های راجع به تصادف تانکر نفتی کشور عزیزمان ایران با کشتی باری چینی را با مسئله مواجه کند.

    در این گزارش آمده هست؛ در حال حاضر حقوقدانان و وکلا در حال بررسی خسارت وارده هستند و بیمه‌گران می‌گویند از آنجایی که تانکر نفت و اکثر خدمه‌های ناپدید شده است ایرانی هستند، هر جا که بحث پرداخت و جبران خسارت مطرح بوده با مسئله مواجه شدند و حتی به بن‌بست رسیدند.

    اما و اگرهای پرداخت خسارت نفتکش ایرانی

    حقوقدانان می‌گویند با وجود اینکه لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه کشور عزیزمان ایران همچنان محدودیت‌های مالی آمریکا و ظرفیت ایجاد موانع مهم برقرار است.

    راهول خانا مدیر جهانی مشاوره‌ای خطرات دریایی در بیمه آلمان «الاینز» اعلام کرد میزان خسارت این تصادف می‌تواند صدها میلیون دلار باشد.

    وی گفت: ارزش کشتی باری و نیز ارزش بدنه کشتی، یک مسئله مهم هست، ولی من فکر می‌کنم بحث آلودگی محیطی هم یک بحث مهمتری است.

    وی گفت: تأثیرات زیست‌محیطی معیانات گازی به علت اینکه در مواجهه با هوا و آتش، سریع تبخیر می‌شود، کمتر از نفت خام باشد، ولی هم‌چنان به عنوان یک بحث مطرح است.

    رویترز مدعی شد، پرداخت حق بیمه جبران خسارت جهت نفتکش ایرانی خسارت دیده در دریای چین به علت تحریم‌های آمریکا، محدودیت مبادله دلاری و وحشت بانک‌ها از گرفتار شدن در تله تحریمی آمریکا بسیار سخت شده است است.

    در این میان بعضی حقوقدانان بر این باورند که مسئله پرداخت جبران هزینه، مشکل‌ساز خواهد بود، آیا که بخشی از جبران هزینه قرار است به طرف ایرانی پرداخت شود.

    نیگل کوشنر مدیر شرکت حقوقی دبلیولیگال اعلام کرد: هرگونه فرایند پرداخت هزینه مسئله‌ پیچیده‌ای هست، آیا که چهار نوع بیمه در این تصادف مطرح هست، نخست بیمه کشتی، بیمه بدنه کشتی و نیز کشتی باری و همچنین آلودگی زیست‌محیطی مطرح می‌شود.

    کوشنر گفت: اگرچه احتمالاً مسئله پرداخت بیمه کاملاً قانونی هست، ولی در عمل تقریباً این مسئله نزدیک به غیرممکن است.

    وی گفت: بیمه‌گران زیادی باید پرداخت‌های چندگانه انجام دهند.

    کوشنر همچنین اضافه کرد: پیش از این مراحل روند پرداخت طولانی و خسته‌کننده‌ای را شاهد بوده‌اند.

    حقوقدانان می‌گویند: علی‌رغم توافق برجام در سال ۲۰۱۵، به خاطر تحریم‌های آمریکا، مؤسسات مالی آمریکا با هرگونه تجارت با کشور عزیزمان ایران ممنوع هستند، در حالی که بانک‌های غیرآمریکایی می‌توانند با کشور عزیزمان ایران همکاری کنند، ولی چون مبادلات باید با دلار انجام شود، مسئله پیچیده‌تر می‌شود، آیا که آنها باید در هر صورت درگیر سیستم مالی آمریکا نشوند و این در عمل تا حدودی سخت است.

    اما و اگرهای پرداخت خسارت نفتکش ایرانی

    بانک‌ها و افراد همچنان در انجام تجارت با کشور عزیزمان ایران بسیار محدودیت دارند و بسیاری از افراد و نهادها همچنان در فهرست سیاه آمریکا قراردارند و احتیاط بسیار زیادی در تجارت با کشور عزیزمان ایران دیده می‌شود.

    اگرچه امکان مبادلات با دیگر ارزها وجود دارد، ولی حقوقدانان می‌گویند بانک‌های بزرگ غربی حتی در این مسئله نظرات متفاوتی راجع به معامله با کشور عزیزمان ایران دارند تا در تله تحریمی آمریکا گرفتار نشوند.

    متیو اورستمن کارمند ارشد در شرکت پیسبری وینتراشاو ، گفت: در حال کلی، به رغم آزادی تحریم‌ها که براساس تفاهم برجام صورت گرفت، هنوز پرسشها زیادی در پرداخت فرایند بانک‌های غربی به همتایان ایرانی وجود دارد. اصلا اینجا بحث نوع ارز هم مطرح نیست.

    براساس گفته‌های مدیر استال هانسن، ۷۰ درصد ارزش کشتی سانچی (تانکر نفتی) به وسیله ۱۱ بیمه‌گر بین‌المللی که به وسیله شرکت نروژی اسکالد هدایت می‌شوند، پوشش داده می‌شود و تنها ۳۰ درصد آن به وسیله بیمه‌گران ایرانی پرداخت خواهد شد.

    رویترز مدعی شد، پرداخت حق بیمه جبران خسارت جهت نفتکش ایرانی خسارت دیده در دریای چین به علت تحریم‌های آمریکا، محدودیت مبادله دلاری و وحشت بانک‌ها از گرفتار شدن در تله تحریمی آمریکا بسیار سخت شده است است.

    یک منبع آگاه در حوزه کشتیرانی گفت: مسئله مهم در این موضوع، بحث بانکی است و معمولاً بین بانک‌ها حالت رخوت و سستی دیده می‌شود.

    اما در این میان، آندرو باردوت مدیر اجرایی گروه بین‌المللی پی‌ اند آی‌کلابز با اشاره به بانک‌های چینی، اعتقاد است که بانک‌هایی وجود دارد که کماکان مثل قبل بتوانند پرداخت‌های راجع به کشور عزیزمان ایران را تسهیل کنند که در سال‌های گذشته هم اثبات کرده‌اند.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: لغو تحریم | آمریکایی | ایرانی | آمریکا | خسارت | تصادف | تانکر | ایران

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • چاپ کتاب لاتین
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • خرید کتاب خارجی