افراد موفق کارهای متفاوت انجام نمی دهند، بلکه کارها را بگونه ای متفاوت انجام می دهند. (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » دیابت می گیرید اگر تنها بمانید یا از دهانشویه استفاده کنید !

    دیابت می گیرید اگر تنها بمانید یا از دهانشویه استفاده کنید !

     همیشه مصرف قند زیاد باعث مبتلا شدن به دیابت نمی شود. بعضی عادت های غلط روزانه باعث دیابت می شوند که کمی عجیب به نظر می رسند. در این

    دیابت می گیرید اگر تنها بمانید یا از دهانشویه استفاده کنید !

    هر لحظه مصرف قند زیاد باعث مبتلا شدن به دیابت نمی شود. بعضی عادت های غلط روزانه باعث دیابت می شوند که کمی عجیب به نظر می رسند. در این مقاله به عادت هایی اشاره می کنیم که به نظر می رسد به دیابت ارتباطی ندارند، ولی در واقع عوامل مبتلا شدن به دیابت هستند.

    عادت هایی که باعث دیابت می شوند

    ابتلا به دیابت هر لحظه بر اثر مصرف زیاد قند و مواد قندی بروز نمی کند. بعضی عادت های روزانه خطر مبتلا شدن به دیابت را زیاد کردن می دهند که در این مقاله به بااهمیت ترین و عجیب ترین عادت هایی می پردازیم که منجر به ابتلای ما دیابت می شوند.

    عبارات مهم : کلسترول بالا – مواد غذایی

    ۱٫ دیابت و گزینش یک رژیم غذایی بدون گلوتن زمانی که نیاز به این کار نیست

    دیابت می گیرید اگر تنها بمانید یا از دهانشویه استفاده کنید !

    باز هم علت دیگری که نشان می دهد شما نباید گندم، جو و چاودار را از رژیم غذایی خود از بین بردن کنید، مگر اینکه مهم باشد. طی تحقیقی که روی ۲۰۰ هزار بزرگسال امریکایی انجام شد، مشخص شد افرادی که به طور منظم گلوتن مصرف می کنند، ۱۳ درصد کمتر از افرادی که گلوتن را از رژیم غذایی خود از بین بردن می کنند در معرض مبتلا شدن به دیابت هستند.

    علتش شاید این است که افرادی که از مصرف گلوتن اجتناب می کنند، کمتر غلات سبوس دار سرشار از فیبر می خورند. فیبر نقش مهمی در کم کردن خطر مبتلا شدن به دیابت بازی می کند. دبورا مالکوف Deborah Malkoff، دارای مدرک آموزش دیابت در این باره می گوید: رژیم غذایی که دارای فیبر زیاد هست، حساسیت به انسولین را اصلاح بخشیده، التهاب را کم کردن داده و سطح فشار خون و کلسترول را کم کردن می دهد.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : رژیم های فاقد گلوتن به این دلایل رد می شوند

    اگر می خواهید زیاد بدانید : مواد غذایی بدون گلوتن و پاسخ به ۳۲ پرسش کوتاه

    ۲٫ دیابت و تنها ماندن

     همیشه مصرف قند زیاد باعث مبتلا شدن به دیابت نمی شود. بعضی عادت های غلط روزانه باعث دیابت می شوند که کمی عجیب به نظر می رسند. در این

    شاید برایتان لذت بخش باشد که روی مبل لم بدهید، تلویزیون نگاه کنید و با کسی صحبت نکنید. بررسی ها نشان داده اند انزوای اجتماعی خطر مبتلا شدن به دیابت نوع ۲ را زیاد کردن می دهد. طبق بررسی های انجام شده است زنان سن ۴۰ تا ۷۵ سال که در فعالیت های اجتماعی شرکت نمی کنند، ۱۲ درصد بیش از دیگر زنان در معرض مبتلا شدن به دیابت بوده اند.

    متخصصان به طور کامل ارتباط این دو را متوجه نشدند، ولی می دانیم افرادی که از دوستان و خانواده جدا می شوند، زیاد در معرض مبتلا شدن به افسردگی هستند که طبق گفته دکتر ساتیا جیوتینگرام Sathya Jyothinagaram، متخصص غدد درون ریز در مرکز پزشکی دانشگاه بنر Banner در فینیکس Phoenix، افسردگی یکی از عوامل شدت یافتن کننده مبتلا شدن به دیابت است. بعد با دوستان خود تماس بگیرید و قرار بیرون رفتن بگذارید تا سالم بمانید.

    ۳٫ دیابت و مصرف نکردن قهوه

    دلایل زیادی جهت نوشیدن قهوه در هنگام صبح وجود دارد. طبق بررسی هایی که اخیرا انجام شده افرادی که مصرف قهوه خود را کم کردن می دهند، طی ۴ سال به میزان ۱۷ درصد بیش از کسانی که مصرف قهوه خود را عوض کردن نمی دهند، در معرض مبتلا شدن به دیابت هستند. در برابر کسانی که یک فنجان قهوه زیاد در روز مصرف می کنند، خطر مبتلا شدن به دیابت تا ۱۱ درصد کم کردن پیدا می کند.

    محققان به طور کامل علت تاثیر قهوه بر دیابت را درک نکردند، ولی به نظر می رسد نوشیدن قهوه سطح قند خون را ثبات می دهد. اگر نمی توانید طعم تلخ قهوه را تحمل کنید، می توانید از شیرین برگ یا استویا* stevia استفاده کنید.

    *استویا stevia :یک گیاه چند ساله علفی است که امروزه از استویا در بسیاری از کشورها به عنوان شیرین کننده استفاده می شود.

    ۴٫ دیابت و استفاده از دهانشویه

    کمی عجیب به نظر می رسد، ولی حقیقت دارد. کسانی که دو بار در روز از دهانشویه استفاده می کنند، طی ۳ سال ۵۵ درصد بیش از دیگران در معرض مبتلا شدن به دیابت نوع ۲ هستند.

    تحقیقات بیشتری جهت درک این ارتباط مورد نیاز هست، ولی دهانشویه باکتری های دهان را از بین می برد– هم باکتری های خوب و هم باکتری های بد. بعضی از باکتری های بافایده موجود در دهان نقش مهمی در تنظیم قند خون دارند و از بین بردن آنها ثابت ماندن سطح قند خون را سخت می سازد.

    به هر حال دندان و لثه های تمیز بهتر می تواند از سلامت شما محافظت کند. بنابراین اگر استفاده از دهانشویه بخشی از برنامه منظم بهداشت دهان و دندان شماست، بهتر است با دندانپزشک مشورت کنید. دکتر می تواند با بررسی مزیت ها و معایب این روش ادامه استفاده از دهانشویه را توصیه یا منع کند.

    دیابت می گیرید اگر تنها بمانید یا از دهانشویه استفاده کنید !

    ۵٫دیابت و مصرف نمک زیاد

    نمک زیاد شما را در معرض زیاد کردن وزن یا فشار خون قرار می دهد – که هر دو عوامل شدت یافتن کننده دیابت هستند. ولی این تمام ماجرا نیست. یافته های تازه نشان داده اند که مصرف زیاد نمک تاثیر مستقیم بر روی تحمل انسولین نیز دارد. در حقیقت به ازای هر ۱۰۰۰ میلی گرم نمک زیاد احتمال بروز دیابت در فرد به میزان ۴۳ درصد زیاد کردن می یابد.

    بهتر است میزان مصرف نمک خود را در روز به کمتر از ۲۳۰۰ میلی گرم در روز برسانید. کمتر از ۱۵۰۰ میلی گرم حتی بهتر هست.

    ۶٫ از داروهای استاتین* statin مصرف می کنید

    داروها ابزار مهمی جهت کنترل سطح کلسترول هستند. ولی طبق بررسی هایی که در سال ۲۰۱۰ از تحلیل داده های ۱۳ تحقیق و بررسی ۹۱ هزار بزرگسال انجام شد، مشخص شد مصرف داروهای استاتین خطر مبتلا شدن به دیابت نوع ۲ را زیاد کردن می دهند. تحقیقات جدیدتر در سال ۲۰۱۷ نشان داده اند که مصرف استاتین ها تا ۳۶ درصد احتمال مبتلا شدن به دیابت را زیاد کردن می دهد.

    اینکه این دو عامل چه ارتباطی با یکدیگر دارند، کاملا مشخص نیست. کلسترول بالا به خودی خود یک عامل مهم در زیاد کردن خطر مبتلا شدن به دیابت نوع ۲ است، بنابراین افرادی که استاتین مصرف می کنند، به خاطر کلسترول بالا مستعد مبتلا شدن به دیاب نوع ۲ هستند. به هرحال اگر مورد نیاز است جهت کلسترول خود کاری انجام دهید، بهتر است گزینه های موجود را بررسی کنید. دکتر جیوتینگرام می گوید: “برای بعضی افراد عوض کردن در سبک زندگی موثر خواهد بود، از جمله گزینش یک رژیم غذایی سالم و مناسب، ورزش کردن و ترک سیگار”

     همیشه مصرف قند زیاد باعث مبتلا شدن به دیابت نمی شود. بعضی عادت های غلط روزانه باعث دیابت می شوند که کمی عجیب به نظر می رسند. در این

    *استاتین statin: استاتین ها گروهی از داروهای کاهنده کلسترول خون هستند و معمولا در پیشگیری از بروز بیماری های قلبی عروقی ناشی از زیاد کردن چربی خون استفاده می شوند.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : فقط با قند به دیابت مبتلا نمی شویم

    اگر می خواهید زیاد بدانید : چرا به دیابت نوع دو مبتلا می شویم؟

    اگر می خواهید زیاد بدانید : دیابت درمان قطعی دارد؟

    دیابت می گیرید اگر تنها بمانید یا از دهانشویه استفاده کنید !

    تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    اختصاصی سیمرغ


    واژه های کلیدی: کلسترول بالا | مواد غذایی | رژیم غذایی | کلسترول خون | مبتلا شدن | استفاده | دهانشویه | باکتری | کلسترول | دیابت

    دیابت می گیرید اگر تنها بمانید یا از دهانشویه استفاده کنید !

    دیابت می گیرید اگر تنها بمانید یا از دهانشویه استفاده کنید !

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب اورجینال
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • خرید کتاب خارجی
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • جعبه هدیه کتاب
  • منابع اورجینال رباتیک