گفتگو با خردمندان و دانشوران ، پاداشی کمیاب است.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » فواید خرمالو+ خرمالو سرد است یا گرم؟

    فواید خرمالو+ خرمالو سرد است یا گرم؟

    خرمالو یکی از میوه های پاییزی خوشمزه و بسیار بافایده هست. در این مقاله به طور کامل به فواید خرمالو اشاره می کنیم.

    فواید خرمالو+ خرمالو سرد است یا گرم؟

    خرمالو یکی از میوه های پاییزی خوشمزه و بسیار بافایده هست. در این مقاله به طور کامل به فواید خرمالو اشاره می کنیم.

    خواص عجیب و فوق العاده خرمالو

    خرمالو یک میوه خوشمزه و عجیب است که فوایدی بیش از خوشمزگی در خور دارد. خرمالو دارای طبع گرم و تر است و مزیت های زیادی جهت سلامتی ما دارد، از جمله به اصلاح سلامت چشم کمک می کند، علائم پیری را کم کردن می دهد، از بروز انواع سرطان پیشگیری می کند، به اصلاح هضم کمک می کند، سیستم ایمنی را تقویتت می کند، کلسترول را کم کردن می دهد، سوخت و ساز بدن را زیاد کردن می دهد، استخوان ها را نیرومند می کند، عملکرد شناختی را تقویت می کند، فشار خون را کم کردن می دهد و از پوست مواظبت می کند. به علاوه به اصلاح سریع تر بدن از امراض کمک می کند، در چربی سوزی موثر هست، التهاب را کم کردن می دهد و گردش خون را در سراسر بدن زیاد کردن می دهد.

    عبارات مهم : آنتی اکسیدان – مواد غذایی

    خرمالو و ارزش غذایی آن

    خرمالو سرشار از ویتامین ویتامین ویتامین E و ویتامین B6 و همچنین فیبر غذایی، منگنز، مس، منیزیم، پتاسیم و فسفر است. به علاوه خرمالو حاوی ترکیبات ارگانیک است که عبارتند از کاتچین catechin، گالوکاتچین gallocatechin (ترکیب مقوی شبیه به کاتچین)، اسید بوتولینیک betulinic acid و ترکیبات کارتینوئیدی متفاوت است که در گروه ویتامین های B قرار می گیرند.

    فواید خرمالو+ خرمالو سرد است یا گرم؟

    *كاتچين Catechin :اين ماده بسيار مفيد بوده و جهت سلامتی بسيار سودمند هست. كاتچين در چای سبز و سياه وجود داشته ولی ميزان آن در چای سبز بيشتر ميباشد. اثرات آن در بدن عبارتند از: ضد سرطان ميباشد، كاهش دهنده كلسترول خون، يك آنتی بيوتيك و آنتی ويروس قوي، جلوگيری از افزايش يافتن فشار خون و جلوگيری از افزايش يافتن قند خون.

    *اسید بوتولینیک betulinic acid :اسیدی دارای فواید ضد ویروسی، ضد مالاریا، ضد التهاب و هکچنین ضد سرطان است که به طور طبیعی در بسیاری از گیاه های یافت می شود.

    لیست طولانی مزایای خرمالو جالب است و مربوط به مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در این میوه است که در بالا به آنها اشاره شد. در ادامه به فواید خرمالو با شرح بیشتری اشاره می کنیم.

    خواص خرمالو جهت سلامتی

    ۱٫ خرمالو از بروز سرطان پیشگیری می کند

    خرمالو یکی از میوه های پاییزی خوشمزه و بسیار بافایده هست. در این مقاله به طور کامل به فواید خرمالو اشاره می کنیم.

    این میوه کوچک و خوشمزه سرشار از آنتی اکسیدان و عوامل ضد سرطان است که توانایی بدن جهت مقابله با رادیکال های آزاد را اصلاح بخشیده، سلامت کلی بدن را تقویت می کند و از بدن در برابر بسیاری امراض محافظت می کند. رادیکال های آزاد محصولات جانبی سوخت و ساز سلولی هستند که می توانند سلول های سالم را به سلول های سرطانی عوض کردن دهند و به بسیاری از سیستم های داخلی آسیب بزنند. خرمالو مقادیر زیادی ویتامین C و ویتامین A و همچنین ترکیبات فنلی مانند کاتچین و گالوکاتچین دارد که مستقیما از بروز سرطان های متفاوت پیشگیری می کنند. بنابراین اضافه کردن خرمالو به رژیم غذایی عامل موثری جهت پیشگیری از انواع سرطان هست.

    ۲٫ خرمالو ایمنی بدن را زیاد کردن می دهد

    به خاطر وجود ویتامین C در خرمالو، این میوه به تقویت ایمنی بدن کمک می کند. خرمالو در مقایسه با سایر میوه ها بیشترین میزان اسید آسکوربیک ascorbic acid یا ویتامین C را داراست. یک خرمالو تقریبا ۸۰ درصد نیاز بدن به مواد مغذی را برطرف می کند.ویتامین C سیستم ایمنی را جنبش می کند و تولید سلول های سفید خون را زیاد کردن می دهد. سلول های سفید خون خط مهم دفاع بدن در برابر عفونت های میکروبی، ویروسی و قارچی و همچنین سموم هستند.

    ۳٫ خرمالو به هضم غذا کمک می کند

    مانند میوه های دیگر، خرمالو نیز منبع خوبی از فیبر است، خوردن یک وعده خرمالو در روز تقریبا ۲۰ درصد نیاز روزانه به فیبر را تامین می کند. فیبر با زیاد کردن حجم مدفوع حرکت مدفوع در طول روده را جنبش می کند و ترشحات مایعات گوارشی را زیاد کردن می دهد و علائم اسهال و یبوست را برطرف می کند. به طور کل یک میوه حاوی فیبر زیاد، مانند خرمالو می تواند یک تقویت کننده موثر و مهم جهت سیستم گوارشی باشد و از بروز سرطان روده و دیگر بیماری های مشابه پیشگیری می کند. به علاوه خرمالو با مقابله در جذب چربی به چربی سوزی کمک می کند.

    ۴٫ خرمالو از رشد تومور پیشگیری می کند

    خرمالو همراه با فواید آنتی اکسیدانی که احتمال بروز سرطان را کم کردن می دهد، همچنین می تواند خطر رشد تومورها را کم کردن دهد. خرمالو حاوی بوتولینیک اسید است که یک ترکیب ضد تومور است. خرمالو با کاهش آپوپتوز apoptosis یا فوت برنامه ریزی سلولی، احتمال بروز تومور را کم کردن می دهد. اگر تومور دارید، خرمالو می تواند اندازه آن را کم کردن داده و از متاستاز کردن سرطان پیشگیری می کند.

    ۵٫ خرمالو از پیری زودرس پیشگیری می کند

    خرمالو سرشار از تعدادی ویتامین های ضروری، از جمله ویتامین A، بتا کاروتن*، لوتئین* Lutein ، لیکوپن* Lycopene و کریپتوکسانتین* Cryptoxanthin است. این ویتامین ها به عنوان آنتی اکسیدان در بدن عمل می کنند و می توانند استرس اکسیداتیو* oxidative stress را کم کردن داده و از بروز علائم پیری زودرس پیشگیری می کند، مانند چین و چروک های روی پوست، لکه های پوستی، بیماری آلزایمر، خستگی بیش از حد، کم کردن بینایی، ضعف عضلانی و بعضی شرایط دیگر.

    * بتا کاروتن β-Carotene :یک رنگدانه قرمز-نارنجی است که در گیاه های و میوه ها یافت میشود. این ترکیب پیش ساز ویتامین آ است.

    فواید خرمالو+ خرمالو سرد است یا گرم؟

    * لوتئین Lutein:به عنوان یک آنتی اکسیدان در بعضی مواد غذایی مثل سبزیجات برگ دار و تیره رنگ مانند کلم برگ و کاهو با برگ های سبز تیره یافت می شود.لوتئین در زرده تخم مرغ و ذرت نیز یافت می شود.

    * لیکوپن Lycopene :یک رنگدانه کاروتنوئیدی قرمز است که پیش ساز ویتامین A و یک آنتی اکسیدان نیرومند است و به فراوانی در گوجه فرنگی یافت می شود.

    * کریپتوکسانتین Cryptoxanthin: یک رنگدانه طبیعی عامل رنگ های قرمز و نارنجی است و حاوی آنتی اکسیدان زیادی است.

    * استرس اکسیداتیو oxidative stress : همان پیروزی رادیکال های آزاد بر دفاع آنتی اکسیدانی بدن است و به نوعی به حمله های بیولوژیک به ارگانیسم بدن تعبیر می شود. به بیان دیگر، استرس اکسیداتیو عدم تعادل میان تولید رادیکال های آزاد و دفاع های آنتی اکسیدانی تعریف می شود.


