افراد موفق کارهای متفاوت انجام نمی دهند، بلکه کارها را بگونه ای متفاوت انجام می دهند. (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » ناگفته هایی از پرواز آسمانی اِی تی آر بر قله دنا

    ناگفته هایی از پرواز آسمانی اِی تی آر بر قله دنا

    در این گزارش به ناگفته هایی از پرواز آسمانی اِی تی آر بر فراز قله دنا پرداخته شده است است.

    ناگفته هایی از پرواز آسمانی اِی تی آر بر قله دنا

    به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، ایر لاین‌ها و صنعت هوایی ایمن‌ترین صنعت حمل ونقل دنیا محسوب می‌شود و با اینکه رخداد هر گونه سانحه‌ای چه در این بخش و چه در بخش جاده‌ای محل نقد و توجه دارد ولی سوانح جاده‌ای به رغم کثرت رخدادشان به اندازه سوانح هوایی مورد توجه و بررسی قرار نمی‌گیرند.

    هر چند جان باختن حتی یک نفر از هموطنانمان بر اثر سوانح این چنینی بسیار غم انگیز است ولی این عنوان در مقایسه با تعداد تلفات جانی ناشی از صنعت حمل و نقل جاده‌ای بسیار غیر قابل قیاس است.باید اذعان کرد که حوادث هوایی در کشور بسیار به ندرت صورت می‌گیرد ولی این عنوان نباید ایمن بودن این صنعت را زیر پرسش برده و همت مسئولان ذی ربط را در به صفر رساندن و یا تقلیل حوادث هوایی به کمترین حد ممکن ،متوقف کند.

    براساس آمار پایگاه اینترنتی شبکه ایمنی هوانوردی، از سال ۱۹۴۵ میلادی تا ۸ ژانویه ۲۰۱۸ ؛ آمریکا، روسیه و برزیل در صدر بالاترین سوانح هوایی قرار گرفته اند.همچنین در پنج ماهه نخست سال ۲۰۱۶ میلادی ۶۰ سانحه هوایی در دنیا رخ داده است که از این تعداد، بالاترین سهم را آمریکا با ۱۳ مورد، و یک مورد هم جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران به نام خود به ثبت رسانده اند.

    بعد از آمریکا، بیشترین سوانح هوایی مربوط به روسیه (پنج مورد)، کلمبیا، کانادا و مکزیک (هر کدام سه مورد)، برزیل، ایتالیا، اندونزی، اکوادور، عراق (هر کدام دو مورد) بوده است.

    ناگفته هایی از پرواز آسمانی اِی تی آر بر قله دنا

    کشورهای ایران، آرژانتین، آفریقای جنوبی، استرالیا، اسپانیا، افغانستان، ژاپن، دانمارک، سودان، سومالی، سوئد، فرانسه، قبرس، قزاقستان، گینه، مصر، مالزی، میانمار، نامیبیا، هند، نپال، بنگلادش و جزیره گوادلوپ نیز شاهد یک بار سانحه هوایی بوده اند.

    آخرین سانحه هوایی کشور مربوط به سه سال گذشته است که هواپیمای مسافربری کشور عزیزمان ایران ۱۴۰ سپاهان در تهرانسر به زمین خورده و منجر به جان باختن ۴۹ نفر از هموطنانمان شد. اکنون نیز هواپیمای اِی تی آر آسمان در توابع شهرستان سمیرم و در ارتفاعات دنا کوه به زمین خورده و متاسفانه منجر به جان باختن ۶۶ نفر شده است است.

    اگرچه هنوز تا یافتن جعبه سیاه و بازخوانی آن به منظور کشف راز سقوط ،نمی توان علت متقنی جهت این سانحه دلخراش ذکر کرد ولی می توان با تشریح شرح و زیر ذره بین بردن ساختار این هواپیما به ناگفته هایی اشاره کرد که ممکن است ضمن براق سازی ،عامل بازدارنده ای در برابر تکرار مجدد چنین حوادثی باشد.از اینرو مصاحبه ای با مسئولان ذی ربط داشته ایم که به شرح ذیل است.

    مدت وقت بازخوانی جعبه سیاه مشخص نیست/نمی دانم دستگاه دیپلماسی ورود می کند یا نه ؟

    رضا جعفرزاده سخنگوی شرکت هواپیمایی کشوری در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی، اظهار کرد: ابتدا باید علت بروز سانحه هوایی هواپیما ATR 72 پایتخت کشور عزیزمان ایران – یاسوج با در نظرگیری تمامی پارامترها مورد بررسی قرار گیرد تا با نتیجه های به دست آمده از بروز سوانح آتی جلوگیری به عمل آید.

    در این گزارش به ناگفته هایی از پرواز آسمانی اِی تی آر بر فراز قله دنا پرداخته شده است است.

    وی در خصوص ایمن بودن مسیر ها و صنعت هوایی کشور تصریح کرد: اگر مسیرها و صنعت هوایی کشور ایمن نبود ایکائو (سازمان هوانوردی غیر نظامی بین‌المللی که هماهنگ کننده استانداردهای بین‌المللی پروازی و مدیریت خطوط هوایی در سطح دنیا است) مجوز مورد نیاز جهت انجام پرواز های بین شهری و بین المللی را جهت صنعت هوایی کشور صادر نمی کرد. سانحه هوایی پایتخت کشور عزیزمان ایران – یاسوج علت بر نا ایمن بودن مسیرها و ناوگان هوایی کشور نیست چراکه هم اکنون پرواز شهرهایی مانند مشهد با به فروش رسیدن تمامی صندلی های آن هر روز در حال انجام است.

    سخنگوی شرکت هواپیمایی در پاسخ به این پرسش که آخرین سانحه هوایی کشور که در آن ،هواپیما مجبور به فرود اضطراری شده است وضمن حفظ جان تمامی مسافران ،هواپیما با ایمنی کامل به زمین نشسته است،مربوط به چه زمانی می شود، گفت: بررسی یک سانحه هوایی و یا فرود اضطراری یک پرواز نیازمند آنالیز تمامی پارامتر های تاثیرگذار در این عنوان است به همین علت سازمان هواپیمایی کشوری بدون در نظرگیری بررسی های کارشناسی دست به نتیجه گیری نخواهد زد.چرا که شرایط هر پروازی با پرواز دیگر متفاوت است.

    جعفرزاده راجع به حضور تیم کارشناسی ۷ نفره فرانسوی که جهت شرکت در جلسات کمیته بررسی سانحه هوایی پایتخت کشور عزیزمان ایران – یاسوج قرار است وارد پایتخت کشور عزیزمان ایران شوند ،مطرح کرد: طبق مقررات ایکائو هر کشوری که دچار سانحه هوایی شود باید از کشور سازنده هواپیما مورد نظر ،تقاضا کند تا در کمیته بررسی سانحه شرکت داشته باشد.هدف از این قانون شناسایی علت بروز اتفاق به منظور جلوگیری از بروز سوانح هوایی در آینده است.

    وی راجع به ورود دستگاه دیپلماسی در صورت به واقعیت پیوستن احتمال نقض فنی پیش آمده در قطعات خریداری شده است جهت تعمیر هواپیمای آسمان که حدود ۶ سال در شیراز زمین گیر بوده و بعد از خرید قطعات از کانادا به تازگی وارد ناوگان هوایی کشور شده است بود ،تصریح کرد: براساس سیاست های شرکت هواپیمایی کشوری باید تمامی عوامل به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد .سازمان هواپیمایی به عنوان متولی اجازه نتیجه گیری براساس فرضیات را ندارد.این عنوان یک فرض است و نباید براساس حدس و گمان به تحلیل پرداخت.واقعا نمی دانم.

    رضا جعفرزاده در خصوص مدت وقت بازخوانی جعبه سیاه هواپیما بیان کرد: مدت وقت مشخصی جهت بازخوانی جعبه سیاه هواپیما و اینکه چقدر وقت می برد در دست نیست.اما امکان بازخوانی در کشور وجود دارد.

    اگر قطعات تعمیر شده است آسمان از بازار آزاد تهیه شده است باشد،دستمان به جایی بند نیست

    علیم یار محمدی نائب مدیر کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی، در این باره می گوید:براساس پروتکل های بین المللی در بروز چنین حوادثی باید نماینده کشور سازنده هواپیما(در این اتفاق فرانسه )،نماینده مجمع جهانی ایکائو (سازمان هوانوردی غیر نظامی بین‌المللی که هماهنگ کننده استانداردهای بین‌المللی پروازی و مدیریت خطوط هوایی در سطح دنیا است) و کارشناسانی از خود کشور سانحه رخداده (در این اتفاق ایران) جهت بررسی دقیق مسئله و بازخوانی جعبه سیاه حضور داشته باشند.

    ناگفته هایی از پرواز آسمانی اِی تی آر بر قله دنا

    وی با بیان اینکه تعداد کارشناسان خارجی دعوت شده است جهت حضور در بررسی دقیق سقوط هواپیمای آسمان بیش از ۷ نفر نیستند،گفت:بازخوانی جعبه سیاه فرایندی ۲ تا ۳ ماهه است و امکان بازخوانی آن در داخل کشور وجود دارد.

    نائب مدیر کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی راجع به ورود دستگاه دیپلماسی در صورت به واقعیت پیوستن احتمال نقض فنی پیش آمده در قطعات خریداری شده است جهت تعمیر هواپیمای آسمان که به این علت مدت وقت زیادی زمین گیر شده است بود،تصریح کرد:اگر قطعه خریداری شده است وارداتی جزو اقلام تحریم شده است باشد و به همین علت به تهیه آن از بازار آزاد اقدام کرده باشیم هیچ تضمینی جهت پیگیری و احقاق حق وجود ندارد.

    یارمحمدی ادامه داد:اما اگر قطعات خریداری شده است وارداتی غیر تحریمی بوده و از مبادی دولتی تهیه شده است باشد قطع به یقین امکان پیگیری وجود دارد.

    گفتنی است؛صبح روز یکشنبه ساعت ۸ صبح هواپیمای ATR 72 متعلق به شرکت آسمان، پایتخت کشور عزیزمان ایران را به مقصد یاسوج ترک کرد بعد از گذشت حدود یک ساعت هواپیما از صفحه رادار خارج شد و این هواپیما در منطقه دناکوه سمیرم در جنوب اصفهان از رادار خارج شد و بعد از گذشت ۲ ساعت خبر سقوط این هواپیمای ۲۵ ساله منتشر شد. این پرواز ۶۰ مسافر و ۶ خدمه داشت که تمام خدمه و مسافران آن جان باختند.

    در این گزارش به ناگفته هایی از پرواز آسمانی اِی تی آر بر فراز قله دنا پرداخته شده است است.

    این هواپیما حدود ۶ سال در شیراز زمین گیر بوده و بعد از تعمیرات و خریداری قطعات از کانادا دوباره وارد ناوگان هوایی کشور و شرکت آسمان شد.

    گزارش از سبحان قالیباف و پریسا مهریان

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: هواپیمای مسافربری | شرکت هواپیمایی | سقوط هواپیما | خطوط هوایی | هواپیما | بازخوانی | هواپیما | پرواز | قطعات | ایران | آسمان

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • چاپ کتاب آمازون
  • خرید کتاب خارجی
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • کتاب اورجینال