آیا می پنداری که جسم کوچکی هستی ؟ولی درون تو جهان بزرگی نهفته است.(امام علی علیه السلام)
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » ۳۱۶۷ واحد مسکن مهر در دماوند به بهره‌برداری رسید

    ۳۱۶۷ واحد مسکن مهر در دماوند به بهره‌برداری رسید

    ۳۱۶۷ واحد مسکن مهر امروز با حضور مهرآبادی قائم مقام وزیر راه‌وشهرسازی در امور مسکن و مقیمی استاندار پایتخت کشور عزیزمان ایران به بهره‌برداری رسید.

    3167 واحد مسکن مهر در دماوند به بهره‌برداری رسید

    به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، امروز ۵۲ پروژه ساخت و توسعه راه‌ها،‌ مسکن و ساختمان فنی و اجرایی با اعتباری بیش از ۲۱۵۰ میلیارد ریال با حضور مهرآبادی قائم مقام وزیر راه‌وشهرسازی در امور مسکن و مقیمی استاندار پایتخت کشور عزیزمان ایران به بهره‌برداری رسید.

    بر اساس این گزارش ۱۱ پروژه مسکن از جمله ۳۱۶۷ واحد مسکن مهر، ۵ باب مدرسه، ۲ باب کلانتری با اعتباری بیش از ۱۹۱۷ میلیارد ریال افتتاح شد، همچنین ۳۶ پروژه راه‌سازی مشمول بر اجرای آسفالت چیپ سیل در مدت سه ماه طی امسال ۹۱ کیلومتر جاده‌های روستایی با اعتباری بیش از ۸۴ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

    بر اساس این گزارش در حوزه فنی و اجرایی ۵ پروژه مشمول بر ساختمان مدیرکل اداره بحران، دو طرح مجتمع فرهنگی و مجتمع بهزیستی با اعتباری بیش از ۱۴۱ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

    ۳۱۶۷ واحد مسکن مهر در دماوند به بهره‌برداری رسید

    سکونت ۴٫۵ میلیون نفر در بافت‌های فرسوده تهران

    بر اساس این گزارش، نادر محمدزاده مدیرکل راه‌وشهرسازی استان پایتخت کشور عزیزمان ایران با بیان اینکه امروز افزون بر مسکن پروژه‌های دیگری در حوزه راه‌وشهرسازی به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: ۹۰ کیلومتر راه روستایی از جمله این پروژه‌ها به شمار می‌رود که تلاش شده است تمامی این راه‌ها با روش‌های نوین از جمله استفاده از مصالح کم با سرعت بالا ساخته شود.

    وی تأکید کرد: تعداد زیادی از پروژه‌های عمرانی فنی و اجرایی در حوزه ساختمان و مراکز فرهنگی و هنری و ساختمان مدیریت بحران به بهره‌برداری برسد.

    محمدزاده با بیان اینکه پایتخت کشور عزیزمان ایران بالاترین سهم مسکن مهر را دارد، گفت: ۱۰۰ هزار پروژه مسکن در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، ۴۰ هزار واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و ۱۸۰ هزار واحد نیز در شهرهای تازه استان پایتخت کشور عزیزمان ایران هدف‌گذاری شده است است.

    وی تصریح کرد: ۴۵ هزار واحد از مسکن مهر در شهرهای جدید، مربوط به استان پایتخت کشور عزیزمان ایران است و در این شهرها ۴۵ هزار نفر متقاضی موثر ساکن هستند.

    ۳۱۶۷ واحد مسکن مهر امروز با حضور مهرآبادی قائم مقام وزیر راه‌وشهرسازی در امور مسکن و مقیمی استاندار پایتخت کشور عزیزمان ایران به بهره‌برداری رسید.

    مدیرکل راه‌وشهرسازی استان پایتخت کشور عزیزمان ایران با بیان اینکه ۹۷هزار واحد مسکن مهر را تا به امروز بهره‌برداری کرده‌ایم، گفت: کمتر از سه هزار متقاضی آورده خود را پرداخت نکرده‌اند و این مسئله زیاد در حوزه تعاونی‌ها دیده می‌شود.

    وی یادآور شد: ۳۸ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر است که ۷۵۰۰ از این میزان(۱۸درصد)به بهره‌برداری نرسیده است.

    محمدزاده با بیان اینکه پروژه مسکن مهر در اندیشه به اتمام رسیده هست، گفت: ۲۹ هزار واحد مسکن مهر در پرند باقی مانده که امیدواریم در تابستان امسال ساخت آنها به اتمام برسد.

    مدیرکل راه وشهرسازی استان پایتخت کشور عزیزمان ایران با بیان اینکه بیشترین حجم پروژه‌های مسکن مهر در پردیس هست، گفت: ساخت ۸۱ هزار واحد مسکن مهر در شهر پردیس شروع شده است که با افتتاح واحدهای مسکن مهر در دهه فجر تعداد واحدهای افتتاح شده است به ۳۰ هزار واحد می‌رسد.

