هیچ می دانی فرصتی که از آن بهره نمی گیری ،آرزوی دیگران است.(جک لندن)
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » کاهش دغدغه کشاورزان با عرضه گندم در بورس کالا ، با گذشت ۵ ماه،هنوز قیمت خرید تضمینی گندم اعلام نشد

    کاهش دغدغه کشاورزان با عرضه گندم در بورس کالا ، با گذشت ۵ ماه،هنوز قیمت خرید تضمینی گندم اعلام نشد

    با گذشت پنج ماه از شروع سال زراعی تازه خبری از اعلام قیمت خرید تضمینی گندم نبوده و تمام وعده های مسئولان تا این لحظه نافرجام مانده است.

    کاهش دغدغه کشاورزان با عرضه گندم در بورس کالا ، با گذشت 5 ماه،هنوز قیمت خرید تضمینی گندم اعلام نشد

    به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، با گذشت ۵ ماه از شروع سال زراعی تازه خبری از اعلام قیمت خرید تضمینی گندم نبوده و تمام وعده های مسئولان تا این لحظه نافرجام مانده است.

    اگرچه داستان تکراری و مهم تاخیر در اعلام قیمت تضمینی گندم هر ساله در ابتدای سال زراعی تازه مطرح می شود،اما نباید فراموش کرد که این امر همانند سال های گذشته می تواند خودکفایی گندم را تحت تاثیر خود قرار دهد.

    این روزها وقت اعلام قیمت خرید تضمینی گندم میان مسئولان وزارت جهاد و شورای اقتصاد پاسکاری می شود به طوریکه عباس کشاورز معاون امور زراعت می گوید: وزارت منزل در مرداد ماه قیمت را به شورای اقتصاد اعلام کرده و هم اکنون منتظر اعلام قیمت است .

    کاهش دغدغه کشاورزان با عرضه گندم در بورس کالا ، با گذشت ۵ ماه،هنوز قیمت خرید تضمینی گندم اعلام نشد

    این در حالیست که چندی پیش محمد باقر نوبخت سخنگوی قوه مجریه از ثابت ماندن قیمت خرید تضمینی در سال زراعی جدیدبه باعث رشد قابل توجه آن در سال های اخیر خبر داد.

    حال به نظر می رسد که با وجود اهمیت بالای این محصول استراتژیک،شورای اقتصاد باید هر چه سریع تر قیمت خرید تضمینی گندم را مطابق با قانون اعلام کند تا کشاورزان نسبت به تولید دلسرد نشوند.

    با عرضه تدریجی گندم در بورس کالا ، گرفتاری کشاورزان به آخر می رسد

    علیقلی ایمانی مدیر بنیاد توانمند سازی گندمکاران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی، با اشاره به اینکه با گذشت ۵ ماه از شروع سال زراعی تازه خبری از اعلام قیمت تازه خرید تضمینی گندم نبوده هست، اظهار کرد: با توجه به گلایه و انتقاد شدید کشاورزان،ما به عنوان پل ارتباطی میان کشاورزان و مسئولان در زمینه اعلام به موقع نرخ خرید تضمینی گندم کارها متعددی انجام داده ایم ولی متاسفانه تاکنون به نتیجه ای نرسیده ایم.

    وی گفت: به علت تاخیر در اعلام قیمت خرید تضمینی، دست به دامان مجلس شده است ایم که بدین منظور نامه ای هم به مدیر مجلس شورای اسلامی، کمیسیون اقتصادی مجلس، کمیسیون کشاورزی مجلس و وزیر جهاد کشاورزی نوشته ایم تا وظیفه زارعان در همه زمینه ها برابر با قانون مشخص شود.

    با گذشت پنج ماه از شروع سال زراعی تازه خبری از اعلام قیمت خرید تضمینی گندم نبوده و تمام وعده های مسئولان تا این لحظه نافرجام مانده است.

    ایمانی با اشاره به اینکه قیمت تضمینی گندم یکی از فاکتورهای مهم در پایداری تولید به شمار می رود،افزود: براساس قانون خرید، همه ساله قیمت خرید تضمینی گندم تا آخر شهریور باید اعلام شود در حالیکه هم اکنون با گذشت پنج ماه از شروع سال زراعی تازه خبری نیست .گویا دیگر روزنه امیدی وجود ندارد.

    رئیس بنیاد توانمند سازی گندمکاران ادامه داد: قانون خرید تضمینی گندم در این زمینه کاملا براق است با این حال بی توجهی به اجرای قانون، خودکفایی گندم را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

    به گفته وی ثبات قیمت خریدتضمینی گندم در سال زراعی ۸۴-۸۵ و ۸۵-۸۶ تضعیف بنیه مالی گندمکاران و واردات ۷٫۵ میلیون تن گندم را به همراه داشت .بنابراین بی مهری به گندمکاران می تواند تکرار داستان سال های گذشته را رقم بزند.

    این مقام مسئول با اشاره به اینکه وزیر کار و تعاون خواستار زیاد کردن حقوق کارگران برحسب تورم است،بیان کرد: با توجه به زیاد کردن قیمت قرار داده های تولید، کارگری و ماشین آلات این قانون باید مشمول بر حال گندمکاران شود.

    ایمانی ادامه داد: با وجود تجزیه ، تحلیل و آنالیز هزینه های تولید و اعلام قیمت پیشنهادی وزارتخانه به دولت انتظار می رود محصولاتی که مشمول قیمت خرید تضمینی است برحسب تورم زیاد کردن یابد.

    رئیس بنیاد توانمند سازی گندمکاران با اشاره به اینکه در چند روز گذشته وزارت جهاد کشاورزی مجدد، قیمت پیشنهادی خرید تضمینی گندم را ۱۴۳۰ تومان اعلام کرده هست، افزود: همه ساله قیمت خرید تضمینی محصولات در چارچوب قانون به دولت پیشنهاد داده می شود در حالیکه با گذشت پنج ماه از شروع سال زراعی تازه کشاورزان نمی دانند که با چه نرخی قرار است محصول تولیدی خود را به فروش برسانند.

    کاهش دغدغه کشاورزان با عرضه گندم در بورس کالا ، با گذشت ۵ ماه،هنوز قیمت خرید تضمینی گندم اعلام نشد

    وی در پاسخ به این پرسش که اجرای سیاست قیمت تضمینی گندم می تواند راهگشای مسئله کشاورزان باشد، اظهار کرد: مدت هاست که کشاورزان به قانون خرید تضمینی گندم عادت کرده اند و حال اگر قرار است که سیاست قیمت تضمینی محصول اعمال شود و گندم تولیدی در بورس کالا به فروش برسد ،باید تمامی زیرساخت های مورد نیاز فراهم شود آیا که این امکان جهت کشاورز وجود ندارد که بعد از برداشت، گندم تولیدی خود را تا وقت عرضه در بورس کالا در انبارها نگه داری کند.

    به گفته ایمانی با توجه به آنکه اکثر کشاورزان خرده مالک هستند از این رو تجمع گندم در چند نقطه و عرضه در بورس کار دشواری است.

    رئیس بنیاد توانمند سازی گندمکاران با اشاره به اینکه عرضه گندم در بورس کالا معایب و محاسنی دارد، بیان کرد: براق سازی قیمت ، پرداخت پول گندمکاران حداکثر ۳ تا ۴ روز بعد از فروش محصول در بورس کالا و کم کردن بار مالی دولت از جمله مزیت های آن به شمار می رود ولی ورود بورس در این زمینه و خرید محصول از کشاورزان در نقاط دور از معایب آن به شمار می رود که طبق برنامه ششم توسعه به منظور ایجاد زیرساخت های مورد نیاز به تدریج گندم تولیدی در بورس کالا عرضه می شود تا دغدغه کشاورزان کم کردن یابد.

    به گفته وی در صورت نبود ساختارهای مناسب جهت عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا، دست دلالان و واسطه ها در این عرصه باز می شود که این امر می تواند خودکفایی گندم را زیر پرسش برد.

    با گذشت پنج ماه از شروع سال زراعی تازه خبری از اعلام قیمت خرید تضمینی گندم نبوده و تمام وعده های مسئولان تا این لحظه نافرجام مانده است.

    گفتنی هست؛ بسیاری از کارشناسان و مسئولان بورس معتقدند که عرضه گندم در بورس کالا علاوه بر براق سازی قیمت، تسریع در پرداخت پول گندمکار را به همراه دارد که در برابر کارشناسان کشاورزی عرضه گندم در این حوزه را مستلزم تامین زیرساخت های مورد نیاز می دانند که بدین منظور در برنامه ششم توسعه بر ورود تدریجی گندم در بورس کالا تاکید شده است است.

    حال انتظار می رود با عرضه تدریجی گندم در بورس کالا ، گرفتاری های کشاورزان به آخر برسد.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: مجلس شورای اسلامی | سال زراعی | کشاورزی | تضمینی | مسئولان | محصولات | محصول | قانون

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • جعبه هدیه کتاب
  • چاپ کتاب آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • کتاب اورجینال
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • خرید کتاب خارجی
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • افست کتاب لاتین