عشق، فراموش كردن خود در وجود كسی است كه همیشه و در همه حال ما را به یاد دارد.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار سیاسی » به رهبر معظم انقلاب افتخار می‌کنیم

    به رهبر معظم انقلاب افتخار می‌کنیم

    یادگار امام خمینی(ره) گفت: امروز به وجود رهبری که با تواضع کامل دنیاطلبی را بعد می‌زند، افتخار می‌کنیم.

    به رهبر معظم انقلاب افتخار می‌کنیم

    به رهبر معظم انقلاب افتخار می کنیم

    یادگار امام خمینی(ره) گفت: امروز به وجود رهبری که با تواضع کامل دنیاطلبی را بعد می زند، افتخار می کنیم.

    به گزارش بیاکافه به نقل از خبرگزای تسنیم، حجت الاسلام سیدعلی خمینی نوه امام خمینی(ره) صبحگاه امروز در سی و نهمین سالگرد ورود بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به کشور که در حرم مطهر امام برگزار شد با بیان اینکه دهه فجر دهه بازخوانی آرمانهای انقلاب و بزرگداشت آرمانهای اصیل مرم کشور عزیزمان ایران است گفت: مورد نیاز است هر سال در دهه فجر به مرور آرمانهای انقلاب بپردازیم.

    عبارات مهم : مقام معظم رهبری – جامعه اسلامی
    وی افزود: باید این پرسش مطرح شود که ملت کشور عزیزمان ایران به کدام علت انقلاب کردند و جهت رسیدن به کدام آرزوی بزرگ بود که قیام ۵۷ را انجام دادند. اساساً زنده و مرده بودن انقلاب به این است که آیا امروز آرمانهای انقلاب ما، آرمانهای ملت است یا خیر، آیا مردم همان آرمانهای سال ۵۷ که با آن انقلاب کردند را پیگیری می کنند؟.

    نوه حضرت امام خمینی(ره) ادامه داد:ما معتقدیم انقلاب زنده است و علت آن نیز این است که همان آرمانهایی که مردم با آن انقلاب کردند امروز مورد پسند مردم هست. ما باید به مردم یادآوری کنیم تا جهت نسل امروز روشن شود که آرمانهای ما چه بود و انقلاب باید به چه نقطه ای برسد.

    حجت الاسلام خمینی با اشاره به بعضی آرمانهای انقلاب عنوان کرد: یکی از اساسی ترین آرمانهای انقلاب ما استقلال طلبی ملت بود. استقلال مانند اکسیژن در هوا است و زمانی که جامعه از این نعمت منتفع است قدر آن را نمی داند ولی هنگامی که که انسان خود را وابسته به دیگران می بیند آن وقت است که معنای استقلال را می فهمد.

    وی افزود: در وقت رژیم سابق بر مردم تحمیل شده است بود که یا باید تحت سلطه قدرتهای غربی باشند و یا قدرتهای شرقی. امروز هیچ فردی منکر این نیست که نظام جمهوری اسلامی نه تنها خود مستقل است بلکه تلاش کرده تا دیگر ملت های منطقه را نیز به استقلال برساند.

    نوه حضرت امام(ره) اظهار داشت: اگر یک روزی در کشور عزیزمان ایران رفت و آمد شاه کشور باید بااجازه سفارتخانه های کشورهای غربی تصویب و تدبیر می شد، امروز ما به استقلالی رسیده ایم که جهت هیچ فردی قابل انکار نیست.

    حجت الاسلام سیدعلی خمینی افزود: امروز از نظر استقلال ما به مرتبه ای رسیده ایم که خودمان جهت خودمان تصمیم می گیریم و اگر این تصمیم را بگیریم که از ملت های منطقه حمایت کنیم با قدرت به این کار می پردازیم.

    وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مهمترین از استقلال ظاهری، استقلال باطنی هست، گفت: ما توانستیم قدرتهای شرق و غرب را از کشور خارج کنیم ولی مهمتر از آن این است که ما غربزدگی را از قلب ها دور کنیم و این کار مصداق استقلال باطنی هست.

    نوه حضرت امام(ره) افزود: امام به صراحت می فرمودند که اگر کشور از نظر فرهنگی وابسته باشد در دیگر حوزه ها نیز وابسته خواهد بود. امروز کشور در خطر تهاجم فرهنگی غرب قرار دارد. اگر فکر ما را عوض کردن دادند و هنگامی که ارزشهای ما عوض شد قطعاً رویکردهای ما نیز عوض کردن خواهد کرد. مهمترین اقدام امام خمینی(ره) در طول نهضت این بود که ارزشهای حاکم بر رژیم سابق را عوض کرد.

    وی افزود: در دهه ۶۰ اوضاع زندگی مردم به سمت ارزش های اسلامی عوض کردن کرد و کمک به محرومان به یک ارزش تبدیل شد.

    حجت الاسلام سیدعلی خمینی با بیان اینکه دومین آرزوی بزرگ انقلاب اسلامی مسئله آزادیخواهی هست، خاطرنشان کرد: آزادی تا زمانی که مخل حقوق دیگران نباشد آرزوی بزرگ انقلاب اسلامی بوده است و امام خمینی(ره) با فریاد آزادیخواهی به میان مردم آمد ما هر جا به آزادی ها و استقلال طلبی های ملت نزدیک شویم یعنی به آرزوی بزرگ های انقلاب اسلامی نزدیک شده است ایم و کسی حجت داشته باشد از آزادی بیان هیچگاه هراسی ندارد.

    نوه امام خمینی(ره) افزود: بعضی ها خیال می کنند تعابیری چون آزادی بیان از غرب آمده است در حالی که آزادی بیان از کلام بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در کشور نشأت گرفته و کلام امام نیز تماماً از معارف اسلامی نشأت می گیرد.

    وی با بیان اینکه توجه به رای و نظر مردم در جامعه اسلامی بسیار مهم هست، اضافه کرد: به طوری که امام خمینی(ره) رای مردم را میزان و رهبر معظم انقلاب رای مردم را حق الناس می دانند که این تعابیر بدین معنا است که ما به مردم لطفی نکرده ایم که حق رای دادن را به آنها داده ایم، بلکه این حق از جمله حقوق ذاتی هر انسان هست.

    یادگار حضرت امام(ره) ادامه داد: از دیگر آرمانهای انقلابی ما اسلام خواهی بود آیا که سمت و سوی ملت ما به سمت تحقق اسلام ناب بود، اسلامی که به تعبیر امام پاسخگوی احتیاجات مردم است و با وقت و مکان متحول می شود و با نظارت ولی فقیه عادل و باتقوا حرکات دولت و حکومت به سمت تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی حرکت کند.

    حجت الاسلام سید علی خمینی با اشاره به موج تخریب هایی که علیه ولایت فقیه و شخص مقام معظم رهبری در سال های بعد از رهبری ایشان بوده هست، اظهار داشت: کسانی که به تخریب جایگاه ولایت فقیه دست می زنند جایگاه ایشان را در جامعه اسلامی به خوبی درک نکرده اند.

    وی افزود: ما به وجود مقام معظم رهبری افتخار می کنیم و از تمام وجود معتقدیم که جز رهبر معظم انقلاب هیچ شخصی در کشور عزیزمان ایران نبود که جای امام (ره) را بتواند پر کند.

    امسال یکی از بزرگترین سال هایی است که ما باید به عالی ترین شکل پیروزی انقلاب را مراسم خوش حالی بگیریم آیا که دشمن های ما جهت کمرنگ کردن اجتماعات مردمی برنامه های زیادی تدارک دیده اند ولی هنگامی که موج عظیم دوستداران نظام اسلامی را مشاهد کنند ناامید شده است و از طرفی دیگر دوستان ما در سراسر دنیا امیدوار خواهند شد.

    یادگار امام خمینی(ره) گفت: امروز افتخار می کنیم به رهبری که هنگامی که در مجلس خبرگان ریاست و ولایت جامعه به ایشان پیشنهاد شد ایشان از سر تواضع کامل و نه از سر تعارف دنیا را بعد زد. این را مقایسه کنید با احزاب مختلفی که در دنیا وجود دارد و پولهایی که خرج می کنند تا به ریاست برسند.

    وی ادامه داد: امروز افتخار می کنیم به وجود رهبری که با تواضع کامل دنیاطلبی را بعد می زند البته اسناد این عنوان پیش از انتشار جلسه گزینش رهبری وجود داشت ولی انتشار فیلمی که اخیراً از جلسه مجلس خبرگان پخش شد نیز به روشنی مؤید این عنوان هست.

    حجت الاسلام سیدعلی خمینی با بیان اینکه مسئله دیگری که جزو آرمانهای انقلاب محسوب می شود بحث مبارزه با اشرافیت هست، یادآور شد: یکی از آرمانهای اساسی جامعه ما مسئله راحت زیستی و مبارزه با اشرافیت است.

    وی خطاب به مسئولان نظام و مردم گفت: الگوی ما باید زندگی و منش امیرالمومنین(ع) باشد که فارغ از اینکه مدیر جامعه بوده اند می فرمودند، آیا خودم را قانع کنم و خوشحال شوم که من امیرالمومنین هستم، در حالی که در مشکل ها با مردم جامعه همراه نباشم یا اینکه در دشواریهای زندگی با مردم همراه باشم.

    نوه حضرت امام(ره) ادامه داد: امام خمینی(ره) می فرمودند اگر بخواهیم در برابر فساد و باطل بایستیم و از حق خود دفاع کنیم و توطئه های ابرقدرت ها نیز ما را از مسیرمان منحرف نکند باید خود را به راحت زیستی عادت دهیم و از جا و مقام و تجمل گرایی بپرهیزیم.

