آدمیانی مانند گل های لاله ، زندگی کوتاه در هستی و نقشی ماندگار در اندیشه ما دارند .
خوش آمدید - امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » کامپیوتر و اینترنت » بهائی به شرکت‌های آی تی در کشور عزیزمان ایران داده نمی شود ، به ۷۰درصدی خ

    بهائی به شرکت‌های آی تی در کشور عزیزمان ایران داده نمی شود ، به ۷۰درصدی خ

    محمد رسول کاظمی اظهار داشت: گر بخواهیم در نظر بگیریم که آی گپ کجای خبر رسان تلگرام است باید بگویم با سابقه ده ساله خبر رسان تلگرام ما

    بهائی به شرکت‌های آی تی در کشور عزیزمان ایران داده نمی شود ، به 70درصدی خ

    به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه اینترنت گروه تحریریه سایت جوان؛ این روزها و به‌ویژه بعد از مطرح شدن بحث فیلترینگ پیام‌رسانی مثل تلگرام، بحث پیام‌رسان‌های داخلی بسیار داغ شد. موضوعی که همواره در بحث پیام‌رسان‌های خارجی مطرح بوده بحث امنیت و خروج اطلاعات بازدیدکنندگان بوده که شاید دغدغه مهم دولت‌هاست.

    به‌طور قطع نخستین و مطمئن‌ترین راهکاری که جهت تامین امنیت اطلاعات مطرح می‌شود بحث بومی‌سازی هست؛ موضوعی که متخصصان جوان کشورمان تلاش زیادی جهت تحقق آن به کار گرفته‌اند. یکی از این متخصصان، محمد رسولی کاظمی است که به همراه تیم جوانش چند سالی است جهت عملی شدن این ایده تلاش می‌کند. او متولد سال ۱۳۶۷ و دانشجوی مقطع دکترای نرم افزا نویسی است و مدیریت خبر رسان آی گپ را بر عهده دارد. گروه تحریریه سایت روز گذشته میزبان این جوان ایرانی بود تا راجع به عنوان پیام‌رسان‌های داخلی و اقبال مردم به آن گفتگویی داشته باشد. در ادامه گفتگوی تفصیلی با محمد رسولی کاظمی را می خوانید:

    *ایده اولیه آی گپ از کجا شروع شد؟

    بهائی به شرکت‌های آی تی در کشور عزیزمان ایران داده نمی شود ، به ۷۰درصدی خ

    حدود سه سال پیش زمانی که خبر رسان های داخلی دوتا بودند عنوان مهم این بود که نتوانستند نیازهایی که جهت بقیه خبر رسان ها در دنیا تعریف شده است بود را برآورده کنند. البته استارت فکری ای گپ از سال ۹۳ با انجام یک سری تحقیقات زده شده است بود.

    استارت مهم کار در سال ۹۴ بود که شروع به نوشتن سیستمی کردیم تا توانمندی داخلی را نشان دهیم؛ آیا که خبر رسان های داخلی آن موقع ضعف های بسیار زیادی داشتند. از همان وقت به همراه یک گروه برنامه نویسی به همراه کارهای طراحی شروع به کار کردیم.

    تیم ما کلا یک تیم نرم افزار نویس بود؛ ما ده نفر هستیم که همگی برنامه نویس بودیم و با شرکت ها و ارگان های متفاوت همکاری می کردیم و در کنار اینها ای گپ نیز وارد شد.

    **الان که در حال انجام این گفت و گو هستیم چه تعداد مخاطب در خبر رسان شما حضور دارند؟

    محمد رسول کاظمی اظهار داشت: گر بخواهیم در نظر بگیریم که آی گپ کجای خبر رسان تلگرام است باید بگویم با سابقه ده ساله خبر رسان تلگرام ما

    در حال حاضر نیم میلیون کاربر ثبت نامی داریم که ۴۰۰هزار نفر آنها فعال هستند و بازدیدکنندگان آنلاینی که همزمان باهم چت می کنند ۳۰الی ۶۰ هزار نفر می باشد.

    **تعداد بازدیدکنندگان آی گپ قبل و بعد از فیلتر شدن چه تغییری کرده؟

    قبل از اینکه خبر رسان تلگرام فیلتر شود در حدود ۱۲۰ هزار عضو داشتیم که نزدیک به ۴۰ هزار تفر آنها خارجی بودند.

    **(با لحن شوخی) میگن خبر رسان های داخلی خیلی از آشوب های اخیر کشور خوشحال شدند؟

    نه؛ نمی شود گفت که خوشحال شدیم. البته من با فیلترینگ مخالف هستم. آیا که با درست شدن فیلترینگ و انحصاری شدن، پیشرفتی در کار نخواهد بود.

    **چرا الان اقبال مردم به خبر رسان خارجی زیاد است؟

    بهائی به شرکت‌های آی تی در کشور عزیزمان ایران داده نمی شود ، به ۷۰درصدی خ

    این عنوان را باید از خود مردم پرسید. همانگونه که تعدادی اقبال عرب زبان ها و آلمانی های که به آی گپ پیوستند شاید به دیگر خبر رسان ها زیاد باشد. این را باید از خودشان پرسید.

    **قبول دارید خبر رسان های داخلی اشکالاتی دارند. شاید الا شما بگویید خبر رسان تلگرام سال های سال کار کرده تا اشتباهات خود را برطرف کند…اما من هم می گویم مردم ما در کشور الان آن تلگرامی را داشتند که اشکالاتش برطرف شده است بود…نمی شود الان به جای آن، خبر رسانی را جلوی دیدگانشان گذاشت که باید حالا در مرحله آزمون و اشتباه اشکالاتش برطرف شده است باشد.پاسخ شما چیست؟

    هر نرم افزاری، حتی خبر رسان تلگرام امروزی نیز پرسشها ریزی را دارند؛ ولی به هر حال ده سال است که کار می کنند و همین مردم خودمان خبر رسان تلگرام را به اینجا رسانده اند. شما به نظرات ۲۰۱۴ در کافه بازار نگاه کنید مردم کشور عزیزمان ایران واتس آپ را به خبر رسان تلگرام ترجیح می دهند آیا که در آن موقع خبر رسان تلگرام ایرادات بسیاری داشته و به مرور وقت به این نقطه رسیده هست. در کل نمی توان از مردم خواست از یک سیستمی که در حال آزمون و خطاست استفاده کنند. ما با همین تعداد مخاطب هم این آزمون و اشتباه را انجام می دهیم. ولی اگر بخواهیم در نظر بگیریم که آی گپ کجای خبر رسان تلگرام است باید بگویم با سابقه ده ساله خبر رسان تلگرام ما در سه سال به ۶۰-۷۰ درصدی آن رسیده ایم و این جهت ما شاهکار است.

    **الان در کشور در بسیاری از حوزه های فناوری توانایی مسابقه با دنیا را داریم. مثل مارکت ها و…چرا در خبر رسان اینگونه نیستیم؟

    محمد رسول کاظمی اظهار داشت: گر بخواهیم در نظر بگیریم که آی گپ کجای خبر رسان تلگرام است باید بگویم با سابقه ده ساله خبر رسان تلگرام ما

    ما در آی تی توانایی مسابقه را نداریم آیا که در این بخش در کشور عزیزمان ایران به هیچ شرکتی بها داده نشده هست. هر جای کشور عزیزمان ایران بحثی در مورد نرم افزار نویسی می شود نخستین فکری که به ذهن تمام شرکت ها می رسد این است که دنبال گزینه خارجی بروند و هیچ فرصتی به تولیدکنندگان داخلی داده نشده هست. به نظر من اگر همین روند ادامه پیدا کند مثل صنعت های دیگر، در این حوزه نیز یک مصرف کننده خواهیم بود. با این شرایط هیچ موقع در آی تی حرفی جهت گفتن نخواهیم داشت.

    **خودتان بررسی داشتید که در این چند روز چه میزان قطعی داشتید و نتوانستید سرویس مناسب دهید؟

    بابت قطعی و عدم سرویس ما در روزهای اول مشکلاتی داشتیم؛ بابت فیلترینگ و کندی شدیدی که در اینترنت کشور به وجود آمده بود، یک سری پرسشها زیرساخت و سروری بود که در سه ساعت حل شد.

    **آیا تضمین می دهید که در بالا رفتن تعداد کاربر به بیش از ۵ میلیون این خبر رسان دچار مسئله نشود؟

    بهائی به شرکت‌های آی تی در کشور عزیزمان ایران داده نمی شود ، به ۷۰درصدی خ

    ما اگر ۱۰۰ میلیون هم کاربر ثبت نامی داشته باشیم به مسئله برنخواهیم خورد. ولی عنوان این است که کاربر ثبت نامی با کاربر آنلاین و کاربر فعال متفاوت هست. جهت مثال خبر رسان تلگرام شاید ۴۰ میلیون کاربر ایرانی داشته باشد ولی کاربر فعال آن در حدود ۲ الی ۵ میلیون باشد که در نتیجه بار ترافیک این خبر رسان روی همین ۲ الی ۵ میلیون نفر می باشد. در کل جهت اینکه در آن وقت بتوانیم بستگی به موارد مختلفی از جمله زیر ساخت، سخت افزار شبکه و … غیره دارد. در کل در آی تی کسی نمی تواند تضمین بدهد.

    **یکی از پرسشها بزرگ آی گپ مربوط به نسخه ios است که کار کردن با این خبر رسان را جهت بازدیدکنندگان سخت کرده هست. مشکلاتی مانند عدم امکان جست و هوا کانال‌ها/ کندی شدید/ پلی نشدن فایل‌های صوتی و بعضا تصویری/ نسخه تازه نرم افزار جهت برطرف پرسشها موجود کی در اختیار بازدیدکنندگان قرار داده می شود؟

    درست است که در بخش ios مشکلاتی را داریم و در حال حل آنها هستیم. این را هم می پذیریم که نسخه ios ما خیلی از امکانات اندروید و دسکتاپ را ندارد. جهت این مسئله نیز تدابیری اندیشیده ایم، و از ۶ ماه گذشته روی پلتفرم جدیدی کار می کنیم و به زودی آن را ارائه خواهیم داد که بسیاری از پرسشها در نسخه تازه حل خواهد شد.

    **همه پلتفرم‌ها اعم از اندروید و ios و ویندوز در نسخه بتا ارائه شده… نخستین نسخه نهایی چه زمانی ارائه می شود؟

    همین الان اگر نسخه های ما را ببینید متوجه می شوید که همه پلتفرم ها را از صفر شروع کردیم. ما هر لحظه در حال باگ گیری و برطرف پرسشها هستیم. در روزهای پیش هم که مخاطبان زیاد کردن پیدا کردند هر هفته دو سه آپدیت می دادیم. مشکلاتی را هم که بازدیدکنندگان گزارش می دادند را حل کردیم. در مورد نسخه بدون ایراد آی گپ هم نمی شود وقت خاصی را تعیین کرد؛ الان سه سال است که کار می کنیم و هنوز مشکلاتی را داریم، ولی در حال حل تمامی پرسشها هستیم.

    ادامه دارد…

    گفت و گو از سعید پیرزاده

    انتهای پیام/

    مدیر آی گپ: به ۷۰ درصدی خبر رسان تلگرام رسیده ایم

    واژه های کلیدی: پلتفرم جدید | ۱۰۰ میلیون | نرم افزار | فیلترینگ | ایرانی | افزاری | خارجی | ایران | افزار | میلیون | تلگرام

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • منابع اورجینال رباتیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • خرید کتاب خارجی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک