پس به یاد من باشید تا به یاد شما باشم (خداوند)
خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » چرا گاز معده بدبو می شود؟

    چرا گاز معده بدبو می شود؟

     بوی بد گاز معده و روده یکی از پرسشها آزار دهنده جهت همه است که اگر علت ایجاد این بوی بد را بدانید راحت تر می توانید مسئله خودتان را برطرف کنید.

    چرا گاز معده بدبو می شود؟

    بوی بد گاز معده و روده یکی از پرسشها آزار دهنده جهت همه است که اگر علت ایجاد این بوی بد را بدانید راحت تر می توانید مسئله خودتان را برطرف کنید.

    دلایل بدبو شدن گاز معده و روده چیست

    محصولاتی مانند برنج و ماکارونی لزوما کربوهیدرات های ایجادکننده گاز نیستند، ولی استفاده زیاد از آن ها می تواند تحرکات روده را آهسته و نامطلوب کند. دقیقا همین مسئله است که می تواند به یبوست منجر شود و بوی بدی در گاز معده و روده به وجود بیاورد در ادامه مقاله دلایلی که باععث می شود گاز روده شما بدبو شود را با هم مرور می کنیم.

    عبارات مهم : مواد غذایی – استفاده

    ۱. پرسشها مربوط به روده باعث بدبو شدن گاز معده می شود

    باکتری های روده در طول فرآیند هضم، ترکیبات حاوی گوگردی مانند هیدروژن سولفید تولید می کند که بوی زشت ای را در گاز معده به وجود می آورند. علاوه بر این، مواد غذایی مصرفی می توانند روی تناسب باکتری های درون کولون تاثیر بگذارند و در نتیجه گاز معده هم از این عدم تناسب بی نصیب باقی نمی ماند. محققان می گویند که بعضی از افراد دارای فلور خاصی درون روده ارزش هستند که میزان ایجاد گاز معده را زیاد می کند و حتی بدبویی این گاز را زیاد کردن می دهد.

    چرا گاز معده بدبو می شود؟

    ۲. مواد غذایی سرشار از سولفور باعث بدبو شدن گاز معده می شود

    مواد غذایی سرشار از سولفور می توانند بوی شدیدا زشت و ناخوشایندی به گاز معده بدهند. سبزی های چلیپایی مانند کلم بروکلی، کلم بروکسل، گل کلم و کلم در همین گروه قرار می گیرند و معمولا باعث ایجاد گاز معده بدبو می شوند. دیگر مواد غذایی سرشار از سولفور عبارت اند از سیر، پیاز، عدس، پنیر چدار* cheddar cheese، میوه خشک و مغزهای خام. محققان استرالیایی در سال های اخیر به این نتیجه رسیده اند که با اضافه شدن نوعی ترکیب حاوی سولفور به نام سیستئین Cystéineکه در منابع پروتئینی یافت می شود، میزان انتشار هیدروژن سولفید نیز در روده ها حدودا ۷ برابر زیاد کردن می یابد و گاز معده نیز شدیدا بدبو می شود. به همین علت است که بدن سازانی که به مقدار زیادی از پودرهای پروتئینی استفاده می کنند، ممکن است شدیدا با گازهای معده و روده بدبو مواجه شوند.

    * پنیر چدار cheddar cheese : پنیر چدار, پنیری نسبتا سفت, با رنگ سفید تا زرد پررنگ هست. این پنیر مزه تندی دارد و از شیر خام گاو تهیه می شود و بعد از تولید ۹ تا ۲۴ ماه به آن استراحت می دهند.

    ۳. عدم تحمل لاکتوز باعث بدبو شدن گاز معده می شود

    بعضی از افراد، محصولاتی مانند شیر، پنیر، بستنی و… را مسئول بدبو شدن گاز معده و روده می دانند. واقعیت این است که بخشی از مردم دنیا (مثلا بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون نفر از آمریکایی ها)، فاقد آنزیم لاکتاز Lactase در بدن ارزش هستند که جهت هضم لاکتوز Lactoseموجود در محصولات لبنی مورد نیاز هست. لاکتوز در بدن این افراد از روده کوچک بدون هیچ گونه جذبی می گذرد و به سمت کولون می رود؛ یعنی جایی که تریلیون ها باکتری منتظرش هستند. نتیجه این برخورد چیزی نیست جز گاز معده شدیدا بدبو، چون شیر و محصولات لبنی حاوی سولفور نیز هستند. این افراد همچنین می توانند با مسئله عدم تحمل قندهای دیگر نیز مواجه باشند. در نتیجه آنان با دریافت قندهای ساکروز (قند رایج) و فراکتوز (قند موجود در میوه خام و بعضی از مواد غذایی فرآوری شده) با همین مسئله مواجه شوند.

