خداوند آزادی را آفرید و انسان بردگی را.
خوش آمدید - امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » کاهش ۲۵ درصدی اختلاف طبقاتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی

    کاهش ۲۵ درصدی اختلاف طبقاتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی

    کارشناس اقتصادی گفت:با توجه به شاخص های جینی اختلاف طبقاتی کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حدود ۲۵ درصد کم کردن یافته است.

    کاهش 25 درصدی اختلاف طبقاتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی

    بابک امینی کارشناس امور اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، اظهار کرد: رسانه‌های دشمن به طور دائم نسبت به دستاوردهای اقتصادی کشور سیاه نمایی می‌کنند و اندک ضعف‌های موجود در جامعه را به نمایش می‌گذارند، در حالی که کشور در چهل سال اخیر پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

    امینی ادامه داد: البته هنوز به شرایط ایده‌آل و دستیابی کامل به آرمان‌های انقلاب نرسیده‌ایم و باید جهت تحقق اهداف و برطرف کاستی‌ها تلاش بیشتری کنیم، ولی با این حال پیشرفت‌های حاضر و حاصل جمهوری اسلامی موجب رفاه زیاد مردم شده است است.

    وی تأکید کرد: با توجه به شاخص‌های جینی اختلاف طبقاتی کشور بعد از انقلاب اسلامی حدود ۲۵ درصد کم کردن یافته و این اختلاف به ۰٫۳۶ درصد رسیده است.

    کاهش ۲۵ درصدی اختلاف طبقاتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی

    کارشناس امور اقتصادی افزود: هر چند که مردم نیاز بیشتری به رفاه پیدا کرده‌اند، ولی کم کردن اختلاف طبقاتی اقشار و همچنین زیاد کردن گستردگی امکانات حاکی از اصلاح سطح رفاه زندگی مردمان کشور است.

    امینی بیان کرد: در سال‌های ابتدایی انقلاب حدود ۵۰ درصد از شهروندان سطح تحصیلات قانع کننده‌ایی را داشتند، ولی اکنون این میزان به ۹۰ درصد رسیده است و این زیاد کردن چشمگیر رشد ۴۰ درصدی را با پیروزی انقلاب اسلامی تجربه کرده‌ایم.

    وی با اشاره به یکی از فاکتورهای مهم رفاه زندگی شهروندان، بیان کرد: سطح دسترسی خانوارها به امکانات زندگی از جمله گاز شهری حدود زیاد کردن سه برابری داشته و در ۲۵ سال اخیر گاز رسانی، لوله کشی آب و … در تمام شهرستان‌های کوچک و نقاط دور افتاده به طور کامل انجام شده است است.

    کارشناس امور اقتصادی، افزود: وجود خطوط لوله ای آب تصفیه شده، برق بدون نوسان، گاز رسانی به موقع و .. از الزامات زندگی آسوده هستند که اکنون ۹۵ درصد مردم کشور به این خدمات شهری مجهز شده است اند، در حالی که پیش از انقلاب توسعه منطقه ای شکل نگرفته بود و تنها شهر‌های بزرگ و مهمی همچون تهران، اصفهان و … از این حق طبیعی بهره مند می‌شدند.

    کارشناس اقتصادی گفت:با توجه به شاخص های جینی اختلاف طبقاتی کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حدود ۲۵ درصد کم کردن یافته است.

    امینی تصریح کرد: زمانی که فرد فاکتورهای مهم رفاه زندگی را دارا باشد، به دنبال فراهم آوری فعالیت‌های مفرح و امکانات رفاهی ثانویه می‌رود، ازاین‌رو آمارها نشان می‌دهد که بعد از انقلاب اسلامی سفرهای خارج از کشور شهروندان حدود ۷۰ درصد رشد پیدا کرده است و قشر گسترده تری از این نوع تفریح پر هزینه بهره‌مند می شوند.

    وی ادامه داد: کشور عزیزمان ایران زیرساخت‌های مناسب و جاذبه های گردشگری فراوانی دارد که می تواند در ایجاد اشتغال اثر مثبتی بگذارد. این در حالی است که پیش از انقلاب اسلامی توانای زیادی در جذب توریست خارجی نداشتیم، ولی با پیروزی جمهوری اسلامی این اهم با رشد ۸۰ درصدی رو به رو شد.

    این کارشناس امور اقتصادی با اشاره به دستاوردهای عمرانی، اذعان کرد: در ۱۰ سال اخیر سرانه اتاق‌ها در منازل زیاد کردن یافته و هر مسکن به وجود سه اتاق خواب نزدیک شده است هست. طبق علوم عمرانی زمانی تعداد خواب های یک مسکن زیاد کردن پیدا می کند که متراژ و زیربنای ساختمان از حد و سرانه معمول زیاد شود.

    امینی اضافه کرد: افزون بر پیشرفت‌های معماری و همچنین رفاه عمرانی خانوارها، سرانه متراژ ساختمان‌های کشور حدود ۲۵ مترمکعب است که در مقایسه با سایر کشور ها، رقم بیشتری را به خود اختصاص داده است.

    وی بیان کرد: زیاد کردن ۵۰ درصدی مالکان ماشین در ۵۰ سال اخیر هم یکی از پیشرفت‌های رفاهی زندگی شهروندان به حساب می‌آید. کشور توانایی تولید ماشین دارد و از این تولید ها استقبال فراوانی شده است هست، در حالی که در گذشته تنها مصرف گرا و بازار نشانه کشور های خارجی بودیم.

    این کارشناس امور اقتصادی، بیان کرد: با احتساب تورم و نوسان‌های اقتصادی، سرانه درآمد شهروندان، ۴۰ درصد در چهل سال اخیر زیاد کردن پیدا کرده است که زیاد کردن قدرت خرید و حق گزینش در رفاه های زندگی را جهت آنها فراهم کرده است.

    کاهش ۲۵ درصدی اختلاف طبقاتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی

    امینی تصریح کرد: در تمام حوزه‌های اقتصادی رشد چشمگیر بسیاری داشته ایم، ولی متاسفانه رسانه‌های غربی و دشمن های قصد سیاه نمایی و عجز مردمان کشور را دارند، در حالی که آمارهای منطقی زیاد کردن کیفیت زندگی را بیان می‌کند.

    وی مطرح کرد: تمام پیشرفت ها و دستاوردهای یادشده در حالی است که کشور با چالش‌ها و تحریم‌های ناجوانمردانه بسیاری روبه‌رو بوده است و با وجود فشار دشمن های کمر در برابر اقتدار جامعه خم نکردیم.

    این کارشناس امور اقتصادی اضافه کرد: علت آستانه بسیار بالا و تحمل فشارهای دشمن در زیرساخت ‌های اصولی هست، کشور با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و تغییرات نهادی توانسته راه‌های جایگزینی جهت حل تحریم‌ها به دست بیاورد.

    امینی اذعان کرد: البته در کنار این پیشرفت های بسیار، نمی توان ضعف های موجود را انکار کرد؛ کشور اکنون نمی تواند به علت وجود بعضی از تحریم های ظالمانه به بخشی از منابع و درآمدهای خود دسترسی پیدا کند.

    کارشناس اقتصادی گفت:با توجه به شاخص های جینی اختلاف طبقاتی کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حدود ۲۵ درصد کم کردن یافته است.

    وی ادامه داد: کشور عزیزمان ایران در دهه های اخیر صاحب تجارت و بازرگانی گسترده ای شده است هست، ولی به علت وجود بعضی از چالش ها در روادید بانکی و مالی دچار مشکلاتی هست. با توجه به مجاهدت و تلاش های بسیار امید می رود این پرسشها در آینده نه چندان دور حل و برطرف شود.

    این کارشناس امور اقتصادی با اشاره به رهنمودهای رهبری، بیان کرد: رهبری هر ساله با بیان شعارهای انقلابی جهت دهی‌هایی به مسئولان می‌دهند که در چند سال اخیر این شعارها مضمون اقتصادی داشته هست، آیا که دشمن از این مسیر قصد ضربه زنی به کشور را دارد.

    امینی مطرح کرد: اقتصاد مقاومتی یکی از مضامینی است که از دل شعارهای سالیانه مقام معظم رهبری بیرون آمده است و با این شعار رویکرد جدیدی جهت ایجاد تحول ساختار نهاد و بخش های متفاوت جامعه به وجود آمد. با پیشگیری نشانه اقتصاد مقاومتی که یکی از مهمترین نیاز‌های اقتصادی کشور به حساب می آید، کارگروه ها و ستاد های بسیاری جهت تصمیم گیری صحیح مسئولان به وجود آمده است.

    کارشناس امور اقتصادی گفت: هرچند رهبر معظم کشور هر ساله تحقق اهداف شعارها را مورد بررسی و پیگیری قرار می دهد، ولی نیاز به وجود نهادی مدون تر جهت پیگیری جزئی عملکرد نهاد های متفاوت احساس می شود.

    کاهش ۲۵ درصدی اختلاف طبقاتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: پیروزی | انقلاب | اقتصاد | انقلابی | امکانات | اقتصادی | زندگی | اسلامی | اختلاف

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • کتاب اورجینال
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • چاپ کتاب اورجینال
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • چاپ کتاب آمازون
  • کتب خلبانی زبان اصلی