كسي كه هرگز تحت فشار نزيسته باشد، آزادي را لمس نمي كند.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » کامپیوتر و اینترنت » نقد و بررسی گوشی موبایل LG L50

    نقد و بررسی گوشی موبایل LG L50

    نقد و بررسی تخصصی گوشی موبایل ال جی ال۵۰

    گوشی موبایل ال جی ال50 دی221 دو سیم کارت

    مشخصات کلی : دو سیم کارته – قطع سیم کارت: سایز میکرو (۱۲ × ۱۵ میلی‌متر) – وزن : ۱۴۲ گرم
    پردازنده : Mediatek MT6572 Chipset Dual-core Cortex-A7 CPU
    صفحه نمایش : صفحه نمایش رنگی لمسی خازنی – سایز صفحه نمایش: ۴٫۰ اینچ – دارای رزولوشن ۸۰۰ × ۴۸۰ – تراکم پیکسلی: ۲۳۳ پیکسل بر اینچ – قابلیت نمایش ۱۶ میلیون رنگ
    حافظه : حافظه داخلی ۴۰۹۶ مگابایت – حافظه رم ۵۱۲ مگابایت – قابلیت نصب کارت حافظه از نوع Micro SD
    شبکه های ارتباطی  :۳G – GPRS – قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای – GPS – بلوتوث
    دوربین : ۳٫۲ مگاپیکسل – فلاش – دوربین مکالمه ویدئویی
    صدا : فیش ۳٫۵ میلیمتری هدفون
    امکانات نرم افزاری : سیستم عامل Android 4.4 KitKat – پشتیبانی از جاوا – نمایش فایلهای مایکروسافت آفیس – نمایش فایلهای PDF
    سایر مشخصات : رادیو – قطب نما – باتری ۱۹۰۰ میلی آمپر ساعت

    مزایا :
    پشتیبانی از دو سیم کارت
    صفحه ۴ اینچی با تکنولوژی IPS
    عملکرد مناسب باتری
    پشتیبانی از کارت حافظه microSD
    بهره‌گیری از نسخه‌ی به روز از سیستم‌عامل اندروید (۴٫۴)
    قیمت مناسب و ارزش خرید بالا

    معایب :
    کیفیت پایین دوربین
    ضخامت گوشی می‌توانست کمتر باشد

    طراحی و ساخت

    ظاهر گوشی تا حدی ما را به یاد گوشی‌های نوکیا انداخت. در واقع، طراحی دو رنگ بدنه، نقش اصلی را در این زمینه ایفا نمود. علاوه بر آن، می‌توان طراحی این گوشی را مقداری اسپرت دانست. اما با وجود ابعاد ۱۲۵×۶۵ میلی‌متری و ضخامت ۱۲ میلی‌متری، نمی‌توان آن را گوشی باریکی دانست. همچنین، ۱۴۲ گرم وزن نیز، آن را از بین گوشی‌های سبک وزن خارج می‌نماید.

    صفحه نمایش

    اما L50 از یک صفحه‌نمایش ۴ اینچی از نوع IPS استفاده می‌کند که با توجه به رزولوشن ۸۰۰×۴۸۰ آن، تراکم پیکسلی ۲۳۰ بر هر اینچ را ارائه می‌کند. می‌توان صفحه‌نمایشی با این مشخصات را برای یک گوشی در این سطح قیمتی، نکته‌ی مثبتی دانست. فراموش نکنید که تکنولوژی IPS، یکی از برترین تکنولوژی‌های صفحه‌نمایش محسوب می‌گردد که مزایای بسیاری از جمله عدم کاهش عملکرد صفحه‌نمایش در زوایای مختلف را به همراه دارد.

     

    عملکرد سخت افزاری و باتری

    اما سخت‌افزار این گوشی را یک تراشه‌ی Mediatek MT6572 شامل یک پردازنده‌ی مرکزی دو هسته‌ای Cortex-A7 با فرکانس ۱٫۳ گیگاهرتز، یک پردازنده‌ی گرافیکی Mali-400 و همچنین ۵۱۲ مگابایت حافظه رم تشکیل می‌دهند. چنین مشخصات سخت‌افزاری‌ای می‌تواند کاملا کافی باشد، در صورتی که انتظار شما از این گوشی در حد استفاده‌های معمولی و روزمره خلاصه شود. اما مسلما برای اجرای بازی‌های به روز بر روی L50 با مشکل مواجه خواهید شد. منظورمان از استفاده‌های روزمره به برقراری تماس، انجام بازی‌های سبک، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و گوش دادن به موسیقی برمی‌گردد. در ضمن، حافظه داخلی دستگاه هم ۴ گیگابایت است که البته با وجود امکان نصب کارت حافظه‌ی microSD، می‌توان تا ۳۲ گیگابایت دیگر نیز به آن افزود.
    باتری لیتیوم-یون ۱۹۰۰ میلی‌آمپرساعتی L50، عملکرد رضایت بخشی دارد که می‌تواند در استفاده‌های معمولی، تا یک روز و نیم شارژدهی کند. بالطبع، هرچقدر استفاده‌تان از گوشی بیشتر شود، زودتر به شارژ مجدد آن احتیاج پیدا خواهید نمود و اگر برای مرورگری اینترنت و یا استفاده از شبکه‌های اجتماعی، زیاد به گوشی خود سر می‌زنید، مجبور خواهید شد تا به صورت روزانه آن را شارژ کنید.

    دوربین

    دوربینی که LG بر روی این گوشی قرار داده، یک دوربین ۳٫۲ مگاپیکسلی است که در واقع یکی از نقاط تامل برانگیز گوشی محسوب می‌گردد. در واقع، وجود همچنین دوربینی بر روی یک گوشی در سال ۲۰۱۴، حتی در این بازه قیمتی نیز چندان خوشحال کننده نیست. در واقع، از چنین دوربینی نمی‌توانید انتظار ثبت مهم‌ترین لحظات زندگی‌تان را داشته باشید. وجود فلش LED در کنار دوربین اصلی می‌تواند مقداری به ثبت عکس‌های بهتر در شرایط نوری ضعیف کمک کند. همچنین، این دوربین قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت حداکثر ۴۸۰p را داراست. اما خوشبختانه با وجود یک دوربین دوم برای انجام مکالمات تصویری، کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌توانند خوشحال باشند. با اینکه کیفیت VGA این دوربین نیز چندان خوب نیست، اما برای این منظور کافیست.

    نرم‌افزار

    یکی از بهترین خصوصیات این گوشی، سیستم‌عامل به روز آن است. نسخه ۴٫۴ یا کیت کت از سیستم‌عامل اندروید توسط ال‌جی بر روی این گوشی قرار گرفته تا از این نظر، کاربران L50 احساس کمبود نکنند. به هر حال، به روز بودن نسخه سیستم‌عامل، مزایای زیادی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که نباید به راحتی از آن‌ها چشم‌پوشی کرد.
    همچنین با پشتیبانی این گوشی از راه‌های مختلف ارتباطی مانند GPRS، Edge و البته شبکه‌ی ۳G، خیال کاربر از بابت استفاده از اینترنت هم تا حدود زیادی راحت خواهد بود.
    طبیعتا اتصال به اینترنت از طریق Wi-Fi هم امکان‌پذیر است. همچنین نسخه ۴٫۰ بلوتوث و البته GPS از دیگر امکانات ال۵۰ به شمار می‌رود.

    جمع بندی

    همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، L50 یک گوشی مقرون به صرفه است که می‌تواند برای کسانی که خواهان داشتن یک گوشی هوشمند با صرف هزینه‌ای کم هستند، گزینه‌ی بسیار مناسبی باشد. مسلما با هزینه بیشتر، گزینه‌های بهتری هم وجود دارد، اما در این محدوده قیمتی، می‌توان L50 را گوشی مناسبی دانست که نیازهای روزمره کاربران را به خوبی مرتفع می‌کند.

     

    منبع : دیجیکالا digikala.com

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • منابع اورجینال رباتیک
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • خرید کتاب خارجی