     بوی بد گاز معده و روده یکی از پرسشها آزار دهنده جهت همه است که اگر علت ایجاد این بوی بد را بدانید راحت تر می توانید مسئله خودتان را برطرف کنید.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : عدم تحمل لاکتوز بیماری ژنتیکی است؟

    اگر می خواهید زیاد بدانید : اگر لاکتوز لبنیات اذیت تان می کند این خوراکی ها را جایگزین کنید

    ۴. رافینوز* Retene باعث بدبو شدن گاز معده می شود

    لوبیا، یکی از مواد غذایی سرشار از پروتئین، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی هست. با این حال، همین خوراکی مغذی می تواند باعث ایجاد گاز معده بسیار زیاد و بدبو شود. دلیلش این است که انواع لوبیاها حاوی الیگوساکاریدهای خانواده رافینوز (RFOs) هستند که بعد از مصرف می توانند گاز معده و روده زیادی ایجاد کنند. انواع حبوبات و سبزی های چلیپایی نیز همین شاخصه را دارند. دستگاه گوارش انسان ها فاقد آنزیم مهمی است که جهت تجزیه و هضم این قندها مهم محسوب می شود. یکی از مطالعات اخیر در همین زمینه نشان می دهد که خیساندن لوبیا در آب به جداسازی الیگوساکاریدهای خانواده رافینوز (RFOs) کمک می کند، بدون این که ارزش تغذیه ای لوبیا را کم کردن بدهد. به علاوه، استفاده از قرص های هضم آنزیمی نیز می تواند به تسکین علائم استفاده از این مواد غذایی کمک کند.

    * رفيونوز تريساکاريدها Retene : متشکل از گالاکتوز، گلوکز و فروکتوز است و در لوبیا، کلم، گل سرخ، بروکلی، مارچوبه و سبزیجات دیگر و غلات کامل موجود هست.

    ۵. یبوست باعث بدبود شدن گاز معده می شود

    محصولاتی مانند برنج و ماکارونی لزوما کربوهیدرات های ایجادکننده گاز نیستند، ولی استفاده زیاد از آن ها می تواند تحرکات روده را آهسته و نامطلوب کند. دقیقا همین مسئله است که می تواند به یبوست منجر شود و بوی بدی در گاز معده به وجود بیاورد. محققان می گویند که وقتی ما به یبوست مبتلا می شویم، مدفوع جهت مدت طولانی ای در کولون یا روده بزرگ باقی می ماند و باکتری ها می توانند به آن رسوخ کنند و باعث شکل گیری گاز زیاد و بدبو شوند.

    ۶. بعضی داروها باعث بدبو شدن گاز معده می شوند

    بعضی از داروهای تجویزی، ویتامین ها و مکمل ها می توانند همین روده ها را تحت تاثیر قرار بدهند و باعث شکل گیری گاز معده و روده بدبو شوند. دلایل این نوسان ها و اختلال ها با توجه به نوع داروها متفاوت هستند و میزان گاز ایجادشده نیز در هر فرد نسبت به فرد دیگر متفاوت هست. افرادی که داروهای چربی سوزی مصرف می کنند، معمولا با این گازهای بدبو مواجه می شوند. مکمل های آهن، مکمل های حاوی فیبر و داروی متفورمین نیز می توانند گاز معده زیادی به وجود بیاورند.

    چرا گاز معده بدبو می شود؟

    اگر می خواهید زیاد بدانید : نشانه های یک روده ناسالم + روش هایی جهت تقویت روده

    اگر می خواهید زیاد بدانید : چطور گازهای روده ای را کم کنیم؟

    اگر می خواهید زیاد بدانید : این خوراکی ها ضدنفخ هستند!

    اگر می خواهید زیاد بدانید : اگر نفخ و گاز معده دارید، خوردن این خوراکی ها را کنترل کنید

     بوی بد گاز معده و روده یکی از پرسشها آزار دهنده جهت همه است که اگر علت ایجاد این بوی بد را بدانید راحت تر می توانید مسئله خودتان را برطرف کنید.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : از بین بردن نفخ شکم بدون دارو و با ۲۵ خوراکی

    گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    منبع: salamatism.com

    واژه های کلیدی: مواد غذایی | استفاده | خوراکی | باکتری | یبوست | سلامت | تغذیه | تغذیه و بیماریها

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • چاپ کتاب لاتین
  • چاپ کتاب اورجینال
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • منابع اورجینال رباتیک
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو