هر اقدام بزرگ ابتدا محال به نظر می رسد.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » ۸ کار اشتباهی که در هوای سرد اگزمای پوستی تان را بدتر می کنند

    ۸ کار اشتباهی که در هوای سرد اگزمای پوستی تان را بدتر می کنند

    با وجود اینکه نمی توانید دمای هوای بیرون از منزل را کنترل کنید، می توانید از این غلط های پرهیز کنید. در

    8 کار اشتباهی که در هوای سرد اگزمای پوستی تان را بدتر می کنند

    با وجود اینکه نمی توانید دمای هوای بیرون از منزل را کنترل کنید، می توانید از این غلط های پرهیز کنید.
    در صورت دچار شدن به اگزما ممکن است فکر کنید هوای سرد و پرسشها پوستی دست به دست هم داده اند، ولی اینطور نیست. پوست های مستعد اگزما فاقد مانع طبیعی که به حفاظت پوست دربرابر جنبش کننده ها و باکتری ها و همچنین حفظ رطوبت کمک می کند، هستند. این عامل باعث حساس شدن پوست در طول سال می شود ولی آب و هوای سرد وخشک چنین پیامد هایی دارد.(شستشوی مکرر دست ها!ژاکت های سنگین!)ممکن است این اوضاع را بدتر نمایند.

    عبارات مهم : ضد عفونی کننده – مرطوب کننده
    در اینجا خبر خوبی برایتان داریم : در حالی که نمی توانید جَوی را کنترل کنید، می توانید اثر جدی بر چگونگی تصویر العمل پوست داشته باشید.از این غلط های مرسوم در فصل سرما پرهیز کنید و فقط ممکن است در یابید که خشکی، قرمزی و خارش کمتر از یک فاجعه در امسال است.

    ۱٫مصرف اشتباه مرطوب کننده

    لوسیون های معطر ممکن است لوکس به نظر برسند، ولی جهت پوست مناسب نیستند.عطر افزوده شده است پوست مستعد اگزما را جنبش می کند، بنابراین بهتراست از کرم های فاقد عطراستفاده کنید.در حالی که بدنبال یک مرطوب کننده ی کامل می گردید، به تر کیبات مهم آن توجه کنید که اینکار به جلوگیری ازبروز حساسیت کمک می کند. اسید هیا لورونیک آب و رطوبت را جهت حفاظت پوست از خشک شدن جذب می کند، در حالیکه سرامیدها پروتئین های گرفته شده است از کلسترول هستند که موانع پوستی را جهت کم کردن قرمزی و جنبش برطرف می نماید.

    ۸ کار اشتباهی که در هوای سرد اگزمای پوستی تان را بدتر می کنند

    ۲٫ننوشیدن آب کافی

    آیا هنگامی که هوا سرد است مصرف آب را قطع می کنید؟بسیاری از افراد این کار را انجام می دهند.اما ممکن است پوست را سرد و ترک زده نماید، خصوصا پوست هایی که دچار اگزما هستند و رطوبت را در خود نگه نمی دارند.بنابراین تلاش کنید در طول سال میزان مصرف آب را ثابت نگه دارید و اگر پوستتان در حال خشک شدن هست، تلاش کنید نوشیدن مقدار زیاد آن را در نظر داشته باشید.به توصیه ی دکتر رابین ایوانز، بنیان گذار پوست شناسی کنکتیکوت جنوبی، ۸ لیوان جهت شروع خوب هست، ولی میدانید که ممکن است کم و بیش بستگی به سن ومیزان فعالیت تان داشته باشد و اگر آب سرد نمی نوشید،چای دغ یا آب جوش آغشته به زنجبیل تازه یا لیمو را امتحان کنید.(افرادی که از نوشیدن آب راحت متنفرند بهتر است از آب تصفیه شده است بنوشند)هر دو گزینه مناسب هستند.

    ۳٫ شستشوی دست ها با صابون نا مناسب

    می دانید که شستشوی منظم دست ها با آب و کف صابون شما را از سرما خوردگی یا آنفولانزای خوکی حفاظت می کند.اما ممکن است جهت پوست مضر باشد.توصیه می شود: از یک صابون ملایم حاوی مرطوب کننده مانند CeraVe یا Cetaphil جهت آبرسانی به پوست خود استفاده کنید و از شر سدیم سولفات لورث، که بتدریج روغن های طبیعی پوست را از بین می برد و باعث خشکی بیش از حد پوست می شود، خلاص شوید.ضد عفونی کننده های الکلی بدون آب، پوست را فوق العاده خشک می کنند.آنها جهت ضد عفونی کردن بسیار مناسب هستند ولی تلاش کنید هر لحظه از آنها استفاده نکنید.

