آیا او (خدا) برای بنده اش کافی نیست؟ (قران کریم)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » کامپیوتر و اینترنت » نقد و بررسی گوشی Samsung Galaxy Grand Neo Plus

    نقد و بررسی گوشی Samsung Galaxy Grand Neo Plus

    نقد و بررسی گوشی موبایل سامسونگ گالاکسی گرند نئو پلاس

    گوشی سامسونگ Samsung Galaxy Grand Neo Plus

    مشخصات کلی : دو سیم کارته – قطع سیم کارت: سایز اصلی (۱۵ × ۲۵ میلی‌متر) – وزن : ۱۶۰ گرم
    پردازنده : Quad-core Cortex-A7 CPU
    صفحه نمایش : صفحه نمایش رنگی لمسی TFT – سایز صفحه نمایش: ۵٫۰ اینچ – دارای رزولوشن ۸۰۰ × WVGA 480 – تراکم پیکسلی: ۱۸۶ پیکسل بر اینچ – قابلیت نمایش ۱۶ میلیون رنگ
    حافظه : حافظه داخلی ۸۰۹۶ مگابایت – حافظه رم ۱۰۲۴ مگابایت – قابلیت نصب کارت حافظه از نوع Micro SD
    شبکه های ارتباطی : ۳G – GPRS – قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای – GPS – بلوتوث
    دوربین : ۵٫۰ مگاپیکسل – فوکوس اتوماتیک – فلاش – دوربین مکالمه ویدئویی
    صدا : فیش ۳٫۵ میلیمتری هدفون
    امکانات نرم افزاری : سیستم عامل Android 4.4 KitKat – پشتیبانی از جاوا – نمایش فایلهای مایکروسافت آفیس – نمایش فایلهای PDF
    سایر مشخصات : رادیو – قطب نما – باتری ۲۱۰۰ میلی آمپر ساعت

    مزایا :
    پشتیبانی از دو سیم کارت به طور همزمان
    دوربین سلفی باکیفیت
    مقرون به صرفه

    معایب :
    تفاوت نه چندان زیاد با دیگر مدل‌های گرند

    .

    .

    .

     

    Samsung Galaxy Grand Neo Plus

    سامسونگ گلکسی گرند نئو پلاس از آن دسته گوشی های میان رده‌ سامسونگ است که کمترین ارتقای ممکن را نسبت به نسل قبلی خود داشته است. نسل قبلی این محصول گرند نئو نام داشت و سامسونگ تنها با اضافه کردن پسوند پلاس به نسل جدید، این مهم را به خوبی به کاربران نشان داده است. به طور کلی، گرند نئو پلاس جز در نسخه‌ی سیستم عامل و کیفیت دوربین دوم، با گرند نئو تفاوت چندانی ندارد. اما این بیانات هرگز به معنای ارزش خرید پایین این گوشی نمی‌باشد. نئو پلاس یک گوشی میان رده‌ای است که دیگر نمی‌توان عیب بزرگی در آن پیدا کرد و اکنون تبدیل به یک محصول یک دست و محبوبی شده است.

    طراحی و ساخت

    نمایشگر ۵ اینچی گرند نئو پلاس در ابعادی به طول ۱۴۳٫۷ و عرض ۷۷٫۱ میلی متر قرار گرفته است. این اعداد و ارقام بیانگر دو موضوع مهم هستند: نخست آنکه ابعاد گرند نئو پلاس هیچ تفاوتی نسبت به نسل قبلی خود نکرده است. همچنین حاشیه نمایشگر این گوشی مناسب و معقول به نظر می‌رسد. این اسمارت فون ۹٫۵ میلی متر ضخامت دارد تا حامل این پیام باشد که شباهت‌های این دو گوشی همچنان ادامه دارد. وزن نئو پلاس نیز همان ۱۹۶ گرمی است که پیش از این در گرند نئو دیده بودیم. زبان طراحی سامسونگ گلکسی گرند نئو پلاس برگرفته از نسل‌های قبلی خود می‌باشد و تغییر خاصی در آن دیده نمی‌شود. در پایین نمایشگر این گوشی، دو کلید لمسی خازنی «بک»، «مالتی تسکینگ» و یک دکمه‌ی فیزیکی «هوم» به چشم می‌خورد. کلیدهایی که در اکثر اسمارت فون های سامسونگ دیده می‌شود و به عنوان نشان گوشی‌های این شرکت کره ای شناخته می‌شود. در طرف مقابل هم خروجی صدای مکالمه، حسگرهای نور محیط و مجاورت و دوربین دوم حضور دارند. کلیدهای گرند نئو تنها به پاور و کم و زیاد کردن صدا ختم می‌شود که به ترتیب در لبه‌ی سمت راست و چپ گوشی قرار گرفته‌اند. در لبه‌ی بالای این گوشی جک استاندارد ۳٫۵ میلی متری و در لبه‌ی پایینی درگاه microUSB و سوراخ میکروفون دیده می‌شود.

    بر خلاف بسیاری از گوشی‌های میان رده‌ی سامسونگ که دارای قاب پشتی براق هستند، گلکسی گرند نئو دارای قاب مات می‌باشد و میزان جذب اثر انگشت بر روی آن بسیار کم می‌باشد. دور تا دور این گوشی را یک نوار کرومی پوشانده که آن را بسیار شبیه به نسل‌های اولیه‌ی خود کرده است. بر روی قاب پشتی این گوشی یک لنز ۵ مگاپیکسلی به همراه فلاش LED و اسپیکر به چشم می‌خورد. در مجموع باید بگوییم که شباهت‌های ظاهری دو گوشی گرند نئو و گرند نئو پلاس آنقدر زیاد است که به سختی می‌توانید این دو گوشی را از همدیگر تشخیص دهید.

    نمایشگر

    اندازه‌ی نمایشگر گرند نئو پلاس تنها ۰٫۰۱ اینچ نسبت به گرند نئو کوچک شده است تا بدین صورت اندازه‌ی نمایشگر گرند نئو به عدد رند ۵ اینچ رسیده باشد. پنل TFT این گوشی رزولوشن معمولی ۴۸۰ در ۸۰۰ پیکسل را ارائه می‌دهد که برای این محصول، خوب ارزیابی می‌شود. اما تراکم پیکسلی این میان رده کمی ناامید کننده به نظر می‌رسد. (۱۸۶ پیکسل بر هر اینچ)
    اگر به خاطر داشته باشید، یکی از نکات منفی نمایشگر گرند ۲ و گرند نئو، نوع پنل نمایشگر آن‌ها بود. این گوشی‌ها مجهز به پنل نه چندان جذاب TFT بودند که زوایای دید و خوانایی پرفکتی در زیر تابش نور آفتاب نداشتند. به نظر می‌رسد که استفاده‌ی پنل TFT در سری گرند سامسونگ همچنان ادامه داشته باشد و سامسونگ به دنبال بهبود عملکرد این نوع نمایشگرها می‌باشد.
    به هر حال زوایای دید در این میان رده همانند گرند ۲ معمولی ارزیابی می‌شود. باید این واقعیت را قبول کرد که شرکت سامسونگ در مقایسه با رقیب هم وطن خود یعنی ال‌جی در زمینه‌ی صفحه نمایش گوشی‌های میان رده، کمی ضعیف‌تر عمل کرده. جایی که ال‌جی در سه گوشی میان رده‌ی L40، L70 و L90 از پنل با کیفیت IPS استفاده نموده و سامسونگ در سه گوشی گرند ۲، گرند نئو و گرند نئو پلاس از پنل TFT استفاده کرده است.

    دوربین

    از اندازه و کیفیت نمایشگر این گوشی که بگذریم به دوربین آن می‌رسیم. دوربین اصلی این گوشی را یک لنز ۵ مگاپیکسلی تشکیل داده که می‌تواند تصاویری با حداکثر کیفیت ۲۵۹۲ در ۱۹۴۴ پیکسل ثبت کند. همچنین این دوربین می‌تواند حداکثر با کیفیت HD به فیلم برداری بپردازد.
    اما وجه تمایز اصلی بین این گوشی و گرند نئو را باید در دوربین دوم آن دانست. جایی که گرند نئو پلاس از دوربین دومی به مراتب بهتر و باکیفیت تر از گرند نئو بهره می‌برد. شرکت سامسونگ به خوبی می‌داند که کیفیت بالای دوربین دوم گوشی‌های موبایل چقدر برای کاربران مهم است، از این رو ارتقای دوربین دوم را از هر ارتقای دیگری مهم‌تر و ارجح‌تر دانسته و آن را در صدر ارتقاهای این گوشی نسبت به نسل قبلی خود قرار داده است. در بالای نمایشگر گرند نئو پلاس یک دوربین ۲ مگاپیکسلی قرار گرفته که می‌تواند سلفی‌های جذابی را برایتان ثبت کند. از مهم‌ترین قابلیت‌های این دوربین می‌توان به عکاسی پیاپی (Continuous shot) و Palm Selfie (ثبت لحظه‌ی مورد نظر با نگه داشتن دست در مقابل دوربین) اشاره کرد.

    رابط کاربری برنامه‌ی دوربین این گوشی برای کاربران سامسونگ کاملا آشنا بوده و بسیار شبیه به پرچم‌داران این شرکت می‌باشد. مدهای استاندار دوربین این گوشی شامل Night، Sports و پانوراما است. علاوه بر این، دوربین این گوشی از حالت‌هایی دیگری نظیر Best photo و Continuous shot برخوردار است که کمتر میان رده ای، این حالت‌ها را به خود می‌بیند.
    کیفیت عکس‌های گرفته شده با دوربین این گوشی در نور طبیعی، رضایت بخش بوده و نویز کمی در تصاویر دیده می‌شود. عکس‌ها ثبت شده در این شرایط دارای رنگ مناسبی‌ست و کنتراست تصاویر هم خوب می‌باشد. در مجموع می‌توان گفت که در طول عکاسی و فیلم برداری با دوربین این گوشی در شرایط نوری مناسب، به مشکل خاصی برنخواهید خورد؛ اما وضعیت در مورد شرایط نوری ضعیف کمی متفاوت خواهد بود.

    سخت افزار و باتری

    این گوشی میان رده‌ی سامسونگ مجهز به پردازنده‌ی چهار هسته‌ای Cortex A7 است که می‌تواند با نهایت سرعت ۱٫۲ گیگاهرتز دستورات را پردازش کند. همچنین یک گیگابایت، حافظه‌ی رم این اسمارت فون را تشکیل می‌دهد که برای انجام کارهای روزمره کافی به نظر می‌رسد. حافظه‌ی داخلی گلکسی گرند نئو ۸ گیگابایت است که از این میزان چیزی حدود ۵ گیگابایت در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت. همچنین کاربران برای ارتقای حافظه‌ی این گوشی می‌توانند از کارت حافظه‌ی جانبی microSD استفاده نمایند و تا ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی این گوشی را افزایش دهند.

    در تست بنچ مارک AnTuTu، گلکسی گرند نئو پلاس موفق به کسب نمره‌ی ۱۹۳۰۲ شد که تنها اندکی از نمره‌ی ۱۳۱۰۹ گرند نئو بهتر ظاهر شد. نمره‌ای که این میان رده را در جایگاهی پایین‌تر ولی نزدیک به گوشی‌های ایسوس زنفون ۵، اچ‌تی‌سی One قرار داد.
    انرژی مورد نیاز این میان رده‌ی کره ای را یک باتری قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت ۲۱۰۰ میلی آمپر ساعت تشکیل می‌دهد که می‌تواند حداکثر تا ۴۳۰ ساعت در حالت استندبای برای کاربران شارژ نگه دارد.

    سیستم عامل و نرم افزار

    یکی از دیگر از پیشرفت‌هایی که گرند نئو پلاس نسبت به گرند نئو داشته، مربوط به نسخه‌ی سیستم عامل آن می‌باشد. آخرین نسخه از اندروید کیت کت یا همان ۴٫۴٫۴ بر روی این میان رده اجرا می‌شود و به نظر نمی‌رسد که سامسونگ دیگر آپدیت سیستم عاملی دیگری برای این گوشی ارائه دهد. همچنین آخرین نسخه‌ی رابط کاربری سامسونگ (TouchWiz) به عنوان پوسته ای برای این سیستم عامل در نظر گرفته شده است. همچنین قابلیت‌های جذابی چون Ultra Power saving maode که پیش از این در پرچم‌داران سامسونگ دیده بودیم، در این میان رده نیز به چشم می‌خورد.

    راه های ارتباطی در گلکسی گرند نئو پلاس، کاملا ابتدایی به نظر می‌رسد. نخست آن که، این گوشی تنها از اینترنت ۲G و ۳G پشتیبانی می‌کند و خبری از پشتیبانی از اینترنت ۴G در این میان رده نیست. همچنین این میان رده مجهز به نسخه‌ی ۴٫۰ بلوتوث می‌باشد و قابلیت اتصال بی سیم به اینترنت یا WiFi در آن وجود دارد. اما خبر بد آنکه، این محصول از قابلیت OTG پشتیبانی نمی‌کند و کاربران نمی‌توانند محصولاتی نظیر ماس، کیبورد و فلش مموری را به این گوشی متصل کنند.

    سخن آخر

    سامسونگ گلکسی گرند نئو پلاس تلاشی دیگر از جانب شرکت سامسونگ می‌باشد که با تولید آن خواسته تا به نوعی تصویر کاربران از گوشی‌های میان رده را بهبود بخشیده باشد. شاید برخی از کاربران با تولید گوشی‌هایی چون نئو پلاس که کمترین ارتقا ممکن را نسبت به نسل قبل خود داشته است، مخالف باشند و هیچ جاذبه ای در این نوع گوشی‌ها پیدا نکنند. اما گلکسی گرند نئو به خودی خود و بدون آن که در مقام مقایسه قرار گیرد، گوشی‌ای جذاب و مقرون به صرفه می‌باشد.

     

    منبع : digikala.com

    امتیاز 5.00 ( 2 رای )

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • چاپ کتاب اورجینال