دانشگاه تمام استعدادهای افراد از جمله بی استعدادی آن ها را آشکار می کند.(آنتوان چخوف)
خوش آمدید - امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار سیاسی » یقین داریم که فلسطین پیروز است

    یقین داریم که فلسطین پیروز است

    عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هویت ما هویت ضد آمریکایی، ضداستکباری و ضداسرائیلی هست، گفت: تفسیر وجودی استکبار نفی خدا و فرمانروایی خداست و هویت ما هویت اسلام ابراهیمی است.

    یقین داریم که فلسطین پیروز است

    یقین داریم که فلسطین پیروز است

    عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هویت ما هویت ضد آمریکایی، ضداستکباری و ضداسرائیلی هست، گفت: تفسیر وجودی استکبار نفی خدا و فرمانروایی خداست و هویت ما هویت اسلام ابراهیمی هست.

    به گزارش بیاکافه به نقل از خبرگزاری فارس، آیت الله اراکی عضو مجلس خبرگان رهبری و دبیرکل مجمع جهانی تقریب در کنفرانس دانشجویی حمایت از انتفاضه فلسطین که در حاشیه اردوی آموزشی تشکیلاتی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل برگزار شد، با طرح این پرسش که آیا نماد استکبار در منطقه ما رژیم غاصب اسرائیل است و آیا تضاد ما تضاد آخر یافتنی است؟ گفت: ادعای ما این است که این تضاد تضادی است آینده ساز، یعنی یا ما باید باشیم یا آنها. این چیزی نیست که اختیاری ما باشد یعنی این چنین نیست که یا ما باشیم یا آنها.

    عبارات مهم : گروه تروریستی – انقلاب اسلامی
    وی ادامه داد: نه آنها حق گزینش دارند نه ما، یعنی نمی توانند جز این گزینش کنند مگر اینکه خودشان نباشند همین طور ما اگر ما باشیم باید آمریکا و اسرائیل نباشند و اگر آنها بخواهند باشند ما نمی توانیم باشیم واین یک تضاد اساسی است.

    عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: این تضاد، تضاد شرعی نیست. به تعبیر ما تضاد تکوینی است نه تضاد تشریعی. تضادی است که جبر صحیح تاریخ را به همراه دارد. هویت اسلامی هویت خضوع جهت خداست و به عنوان جامعه مسلم تنها هویت ما خداست، جامعه اسلامی یعنی ما فرمانروایی غیر خدا را نمی پذیریم.

    دبیرکل مجمع جهانی تقریب اضافه کرد: ما در برابر فرمان خدا صد در صد تسلیم هستیم. این تعریف هویت اسلامی است و این تعریف لااله الا الله است که می گوییم در برابر هیچ فرمانروایی جز خدا سر تسلیم فرو نمی آوریم. پشت سر همه اینها علم و برهان و علت قرآنی وجود دارد و خطابه نیست. این هویت هویت پایدار است هویت هر لحظه پیروز و مقاوم است.

    وی ادامه داد: آنهایی که با درس مقاومت آشنا نیستند از این هویت تهی هستند این هویت شکست ناپزیر است و در چند جای قران به آن اشاره شده است که آنهایی(منافقین) که با سنت ها الهی اشنایی ندارند هر لحظه امیدوارند که جبهه حق را بتوانند شکست دهند و هر لحظه منتظرند جبهه مقاومت میدان را خالی کنند جبهه مقاومت میدان را خالی نمی کند و نمیتواند خالی کند پایدار است و تاروز پیروزی پایداری می کند.

    یوم الفتح؛ یعنی فتح به وسیله جبهه مقاومت

    آیت الله اراکی با بیان اینکه قرآن کریم ما را به یوم الفتح وعده داده، گفت: انتظار یعنی انتظار یوم الفتح، یوم الفتح؛ یعنی فتح به وسیله جبهه مقاومت (هویت اسلامی). خداوند به ابراهیم فرمود اسلام و هویت اسلامی را بپذیر و او پذیرفت و فرمود: « اسلمت»، قرآن کریم این اسلمت ابراهیمی را توضیح می دهد در قران دو گونه اسلام آمده است: یک اسلام اسلام عربی هست، اسلام به زبان است.

    وی افزود: این اسلام به زبان همان اسلامی است که در لحظه های سخت عقب نشینی می کند و دست مذاکره را با استکبار که هیچ نقطه اشتراکی با آنها نداریم و در تضاد یکدیگر هستیم، می دهد.

    هویت ما هویت ضدآمریکایی، ضداستکباری و ضداسرائیلی است

    دبیرکل مجمع جهانی تقریب ادامه داد: هویت ما هویت ضد امریکایی هست، ضد استکبار و ضد اسرائیلی هست. تفسیر وجودی ما نفی استکبار است تفسیر وجودی استکبار نفی خدا و فرمانروایی خدا است هویت ما هویت اسلام ابراهیمی هست. همان اسلامی که در سوره صافات مفهومش تعریف شده است و مصداقش (تجربه عینی) نشان داده شده.

    وی تصریح کرد: خداوند فرمانروا است هنگامی که می گوییم فرمانرواست یعنی همه کار دست اوست. اگر ما احساس ضعف کنیم از اینکه اینجا ما را تحریم کردند بعد چه خواهد شد چه بلایی سرما خواهد آمد؟ اگر بخواهیم دلواپس شویم این اون روحیه هویت اسلام محمدی نیست تعارف هم ندارد.

    دبیرکل مجمع جهانی تقریب گفت: در روایات داریم که حضرت جبرئیل، براق را آورد حالا این چه مرکبی است ما نمی دانیم این مرکب چیست ولی یک مرکب آسمانی هست. حضرت ابراهیم و هاجر و اسماعیل خردسال را سوار براق کرد، آنها از بالا زمین را می دیدند، ابراهیم گاهی به اوقات خوش جَوی می رسید نقاط سرسبز و پر آب به جبرئیل می گفت اینجا مناسب است ما فرود بیایم می گفت: « نه اینجا نیست»، رفتند تا به جایی رسیدند تا چشم کار می کرد صحرای خشک بی آب و علف، در وسط این صحرا دستور رسید جبرئیل گفت: «اینجاست آنجایی که باید فرود آیید».

    اسرائیل اصلا سرزمینی ندارد. ملت اسرائیل هویتش چیست، کجایی هستند، هیچ کدام از آنها فلسطینی نیستند، ملتی در آنجا وجود ندارد. یک قدرتی که از زمانی که بوجود آمده هم با مردم داخل سرزمین در حال جنگ است هم با دیگران و این نشان می دهد حکومت مستقری ندارد. دولتی به نام اسرائیل وجود ندارد که حالا بگوئیم نباشد.

    مسلم اعرابی تا فشاری به او می آید دست هایش را بالا می گیرد

    آیت الله اراکی اظهار داشت: این است روحیه اسلام ابراهیمی. در آن صحرای خشک بی آب و علف گفت همینجا باید فرود بیایید، بعد ابراهیم زن و فرزندش را گذاشت آنجا و بعد به ابراهیم دستور دادند اینها را رهاکن و برگرد به منزل خودت فلسطین.

    وی در ادامه با اشاره به داستان حضرت ابراهیم که از امتحان الهی سربلند بیرون آمد، افزود: اسلام اعرابی به زبان می گوید: “اسلمنا” به زبان می گوید ولایت فقیه را، جمهوری اسلامی را قبول داریم در عمل هم هر جا در برابر دشمن قرار می گیرد کوتاه می آید هر جا به او دستور می دهند که”افعل” توان “افعل ” ندارد، توان عمل کردن به دستور خدا ندارد تا فشاری به او می آید دست هایش را بالا می گیرد تا یک گرسنگی می خواهد بر او تحمیل شود در راه خدا.

    آیت الله اراکی تاکید کرد: مقاومت همین است مقامت تحریم دارد، مقاومت ممکن است با گرسنگی همراه شود. مگر اصحاب رسول خدا در شعب ابی طالب چندسال گرسنگی نکشیدند؟ مگر آنها تحریم نشدند؟ مگر آنها محاصره اقتصادی نشدند؟ مگر جهت ما محاصره اقتصادی تازگی دارد؟

    عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اسلام ابراهیمی در دوره های تاریخی در چند دوره پیروزی های درخشانی داشته ایم، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی یکی از درخشنده ترین دوره های پیروزی اسلام ابراهیمی است بر تغیان و استکباری.انقلاب پیروز شد، مردم پیروز شدند. شاید خیلی از جوان ها وقت انقلاب نبودند، وقت انقلاب یکسال مردم در محاصره کامل قرار گرفتند اعتصاب شده است بود و نفت نبود.

    آیت الله اراکی ادامه داد: آن وقت سال بسیار سردی بود من یادم می آید آن سال هیچ چیزی جهت گرم کردن خودمان نداشتیم، تازه هم ما ازدواج کرده بودیم، می خواستیم اتاقمان را گرم کنیم نه نفتی بود نه بخاری. مقداری خار و خاشاک جمع کردیم و روی یک سینی گذاشتیم و سینی را آتش زدیم تا بتوانیم اتاق را گرم کنیم. اوضاع مردم اینگونه بود.

    یقین داریم به اینکه فلسطبن پیروز است

    وی گفت: مردم یکسال تحمل کردند ولی پیروزی بزرگ نسیب آنها شد. امروز هم ما یقین داریم به اینکه فلسطبن پیروز هست. مردم فلسطین پیروز خواهند شد. علت این پیروزی ما یک علت روشن داریم. دو علت داریم.

    دبیرکل مجمع جهانی تقریب تاکید کرد: علت اول ما خود این مقاومت مردم فلسطین است تا اکنون. اینکه تا اکنون تا امروز مقاومت فلسطین ادامه دارد. اینکه جریان مقاومت زنده و فعال است نشان دهنده آن است که این جریان جریانی که پایدار است و تا لحظه پیروزی خاموش نخواهد شد.

    آیت الله اراکی با بیان اینکه حتما اسرائیل نابود شدنی هست، ادامه داد: اخیرا قرار بود جهت شرکت در کنفرانسی به برزیل بروم، این صهیونیست ها که شنیدند من می خواهم آنجا بروم، نمی دانم آیا اینقدر از ما وحشت می کنند و از دو هفته قبل ورود من به برزیل؛ سراسر برزیل بلکه دنیا را از تبلیغات پر کردند که یک کسی دارد می آید برزیل و این می گوید باید اسرائیل نابود شود و می خواهد بین ملت ها و بین قومیت ها تفرقه ایجاد کند. لذا تلاش کردند که دولت برزیل ما را نپذیرد.

    دولتی به نام اسرائیل وجود ندارد که حالا بگوئیم نباشد

    وی گفت: اسرائیل به عنوان یک دولت وجود ندارد و نیست. چیزی که نیست فقط نامش وجود دارد. هر دولتی سه رکن دارد یکی حاکمیت، ملت و سرزمین. این دولتی که نامش اسرائیل است سرزمینش کجاست، حدودش در کجاست؟ نه تنها خودش نمی داند بلکه شرکت ملل هم نمی داند.

    آیت الله اراکی اظهار داشت: اسرائیل اصلا سرزمینی ندارد. ملت اسرائیل هویتش چیست، کجایی هستند آیا مال خود فلسطین هستند؟ آیا روسای آنها مال فلسطین است؟ هیچ کدام از آنها فلسطینی نیستند، ملتی در آنجا وجود ندارد. یک قدرتی که از زمانی که بوجود آمده هم با مردم داخل سرزمین در حال جنگ است هم با دیگران و این نشان می دهد حکومت مستقری ندارد. دولتی به نام اسرائیل وجود ندارد که حالا بگوئیم نباشد.

    اسرائیل یک گروه تروریستی ست که بر سرزمینی تسلط تروریستی پیدا کرده

    وی گفت: آنچه که می گوییم نباشد یک گروه تروریستی است که یک منطقه ای را سراسر به منطقه ی نا امن تبدیل کرده اند.

    دبیرکل مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: اینها یک گروه تروریستی هستند که بر یک سرزمینی تسلط تروریستی پیدا کردند و یک منطقه را دچار ناامنی می کنند و لذا ما وظیفه خود می دانیم جهت دفاع از بشریت، جهت دفاع از امنیت مردم منطقه، جهت دفاع از امنیت جهانی با این رژیم بجنگیم تا ازبین برود.


    منبع: خبرگزاری فارس

    واژه های کلیدی: گروه تروریستی | انقلاب اسلامی | جامعه اسلامی | اسرائیل | تروریستی | پیروزی | فلسطین | اسرائیل | اسلام | اسلامی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • افست کتاب لاتین
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • چاپ کتاب اورجینال
  • جعبه هدیه کتاب
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • کتاب اورجینال
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون