اسایش و راحتی امروز حاصل رنج و زحمت دیروز است.(کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » کامپیوتر و اینترنت » نقد و بررسی گوشی هواوی Huawei Ascend G7

    نقد و بررسی گوشی هواوی Huawei Ascend G7

    نقد و بررسی گوشی موبایل هوآوی اسند G7

    Huawei Ascend G7

    عکس گوشی موبایل هوآوی اسند G7

    مشخصات کلی : یک سیم کارته – وزن : ۱۶۵ گرم
    پردازنده : Qualcomm Snapdragon Chipset Quad-core Cortex-A53 CPU
    صفحه نمایش : صفحه نمایش رنگی لمسی خازنی از نوع IPS – سایز صفحه نمایش: ۵٫۵ اینچ – دارای رزولوشن ۷۲۰×۱۲۸۰ – تراکم پیکسلی: ۲۶۷ پیکسل بر اینچ – قابلیت نمایش ۱۶ میلیون رنگ
    حافظه : حافظه داخلی ۱۶۳۸۴ مگابایت – حافظه رم ۲۰۴۸ مگابایت – قابلیت نصب کارت حافظه از نوع Micro SD
    شبکه های ارتباطی : ۳G – 4G – GPRS – قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای – GPS – بلوتوث – NFC
    دوربین : ۱۳٫۰ مگاپیکسل – فوکوس اتوماتیک – فلاش – دوربین مکالمه ویدئویی
    صدا : فیش ۳٫۵ میلیمتری هدفون
    امکانات نرم افزاری : سیستم عامل Android 4.4 KitKat – پشتیبانی از جاوا – نمایش فایلهای مایکروسافت آفیس – نمایش فایلهای PDF
    سایر مشخصات : رادیو – قطب نما – باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت

    مزایای گوشی موبایل Huawei Ascend G7 :
    بدنه فلزی
    نمایشگر بزرگ ۵٫۵ اینچی با کیفیت HD
    دوربین اصلی و سلفی باکیفیت
    دو گیگابایت حافظه‌ی رم
    رابط کاربری بهبود یافته
    پشتیبانی از اینترنت پرسرعت ۴G

    خرید گوشی‌هایی که طراحی به روزی دارند، بدنه شان فلزی است و بطور کلی مشخصات یک محصول پرچم‌دار در آن‌ها گنجانده شده معمولا هزینه‌ی زیادی را به مصرف‌کننده‌ تحمیل می‌کند. ‌شاید همین موضوع مهم‌ترین دلیل ‌اکثر مصرف‌کننده‌ها برای نخریدن این گوشی‌ها باشد. حالا شرکت «هوآوی» با تولید مدل «اسند G7» این انتخاب به‌ظاهر سخت را ممکن کرده است. خوشبختانه G7 از لحاظ طراحی از نسل قبلی خودش یعنی G6 هیچ ارثی نبرده و کاملا متفاوت از آن است. هوآوی اسند G7 بر خلاف G6 پلاستیکی، بدنه‌ای تمام‌ فلزی‌ دارد و همین مرغوبیت خاصی به گوشی داده است. هم‌چنین این گوشی صفحه‌ی نمایشی ۵٫۵ اینچی با کیفیت HD ‌و حاشیه‌ی کم‌ دارد که حس فوق‌العاده‌ای را به کاربر منتقل می‌کند. اما اگر از تمام مزایای این گوشی بگذریم، به تنها ویژگی دل‌سرد کننده‌ی آن، یعنی پردازنده می‌رسیم. اسند G7 به یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای ۱٫۲ گیگاهرتزی مجهز شده است که با سایر ویژگی‌های جذاب آن چندان هم‌خوانی ندارد. البه باید توجه داشت که این پردازنده در استفاده‌‌های روزمره، دردسرساز نیست و می‌تواند رضایت نسبی کاربران را جلب کند. اندروید نسخه‌ی ۴٫۴ یا همان «کیت‌کت» به‌طور پیش‌فرض برای این ‌گوشی هوشمند ‌درنظر گرفته شده که زیر رابط کاربری مخصوص هوآوی، یعنی Emotion پنهان شده است. هوآوی برای این گوشی از یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی روی قاب پشتی و دوربینی ۵ مگاپیکسلی در بالای نمایشگر استفاده کرده است؛ دوربین اصلی G7 می‌تواند عکس‌های مناسبی حتی در شرایط نوری ضعیف ثبت کند. در مجموع می‌توان گفت اگر دنبال یک گوشی خوش ساخت و باکیفیت هستید و در عین حال نمی‌خواهید حساب بانکی‌تان را خالی کنید، اسند G7 ‌می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب باشد.

    Huawei Ascend G7

     

    طراحی و ساخت
    هر آنچه یک گوشی خوش ساخت و زیبا باید داشته باشد، طراحان هوآوی در اسند G7 هم به‌خوبی به‌کار برده‌اند. نمای جلو‌ی گوشی کاملا از جنس شیشه ‌است. حاشیه‌ی شیشه‌ای گوشی هم که از لبه‌ی نمایش‌گر تا لبه‌ی گوشی ادامه پیدا کرده، اندازه‌ی مناسبی ‌دارد. حاشیه‌ی نمایش‌گر G7 در رنگ‌های نقره‌ای و طلایی، سفید و در رنگ مشکی هم همان مشکی است. هم‌چنین حاشیه‌ی گوشی ساده و بدون نقش نیست و هوآوی از طرحی زیبا برای تزیین آن استفاده کرده است.
    در دورانی به‌سر می‌بریم که به‌سختی می‌توان گوشی میان رده‌ با بدنه‌ی آلومینیومی پیدا کرد. طراحان هم برای این‌که قیمت نهایی محصولات‌شان مقرون به‌صرفه باشد، در بدنه‌ی گوشی‌ها از پلاستیک استفاده می‌کنند. اما هوآوی موفق شده‌ تعادل مناسبی میان قیمت و کیفیت ساخت اسند G7 ایجاد کند. بدنه و لبه‌های اسند G7 فلزی است و تنها دو نوار پلاستیکی در لبه‌های بالا و پایین قاب پشتی به‌چشم می‌خورد. استفاده از لبه‌های پلاستیکی در این گوشی بی‌دلیل نبوده و به‌‌منظور تعبیه‌ی آنتن و بقیه‌ی بخش‌های ضروری سخت‌افزاری است. در قسمت بالای قاب پشتی و روی نوار پلاستیکی دوربین برجسته‌ی ۱۳ مگاپیکسلی به‌همراه یک فلاش LED (در مرکز نوار) به‌چشم می‌خورد.یکی دیگر از ایده‌های طراحی‌ جذاب اسند G7 به جمع شدن تمام ‌کلیدها و شیارها در یک لبه‌ی گوشی مربوط می‌شود. همان‌طور که در تصویر قابل مشاهده است کلید‌های پاور، کم و زیاد کردن صدا و شیارهای سیم کارت و کارت حافظه‌ی MicroSD همه روی لبه‌ی سمت راست گوشی قرار گرفته‌اند. البته شاید اینگونه تصور شود که خالی ماندن لبه‌ی سمت چپ گوشی از هرگونه کلید و شیار، می‌تواند روی زیبایی G7 تاثیربگذارد. در لبه‌ی بالایی گوشی هم جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و در لبه‌ی پایین درگاه MicroUSB به چشم می‌خورد.

    موبایل هوآوی اسند

    نمایشگر
    اسند G7 به‌ نمایش‌گری ۵٫۵ اینچی و تکنولوژی IPS مجهز شده است؛ به‌همین خاطر هم این محصول برای آن دسته از افرادی که دنبال خرید گوشی با نمایش‌گر بزرگ هستند، مناسب است. وضوح تصویر نمایش‌گر این گوشی ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل است که تراکم پیکسلی نه‌چندان چشم‌‌گیر ۲۶۷ppi را ارایه می‌دهد. این در حالی است که در مقام مقایسه «موتورولا موتوG »، محصول هم قیمت اسند G7، با نمایش‌گری کوچک‌تر (۵ اینچی) و رزولوشن HD، از تراکم پیکسلی بیش‌تری نسبت به این گوشی برخوردار است.
    اکثر رنگ های به نمایش درآمده در گوشی G7 زنده و پویا هستند. اما رنگ‌های سفید و زرد از روشنایی مطلوبی برخوردار نیستند. از طرفی در زوایای دید این نمایش‌گر مشکلی دیده نمی‌شود و کاربران می‌توانند به راحتی بازی‌های اکشن‌ را با این گوشی انجام دهند.

    دوربین
    هوآوی اسند G7 از یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با درجه‌ی دیافراگم F2.0 بر روی قاب پشتی بهره می‌برد که می‌تواند عکس‌هایی با حداکثر کیفیت ۴۱۶۰ در ۳۱۲۰ پیکسل را ثبت کند. دوربین این گوشی مثل P7 از لنز نسل چهارم BSI شرکت سونی بهره می‌برد که می‌تواند تا حد زیادی نویز تصاویر را کم کند. در مجموع دوربین اصلی این گوشی عملکرد مطلوبی دارد. دوربین G7 می‌تواند در شرایط نوری ضعیف هم عکس‌های مناسبی ثبت کند؛ اما روشنایی عکس‌های گرفته شده در نور روز، زیادتر از استانداردهای نرمال است. برنامه‌ی دوربین این گوشی ویژگی‌های جالب و کاربردی ‌ ‌زیادی دارد. به‌طور مثال قابلیت «ثبت لبخند» (Capture Smiles) می‌تواند با تشخیص لبخند، به‌شکل خودکار عکس بگیرد. هم‌چنین کاربر می‌تواند تنها با فشردن کلید کم یا زیاد کردن صدا، لحظه‌ی مورد نظرش را ثبت کند. یک دوربین ۵ مگاپیکسلی هم بر روی قاب جلویی گوشی درنظر گرفته شده است‌ که می‌تواند عکس‌های سلفی خوبی ثبت کند. علاوه بر این‌ها کاربران می‌توانند با حداکثر کیفیت HD ویدیو ضبط کنند و یا مکالمه‌ی تصویری انجام دهند.

    دوربین هواوی g7

    سخت افزار و باتری
    روی کاغذ، هوآوی اسند G7 گوشی قدرتمندی به نظر می‌رسد. این گوشی به چیپ ۶۴ بیتی اسنپدراگون ۴۱۰ و پردازنده‌ی چهار هسته‌ای Cortex A53 (با سرعت ۱٫۲ گیگاهرتز) مجهز است. همچنین دو گیگابایت حافظه‌ی رم برای این گوشی ‌درنظر گرفته شده است. تمام این ویژگی‌ها باعث می‌شوند تا کاربران تجربه‌ی مناسبی در انجام کارهای روزمره نظیر وب‌گردی، تماشای ویدیو و فرستادن پیامک با این گوشی داشته باشند. البته در آزمون‌های عملی با این گوشی، لگ‌ هم مشاهده شد. به عنوان مثال هنگام کار با نوار نوتیفیکیشن یا لیست مخاطبان تاخیرهایی در انتقال دستور مشاهده می‌شود. به‌غیر از این موارد، در هنگام استفاده از گوشی G7 به مشکل دیگری برنخوردیم.

    اسند G7 در بنچ‌مارک AnTuTu نمره‌ی ۱۸۲۷۸ را کسب کرده است. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید نمره‌ی این گوشی به نمره‌ی گوشی میان رده‌ی موتورولا یعنی «موتو G»، محصول سال ۲۰۱۴ ‌خیلی نزدیک است. این در حالی است G7 در آزمون‌های بخش بازی این بنچ‌مارک چندان قوی ظاهر نشده. در مجموع استفاده از این گوشی به آن دسته از افرادی که تنها هدف‌شان از خرید گوشی‌های هوشمند تجربه‌ی بازی‌های سنگین است، توصیه نمی‌شود. البته که این محصول میان رده می‌تواند از آزمون اجرای اکثر بازی‌های دوبعدی با سربلندی بیرون بیاید.
    حافظه‌ی داخلی این گوشی ۱۶ گیگابایت است. کاربران می‌توانند با افزودن کارت حافظه‌ی جانبی MicroSD (تا ۳۲ گیگابایت) نسبت به افزایش حافظه‌ی این گوشی اقدام کنند. یک باتری لیتیوم-پلیمری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت زیر قاب پشتی اسند G7 قرار گرفته که کاربر نمی‌توان آن را تعویض کند. شارژ این باتری ‌در کاربری‌های معمولی و نه‌چندان سنگین، مثل مشاهده‌ی فایل‌های ویدیویی، بیش از یک روز دوام می‌آورد. همچنین هوآوی ادعا کرده که با فعال کردن حالت «ذخیره‌ی انرژی» Energy Saving)، G7) می‌تواند تنها با ۱۰ درصد شارژ، بیش از ۲۴ ساعت در حالت آماده به‌کار باشد.

    Huawei
    سیستم‌عامل و نرم افزار
    نسخه‌ی ۴٫۴٫۲ سیستم‌عامل اندروید، موسوم به «کیت‌کت» به‌طور پیش‌فرض برای اسند G7 درنظر گرفته شده است. هم‌چنین جدیدترین نسخه‌ی رابط کاربری هوآوی، یعنی Emotion UI 3.0 هم مثل لباسی بر تن سیستم‌عامل این گوشی پوشانده شده تا ‌آن را از خامی درآورد.
    احتمالا آیکون‌های زیبای رابط کاربری Emotion UI 3.0 که در قالب صفحه‌ی نمایش G7 جلای بیش‌تری پیدا کرده‌اند، در نگاه نخست کاربران را شیفته‌ی خود خواهند کرد؛ طوری که در همان لحظه اول با خود می‌گویند تاکنون چنین کیفیت و درخششی را در نمایش‌گر هیچ گوشی دیگری ندیده‌اند. اما پس از کمی کلنجار با رابط کاربری این ‌گوشی، متوجه مکث‌هایی جزیی خواهید شد. خبر خوب آن‌که هوآوی رابط کاربری خود را در مقایسه با نسخه‌های قبلی کمی سبک‌تر و بهینه‌تر کرده است؛ ‌جوری که کاربران را کم‌تر دچار مشکل و چالش می‌کند.
    Huawei
    هنگام برقراری تماس با این گوشی متوجه یک ویژگی مفید و کاربردی شدیم. دو گزینه‌ی «تقویم» و «یادداشت برداری» علاوه بر گزینه‌های دیگری مثل بلوتوث و مخاطبان در هنگام برقراری تماس ظاهر می‌شوند که می‌توانند برای اکثر کاربران، کاربردی باشند. همان‌طور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، منوی نوتیفیکیشن این گوشی هم با شکل و شمایل جذاب‌ طراحی شده است. در سمت چپ این نوار تایم‌لاینی (Time Line) برای پیام‌ها درنظر گرفته شده است که نشان می‌دهد در چه زمانی پیام‌های‌تان را دریافت کرده‌اید.
    هوآوی همچنان از منوی برنامه‌ها (App Drawer) در رابط کاربری گوشی‌های خود استفاده نکرده است و اسند G7 هم از این قاعده مستثنی نیست. اما کاربرانی که با این موضوع مشکل داشته باشند، می‌توانند از لانچرهای گوناگون و متنوع برای حل این مشکل استفاده کنند. با این کار گوشیG7 هم مثل دیگر گوشی‌های اندرویدی دارای منوی برنامه می‌شود.
    در انتها خاطر نشان می‌کنیم هوآوی از تعداد برنامه‌های از پیش نصب شده (و البته کم کاربرد) در گوشی G7 کاسته و در عوض تا آنجا که توانسته از برنامه‌های مفید و کاربردی (مثل Kingsoft`s WPS office) در این گوشی استفاده کرده است.
    جمع بندی
    از مهم‌ترین تفاوت‌های بین اسند G7 و سایر گوشی‌های ۵٫۵ اینچی شرکت هوآوی می‌توان به بدنه‌ی فلزی و پشتیبانی از شبکه‌ی اینترنت ۴G اشاره کرد. با این دو تغییر بزرگ که هوآوی در گوشی میان رده‌ی خود به وجود آورده، جهشی بزرگ در نسل گوشی‌های میان رده‌ی (G) ایجاد کرده است.
    اصلی‌ترین رقیب هوآوی اسند G7 را می‌توان گوشی «دیزایر ۸۱۶» شرکت HTC دانست. به‌طور کلی نماینده‌ی شرکت هوآوی از مشخصات بهتر و بدنه‌ی مرغوب‌تری ‌در مقایسه با رقیب تایوانی خود بهره می‌برد. اما از معدود برتری‌های دیزایر ۸۱۶ نسبت به اسند G7 می‌توان به پردازنده‌ی قدرتمند‌تر اشاره کرد. از دیگر رقیبان این گوشی می‌توان به سونی «اکسپریا T3»، ال‌جی «جی پرو لایت» و سامسونگ «نوت ۳ نئو» اشاره کرد. همان‌طور که در نقد و بررسی اکسپریا T3 اشاره کردیم، این گوشی ابعاد بزرگی دارد و در کنارش از ظرافت و زیبایی چشم‌نوازی هم برخوردار است. دو رقیب دیگر این گوشی (نماینده‌های سامسونگ و ال‌جی) دارای ابزاری جذاب به نام قلم استایلوس هستند که حس و حال نوشتن زیادی را به کاربر منتقل می‌کنند.
    منبع : digikala.com

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • جعبه هدیه کتاب
  • منابع اورجینال رباتیک
  • چاپ کتاب اورجینال
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • خرید منابع پزشکی اورجینال