کیش خوب همانند فوتبال خوب است، حرف نمی زند ، عمل می کند.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » کسب و کار گردشگری در فضای مجازی، ترساندن یا فرصت؟

    کسب و کار گردشگری در فضای مجازی، ترساندن یا فرصت؟

    شبکه های مجازی | میراث فرهنگی | میراث فرهنگی | فضای مجازی | گردشگری | اینترنت | استفاده | اینترنتی | قانونی | گردشگری | اقتصادی

    کسب و کار گردشگری در فضای مجازی، ترساندن یا فرصت؟

    هم‌افزایی و همگرایی حوزه گردشگری با فضای مجازی، فرصتی کم نظیر جهت اشتغالزایی که به علت بعضی نارسایی‌ها، عده‌ای این ظرفیت خاص را به جولانگاهی جهت سوء استفاده‌های خود مُبَدَل کرده‌اند.

    به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان،گردشگری از نمونه بخش‌های اقتصادی، خدماتی و به نوعی رِفاهیِ سودآور به شمار می‌رود که بسیاری از کشورهای دنیا صرفا با اتکای به این حوزه، اقتصاد خود را متحول و شکوفا کرده‌اند.

    به واقع یکی از اهرم های قدرتمند جهت حصول توفیق در ارتقای صادرات غیر نفتی به همین عرصه(گردشگری) معطوف می‌شود.

    کسب و کار گردشگری در فضای مجازی، ترساندن یا فرصت؟

    کشور کشور عزیزمان ایران نیز با عنایت به موقیعت طبیعی، اقلیمی، تاریخی و فرهنگی خاصی که از آن برخوردار هست، به صورت بالقوه از این وقت کم نظیر برخوردار است که البته بهره وری حداکثری از حوزه مذکور، مستلزم تامین پیش نیازهای خاص به خود است که در فقدان و خلاء آن، نمی‌توان در دستیابی به موفقیت‌های برجسته اقتصادی امیدوار بود.

    طبیعتا اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و ارتباط با افکار عمومی یکی از مولفه‌های تعیین کننده در حصول توفیق هر چه زیاد در این عرصه محسوب می شود و امروزه به یُمن وجود فضای مجازی، می‌توان به دستاوردهای ارزنده‌تری در این خصوص نائل شد، ولی تحقق این هدف، نیازمند ساماندهی، نظارت و برنامه ریزی قاعده‌مند و اصولی است.

    آنچه که طرح آن در این مجال مهم به نظر می رسد،معطوف به سوء استفاده هایی می شود که متاسفانه بعضی افراد سودجو یا به تعبیری کلاهبردار، با راه اندازی سایت های غیر مجاز و بی هویت به فروش بلیط یا ارائه خدمات گردشگری در قالب تور و غیره مبادرت می ورزند و در این میان عده ای بدون اطلاع و آگاهی کامل،به خریدِ اینترنتی به اصطلاح خدمات و بسته های مذکور اقدام می کنند.

    شوربختانه تعداد وب سایت ها و شبکه های مجازیِ فعال در حوزه گردشگری به میزانی فزونی یافته که بنابر گزارشات موجود،آمار آن از دست شرکت میراث فرهنگی به عنوان متولی عرصه گردشگری کشور نیز خارج شده است و دقیقا همین تعدد و تکثر و رشد قارچ گونه سایت های گردشگری است که بستر جولان و سوء استفاده کلاهبرداران از متقاضیان سفرهای سیاحتی، تفریحی و غیره را فراهم کرده است.

    شبکه های مجازی | میراث فرهنگی | میراث فرهنگی | فضای مجازی | گردشگری | اینترنت | استفاده | اینترنتی | قانونی | گردشگری | اقتصادی

    معیار و ملاکِ فعالیت قانونیِ وب سایت های گردشگری چیست؟

    بدون تردید،وب سایت های مجوز دار که با اخذ پروانه از مراجع ذی‌ربط اقدام به ارائه خدمات گردشگری می‌کنند، منظور نظر عنوان این گزارش نیست، لیکن عمده کلاهبرداری ها در پوشش سایت های گردشگریِ نامعتبر و غیر قانونی انجام می پذیرد و به واقع عده ای سودجو با جعل چنین عناوینی جهت سایت های خود،به سوء استفاده از مردم مبادرت می ورزند و در این میان ملاک و معیاری که تمیز دهنده وب سایت های قانونی از غیر قانونی است،مولفه ای تعیین کننده در جلوگیری و پیشگیری از سوء استفاده های اینچنینی محسوب می شود.

    چندی پیش، ولی تیموری، مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری در گفتگویی با رسانه ها در ارتباط با عنوان مذکور و اقداماتی که با نشانه اعتماد سازی هر چه زیاد در این عرصه،اجرایی شده، بیان کرد: بدون تردید هر شخصی جهت فعالیت در فضای مجازی، می باید از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، نشان اعتماد با نماد ( E ) را اخذ کند.

    به واقع شرکت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری با در نظر گرفتن شرایط فرد و مد نظر قرار دادن مقررات کارگروه نظارت بر کسب و کارهای اینترنتی،به صدور نشان اعتماد مبادرت می ورزد.

    آنچنان که تیموری مطرح کرده،این نشان، موید تایید اصالت وب سایت یا شبکه ای است که در اینترنت فعالیت می کند و بازه زمانی صدور این نشان نیز حدود ۱۰ تا ۱۵ روز برآورد می شود که بنابر بیانات این مقام مسئول تاکنون تعدادی از وب سایت‌های فعال با دریافت این نشان و یا ارائه درخواست جهت اخذ آن،در تلاش هستند بصورت قانونمند و در چارچوبِ قواعد تعریف شده، به ارائه خدمات گردشگری مبادرت ورزند.

    دستور العمل مجوز بند ب، از دیگر مولفه ها در قانونمند کردن سایت گردشگری به شمار می‌رود که به موجب آن،افراد و گروه‌هایی که به اخذ آن مبادرت ورزیده اند می‌توانند در بخش برگزاری تور نیز فعالیت کنند.

    کسب و کارهای اینترنتی، فرصتی که در صورت عدم ساماندهی به ترساندن مبدل می‌شود

    بدون تردید،گسترش، نفوذ و توسعه اینترنت در ابعاد گوناگون زندگی مردم جامعه،آنچنان عمیق و شدت یافتن شده است که اساسا امکانِ انکار و یا نادیده انگاشتن چنین فرصتی،وجود ندارد.

    در حال حاضر نیز، دغدغه دلسوزان نظام معطوف به ساماندهی فضای مذکور می‌شود که متأسفانه هرگاه در این خصوص بحثی مطرح می شود،عده ای منتشر شدن مطالبی در فضای مجازی،مباحث و دغدغه های مذکور را به بسته کردن فضای جامعه و یا افکار متحجرانه تعبیر می کنند و اینچنین القاء می کنند که بعضی از دلسوزان نظام در صدد برچیدن اینترنت می باشند در صورتی که فاصله ای بسیار میان این ذهنیت سازی با لزوم ساماندهی و انتظام بخشی به اینترنت احساس می شود.

    کسب و کار گردشگری در فضای مجازی، ترساندن یا فرصت؟

    به واقع، اینترنت به موازات وقت های بی شماری که بصورت بالقوه از آن برخوردار هست، از آسیب‌های بسیاری نیز زحمت می‌برد که در این میان کسب و کارهای اینترنتی نیز از آن مصون نمانده‌اند.

    یقینا در شرایطی که بیکاری به معضلی جدی در کشور مبدل شده، ساماندهی موثر و سازنده اینترنت می تواند تا حدود بسیاری این معضل و چالش را تعدیل و مهار کند و به موازات این امر با تسهیل شرایط جهت ارائه خدمات گردشگری به متقاضیان ، کشور به دستاوردهای اقتصادی و حتی فرهنگی و اجتماعی برجسته تری نائل خواهید شد.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: شبکه های مجازی | میراث فرهنگی | میراث فرهنگی | فضای مجازی | گردشگری | اینترنت | استفاده | اینترنتی | قانونی | گردشگری | اقتصادی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار