سعادت عادت است آنرا پرورش دهید.
خوش آمدید - امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » سه فوت بحث برانگیز در کرج

    سه فوت بحث برانگیز در کرج

    مدیر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز، در خصوص پرونده فوت بحث برانگیز ۳ بیماری که اخیراً در مراکز درمانی استان البرز فوت کرده‌اند، توضیحاتی ارائه کرد.

    سه فوت بحث برانگیز در کرج

    مدیر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز، در خصوص پرونده فوت بحث برانگیز ۳ بیماری که اخیراً در مراکز درمانی استان البرز فوت کرده اند، توضیحاتی ارائه کرد.

    توضیح راجع به فوت بحث برانگیز سه بیمار در کرج

    دکتر علی کردمدیر نظارت و اعتباربخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز، در خصوص فوت یک کودک دو ساله در یکی از درمانگاه های فردیس گفت: ما از لحظه ای که مطلع شدیم، بلافاصله تیم کارشناسی را تشکیل دادیم و دیدار اولیه ای از دو مرکز پارس و پارسیان فردیس که بیمار در دو وقت متفاوت به آنها مراجعه کرده بود، صورت گرفت. بعد از دیدار اولیه ضرورت پیدا کرد که مسئولین فنی و مدیران هر دو درمانگاه و حتی درمانگاه تامین اجتماعی که در کنار درمانگاه پارسیان است را دعوت کنیم، علاوه بر این دو نفر از پزشکان متخصص در حوزه اطفال و پزشکان معالجی که در دو درمانگاه، مریض را در دو نوبت ویزیت کرده بودند نیز دعوت شد.

    عبارات مهم : بیمارستان – بیمارستان
    وی با بیان اینکه واقعه فوت این کودک دلخراش و تاسف بار هست، تصریح کرد: ما به خاطر اینکه بتوانیم به نتیجه درستی برسیم، از طریق پزشکی قانونی تلفن پدر این کودک را گرفتیم و با خانواده کودک تماس برقرار کردیم. پس از تماس، ضمن ابراز همدردی با این خانواده خواهش کردیم که به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کنند تا اظهاراتشان را داشته باشیم و بدانیم که چه اتفاقی افتاده است.پدر این کودک هم دعوت ما را قبول کردند و بعد از مراجعه و بیان بیانات خود، شکایت آنان در سامانه ثبت شد و بلافاصله بعد از آن یک جلسه اولیه و مقدماتی برگزار کردیم.

    بعد از آن جلسه ضرورت پیدا کرد تا شخصاً ۲ درمانگاه را از حیث نیروی انسانی، تجهیزات و فرایند کار مجدداً مورد دیدار قرار دهیم. این مسئول با بیان اینکه بازدیدها انجام شده است هست، گفت: بعد از این بازدیدها، پرسشها را جمع بندی خواهیم کرد و مداخلات خود را از حیث قانونی انجام خواهیم داد.

    تشخیص قصور پزشکی در فوت بردیا با محاکم قضایی و دادسرای انتظامی نظام پزشکی است

    البته قضاوت نهایی منوط به ارجاع پرونده به دادسرای انتظامی نظام پزشکی و تشکیل کمیسیون های مربوطه هست. بنابراین، قضاوت نهایی در مورد اینکه قصوری صورت گرفته یا خیر با مراجع و محاکم قضایی و نظریه پزشکی قانونی و دادسرای انتظامی نظام پزشکی است.

    این روال کار است ولی ما از حیث کارشناسی و بررسی های فنی و مسائلی که در ارتباط با نحوه پیگیری به این بیمار رخ داده را خیلی دقیق، موشکافانه و با شرح بررسی خواهیم کرد و بعد از جمع بندی گزارش را جهت اظهار نظر نهایی به مراجع قضایی و دادسرای انتظامی نظام پزشکی ارسال خواهیم کرد تا آنجا تصمیم گیری و تعیین وظیفه شود. در کل تلاش بر این خواهد بود که تا حد امکان کاری شود که این اتفاقات در آینده تکرار نشود.

    کرد در خصوص مدت ۳ ماهه جهت اعلام نتیجه کالبد شکافی نیز گفت: از پزشکی قانونی خواهش کردم با توجه به حساسیت پرونده این عنوان را فوق العاده پیگیری کنند. بنابراین، درست است که یک سری پرسشها از نظر فنی، مثلاً بررسی های سم شناسی در یک پرونده وقت می طلبد و از نظر فنی آن وقت مورد نیاز هست، ولی از نظر تشریفات اداری این ممکن است در شرایط عادی به وقت پاسخگویی اضافه کند که ما از همکاران خواهش کردیم این پرونده را در اولویت قرار دهند.

    طبیعتاً مسائلی طرح عنوان شده است که باید بررسی شود و بعد از کارهای نمونه برداری در پزشکی قانونی، باید منتظر نظر کارشناسی آنان باشیم، چون در قضاوت نهایی بسیار اثرگذار و تعیین کننده خواهد بود.

    این مسئول در خصوص ۲ مورد فوت بحث برانگیز دیگر طی روزهای اخیر در مراکز درمانی استان البرز، نیز توضیح داد: بیمارستان ها محل مراجعه بیمار هست، بنابراین هیچ کس بدون مسئله به هیچ مرکز درمانی مراجعه نمی کند.

    سه فوت بحث برانگیز در کرج

    مورد دوم، فوت یک کودک در بیمارستان ثارالله مهرشهر

    در مورد این ۲ پرونده نیز اگرچه کسی جهت ثبت شکایت به ما مراجعه نکرده، ولی چون طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، موارد حاد باید به ستاد گزارش شود، ما از این عنوان مطلع شده است ایم.

    مورد اولی که رخ داده یک فرزند با پرسشها تنفسی به اورژانس بیمارستان ثارالله مهرشهر، مراجعه کرده بود، وی بلافاصله در اورژانس بدون هیچ تعللی ویزیت و پرونده اورژانس جهت او تشکیل، دستورات دارویی و مشاوره های مورد نیاز انجام شد و بعد از ویزیت، دکتر اورژانس به وسیله متخصص اطفال در اورژانس ویزیت شده است و تحت نظر قرار می گیرد. بعد از این اقدامات، متاسفانه در کمال ناباوری و بدون تزریق دارویی و انجام هرگونه مداخله درمانی، این فرزند دچار فوت ناگهانی می شود.

    این پرونده بلافاصله و در همان روز در کمیته فوت و میر بیمارستان طرح و مورد بررسی قرار گرفته و هنوز هم تحت بررسی است و جهت همکاران ما جای پرسش دارد و ممکن است بعد از بررسی ها علت آن مشخص شود. این مورد نه در اثر مداخله درمانی بوده و نه تصمیم اشتباه، این مورد بر اثر یک اتفاق غیرمنتظره رخ داده و جهت کادر درمانی هم جای پرسش داشته است.

    مورد سوم، فوت یک زن ۲۶ ساله در بیمارستان حضرت علی(ع) کرج

    مورد بعد، در خصوص فوت یک زن ۲۶ ساله است که بر خلاف واقع گزارش هایی در اینترنت مطرح شده است بود که مدیر بیمارستان نیز نسبت به آن شاکی شد، چون عنوان وارونه گزارش شده است بود و آن چیزی که رخ داده بود، به گونه ای دیگر منعکس شد.

    این زن با پرسشها تنفسی و تنگی نفس به اورژانس مراجعه می کند، بعد از مراجعه به وسیله دکتر اورژانس ویزیت و درخواست مشاوره می شود، بنابراین مشاوره تخصصی با متخصص عفونی ما انجام گرفته و سپس درخواست بستری می شود. این بیمار به وسیله یک فرد ناشناس و بدون نسبت به بیمارستان انتقال یافته شده است بود که این فرد نیز در کنار بیمار نمانده و بیمارستان را ترک کرده بود، علاوه بر این، بیمار سابقه خوبی نداشته و معتاد بوده و گویا ۳ بار هم سابقه اقدام به خودکشی داشته است.

    بیمار روز بعد از بستری، دچار پرسشها حاد تنفسی می شود، بعد از اینکه کادر بیهوشی و تخصصی بیمار را ویزیت می کنند، تشخیص می دهند که باید جهت او لوله گذاری انجام شود و این کار نیز صورت می گیرد. اما با توجه به اینکه در آن بیمارستان بخش مواظبت های خاص نداریم، بیمار به بیمارستان حضرت علی(ع) عظیمیه انتقال یافته و در بخش خاص بستری می شود، ولی فردای آن روز به خاطر وخامت حال فوت می کند.

    در اینترنت گفته بودند که تزریق داروی بیهوشی به این بیمار اشتباهی صورت گرفته است که خلاف واقع بود، در پیگیری به این بیمار هیچ قصوری صورت نگرفته هست. اینکه به فوت و میرها حساس باشیم خوب هست، ولی اینکه خلاف واقع گفته شود به دور از انسانیت و وجدان هست، ما باید در عین حساسیت دقت داشته باشیم تا فضایی ایجاد نشود که نسبت به جامعه پزشکی بی اعتمادی ایجاد شود.

    همکاران ما در مراکز درمانی زحمات زیادی می کشند و طبیعتاً بیمارستانی که در طول ماه، بالای ۱۵ هزار نفر را ویزیت می کند، اتفاق جهت یک بیمار بدحال نباید خیلی دور از انتظار باشد، کما اینکه کوتاهی در پیگیری به بیمار قابل قبول نیست و ما به شدت با آن برخورد خواهیم کرد.

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: isna.ir

    واژه های کلیدی: بیمارستان | بیمارستان | قانونی | بیماری | اورژانس | پزشکی | پرونده | درمانی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب اورجینال
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • افست کتاب لاتین
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • منابع اورجینال رباتیک