نیکوترین عادت تفکر است و حکمت زاده تفکر.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » اعلام بزرگراه ها و محورهای مواصلاتی مسدود و باز کشور

    اعلام بزرگراه ها و محورهای مواصلاتی مسدود و باز کشور

    رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور از مسدود شدن هشت محور در نیمه شمالی کشور خبر داد.

    اعلام بزرگراه ها و محورهای مواصلاتی مسدود و باز کشور

    رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور از مسدود شدن هشت محور در نیمه شمالی کشور خبر داد.

    بازگشایی محورهای هراز و تهران-کرج اعلام اسامی بزرگراه های مسدود /بارش برف و باران در اکثر محورها

    عبارات مهم : محورهای مواصلاتی – استان سمنان

    سرهنگ نادر رحمانی راجع به آخرین اوضاع راه های مواصلاتی کشور اظهار کرد:

    در حال حاضر در محورهای مواصلاتی استان های آذربایجان غربی ، البرز، سمنان، قزوین، قم، زنجان، کرمانشاه، گیلان، گلستان، همدان و تهران شاهد بارش برف هستیم. علاوه بر آن در محورهای مرنج استان آذربایجان شرقی، محور تربت حیدریه- مشهد در خراسان رضوی، محورهای اراک -توره، اراک – قم در استان مرکزی، محور الشتر – کرمانشاه در لرستان، محور هراز – چالوس- فیروزکوه نیز بارش برف گزارش شده است هست.

    در حال حاضر محورهای استان های مازندران و گلستان، بارش باران گزارش شده است هست. استفاده از زنجیر چرخ در محور گرمسار استان سمنان و محورهای استان های آذربایجان شرقی اردبیل، البرز، قزوین، زنجان، گیلان و سمنانالزامی است. محورهای هراز و تهران- کرج در محدوده وردآورد نیز بازگشایی شده است هست، ولی هنوز محور کرج -چالوس، تهران -قم، تهران- ساوه، قزوین -زنجان، قزوین – رشت، قزوین –همدان، زنجان- طارم و قزوین – تاکستان فعلا مسدود است. مسافران حتما تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

    سردار حمیدی -رئیس پلیس راه کشور- جانشین پلیس راهور ناجا:

    با توجه به بارش برف در زیاد استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، البرز، سمنان، کرمانشاه، کردستان، گیلان، قزوین، قم، زنجان، لرستان، همدان و استان تهران و همچنین ارتفاعات محورهای کندوان، هراز و فیروزکوه، در اکثر محورهای استان خوزستان و مازندران شاهد بارش باران هستیم. علاوه بر آن در باند شمالی آزاد راه پایتخت کشور عزیزمان ایران – کرج از محدوده پیکان شهر تا گرمدره و باند جنوبی آزاد راه کرج – قزوین از محدوده پایانه شهید کلانتری تا پل پردیس شاهد ترافیک سنگینی هستیم.

    وی همچنین از کولاک و یخ زدگی در زیاد محورهای استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، البرز، قزوین، زنجان، سمنان و لرستان خبر داد و گفت: رانندگان با زنجیر چرخ در این محورها تردد کنند. شهروندان نیز از تردد در محورهای پایتخت کشور عزیزمان ایران – کرج، تهران – قم و تهران – ساوه تا اطلاع ثانوی خودداری کنند. سایر محورهای مواصلاتی کشور از هوا آرام و ترافیکی روان برخوردار هستند. آزاد راه پایتخت کشور عزیزمان ایران – قم نیز در غرب استان پایتخت کشور عزیزمان ایران به علت بارش شدید برف و کولاک تا اطلاع ثانوی مسدود است.

    ۱۷ استان شمال غربی، غربی، مرکزی، شمالی و ارتفاعات البرزدرگیر بارش ها و نزولات آسمانی هستند.

    اعلام بزرگراه ها و محورهای مواصلاتی مسدود و باز کشور

    سردار موسی امیری راجع به آخرین اوضاع محورهایی که به دنبال بارش برف و کولاک دچار مسدود شدن شدند اظهار کرد:

    درحال حاضر با توجه به شرایط هوا و برف و کولاک شرایط راه ها سخت است و با هماهنگی راهداری تلاش می کنیم که محورهای مذکور بازگشایی شوند همانطور که محور هراز از ساعت ۹:۳۰ امروز بازگشایی شد و محور فیروزکوه از دیشب بازگشایی شد.ما و دستگاه های دخیل تلاش می کنیم که محورهایی که امکان بازگشایی در آنها وجود دارد جهت تردد مسافران بازگشایی کنیم و بعد از این اتفاق اطلاع رسانی کنیم.

    محدوده حسن آباد در محور قم- پایتخت کشور عزیزمان ایران از شب گذشته دچار مسئله شده و شرایط در محور کرج- پایتخت کشور عزیزمان ایران نیز از بامداد مسئله پیدا کرده و مردم ساعات طولانی در این محورها معطل هستند و به دنبال این هستیم که سریعتر محورها باز شوند و شرایط را جهت تردد مردم ساده کنیم. در این محورها دشواری حرکت وجود دارد و نیروهای ما و سایر شرکت های دخیل مانند هلال احمر، اورژانس و راه داری همکاری می کنند تا بتوانیم این محورها را آزاد کنیم.

    جانشین پلیس راهور ناجا با اشاره به این که باز شدن بعضی از محورها با دشواری همراه است گفت:

    در محور پایتخت کشور عزیزمان ایران کرج در محدوده وردآورد خودروها در پنج – شش لاین ایستاده اند و ماشین به ماشین آنها را آزاد می کنیم تا شرایط اصلاح پیدا کند.

    وی با اشاره به این که بعضی از محورها توانایی پذیرش مسافر تازه ندارند گفت:

    شرایط در محور قم- پایتخت کشور عزیزمان ایران و پایتخت کشور عزیزمان ایران – کرج درحال اصلاح است ولی آمادگی پذیرش هموطنان وجود ندارد و توصیه جدی می کنیم که به هیچ وجه از این محورها استفاده نکنند بنابراین در محورهای پایتخت کشور عزیزمان ایران –کرج، آزادراه تهران- قم و قم- پایتخت کشور عزیزمان ایران امکان تردد نیست و ساعات طولانی وقت می برد تا شرایط اصلاح پیدا کند.

    سردار امیری با بیان اینکه باید امکان یخ زدایی فراهم شود در مورد شرایط بازگشایی محورهای مسدود شده است گفت:

    ما زمانی می توانیم این محورها را جهت عبور آماده کنیم که شرایط ایمن فراهم شود و عجله ای جهت بازگشایی راه در زمانی که ایمن نیست، نداریم با در نظرگرفتن این که تا فردا شرایط هوا با برودت پایین و کولاک همراه است باید شرایط مناسب باشد و به محض اینکه مسیری ایمن است آن را اعلام می کنیم.وجود این اوضاع و در راه ماندن بعضی از هموطنا باعث شرمندگی ما و سایر شرکت های دخیل است.

    رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور از مسدود شدن هشت محور در نیمه شمالی کشور خبر داد.

    احتمال انسداد مجدد هراز

    سرهنگ علی اصغر مهری معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور ناجا، در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور که عصر امروز به منظور بررسی کارها دستگاه های متفاوت در برف اخیر به ریاست مدیر شرکت مدیریت بحران کشور در وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه در طرح زمستانه پلیس راه قرار داشتیم، آمادگی نسبی جهت مواجهه با این برف وجود داشت.

    وی با بیان اینکه کنترل عوارضی ها موجب شد تا از حجم تردد خودروها کاسته شود، اظهار کرد: از همان ساعات نخست انسداد معابر نیز مدیر پلیس راهور ناجا به عنوان عالی ترین مقام ترافیکی و همچنین فرمانده پلیس راه در محل حضور داشته و شخصا بر انجام کارها ترافیکی نظارت داشتند.

    وی با بیان اینکه مشکلاتی نیز در این زمینه وجود داشت، گفت: دیروز درخواست کردیم که امروز پایتخت کشور عزیزمان ایران تعطیل شود یا حداقل ساعت فعالیت ادارات به تاخیر بیفتد که این اتفاق افتاد و نتیجه های آن را هم دیدیم.

    وی با بیان اینکه نبود زنجیر چرخ یکی از مهم ترین پرسشها انسداد راه ها بود، گفت: عمده ترین مشکل، بعد از زنجیر چرخ نیز اتمام سوخت خودروها بود آیا که خودروهایی که در راه مانده بودند سوخت ارزش به اتمام رسیده بود و دیگر قابل حرکت نبودند که همین عنوان نیز روند بازگشایی مسیرها را با مشکلاتی روبرو کرد.

    مهری با بیان اینکه برابر گزارش های ما حدود ۹ محور مسدود هستند، گفت: برخی محورهای فرعی همچون شمشک به دیزین، گنجنامه به تویسرکان و … همچنان مسدودند، ولی در محورهای مهم نیز همچنان بعضی از محورها مسدودند که از جمله آن می توان به محور قزوین ـ زنجان، قزوین ـ رشت، طارم ـ زنجان و بوئین زهرا اشاره کرد. همچنین محور پایتخت کشور عزیزمان ایران ـ ساوه نیز مسدود است.

    معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور ناجا، با بیان اینکه محور کرج ـ چالوس نیز بسته هست، گفت: احتمال دارد که محور هراز نیز به علت کولاک مسدود شود.

    وی با تاکید بر اینکه ایمنی بزرگراه و مسافران جهت پلیس امر بسیار مهمی هست، گفت: هر جا که احساس کنیم ایمنی مسافران و بزرگراه به خطر می افتد، حتما نسبت به انسداد معابر اقدام خواهیم کرد.

    مهری راجع به اینکه چه تعداد تصادف منجر به واژگونی در بزرگراه ها رخ داده است؟ گفت: یک مورد واژگونی اتوبوس و یک مورد واژگونی مینی بوس داشتیم. یک مورد هم واژگونی سواری تندر ۹۰ بود که امروز رخ داد.

    وی اضافه کرد: در شرایط فعلی توصیه پلیس این است که رانندگان حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند، آیا که پلیس از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ در محورهای برف گیر جلوگیری می کند، همچنین مورد نیاز است شهروندان از سفرهای غیرضروری در این ایام پرهیز کنند.

    هراز بسته شد

    پلیس راه مازندران اعلام کرد: هر سه محور مواصلاتی و کوهستانی مازندران، سوادکوه، هراز و کندوان به علت بارش سنگین برف و کولاک بسته است.

    این خبر دائما به روز می شود…

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع:isna.ir


    واژه های کلیدی: محورهای مواصلاتی | استان سمنان | آذربایجان | قزوین | زنجیر | زنجان | تهران | ایران

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • افست کتاب لاتین
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • چاپ کتاب اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی