کامیابی تنها در این است که بتوانی زندگی را به شیوه خودسپری کنی.
خوش آمدید - امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار سیاسی » باید قدرت دفاعی‌مان را تقویت کنیم/ روحانی

    باید قدرت دفاعی‌مان را تقویت کنیم/ روحانی

    رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح ۱۰ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گفت:‌ آمریکایی‌ها دیگران را وقیحانه با سلاح‌‌های تازه اتمی ترساندن می‌کنند و از صلح می‌گویند.

    باید قدرت دفاعی‌مان را تقویت کنیم/ روحانی

    روحانی: باید قدرت دفاعی مان را تقویت کنیم

    مدیر جمهور در مراسم افتتاح ۱۰ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گفت: آمریکایی ها دیگران را وقیحانه با سلاح های تازه اتمی ترساندن می کنند و از صلح می گویند.

    به گزارش بیاکافه به نقل از خبرگزاری فارس، حسن روحانی مدیر جمهور در مراسم افتتاح ۱۰ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در ۱۰ استان کشورکه صبحگاه امروز به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: در هر جنگ و دفاعی قبل از بحث سخت افزارها باید به فکر نرم افزارهای آن دفاع و جنگ باشیم.

    عبارات مهم : رئیس جمهور – رئیس جمهور
    وی ادامه داد: نخستین نرم افزار جهت یک دفاع و ایجاد حماسه در برابر متجاوزین مشروعیت آن دفاع هست. شما اگر جهت مردم نتوانید روشن کنید و مردم خودشان آگاه نباشند که دیگری تجاوز کرده و ما مدافع هستیم و آغازگر نیستیم ونمی خواهیم به منافع هیچ ملتی در منطقه و همسایگان خود تجاوزی داشته باشیم یک رژیم سفاک این جنگ را بر ما تحمیل کرده. جنگی که آن گاه وظیفه انسانی دینی، انقلابی و ملی ماست تا از سرزمین مان، از ملت مان، از شرف مان و از استقلال مان دفاع کنیم. اگر مشروعیت در ذهن همه مردم روشن نباشد آن ملت پای کار نمی آید و از آن جنگ خسته می شود.

    رئیس جمهور تصریح کرد: اگر مشروعیت جنگ جهت مردم روشن شد که این جنگ دفاع و ایستادگی و مقاومت در برابر متجاوز هست، ممکن است ۸ تا ۱۰ سال طول بکشد و مردم هم ایستادگی می کنند. علاوه بر آنکه در یک جنگی فرمانده آن جنگ مرجع تقلیدی و شخصیتی باشد که همه مردم به او علاقه می ورزیدند و جنگی که همه مردم، فرهیختگان، علما، صاحب نظران و همه اقشار مردم به خوبی حس می کردند که در برابر این فرد متجاوز باید ایستادگی کنند و راهی جز این وجود ندارد.

    روحانی خاطرنشان کرد: مردم به خوبی برایشان روشن شد که نه شرکت ملل و نه کشورهای منطقه و حتی نه کشورهای دوست که عددشان خیلی نبود هیچ کسی نیست که از کشور، سرزمین، خاک، ملت، شرف و ناموس ارزش دفاع کند جز خودشان.

    وی بیان داشت: مشروعیت نرم افزار مهم جهت دفاع و جنگ در برابر متجاوزین هست. جنگ سختى ها و آسانى ها زیاد دارد. افرادی شهید و مجروح می شوند. افرادی اسیر و منزل هایی ویران می شود. کار مشکل است و همه اینها را مشروعیت ساده می کند.

    رئیس جمهور تصریح کرد: توصیه دوم در بحث نرم افزار اعتماد مردم هست. اگر مردم به شرکت رزم، به فرماندهان میدان، به فرماندهان دفاع، به مقامات ارشد سیاسی کشور اعتماد نداشته باشند، نه خودشان به میدان جنگ می آیند و نه اجازه می دهند همسران و فرزندانشان به میدان جنگ بیاید. اینکه شما می بینید مردم، مادران عزیز، پدران سرافراز، فرزند خودشان را با افتخار بدرقه می کردند و با لبخند با آنها خداحافظی می کردند و اگر جنازه آنها برمی گشت به آن افتخار و فخر می کردند به خاطر این بود که به فرماندهی جنگ اعتماد داشتند. اگر اعتماد به فرماندهان جنگ نبود و بنا بود هر روز تردید کنیم و جهت هر عملیات ساعت ها بحث کنند آیا می شد جنگ را اداره کنیم یا نمی شد.

    روحانی افزود: هفته های اول جنگ مجلس شورای اسلامی (مجلس اول) بر مبنای احساس وظیفه ارزش مخصوصا نمایندگان استان هایی که مورد تجاوز قرار گرفته بودند در مجلس هر روز یک بحثی بود. بعضی ها می آمدند داد و فریاد می زدند و می گفتند فرماندهان را بخواهید آیا اینجا و آنجا اینچنین شد. خب پرسشها هم زیاد بود. نه ارتش آنچنان آماده بود نه سپاه. ما آمادگی جهت چنین جنگی نداشتیم و سال های اول انقلاب بود.

    اگر ایمان واعتقاد نبود نمی شد به پیروزی برسیم. مردم باور کردند آن قدمی که غبار جبهه بر او می نشیند و آن انسانی که قدم در میدان جنگ می گذارد همین که غبار جبهه روی کفش می نشیند شعله آتش جهنم به او اصابت نمی کند.

    وی اضافه کرد: هر روز یک فرماندهی مخصوصا از فرماندهان ارتش را به مجلس احضار می کردند. سر و صدا و داد و فریاد راه می انداختند. هفته بعدش امام(ره) پیغام داد که مجلس به این کارها ربطی ندارد و به کار خودش برسد. اگر می خواهد پشتیبانی و یاری کند این کارها را انجام دهد. اینجا جلسه احضار فرماندهان نیست. نیروهای مسلح فرمانده دارد و از طرف من افرادی هستند که نظارت می کنند. خب اگر مجلس می خواست به آن کار ادامه دهد و واقعیت این است که اگر ما کار را به اهلش واگذار نکنیم و به آن اعتماد نکنیم و بخواهیم قدم به قدم راجع به پرسشها فرقی نمی کند در جنگ یا پرسشها دیگر کار پیش نمی رود.

    رئیس جمهور افزود: یکی از پرسشها امروز کشور ما این است که زیادی احساس وظیفه می کنیم و همه می خواهیم راجع به همه پرسشها احساس وظیفه کنیم. در حالی که یک چارچوب و مقرراتی است و افراد و دولتی مسئول شده است هست. نیرویی مسئول شده است هست. اگر این اعتماد به شرکت رزم، مدیریت جنگ، مدیریت کشور، حاصل نمی شد گاهی نصیحت امام گاهی نهیب امام گاهی کمک امام حاصل نمی شد، جنگ اداره نمی شد.

    روحانی اعلام کرد: الحمدالله در دفاع مقدس و جنگ تحمیلی روز به روز این اعتماد زیاد شد، لحظه اول که جنگ شروع شد مردم در بهت فرو رفته بودند، سخن قاطع امام(ره) که یک دزدی آمده و سنگی پرتاب کرده و مردم ما به خوبی جواب آن را خواهند داد، آن کلام امام قدرت و امیدی به وجود آورد و صبح فردایش ۱۴۰ فروند هواپیمای نیروی هوایی ما هجوم بردند به نقاط متفاوت در شهرهای متفاوت عراق، اولا یک ضربه بسیار مشکل را از لحاظ معنوی روانی به عراق وارد کردند و از آن طرف هم امید ایجاد شد.

    وی افزود: همان روز ساعت ۸ که آمدیم جلوی مجلس مقام معظم رهبری را دیدم و وارد مجلس شدیم و ایشان پشت تریبون قرار داده شد و گفتند می خواهم یک خبر مهم بدهم و این خبر را اعلام کرد که ۱۴۰ فروند هواپیمای ما این عملیات را انجام داد که باعث شد امید و اعتماد ایجاد شود.

    رئیس جمهور اظهار داشت: روز به روز اعتماد و امید زیاد شد. عملیات های بزرگ ما از مهر سال بعد شروع جنگ شروع شد که اعتمادها را به مراتب زیاد کرد و پشت سر هم عملیات های مهم انجام شد. عملیات فتح المبین واقع شد. سال بعد عملیات شکوهمند و غرورآفرین بیت المقدس والی بیت المقدس و آزادی خرمشهر انجام شد و روز به روز اعتماد و امید مردم به آینده زیاد شد. این نرم افزارها اگر نبود موفق نبود، مشروعیت جنگ جهت مردم واضح و روشن شده است بود. مردم اعتماد داشتند به مسئولان عالی.

    روحانی ادامه داد: مقام سیاسی و نظامی و فرماندهان میدان جنگ از نیروهای متفاوت امید پیدا کردند و روز به روز امید زیاد شد تا روزهای پیروزی. ملت بزرگ ما توانست در یک جنگ بسیار مهمی که همه می دانند شوروی آن وقت فرانسه آن زمان، آلمان آن وقت کمک می کردند به آنها و همه کشورهای مرتجع منطقه پول و کمک می کردند که بخشی از آن واضح نبود و بعد از حمله صدام به کویت واضح تر شد. معلوم شد چه کسانی سلاح شیمیایی به عراق دادند و خودشان رفتند و از آن شرکت ها شروع به شکایت کردند اروپایی ها چه کمک هایی کردند. آمریکایی ها چه کمک ها کردند. واضح شد در این جنگ چگونه فرزندان این مرز وبوم در برابر همه شیاطین ایستادند و ایستادگی کردند و جنگ را به پیروزی رساندند.

    وی در مورد ثمرات جنگ بیان داشت: این تابلوی ایثار، فداکاری، استقامت و ایثار، پیروزی و حماسه نقاشی شد و درس های فراوانی این دفاع مقدس جهت ما دارد. شهدا خانواده شهدا، آزادگان وایثارگران معلمان بزرگی در زندگی ما هستند. ما باید قدرت ملی مان را بالا ببریم. نه تنها قدرت دفاعی قدرت دفاعی هم جزو قدرت ملی هست. اگر ۴ قدرت دفاعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با هم نباشند مگر می شود از کشور دفاع کرد؟

    رئیس جمهور تصریح کرد: اگر نمی توانستیم میدان جنگ را اداره کنیم و مهمات و غذا را به آنها برسانیم جنگ نمی شد اداره شود. ارز و فروش نفت را چگونه تامین می کردیم. اگر نمی توانستیم از خارک دفاع کنیم همه اینکه مقام معظم رهبری و آیت الله هاشمی اصرار کردند و من را به عنوان مسئول پدافند هوایی قرار دادند به خاطر خارک بود. خارک بمباران شد و دو هفته صادرات نفت ما قطع شد. اینجا بود که گفتند مسئله پدافند هوایی جهت ما حیاتی هست. که خب هر دو بزرگوار به من گفتند جهت مسئولیت که اول من نمی پذیرفتم بعد آقا فرمودند من از طرف امام به شما وظیفه می کنم. به عنوان واجب عینی و امام گفتند اگر در مورد شما و آقای هاشمی به نتیجه رسیدید از طرف من وظیفه کنید و بعد از آن بود که هنگامی که گفتند وظیفه است من گفتم آماده ام.

    روحانی اضافه کرد: اگر ما خارک نمی داشتیم و نمی توانستیم نفت مان را صادر کنیم و نمی توانستیم نفتکش ها را با هواپیما اسکورت کنیم چطور می توانستیم کشور را اداره کنیم. قدرت اقتصادی و دفاعی و نظامی کنار هم هست. اگر قدرت سیاسی نداشتیم که حتی در وقت جنگ هم انتخابات ما یک روز هم به تعویق نیفتاد و امام تاکید داشتند که انتخابات همان روزش باید برگزار شود. قدرت سیاسی داخلی و خارجی ما در کنار اینها بود.

    وی در مورد قدرت فرهنگی در جنگ خاطرنشان کرد: اگر قدرت فرهنگی نبود بسیاری از آنها که به جنگ می رفتند به میل خود بود و کسی آنها را مجبور نمی کرد. اگر ایمان واعتقاد نبود نمی شد به پیروزی برسیم. مردم باور کردند آن قدمی که غبار جبهه بر او می نشیند و آن انسانی که قدم در میدان جنگ می گذارد همین که غبار جبهه روی کفش می نشیند شعله آتش جهنم به او اصابت نمی کند.

    رئیس جمهور ادامه داد: مردم می دانستند مظلومند و جنگ به آنها تحمیل شده است هست. مفسرین ما می گویند نخستین آیه قران در بحث جهاد همراهش مشروعیت جنگ و جهاد را خداوند متعال بیان می کند. هم جنگ تحمیل شده است و هم مظلوم قرار گرفتند. خداوند بیان می کنند اگر رزمنده ها نبودند و ایستادگی وجهاد نبود مگر چیزی باقی می ماند؟ مگر مسجد، کلیسا، کنیسه و صومعه ای می ماند. همه اینها را قرآن در کنار هم ذکر می کند.

    روحانی با تاکید بر اینکه ما قدرت ملی را نیاز داریم گفت: این قدرت ملی ما هم ترکیب قدرت های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی ودفاعی هست. هر لحظه باید در کنار هم باشند. نیروهای مسلح در کنار دولت، دولت در کنار حوزه های علمیه، حوزه های علمیه در کنار مردم و مردم در کنار همه باشند. اگر همه با هم در کنار هم نباشیم این قدرت ملی ساخته نمی شود. یا در اقتصاد لنگ می زنیم یا در فرهنگ و سیاست و اقتصاد مسئله پیدا می کنیم.

    وی با بیان اینکه علوم پیشرفته هایتیک و سایبری جزو قدرت های تازه هستند، اظهار داشت: در دنیای امروز همه همدیگر را ترساندن می کنند بعید به نظر می رسد در سال ها و قرن های اخیر اینکه به نقطه ای برسیم تمام دنیا گل و بلبل شود و کسی به کسی حمله نکند بعید به ذهن می رسد. فعلا همه دارند یکدیگر را ترساندن می کنند و با چه زبان وقیحانه ای آمریکایی ها دارند روسیه را با سلاح اتمی تازه ترساندن می کنند. اینهایی که معتقدند سلاح کشتار جمعی استفاده اش جنایت علیه بشریت است و همه مقررات بین المللی آن را ممنوع کرده است و باید همه سلاح های هسته ای از بین برود بحث ساخت سلاح های تازه جهت ترساندن یا استفاده علیه رقیب در برابر همدیگر است.

    مسئولین ما جهت توانمندی دفاعی ارزش نیاز به مذاکرات با هیچ کسی و توافق با هیچ قدرت ندارند و نخواهند داشت.

    رئیس جمهور خاطرنشان کرد: آیا در این شرایط می شود یک ملتی بگوید حالا وقت صلح، برادری و همزیستی است و قدرت دفاعی نمی خواهیم هر لحظه نیازمند هستیم به یک قدرت دفاعی تا روزی که در دنیا ترساندن علیه ما وجود دارد ما هم وزن جهت ایستادگی در برابر هر ترساندن جدیدی باید قدرت دفاعی مان را تقویت کنیم که الحمدلله خودمان اکثر سلاح ها وتجهیزات جنگی رامی سازیم و اگر باید بخریم حتما خریداری می شود. اگر هم باید بخریم که باید از دیگران بخریم. ما باید نیرومند و قدرتمند باشیم آیا که قرآن به ما می گوید؛ ما باید آنچنان قدرتمند باشیم و جرات را از دشمن و ترساندن کننده بگیریم این گرفتن جرات اینگونه است که یا باید مایوس شود از اینکه موفقیتی به دست نمی آورد در زمانی که به ما حمله می کند یا باید هزینه های بسیاری را تحمل کند.

    روحانی ادامه داد: ترحبون بهی عدوالله یا باید مایوس کنیم یا باید به آنها بفهمانیم که هزینه بسیار سنگینی پرداخت خواهند کرد. صلح در سایه ترحبون بهی عدوالله امکان پذیر هست. قدرت ملی جهت صلح هست. ما قدرت پیدا می کنیم جهت بازدارندگی که بازدارندگی همان صلح است صلح عزتمندانه و مقتدرانه است.

    وی با تاکید بر اینکه باید آماده باشیم تا تهدیدات را از سر مردم دفع و برطرف کنیم، تصریح کرد: جهت این کار ملت ما، مسئولین ما جهت توانمندی دفاعی ارزش نیاز به مذاکرات با هیچ کسی و توافق با هیچ قدرت ندارند و نخواهند داشت. صحبت و بحث می کنیم. مقامی آمد سؤال کرد به آن جواب می دهیم و جواب قاطع و محکم به آن می دهیم. جواب ما هم بسیار روشن هست. ولی آنچه جهت دفاع از این کشور هر نوع سلاحی با هر نوع قدرتی اگر نیاز داشته باشیم در چارچوب مقررات وقوانین و فتاوای رهبری مان تهیه خواهیم کرد. ما دنبال سلاح کشتار جمعی نیستیم. هم به خاطر تعهدات بین المللی واز آن بالاتر به خاطر فتوای رهبری و اخلاق و دین مان.

    وی در ادامه تصریح کرد: آمریکایی ها دیگران را وقیحانه با سلاح های تازه اتمی ترساندن می کنند و از صلح می گویند.


    منبع: خبرگزاری فارس

    واژه های کلیدی: رئیس جمهور | رئیس جمهور | حسن روحانی | سیاسی | اداره | اعتماد |

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • کتاب اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • چاپ کتاب اورجینال