    ۴٫ استفاده نکردن از بخور

    ایوانز توضیح می دهد:بخور مانند یک ابزار اضافه است که واقعا آن را نیاز ندارید، ولی تفاوت ایجاد می کند.در زمستان، هوای خشک داخل منزل رطوبت پوست را از بین می برد، که می تواند خشکی و خارش پوست را شدت یافتن نماید.استفاده از بخور رطوبت را به هوا اضافه کرده، بنابراین پوست شما رطوبت کمتری را از دست می دهد.ایوانز توصیه می کند؛ آنرا در هنگام خواب در اتاق خوابتان بگذارید.جهت جلوگیری از رشد قارچ و باکتری بطورمرتب از تمیزی آن اطمینان حاصل کنید.یک روش جهت تمیز نگه داشتن آن ضد عفونی کردن با سرکه است.

    ۵٫ خیساندن لب ها

    اگر این کار را حتی بب اراده زمانی که هوا سرد و سوزانک هست، انجام می دهید، بدانید که تنها نسیتید.و در حالی که این خشکی ممکن است موقتی باشد، در دراز مدت، فقط مسئله خشکی لب ها را بدتر می کند.از آنجا که یادآوری خیس نکردن لب ها احتمالا تاثیری ندارد، به لبها مقدار زیادی مرطوب کننده ی معطر بمالید.این کار به درمان سوزن کمک کرده و به عنوان یک مانع رطوبت لب ها را حفظ می کند بنابراین مورد نیاز نیست آنها را خیس کنید.این مرطوب کننده بر پایه ی پترولیوم ساخته شده است (مانند وازلین یا آکوپور)خوب عمل می کند. فقط از مصرف هر ماده ی خوراکی که معطر یا طعم دار شده است یا عامل خنک کننده مانند کافور یا جوهر نعناع خشک به آن اضافه شده است پرهیز کنید.

    با وجود اینکه نمی توانید دمای هوای بیرون از منزل را کنترل کنید، می توانید از این غلط های پرهیز کنید. در

    ۶٫ پوشیدن لباس پشمی

    گرما و تنفس جزء مهم لباس های پشمی هستند، ولی زبر و خراش دار بودن آنها ممکن است پوست مستعد اگزما را جنبش کند و آن را قرمز و حساس نماید و تنها این نیست.بهتر است از پارچه های مشکوک استفاده نکنید یا در صورتی که از این نوع پارچه ها جهت لباس استفاده می کنید از پارچه ی کتانی جهت زیر آن استفاده نمائید. بنابراین با پوست شما ارتباط مستقیمی برقرارنمی کنند.

    ۷٫ عدم استفاده از دستکش

    بله پوشیدن دستکش کار آزار دهنده ای است.اما به خاطر داشته باشید که: قرار گرفتن در معرض هوای سرد و خشک، باعث خشکی و خارش پوست می شود.محافظت آن از اصولی دارد که ناراحتی و ترک خوردگی، همچنین عفونت باکتریایی که بیشترهنگامی که پوست جنبش می شود رخ می دهند را به تاخیر می اندازد. به توصیه انجمن ملی اگزما ؛ فقط مطمئن شوید که دستکشی که از آن استفاده می کنید، پشم خالص یا بی پنجه باشد که پوست را جنبش کرده و مضرات آن زیاد از فوایدش است یا اگر پشم را بخاطر گرمای آن ترجیح می دهید، تلاش کنید زیر آن یک دستکش ابریشمی در دست کنید.

    ۸٫ خوابیدن زیر پتوی سنگین

    خوابیدن در جای گرم و نرم احساس بسیار خوبی است .اما به گفته ی انجمن ملی اگزما؛ عوض کردن ناگهانی دما که زمانی که بطور اجتناب ناپذیری عرق کرده از خواب بلند می شوید و ساعتی بعد پتو را کنار می زنید ممکن است باعث جنبش خارش پوست شود.قصدمان بیان نمودن این نیست که نمی توانید گرم و نرم بخوابید.به جای استفاده از یک پتوی سنگین، از یک پتوی سبک ترو قابل تنفس استفاده نمائید.در صورتی که گرم تان می شود، می توانید آنرا جهت اینکه از شدت دمای بدنتان کاسته شود کنار بزنید.

    برگردان عربزاده

    واژه های کلیدی: ضد عفونی کننده | مرطوب کننده | استفاده | استفاده | پارچه | رطوبت | اگزمای پوستی | اگزمای پوستی چیست

    8 کار اشتباهی که در هوای سرد اگزمای پوستی تان را بدتر می کنند

    ۸ کار اشتباهی که در هوای سرد اگزمای پوستی تان را بدتر می کنند

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک