هنر ما را به گونه اي رويايي از درد هستي رها مي سازد.
خوش آمدید - امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » صنعت بیمه کشور عزیزمان ایران بستر مناسبی جهت سرمایه گذاری خارجی

    صنعت بیمه کشور عزیزمان ایران بستر مناسبی جهت سرمایه گذاری خارجی

    رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به ظرفیت های خالی بیمه در کشور گفت: صنعت بیمه کشور عزیزمان ایران دارای ظرفیت‌های بکر فراوان بوده و بستر بسیار مناسبی جهت سرمایه‌گذاری خارجی است.

    صنعت بیمه کشور عزیزمان ایران بستر مناسبی جهت سرمایه گذاری خارجی

    به گزارش گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، عبدالناصر همتی روز پنجشنبه در کنفرانس یورومانی که در پاریس پایتخت فرانسه در حال برگزاری هست، بر آمادگی بیمه مرکزی جهت کمک به تعامل و ارتباط بیمه های ایرانی با بیمه های خارجی به شرط تامین منافع متقابل تاکید کرد.

    وی گفت: بازار بیمه ایران، از وقت تصویب قانون شرکت‌های بیمه غیردولتی در سال ۲۰۰۱ و فروش سهام بیمه‌های دولتی به بخش شخصی در سال ۲۰۰۸ به تدریج از ساختار انحصاری و دولتی فاصله گرفت و به سمت رقابتی شدن حرکت کرد.

    رئیس شورای عالی بیمه، آزادسازی و از بین بردن مقررات نظام تعرفه‌ای و استقرار نظام نظارت بر توانگری موسسات بیمه، به‌روز رسانی مقررات بیمه‌ای و تطبیق آن با رویه ها و استانداردهای بین المللی، توسعه و استقرار سامانه‌های نظارت الکترونیکی بر بازار بیمه مانند اعطای کد یکتا به بیمه‌نامه‌ها، استقرار نظام حاکمیت شرکتی و تدوین مقررات مربوط، ورود نیروی های جوان و تحصیل‌کرده و ارتقای کیفی منابع انسانی صنعت بیمه، را از عوامل مهم توسعه و رقابتی شدن صنعت بیمه کشور عزیزمان ایران اعلام کرد.

    صنعت بیمه کشور عزیزمان ایران بستر مناسبی جهت سرمایه گذاری خارجی

    وی نقش برجام در صنعت بیمه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: بعد از برجام تحولات مهمی در صنعت بیمه کشور عزیزمان ایران اتفاق افتاد.

    وی افزود: در وقت تحریم‌ها نسبت واگذاری اتکایی به خارج کشور عزیزمان ایران به شدت کم کردن یافت و به کمتر از یک درصد رسید. ولی بعد از برجام این روند متوقف و معکوس شد و واگذاری اتکایی به خارج به تدریج در حال اصلاح هست.

    همتی یادآور شد: با لحاظ همکاری بیمه‌گران اتکایی بزرگ اروپایی در قرارداد مازاد خسارت بازار بیمه کشور عزیزمان ایران که طی ماه‌های اخیر قطعی شد این نسبت رشد چشمگیری نیز خواهد یافت.

    وی ادامه داد: از سوی دیگر حدود ۷۰ درصد نفتکش‌های کشور عزیزمان ایران و بیش از ۴۵ درصد کشتی‌های ایرانی توانسته‌اند از کلوب بین‌المللی IG پوشش بیمه‌ای بگیرند. همچنین کشتی‌های بیمه‌ شده است به وسیله موسسات P&I کشور عزیزمان ایران می‌توانند در بنادر کشورهای اروپایی تردد کنند.

    رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به ظرفیت های خالی بیمه در کشور گفت: صنعت بیمه کشور عزیزمان ایران دارای ظرفیت‌های بکر فراوان بوده و بستر بسیار مناسبی جهت سرمایه‌گذاری خارجی است.

    وی از آمادگی کامل بیمه مرکزی جهت کمک به تعامل و ارتباط بیمه‌های ایرانی با بیمه‌های خارجی به شرط تامین منافع متقابل خبر داد و گفت: البته نقش محوری بیمه مرکزی، نقش نظارتی و حمایت از حقوق بیمه‌شدگان است و اگر شرکتهای بیمه استانداردهای نظارتی بیمه مرکزی را در تعاملات خود با بیمه‌های خارجی مد نظر قرار بدهند و این ارتباطات متضمن منافع هر دو طرف باشد هیچ مانعی جهت توسعه روابط وجود نخواهند داشت و بیمه مرکزی این تعاملات را تشویق کرده و به آن کمک خواهد کرد.

    رئیس شورایعالی بیمه با بیان این که در صنعت بیمه کشور عزیزمان ایران در حوزه بیمه‌های زندگی واگذاری به خارج نداشته‌ایم، افزود: ولی بعد از برجام به منظور تشویق همکاری‌های بین‌المللی شرکتهای بیمه ایرانی و انتقال دانش فنی و توسعه نیروی انسانی، بیمه مرکزی جهت نخستین بار به یکی از شرکت های بیمه اجازه داد تا با یکی از شرکتهای بیمه اتکایی بزرگ دنیا قرارداد واگذاری اتکایی در زمینه بیمه‌های عمر منعقد کند و به تدریج بقیه شرکت ها هم وارد خواهند شد که این نشانه عزم جدی بیمه مرکزی جهت ارتقای ارتباطات بین‌المللی صنعت بیمه کشور عزیزمان ایران است.

    رئیس کل بیمه مرکزی، صنعت بیمه کشور عزیزمان ایران را دارای ظرفیت‌های بکر فراوانی دانست و گفت: صنعت بیمه در کشور عزیزمان ایران بستر بسیار مناسبی جهت سرمایه‌گذاری خارجی هست. ریسک موجود در موجودی سرمایه کشور، بالای ۳۰۰۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود. به عبارت دیگر تقاضای بالفعل و بالقوه جهت پوشش ریسک در اقتصاد ما بالای ۳۰۰۰ میلیارد دلار است که در حال حاضر تنها کمتر از ۳۰ درصد این ریسک تحت پوشش بیمه‌ هست.

    همتی با تاکید بر ظرفیت های خالی بیمه در کشور گفت: تنها ۱۳ درصد یعنی فقط ۳ میلیون ۱۴۰ هزار دستگاه پوشش بیمه بدنه دارند؛ از نزدیک ۸۰ میلیون ایرانی، فقط ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر یعنی ۱۸ درصد، بیمه عمر دارند.

    رئیس کل بیمه مرکزی یادآور شد: همچنین تعداد بیمه‌شده‌های تکمیلی درمان ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است یعنی فقط ۱۶ درصد مردم بیمه درمان تکمیلی دارند، از حدود ۲۵ میلیون واحد مسکونی در کشور عزیزمان ایران فقط ۱۱ درصد تحت پوشش بیمه است و از کل واحدهای مسکونی کشور عزیزمان ایران کمتر از هفت درصد تحت پوشش بیمه زلزله قرار دارد.

    وی در خصوص روند رشد ضریب نفوذ بیمه در کشور گفت: در ۲۰ سال گذشته ضریب نفوذ بیمه یا نسبت حق بیمه تولیدی صنعت بیمه کشور عزیزمان ایران به تولید ناخالص داخلی، همواره در حال رشد بوده هست، در این ۲۰ سال، صنعت بیمه کشور عزیزمان ایران ۴٫۵ برابر کل اقتصاد کشور عزیزمان ایران رشد داشته هست. اینها همه نشانه روشن پتانسیل بالا و کم‌نظیر صنعت بیمه کشور عزیزمان ایران جهت توسعه سرمایه‌گذاری هست.

    صنعت بیمه کشور عزیزمان ایران بستر مناسبی جهت سرمایه گذاری خارجی

    همتی با اشاره به رشد بالا پتانسیل صنعت بیمه کشور گفت: در حال حاضر، چندین شرکت «بروکری» و اتکایی اقدام به تاسیس دفتر تماس در پایتخت کشور عزیزمان ایران کرده اند.

    وی اظهار داشت: افراد و شرکت های خارجی می توانند تا ۴۹ درصد سهم شرکت های بیمه ایرانی را خریداری کنند.

    وی افزود: ضریب خسارت پایین رشته های بیمه ای که در میان مردم کمتر گسترش و توسعه یافته اند، پتانسیل خوبی جهت سرمایه گذاری در صنعت بیمه کشور عزیزمان ایران ایجاد کرده هست؛ قطعا با توجه به سیاست های اقتصادی دولت دکتر حسن روحانی و غلبه بر رشد اقتصادی منفی سال های گذشته و شروع رشدهای مثبت اقتصادی، این پتانسیل رشد بیمه روز به روز زیاد خواهد شد.

    رئیس کل بیمه مرکزی افزود: بنابراین، گزینه‌های سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت بیمه کشور عزیزمان ایران به صورت خرید سهام‌های شرکتهای بیمه ایرانی، ایجاد شعبه یا نمایندگی شرکتهای بیمه خارجی در کشور عزیزمان ایران و ایجاد بروکرهای اتکایی است و بیمه مرکزی عزم جدی دارد تا به شرکت های خارجی فعال در زمینه بیمه و سایر سرمایه‌گذارانی که قصد سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها را دارند، کمک کند.

    رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به ظرفیت های خالی بیمه در کشور گفت: صنعت بیمه کشور عزیزمان ایران دارای ظرفیت‌های بکر فراوان بوده و بستر بسیار مناسبی جهت سرمایه‌گذاری خارجی است.

    انتهای پیام/

    تعامل و ارتباط بیمه های ایرانی با بیمه های خارجی

    واژه های کلیدی: سرمایه گذاری | ایرانی | اقتصادی | مرکزی | خارجی | ایران | میلیون | ایرانی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • چاپ کتاب آمازون
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • منابع اورجینال رباتیک
  • چاپ کتاب اورجینال