پس به یاد من باشید تا به یاد شما باشم (خداوند)
خوش آمدید - امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » کامپیوتر و اینترنت » نقد و بررسی تبلت Acer Iconia One 7 B1-730HD

    نقد و بررسی تبلت Acer Iconia One 7 B1-730HD

    نقد و بررسی تخصصی تبلت ایسر آیکانیا وان ۷ بی۱ ۷۳۰ اچ دی

    Acer Iconia One 7 B1-730HD

    عکس تبلت ایسر Acer Iconia One 7 B1-730HD

    تبلت Acer Iconia One 7 B1-730HD به نمایشگری ۷ اینچی با رزولوشن ۸۰۰ × ۱۲۸۰ پیکسل مجهز است. تراکم پیکسلی این تبلت هم در حدود ۲۱۶ppi است. در این تبلت از چیپست اینتل اتم Z2560 استفاده شده است. پردازشگری ۲ هسته‌ای با فرکانس ۱٫۶ گیگاهرتز بر روی این چیپست قرار گرفته است. پردازش‌های گرافیکی این تبلت هم بر عهده PowerVR SGX544 قرار دارد. این تبلت همچنین از ۱ گیگابایت رم و ۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. یک دوربین ۲ مگاپیکسلی در پشت دستگاه و یک دوربین ۰٫۳ مگاپیکسلی در جلوی دستگاه تعبیه شده است. یک باتری ۳۷۰۰ میلی‌ آمپر-ساعتی هم وظیفه تامین نیروی لازم برای کار با تبلت را فراهم می‌کند. در ادامه با جزییات بیشتری به ایسر آیکانیا تب ۷ مدل B1-730HD خواهیم پرداخت.

    مشخصات کلی : ابعاد: ۱۰ × ۱۱۹ × ۱۹۸ میلی متر – وزن: ۳۲۰ گرم
    پردازنده : Intel Atom Z2560 Dual-core
    حافظه داخلی : حافظه داخلی ۸ گیگابایت – قابلیت نصب کارت حافظه
    صفحه نمایش : صفحه نمایش لمسی از نوع LED-backlit IPS LCD – اندازه ۷ اینچ – ۸۰۰ × ۱۲۸۰ پیکسل – تراکم پیکسلی: ۲۱۶ پیکسل بر اینچ
    امکانات ارتباطی : قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای – بلوتوث – GPS – USB
    دوربین : ۲ مگاپیکسل – وب کم ۰٫۳ مگاپیکسل
    امکانات : شتاب سنج
    سایر مشخصات : اندروید ۴٫۲ – کارکرد باتری حد اکثر ۷ ساعت در پخش مداوم ویدیو

    مزایا :
    قیمت مناسب
    کیفیت نسبتا خوب نمایشگر (با در نظر گرفتن قیمت)
    وجود شیار microSD و امکان افزایش حافظه
    بهره‌مندی از GPS

    معایب :
    کیفیت متوسط دوربین‌‌ها

    طراحی و ساخت

    این تبلت از لحاظ ظاهری تفاوت چندانی با ۷ اینچی‌های میان‌رده بازار ندارد. بخش عمده‌ای از بدنه تبلت پلاستیکی است. برعکس دو مدل A1-713 و A1-713HD، این تبلت در بخش پشتی مشکی‌رنگ است و توسط لایه‌ای پلاستیکی و بافت‌دار پوشانده شده است. در مجموع، کیفیت ساخت تبلت خوب است و در مقایسه با بسیاری از ۷ اینچی‌های چینی در وضعیت بهتری قرار گرفته.

    Acer Iconia One 7

    این تبلت ابعادی معادل ۱۰ × ۱۱۹ × ۱۹۸ میلی‌متر و وزنی برابر با ۳۲۰ گرم دارد. ابعاد و وزن این تبلت کمی از دو مدل A1-713 و A1-713HD بیشتر است. این دو مدل دارای ابعاد ۸٫۹ × ۱۱۶ × ۱۹۳ میلی‌متر هستند و ضخامت‌شان هم ۲۹۸ گرم است. با نگاهی به نمای روبرویی تبلت، دوربین جلویی و لوگوی Acer را به ترتیب در بالا و پایین صفحه نمایش خواهیم دید.

    Acer Iconia One 7

    دکمه پاور، دکمه‌های تنظیم صدا و درگاه کارت حافظه microSD بر روی لبه سمت راست قرار گرفته‌اند. لبه‌های پایینی و سمت چپ تبلت فاقد هر گونه درگاه یا کلیدی هستند؛ اما لبه بالایی میزبان جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و درگاه micro-USB است. در بخش پشتی تبلت، لوگوی ایسر را در مرکز خواهید یافت. اسپیکر تبلت کمی آن طرف تر و در پایین دستگاه قرار گرفته. دوربین نیز در بالای این بخش و در گوشه سمت چپ تعبیه شده.

    سخت‌افزار و نرم‌افزار

    این تبلت به یک پردازشگر دو هسته‌ای با فرکانس کاری ۱٫۶ گیگاهرتز مجهز شده است. این پردازشگر بر روی اینتل اتم (Z2560) قرار گرفته و در کنار پردازشگر گرافیکی PowerVR SGX544 و یک گیگابایت رم وظایف مربوط اجرای سیستم عامل، اپلیکیشن‌ها و بازی‌های مختلف را بر عهده دارد. سخت‌افزار این تبلت از اندروید نسخه ۴٫۲ میزبانی می‌کند. گرچه امکان ارتقای سیستم عامل به نسخه ۴٫۴ وجود دارد. همچون بسیاری از تبلت‌های اندرویدی خوش‌قیمت بازار، هر از چند گاهی با مکث‌هایی در اجرای برنامه های مختلف مواجه خواهید شد. با این وجود و با در نظر گرفتن قیمت، کاربری بدون دردسری در انتظار شما خواهد بود.
    این تبلت ۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد. البته شما می‌توانید توسط کارت‌های microSD نسبت به افزایش حافظه دستگاه خود اقدام کنید. متاسفانه در این تبلت از شیار سیم‌کارت خبری نیست.
    این محصول شرکت ایسر نمایشگری ۷ اینچی با رزولوشن ۸۰۰ × ۱۲۸۰ پیکسل دارد که تراکم پیکسلی ۲۱۶ppi را برای آن به ارمغان می‌آورد. این میزان، از تراکم پیکسلی تبلت ایسر مدل A1-713 و فون‌پد ۷ مدل FE170CG بیشتر است، ولی با تبلت ایسر A1-713HD و فون‌پد ۷ مدل FE375CG برابری می‌کند. زاویه دید نمایشگر هم نسبتا خوب است، با این حال انعکاس نور در صفحه نمایش ممکن است برخی اوقات آزاردهنده باشد. ما در مقایسه با تبلت‌های ارزان‌قیمت بازار، نمایشگر این تبلت را خوب ارزیابی می‌کنیم.

    دوربین تبلت ایسر

    دوربین و باتری

    همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، این تبلت به یک دوربین ۲ مگاپیکسلی در پشت دستگاه مجهز است. کیفیت تصاویر گرفته شده و ویدیوها چندان خوب نیستند. در مجموع دوربین اصلی این تبلت به نیازهای فوری شما پاسخ می‌دهد، اما انتظار عکس‌ها یا فیلم‌های بدون نقص را از آن نداشته باشید. دوربین جلویی (وبکم) هم ۰٫۳ مگاپیکسلی است و در مکالمات ویدیویی نیاز شما را برطرف می‌کند.

    این تبلت به یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۳۷۰۰ میلی آمپر-ساعت مجهز شده است. تست‌های مختلف حکایت از آن دارد که باتری این تبلت در پخش مداوم ویدیو می‌تواند نزدیک به ۷ ساعت دوام بیاورد. این رقم برای تبلت‌های ۷ اینچی میان‌رده کاملا طبیعی است.

    جمع بندی

    تبلت Iconia One 7 B1-730HD یکی از میان‌رده‌های خوش‌قیمت بازار است. این تبلت در کنار دو تبلت Iconia Tab 7 A1-713 و Iconia Tab 7 A1-713HD از پرفروش‌ترین تبلت‌های ارزان‌قیمت ایسر به حساب می‌آیند. البته دقت داشته باشید که دو مدل اخیر به شیار سیم‌کارت مجهز هستند و از قابلیت برقراری تماس تلفنی بهره می‌برند؛ اما مدل B1-730H از این قابلیت مهم بی‌بهره است.

    تبلت ایسر Acer Iconia One 7

    اما در نظر داشته باشید که رقبای مطرح دیگری از سایر برند هم هستند که می‌توانند موقعیت این محصول ایسر را تهدید کنند. اگر مشخصات فنی و ظاهر و قیمت این تبلت شما را راضی کرده که هیچ؛ اما اگر به دنبال گزینه‌های دیگر هستید، شاید ما بتوانیم مموپدها (مدل‌های ME170C و ME176C)، فون‌پدهای ایسوس (مدل‌های FE170CG و FE171CG)، لنوو A3500 یا ال‌جی جی‌پد ۷ را به شما پیشنهاد دهیم.

     

    منبع : دیجیکالا digikala.com

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • چاپ کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • منابع اورجینال رباتیک
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی