افراد موفق کارهای متفاوت انجام نمی دهند، بلکه کارها را بگونه ای متفاوت انجام می دهند. (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » هنوز وقت رعایت استانداردهای خودروهای داخلی نرسیده است؟!

    هنوز وقت رعایت استانداردهای خودروهای داخلی نرسیده است؟!

    موضوع استانداردهای خودرویی و رعایت آن از سوی متولیان تولید، از موضوعاتی است که بارها از سوی کارشناسان مورد تأکید قرار گرفته،اما همچنان نتیجه های حاصله رضایت بخش و کافی به نظر نمی‌رسد.

    هنوز وقت رعایت استانداردهای خودروهای داخلی نرسیده است؟!

    به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، استانداردسازی خودروهای تولید داخل از موضوعاتی است که رعایت آن، نقش بسزایی را در جلب رضایت هر چه زیاد مشتریان و متقاضیان اتومبیل‌های تولید داخلی ایفا خواهد کرد.

    به واقع در سالیان گذشته، بخش قابل توجهی از انتقادات و گلایه‌های مصرف کنندگان ماشین به فقدان ایمنی مناسب اوضاع نامطلوب استانداردهای لحاظ شده است در خودروهای پر تیراژ داخلی معطوف شده است است.

    فاصله معنادار کیفیت و استانداردهای خودروهای خارجی با داخلی آنچنان جدی و محسوس است که به اعتقاد بسیاری از صاحب نظران،وضعیت فعلی به هیچ عنوان شایسته و زیبنده کشوری همچون کشور عزیزمان ایران با پتانسیل های متعدد و متنوع و نخبگان کاردان و کارآمدی که از آن برخوردار هستیم نمی باشد.

    هنوز وقت رعایت استانداردهای خودروهای داخلی نرسیده است؟!

    از سوی دیگر بخشی از تلفات بزرگراه ای و ضریب بالای بروز سوانح و تصادفات خودرویی (که البته در سالیان اخیر با کم کردن هر چه بیشتری همراه شده) نیز به وجود بعضی از نقیصه‌ها در کیفیت و استاندارد لحاظ شده است اتومبیل‌ها باز می‌گردد.

    مجموعه این عوامل و بعضی الزامات دیگر باعث شده است تا سازمان استاندارد، جدی‌تر از گذشته، به عنوان ضرورت رعایت استانداردهای خودرویی از سوی ماشین سازان ورود کند و انتشار خبر توقف تولید۲۵ مدل خودروی تولید داخل، موید عزم راسخ تر شرکت مذکور(استاندارد) در مجاب ساختن کمپانی‌های تولید اتومبیل‌های داخلی جهت رعایت شاخص‌ها و مولفه‌های تعریف شده است در چارچوب استانداردهای خودرویی است.

    محمد شجاعی کارشناس صنعت خودرو، در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، با اشاره به لزوم توجه هر چه زیاد و جدیت افزون‌تر جهت اِعمال و تامین استانداردهای خودرویی، اظهار کرد: بدون شک با لحاظ کردن مولفه‌های تعریف شده است موسوم به استانداردهای خودرویی، تراز و کیفیت تولید اتومبیل داخلی ارتقا می‌یابد.

    وی افزود: با حصول چنین موفقیتی، امکان مسابقه شایسته‌تر در عرصه خودروسازی جهت کشور نیز تسهیل خواهد شد و در این شرایط حمایت از تولید داخلی و اقبال عمومی به خرید تولید داخلی با اطمینان خاطر و رضایت هر چه بیشتر،به معنای واقعی کلمه محقق می‌شود.

    موضوع استانداردهای خودرویی و رعایت آن از سوی متولیان تولید، از موضوعاتی است که بارها از سوی کارشناسان مورد تأکید قرار گرفته،اما همچنان نتیجه های حاصله رضایت بخش و کافی به نظر نمی‌رسد.

    کارشناس صنعت خودرو، بیان کرد: استانداردهای اجباری۸۵ گانه هستند که با الزامی شدن ۶۱ استاندارد تا ابتدای دی ماه، عملا وارد مرحله جدیدی شده است است.

    شجاعی گفت: از این میان، بخشی از استانداردهای تعریف شده(بیش از ۲۰ استاندارد)،سختگیرانه تر به نظر می‌رسند و اعتقاد بسیاری از کارشناسان، عامل مهم تولید توقف خودرو، معطوف به همین استانداردها می‌شود و می‌تواند عرضه بخش قابل توجهی از خودروهای پر تیراژ را متوقف کند.

    وی افزود: بنابر گزارشات و اخبار واصله موجود، مشورت خودروسازان با شرکت استاندارد جهت لغو و تعدیل بعضی استانداردها و احتمال استهمال(تعویق) آن شروع شده است که البته توجیهات خودروسازان در این خصوص نیز از منظری قابل توجه است.

    کارشناس ماشین گفت: یکی از توجیهات خودروسازان به عنوان عدم امکان اِعمال کامل استانداردهای تعریف شده است در شرایط فعلی به عنوان زیاد کردن قیمت تمام شده است خودروهای پر تیراژ باز می‌گردد.

    شجاعی تصریح کرد: به تبع لحاظ کردن بعضی از امکانات و تجهیزات همچون سیستم هشدار بغل یا ترمز اضطراری بدون هزینه نخواهد بود و زیاد کردن قیمت نیز باعث می شود امکان خرید ماشین حداقل در اقشار و گروه هایی که در صدد خرید و تهیه ماشین پر تیراژ با قیمت حداقلِ موجودِ در بازار هستند، بسیار ضعیف‌تر شود و این موضوعی است که خودروسازان و مردم را توامان با یکدیگر دچار پرسشها خاصی خواهد کرد.

    وی افزود: با عنایت به رکود فعلی جاری و ساری در اقتصاد کشور،چنین تصمیمی، عمق این رکود را جهت صنعت ماشین شدت یافتن می‌کند که البته این به معنای عدم ضرورت و الزام استانداردهای تعریف شده است نیست، لیکن بعد از سال ها مونتاژ کاری خودرو،زمان آن رسیده تا تراز خودروسازی در کشور با ارتقاء هر چه بیشتری همراه شود که رعایت استانداردهای تعریف شده است می‌تواند تا حدودی این روند را تسریع کند.

    هنوز وقت رعایت استانداردهای خودروهای داخلی نرسیده است؟!

    باید به فاصله میان امکانات موجود وآرزوها توجه کرد

    تقی عرب لو کارشناس ماشین در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، با اشاره به ضرورت ارتقای کیفی خودروهای تولید داخلی گفت: به تبع یکی از مولفه‌های اثرگذار جهت تحقق چنین امر مهمی، منوط به رعایت استانداردهای تعریف شده است هست، ولی باید میان سطح انتظارات، امکانات موجود و آرزوها تفاوت و تمایز قائل شد.

    عبارات مهم : خودروسازان – استاندارد
    وی افزود: آنچنان که بعضی از مسئولان متولی مطرح کرده‌اند، در حال حاضر زیر ساخت‌های مورد نیاز جهت تأمین استانداردهای تعریف شده است وجود ندارد و به تبع در چنین شرایطی، تأمین تمامی موارد مورد نظر شرکت استاندارد، مستلزم وقت هر چه بیشتری است.

    کارشناس ماشین گفت: به اعتقاد بنده باید با همگرایی و تعامل مثبت و سازنده، به راهکاری دست یافت که بازه زمانی لحاظ کردن این استانداردها با شیب هر چه ملایم‌تری محقق شود، لیکن وقت تعیین شده است جهت حصول این امر، هزینه‌های سنگینی را به متقاضیان خرید تحمیل می‌کند.

    وی افزود: می‌توان با اتخاذ تدابیر لازم، به راهکاری میانه نائل شد تا استانداردها بر مبنای اولویت اعمال شود و موارد غیر مهم یا به تعبیر صحیح تر،کم اهمیت تر از استانداردهای تعریف شده است از بین بردن شود.

    عرب لو در آخر یادآور شد: البته با همه این اوصاف، این نقد به صنعت خودروسازی کشور وارد است که بعد از سالها تولید و مونتاژ کاری، همچنان سطح کیفی بخش قابل توجهی از خودروهای پر تیراژ، نازل است و فاصله جدی میان خودروهای عرضه شده است در بازار با آنچه که در بازار خودروی کشور دیگر شاهد هستیم وجود دارد و می‌طلبید با عزمی جدی‌تر نسبت به اصلاح هر چه زیاد کیفیت خودروسازی و ارتقای ضریب استانداردها اقدام می‌شد.

    موضوع استانداردهای خودرویی و رعایت آن از سوی متولیان تولید، از موضوعاتی است که بارها از سوی کارشناسان مورد تأکید قرار گرفته،اما همچنان نتیجه های حاصله رضایت بخش و کافی به نظر نمی‌رسد.

    امری که به نظر می‌رسد، تنها با سخت‌گیری و مجاب ساختن ماشین سازان ،فرآیند حصول این امر مهم تسریع خواهد شد.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: خودروسازان | استاندارد | ماشین | خودرو | صنعت | صنعت خودرو | استاندارد |

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب خارجی
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • منابع اورجینال رباتیک
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • چاپ کتاب لاتین
  • چاپ کتاب آمازون
  • کتاب اورجینال