    وی خاطرنشان کرد: نشانه انقلاب ما این بود که ارزش های وقت رژیم سابق عوض شده است و کوخ نشینان به کاخ نشینان ترجیح داده شوند و قرار بود آگاه باشیم که هر بار مشکلی جهت جامعه ایجاد شده است این کوخ نشینان بودند که از مرز و بوم و اسلام و انقلاب دفاع کردند.

    حجت الاسلام سید علی خمینی گفت: هنگامی که ما می گوییم راحت زیست باشید خطاب مان به مردم نیست و خطاب مهم ما به کسانی است که در قدرت هستند.

    نوه حضرت امام(ره) خطاب به مسئولین اضافه کرد: شما که نمی توانید تمام پرسشها مردم را حل کنید لااقل به گونه ای زندگی کنید که مردم با دیدن شما باری بر روی دوش ارزش نیاید.

    وی افزود: همه ما زندگی امام خمینی(ره) را دیده ایم و هیچ فردی از دشمن های قسم خورده امام تا دوستان ایشان نیست که اذعان نکند که امام در تمام برهه های زندگی در روحیه و منش زندگی خود تغییری ایجاد کرده باشد و امروز الگوی مسئولین ما باید امام خمینی باشد که به دنبال به دست آوردن مال دنیا حتی از راه حلال نیز نبود.

    سیدعلی خمینی گفت: یک وقت اینگونه نشود که تجملاتی که جهت رژیم سابق ارزش بود به این بهانه که دنیا اینگونه می پسندد ارزش ما گرایش به تجمل باشد.

    وی افزود: البته دنیا نیز دیگر از مسیر تجمل گرایی عبور کرده است و ما شاهد این هستیم که گاهی اوقات در کشور ما غلط های ۲۰ سال پیش دنیا را که مدتها است از آن عبور کرده اند تکرار می کنیم و می گوییم که ارزش ها همین هست.

    حضور مردم در ۲۲ بهمن نشان از رضایت مردم از دستگاه های متفاوت نظام از جمله دولت نیست و حضور آنها جهت نشان دادن علاقه ارزش به نظام اسلامی و همچنین جهت اصلاح امور هست.

    حجت الاسلام سید علی خمینی گفت: یکی از مهمترین عللی که رژیم پهلوی را سرنگون کرد نهادینه شدن تبعیض در جامعه بود آیا که مردم ممکن است فقر را تحمل کنند کما اینکه مسلمانان صدر اسلام در بدترین شرایط معیشتی شعب ابی طالب را تحمل کردند ولی آنچه که نمی توان تحمل کرد و داغ فقر را دو چندان می کند تبعیض در جامعه است.

    نوه حضرت امام(ره) ادامه داد: هنگامی که بعضی مردم توان گذراندن یک زندگی معمولی را نیز ندارند مسئولین حق ندارند یک زندگی تجملاتی جهت خود فراهم کنند و امروز این مباحث است که باعث نارضاتی مردم شده است هست.

    سیدعلی خمینی با بیان خاطره ای از پدرش سیداحمد خمینی از راحت زیستی رهبر معظم انقلاب گفت: پدر ما خاطره ای تعریف می کردند از اینکه روزی به منزل رهبر معظم انقلاب رفتند و زمانی که پا بر روی فرش منزل ایشان گذاشتند از زبری آن فرش به موکت کنار فرش پناه بردند که این خاطره به خوبی نشان دهنده راحت زیستی حضرت آقاست.

    وی در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: یکی از بزرگترین خیانت هایی که منافقین علاوه بر به شهادت رساندن بزرگان نظام کردند این بود که با ایجاد جو امنیتی در کشور باعث ایجاد فاصله میان مردم و مسئولان شدند.

    نوه حضرت امام(ره) در آخر با اشاره به سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: امسال یکی از بزرگترین سال هایی است که ما باید به عالی ترین شکل پیروزی انقلاب را مراسم خوش حالی بگیریم آیا که دشمن های ما جهت کمرنگ کردن اجتماعات مردمی برنامه های زیادی تدارک دیده اند ولی هنگامی که موج عظیم دوستداران نظام اسلامی را مشاهد کنند ناامید شده است و از طرفی دیگر دوستان ما در سراسر دنیا امیدوار خواهند شد.

    حجت الاسلام سیدعلی خمینی افزود: ما باید در داخل جامعه وحدت خودمان را حفظ کنیم و تلاش در جذب حداکثری داشته باشیم.

    وی تاکید کرد: حضور مردم در ۲۲ بهمن نشان از رضایت مردم از دستگاه های متفاوت نظام از جمله دولت نیست و حضور آنها جهت نشان دادن علاقه ارزش به نظام اسلامی و همچنین جهت اصلاح امور هست.


    منبع: خبرگزاری تسنیم

    واژه های کلیدی: مقام معظم رهبری | جامعه اسلامی | آزادی بیان | امام خمینی | استقلال | انقلاب | انقلابی | استقلال | زندگی | اسلامی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال رباتیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی pdf