    خرمالو یکی از میوه های پاییزی خوشمزه و بسیار بافایده هست. در این مقاله به طور کامل به فواید خرمالو اشاره می کنیم.

    ۶٫ خرمالو بینایی را تقویت می کند

    ترکیبات موجود در خرمالو جهت سلامت چشم ها موثر هستند. زیگزانتین* که مربوط به گروه ویتامین های B کمپلکس است و در خرمالو موجود می باشد، مستقیما با اصلاح سلامت چشم در ارتباط هست. بررسی ها نشان داده اند که این ترکیب احتمال مبتلا شدن به دژنراسیون ماکولا، آب مروارید و شب کوری را کم کردن می دهد.

    * زیگزانتین Zeaxanthin : از مواد آنتی اکسیدانی هستند که در تخم مرغ به میزان فراوان وجود دارد و به تقویت چشم کمک می کند.


    ۷٫ خرمالو فشار خون را کنترل می کند

    پتاسیم یکی دیگر از مواد معدنی است که به میزان قابل توجهی در خرمالو موجود است. پتاسیم می تواند به عنوان یک وازودیلاتور vasodilator (عواملی که باعث می شوند رگ های خونی به طور موقت شل و گشاد شوند) و کم کردن دهنده فشار خون عمل می کند و در نتیجه جریان خون را به بخش های متفاوت بدن زیاد کردن می دهد. فشار خون پایین نیز فشار به سیستم قلبی و عروقی را کم کردن داده و از بروز بیماری های متفاوت قلبی جلوگیری می کند. به علاوه خرمالو دارای ترکیبات طبیعی وازودیلاتور است که علاوه بر کم کردن فشار خون، این میوه را به عنوان یک گزینش مناسب جهت سلامت قلب قرار می دهد.

    فواید خرمالو+ خرمالو سرد است یا گرم؟

    ۸٫ خرمالو گردش خون را تنطیم می کند

    همراه با کم کردن فشار خون، خرمالو تامین کننده مس بدن نیز می باشد، مس یک عامل مهم در تولید سلول های قرمز خون است. بدون مس نمی توانید مواد مغذی مورد نیاز جهت ساخت هموگلوبین اضافه را دریافت کنید. زیاد کردن گردش سلول های سالم خونی عملکرد شناختی، تون عضلانی، سوخت و ساز و سطح انرژی را زیاد کردن می دهد و همچنین باعث اصلاح سریعتر زخم ها و رشد سلولی می شود.

    ۹٫ فعالیت متابولیک را اصلاح می بخشد

    خرمالو حاوی عناصری از گروه ویتامین B کمپلکس هست، مانند پیریدوکسین، اسید فولیک و تیامین که همه بخش های مهم از فرایندای آنزیمی متفاوت و توابع متابولیکی در سراسر بدن هستند. این عنصرهای این اطمینان را می دهند که سیستم های بدن شما به طور موثر عمل می کنند و در نتیجه سوخت و ساز بدن نیز زیاد کردن پیدا می کند. به علاوه خرمالو می تواند سطح انرژی را تقویت کند، تون عضلانی را زیاد کردن دهد و هضم را اصلاح بخشد.

    موارد منع مصرف خرمالو

    خرمالو ممکن است فشار خون را به میزان قابل توجهی کم کردن دهد، بنابراین اگر دچار فشار خون پایین هستید، از مصرف زیاد خرمالو اجتناب کنید. در غیر اینصورت می توانید از خوردن خرمالو لذت ببرید.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : خواص خرمالو و روش تهیه خرمالو جهت درمان هموروئید , هموفیلی و…

    اگر می خواهید زیاد بدانید : خاصیت خرمالو جهت پوست و مو

    اگر می خواهید زیاد بدانید : پاکسازی کبد و کلیه با خرمالوی پاییزی

    اگر می خواهید زیاد بدانید : خرمالو لثه های تان را سالم نگه می دارد

    اگر می خواهید زیاد بدانید : فواید خرمالو

    تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    اختصاصی سیمرغ


    واژه های کلیدی: آنتی اکسیدان | مواد غذایی | رژیم غذایی | خواص خرمالو | انواع سرطان | فواید خرما | سرطان روده | ویتامین C | تقویت چشم | ویتامین | سلامتی

    فواید خرمالو+ خرمالو سرد است یا گرم؟

    فواید خرمالو+ خرمالو سرد است یا گرم؟

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • چاپ کتاب اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • چاپ کتاب آمازون
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • جعبه هدیه کتاب