    وی یادآور شد: امسال ۲۰ هزار واحد مسکن مهر در پردیس به بهره‌برداری رسیده که در سه سال اخیر یک اقدام بی نظیر به شمار می‌رود.

    محمدزاده با بیان اینکه وزارت راه‌وشهرسازی ساخت خدمات رو بنایی را بر عهده گرفته هست، گفت: ساخت ۵۰ مدرسه،‌ 30 مسجد در استان پایتخت کشور عزیزمان ایران از مجموع خدمات رو بنایی است که به وسیله وزارت راه و شهرسازی ساخته شده است است.

    ۳۱۶۷ واحد مسکن مهر در دماوند به بهره‌برداری رسید

    مدیرکل راه وشهرسازی استان پایتخت کشور عزیزمان ایران با بیان اینکه زیاد کردن کیفیت زندگی و برطرف کمبودهای خدماتی از تأکیدات مدیر جمهور به شمار می‌رود گفت: بیشترین کمبود‌ خدمات روبنایی در شهر پرند است که با تأکید مدیر جمهوری کیفیت زندگی در این مناطق زیاد کردن می‌یابد.

    وی یادآورشد: نوسازی سکونتگاه‌های نامناسب اعم از بافت فرسوده و حاشیه نشینی از تاکیدات مدیر جمهور بود و کارها مورد نیاز در این زمینه انجام شده است است.

    محمدزاده با بیان اینکه ۱۴۵۰۰ هکتار در استان پایتخت کشور عزیزمان ایران بافت فرسوده داریم، گفت: ۴٫۵ میلیون جمعیت در این بافت‌ها ساکن هستند و مهمترین نشانه ما در این حوزه توجه به بافت‌های فرسوده در حوزه‌های مالی و بانکی است.

    مدیرکل راه‌وشهرسازی استان تهران، یاد آور شد: امیدواریم در سال آینده بتوانیم کارهای جدیدی را در این بخش شروع کنیم.

    ۳۱۶۷ واحد مسکن مهر امروز با حضور مهرآبادی قائم مقام وزیر راه‌وشهرسازی در امور مسکن و مقیمی استاندار پایتخت کشور عزیزمان ایران به بهره‌برداری رسید.

    کاهش اجاره نشینی با تحویل یک میلیون واحد مسکن مهر در کشور

    در ادامه احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر با بیان اینکه یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کل کشور ساخته شده است هست، گفت: تبصره ۶ قانون بودجه در سال ۸۶ اجرایی شد و سپس با تصویب قانون ساماندهی و حمایت از تولید ابتدا ۱۲۵۰هزار واحد توزیع استانی شد و سپس به ۲میلیون و ۲۰۰ هزار واحد رسید.

    وی با بیان اینکه از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور، ساخت یک میلیون و ۹۷۰ هزار واحد به اتمام رسیده است،‌گفت: ۸۰ هزار واحد مسکن مهر در دست احداث داریم که ساخت آنها به زودی به اتمام می‌رسد و هم اکنون در مرحله نازک‌کاری قرار دارد.

    اصغری مهرآبادی یادآور شد: عمده این واحدها دارای مسئله معارف هستند و اکثر پرونده‌های آنها در مراجع قضایی قرار دارند.

    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه علیرغم تمامی تنگناهای دولت یک میلیون واحد مسکن مهر در این دولت تحویل داده شد و این در حالی است که در دولت قبل تنها ۶۹۰ هزار واحد مسکن مهر به بهره‌برداری رسید.

    ۳۱۶۷ واحد مسکن مهر در دماوند به بهره‌برداری رسید

    وی با بیان اینکه کار عظیمی در پروژه مسکن مهر صورت گرفته هست، گفت: به طور میانگین ۲۲۰ هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان تحویل داده شده است است.

    اصغری مهرآبادی با اشاره به اینکه تحویل واحدهای مسکن مهر باعث کم کردن اجاره نشینی در شهرها شده است است بیان کرد: با تحویل ۱ میلیون واحد مسکن مهر بسیاری از مستاجران،‌صاحبخانه شدند و تعداد واحدهای خالی زیاد کردن یافته است.

    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در صورتی که مسکن مهر ساخته نمی‌شد قیمت اجاره زیاد کردن می‌یافت و شاهد رشد حاشیه نشینی در اکثر شهرها بودیم.

    وی با بیان اینکه ۳۳۰ هزار واحد مسکن مهر در پایتخت کشور عزیزمان ایران وجود دارد گفت: ۲۸۰ هزار واحد از این تعداد به مرحله اتمام رسیده و ۱۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد نیز به زودی به اتمام می‌رسد.

    اصغری مهرآبادی گفت: پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها ۹۹ درصد است و کار ساخت آنها به اتمام رسیده و تنها با مشکلاتی از جمله خدمات روبنایی و زیر بنایی مواجه هستند.

    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در پردیس و پرند با پرسشها زیادی روبرو هستیم افزود: سال گذشته کمیته‌ای مربوط به پروژه مسکن مهر پردیس تشکیل شد و نتیجه این کمیته به معاون اول مدیر جمهور ارائه شد که خوشبختانه با دستور جهانگیری یک هزار میلیارد تومان از اسناد خزانه در اختیار وزارت نیرو و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز در اختیار وزارت را ه و شهرسازی قرار گرفت.

    وی تأکید کرد‌: سال گذشته با پرداخت این مبالغ سرعت کار در پردیس بسیار زیاد کردن یافت و امیدوار هستیم امسال نیز با تشکیل کارگروهی بتوانیم اعتبار مورد نیاز را جهت تامین خدمات زیربنایی و روبنایی دریافت کنیم.

    اصغری مهرآبادی تاکید کرد: ۲۵۰۰ باب مدرسه‌،‌مسکن مهر پردیس نیاز دارد که ۵۰۰ باب مدرسه از محل فروش اراضی و تهاتر ساخته شده است و مابقی نیز نیازمند اعتبارات تازه است.

    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه کار ساخت مسکن مهر در استان چهارمحال و بختیاری و زنجان و یزد به آخر رسیده است گفت:‌ تا آخر سال با تکمیل خدمات روبنایی و زیر بنایی کار ساخت واحدهای مسکن مهر در اکثر استان‌های کشور به اتمام می‌رسد.

    وی یادآور شد: تا سال آینده پرونده مسکن مهر به اتمام می‌رسد.

    همکاری تمامی دستگاه‌ها جهت اتمام مسکن مهر

    در ادامه این مراسم مقیمی استاندار پایتخت کشور عزیزمان ایران با بیان اینکه طبق قانون اساسی یکی از وظایف دولت تامین مسکن جهت اقشار نیازمند هست، گفت: باید زمینه‌ای فراهم کنیم که مردم بتوانند از مسکن مطلوب برخوردار شوند.

    وی افزود: در دهه فجر امسال تعداد زیادی از متقاضیان منزل دار شدند و ما توانستیم با تولید مسکن زمینه منزل دار شدن این افراد را فراهم کنیم.

    مقیمی با بیان اینکه باید تمامی دستگاه‌ها از جمله وزارتخانه و مردم با همکاری یکدیگر بتوانند پروژه‌های عمرانی را تکمیل کنند، گفت: باید تمامی دستگاه‌ها بریا برطرف پرسشها مردم پای کار بیایند.

    استاندار پایتخت کشور عزیزمان ایران تصریح کرد: در پروژه مسکن مهر وزارت راه و شهرسازی پروژه را تعریف و طراحی کرد و بانک مسکن با اعلام آمادگی خود زمینه تامین منابع مالی آن را فراهم کرد که نتیجه آن تحویل واحدهای مسکن مهر در دماوند است.

    وی یادآور شد: مجموعه‌های دیگری نیز در استان پایتخت کشور عزیزمان ایران در حال ساخت است که به زودی این واحدها نیز تحویل داده می‌شود.

    مقیمی گفت: در تکمیل پروژه‌های مسکن مهر بانکها نقش مهمی داشتند و امروزه تکیه ویژه‌ای به بانک‌ها در اجرای پروژه‌ها داریم.

    استاندار پایتخت کشور عزیزمان ایران بیان کرد: ۱۴ هزار پروژه از جمله مسکن مهر،‌واحدهای روستایی و نوسازی بافت‌های فرسوده به وسیله دستگاه‌ها در استان پایتخت کشور عزیزمان ایران به زودی به مرحله اجرایی می‌رسد.

    پیگیری اتمام ساخت کمربند غربی شهر دماوند در مجلس

    در ادامه میرزایی نیکو نماینده فیروزکوه و دماوند در مجلس با بیان اینکه وزارت راه همواره پای کار جهت اتمام و تکمیل پروژه‌های عمرانی است گفت: متاسفانه دولت آنطور که باید چابک نیست، ولی با توجه کنیم خدماتی که شروع کرده‌اند خوشبختانه به اتمام رسانده‌اند.

    وی بیان کرد: بحث اطلاع رسانی دولت ضعیف است و خوشبختانه تا به امروز پروژه‌های بسیاری را بهره‌برداری کرد‌ه‌اند.

    میرزایی در ادامه به پرسشها عمرانی در شهر دماوند اشاره کرد و گفت: در تابستان مسافران ساعتهای طولانی معطل می‌شوند و همین عنوان پرسشها عدیده‌ای را جهت مردم این منطقه ایجاد کرده که امیدوار هستیم با افتتاح کمربند غربی دماوند این مسئله نیز برطرف شود.

    نماینده فیروزکوه در مجلس با بیان اینکه بودجه‌ای را جهت کمربند غربی دماوند در سال ۹۷ در نظر گرفته‌ایم، گفت: با پیگیری دولت امیدوار هستیم کمربند غربی افتتاح شود و بتوانیم واحدهای مسکن مهر باقیمانده را به بهره‌برداری برسانیم.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: استان تهران | شهرسازی | استانی | پروژه | ایران | میلیون | مسکن مهر | اخبار اقتصادی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتاب اورجینال
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • خرید کتاب خارجی
  • افست کتاب لاتین
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب