لباس قدیمی را بپوشید ولی کتاب نو بخرید.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » تأثیرات بودجه ۹۷ برنظام تولید کشور چیست؟

    تأثیرات بودجه ۹۷ برنظام تولید کشور چیست؟

    پس از محرز شدن جزییات هر چه بیشترِ بودجه سال ۹۷،نگرانی بعضی کارشناسان اقتصادی،نسبت به کیفیت و کمیت بودجه و اثرات آن بر نظام تولید کشور بالا گرفته است.

    تأثیرات بودجه 97 برنظام تولید کشور چیست؟

    به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، یکی از مولفه‌های اثرگذار در پیشبرد روند اقتصادی کشور به بودجه سالیانه آن معطوف می‌شود.

    به واقع با مطالعه بودجه و تجارب حاصل شده است از سال‌های گذشته و شرایط حاکم بر اقتصادی کشور، می‌توان تا حدود زیادی آینده و تأثیرات بودجه را بر تحولات اقتصادی و سمت‌وسوی حرکتی مرتبط با آن پیش‌بینی و گمانه زنی کرد.

    به تبع این قاعده در ارتباط با بودجه سال ۹۷، مصداق دارد و پیرو همین موضوع، نگرانی بعضی از تولیدکنندگان و کارشناسان اقتصادی نسبت به تأثیرات نامطلوب کمی و کیفی بودجه بر اقتصاد کشور بالاتر تز از گذشته به نظر می رسد.

    تأثیرات بودجه ۹۷ برنظام تولید کشور چیست؟

    لزوم توجه به تولید به عنوان عنصر حَلّال نارسایی‌های کشور

    مجید شیخی پژوهشگر اقتصادی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، با اشاره به ضرورت توجه و حمایت هر چه زیاد از تولید در کشور، اظهار کرد: تحولات و سختى ها و آسانى ها های اقتصادی کشور در سالیان گذشته این واقعیت را به اثبات رسانده که شاه کلید و عنصر حَلّال برون رفت از بخش قابل توجهی از پرسشها کشور به تقویت بنیه تولیدی و برطرف موانع پیش روی آن معطوف می شود.

    وی افزود: با چنین اوصافی، می‌طلبد در رأس هرم برنامه‌ریزی‌های اقتصادی کشور، حمایت از تولید به عنوان اولویتی جدی تر و خاص مد نظر قرار گیرد.

    شیخی، بیان کرد: البته شرایط و معضلاتی که امروز در پیش روی صنعت و تولید کشور پدیدار شده است نیز معلول نارسایی‌ها و پرسشها دیگری است که نمی‌توان بدون توجه به آنها به گشایش و اصلاح اوضاع امیدوار بود و تا زمانی که شاهد برطرف کامل بعضی معضلات همچون قاچاق و … نباشیم، تحقق اهداف مربوطه امری غیر ممکن خواهد بود.

    پژوهشگر پرسشها اقتصادی گفت: در اهمیت تولید همین بس که در تعریف و ابلاغ سیاست های موسوم به اقتصادی مقاومتی، از سوی مقام معظم رهبری به مولفه تولید و جایگاه و شأن این عنصر تاکید و توجه بسیاری شده است است.

    پس از محرز شدن جزییات هر چه بیشترِ بودجه سال ۹۷،نگرانی بعضی کارشناسان اقتصادی،نسبت به کیفیت و کمیت بودجه و اثرات آن بر نظام تولید کشور بالا گرفته است.

    در شرایطی که شاهدیم در رهنمودهای مقام معظم رهبری در ارتباط با اقتصاد مقاومتی کرارا به مولفه تولید تأکید می‌شود به تبع این وظیفه دستگاه‌های ذی‌ربط دولتی است که با برنامه‌ریزی‌های هر چه دقیق‌تر، بستر توسعه و تولید در کشور را هموارتر از گذشته کنند.

    سیاست‌های اعلام شده است در ارتباط با تولی و اشتغال محقق نشده است

    چندی پیش، ابوالحسن خلیلی دبیرخانه صنعت و معدن پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفتگویی با رسانه‌ها در ارتباط با تولید و ضرورت توجه هر چه زیاد به این مقوله، تصریح کرد: تجاربی که از گذشته بخصوص به جای مانده (بخصوص از مقطعی که طرح هدفمندی یارانه ها اجرایی شد) این واقعیت را نشان می‌دهد که هر گز سیاست‌های اعلام شده است در ارتباط با حمایت از کارآفرین محقق نشده است و با عنایت به ذهنیت گذشته و شرایط موجود، پیش‌بینی می‌شود و همچنان تجارب گذشته در این خصوص تکرار شود.

    وی در ادامه افزود: اگر چه مجلس مخالفت خود را در ارتباط با زیاد کردن قیمت حامل‌های انرژی با نشانه اشتغالزایی بیان کرده؛ ولی دولت همچنان به تحقق این امر اصرار می‌ورزد.

    خلیلی گفت: به اعتقاد بنده در صورت موفقیت دولت در تصویب (به نتیجه رسیدن مشورت ها) در خصوص زیاد کردن قیمت حامل‌های انرژی، این امر به ضرر تولیدکنندگان خواهد بود، لیکن هزینه تمام شده است را بالا می‌برد و قدرت مسابقه پذیری محصولات ایرانی در حوزه صادراتی را تنزل خواهد داد و به نوعی دولت برنده ماجرا و تولید کنندگان بازنده خواهند بود.

    دبیرخانه صنعت و معدن تهران، گفت: فارغ از تأثیرات واقعی چنین سیاست‌هایی به تولید و اقتصادی کشور، نباید از پیامدهای روانی این رویکردها نیز غافل شد، لیکن آسیب‌های این امر به مراتب سنگین‌تر از تبعات واقعی آن بر کلان اقتصاد کشور است.

    وی افزود: متأسفانه عملکرد دولت‌ها در ادوار گذشته، باعث از بین رفتن اعتماد مردم شده، لیکن در هنگام تصویب و اجرایی شدن طرح‌ها، موارد و وعده‌هایی مطرح می‌شود؛ ولی بعد از گذشت چندین ماه، نتایجی دیگر حاصل می‌شود که عنوان پرداخت مابه التفاوت زیاد کردن قیمت انرژی به تولید کنندگان و سپس نامه نگاری بانک های عامل با واحدها و مراکز تولید مبنی بر اینکه مبالغ پرداخت شده است وام بوده و اکنون تولیدکنندگان باید آن را بازپرداخت کنند از نمونه‌های آن به شمار می‌رود.

    تأثیرات بودجه ۹۷ برنظام تولید کشور چیست؟

    اشتغالزایی وظیفه دولت نیست/ضرورت تسهیل شرایط کسب و کار

    چندی پیش، ابوالفضل حجازی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی در ارتباط با انتظارات از بودجه ۹۷، در گفتگو با رسانه‌ها، بیان کرد: رکود حاکم بر بازار در سالیان گذشته، اوضاع تولیدکنندگان را پیچیده و مقاومت مراکز اینچنینی را در برابر پرسشها و معضلات اقتصادی محدود ساخته است.

    وی اعتقاد هست؛ اساسا اشتغالزایی وظیفه دولت نیست، بلکه دستگاه اجرایی باید شرایط مورد نیاز جهت تسهیل کسب و کار را فراهم سازد و قطعا در چنین شرایطی، افزون بر حفظ نشاط جامعه، شاهد ارتقای درآمدهای دولت از محل مالیات خواهیم بود که این امر با وضع قوانین سازنده میسر می‌شود.

    حجازی در ارتباط با عنوان زیاد کردن قیمت حامل‌های انرژی، گفت: اگرچه این امر در جبران کسری بودجه قوه مجریه مثمر ثمر هست، ولی در ابعاد دیگر باعث بروز و شدت یافتن شدن پرسشها در عرصه جامعه می شود که هزینه‌های آن به مراتب، سنگین‌تر از موفقیت در جبران کسری بودجه خواهد شد.

    عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، گفت: در صورت زیاد کردن قیمت حامل های انرژی، سونامی تعطیلی واحدهای تولیدی رخ خواهد داد و به تبع آن شاهد شدت یافتن واردات اقلام خارجی خواهیم بود که این عارضه علی رغم سیاست های اقتصادی مقاومتی محسوب می‌شود.

    پس از محرز شدن جزییات هر چه بیشترِ بودجه سال ۹۷،نگرانی بعضی کارشناسان اقتصادی،نسبت به کیفیت و کمیت بودجه و اثرات آن بر نظام تولید کشور بالا گرفته است.

    به موازات زیاد کردن قیمت حامل‌های انرژی باید قدرت خرید مردم نیز تقویت شود

    علی روح الامین کارشناس پرسشها اقتصادی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، با اشاره به کم کردن قدرت خرید مردم در سال‌های گذشته و عدم جبران و تقویت آن به تناسب بالا رفتن هزینه های زندگی، گفت: بخش قابل توجهی از نارسایی‌های اقتصادی فعلی کشور به عدم تناسب و توازن مورد نیاز میان سطح درآمدها و قیمت لحاظ شده است به خدمات، اقلام و کالاهای مورد نیاز مردم معطوف می‌شود.

    وی افزود: همین فاصله و شکاف به عمیق‌تر شدن معضلات و نارسایی‌های اقتصادی مردم منتهی می‌شود و این در شرایطی ست که در صورت زیاد کردن درآمدها، مقاومت و توان مردم در برابر شوک های اقتصادی نیز بالا می‌رفت.

    کارشناس پرسشها اقتصادی، بیان کرد: با عنایت به تجارب گذشته، این واقعیت به اثبات رسیده که متأسفانه درآمد عمومی جامعه به فراخور زیاد کردن قیمت‌ها تقویت نشده و بدون تردید در صورت زیاد کردن قیمت حامل‌های انرژی (که البته مجلس با آن مخالفت کرد) شاهد بروز شوک‌های اقتصادی هستیم که این عنوان به صلاح و مصلحت اقتصاد کلان کشور نیست.

    کمربند شکم فربه دولت محکم‌تر بسته شود

    مجیدرضا حریری عضو اتاق بازرگانی، اعتقاد هست؛ بار شرایط سخت اقتصادی ابتدا باید بر دوش دولت قرار گیرد و سپس از سوی مردم جامعه، تجربه و احساس شود و به واقع می باید کمربند شکم فربه دولت محکم‌تر بسته شود.

    تأثیرات بودجه ۹۷ برنظام تولید کشور چیست؟

    وی افزود: دولت باید به‌صورت براق و روشن به کم کردن بخشی از هزینه جاری مرتبط با خود همت گمارد و سپس از مردم انتظار داشته باشد در کم کردن هزینه‌ها نقش آفرینی هر چه بیشتری را لحاظ کنند، لیکن تا زمانی که دولت زمینه کم کردن هزینه‌های خود را عملی نکند، مردم نیز به وعده‌های طرح شده است و حصول آن اعتماد نخواهند کرد و این امر از منظر همکاری روانی جامعه نیز منتج به نتیجه نخواهد شد.

    امید آن می‌رود با دقت نظر هر چه بیشتر، بستری فراهم شود که در بودجه تنظیم و طراحی شده، حمایت و شکوفایی از تولید به عنوان اولویت مهم و اساسی در رأس قرار گیرد و با تحقق این امر به معنای واقعی کلمه، یقینا شاهد حصول توفیقات فزاینده‌تری خواهیم بود.

    عبارات مهم : هزینه های زندگی – اقتصاد

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: هزینه های زندگی | اقتصاد | ارتباط | اقتصادی | سیاست | انرژی | بودجه ۹۷ | اتاق بازرگانی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • چاپ کتاب اورجینال
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال