خداوندا مرا از کسانی قرار دِه که دنیاشان را برای دینشان میفروشند نه دینشان را برای دنیاشان. (دکتر علی شریعتی)
خوش آمدید - امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » کامپیوتر و اینترنت » نقد و بررسی لپ تاپ ASUS K450LD

    نقد و بررسی لپ تاپ ASUS K450LD

    نقد و بررسی تخصصی لپ تاپ ۱۴ اینچ ایسوس مدل K450

    لپ تاپ ایسوس مدل K450

    مشخصات فیزیکی : ابعاد: ۲۴٫۸ × ۲۴۱ × ۳۴۸ میلی‌متر – وزن: ۲٫۱۰ کیلوگرم
    پردازنده مرکزی : Intel Core i5 4200U 1.60GHz up to 2.60 GHz
    حافظه RAM : ظرفیت: ۴ گیگابایت – نوع: DDR3
    حافظه داخلی : ظرفیت: ۵۰۰ گیگابایت – نوع: هارد دیسک – مشخصات: ۵۴۰۰RPM
    پردازنده گرافیکی : NVIDIA GeForce GT 820M 2GB
    صفحه نمایش : ۱۴ اینچ از نوع TFT LED-backlit LCD با دقت ۱۳۶۶×۷۶۸
    امکانات : DVD-RW Webcam Card Reader Wi-Fi Ethernet Port VGA Port HDMI Port
    سایر مشخصات : باتری ۴ سلولی – فاقد سیستم‌عامل

    مزایا :
    کیفیت ساخت بالا
    بلندگوهای قدرتمند
    کیبورد و تاچ پد بسیار خوب
    پردازنده‌ی قدرتمند و کم‌مصرف
    سیستم خنک‌کننده‌ی بهینه و کم‌صدا

    معایب :
    صفحه‌نمایش؛ دقت پایین، روکش براق و زوایای دید محدود
    شارژدهی باتری می‌توانست بیشتر باشد

    ASUS K450LD - A

    طراحی و ساخت

    در حالت بسته، ضخامت K450LD به ۳۱ میلیمتر و وزن آن حدود ۲٫۱ کیلوگرم است. درست است که از لحاظ ابعاد کاملا به پای اُلترا بوک ها نمی رسد اما به اندازه کافی سبک هست تا در یک کوله پشتی بدون زحمت زیاد آن را حمل کنید.
    جنس بدنه روکش سیلور براق است و در نگاه اول ظاهر شکیلش جلب توجه زیادی میکند، اما ایرادی که می شود به K450LD وارد کرد استعداد جذب اثر انگشت بر روی بدنه آن است که برای کسانی که کارایی دستگاه برایشان بیشتر از ظاهر اهمییت دارد ایراد بزرگی نیست. بدنه، صفحه کلید و تاچ پد از کیفیت بالایی برخوردار هستند و ظاهر دستگاه کاملا شیک و مناسب برای محیط های مختلف اداری و یا خانگی است .

    صفحه نمایش و بلندگوها

    تکنولوژی ساخت این صفحه نمایشTFT LED-backlit LCD با رزولوشن تصویر ۷۶۸× ۱۳۶۶ است که برای یک صفحه نمایش ۱۴ اینچی کافیست. شاید صفحه براق یکی از مشکلات این لپ تاپ ها باشد زیرا این موضوع در فضای بیرون و نور زیاد، کار کردن با این دستگاه را مشکل می کند. بر روی لبه بالایی وب کم HD وجود دارد که برای تماس های ویدیویی مناسب است.
    در اکثر نوت بوک ها تمام فرکانس های صوتی از اسپیکر های کوچک آنبورد پخش می شوند که نتیجه آن پایین بودن کیفیت و  متمایز نبودن کافی صداهای تولید شده است. مانند اکثر نوت بوک های تولید شده توسط ASUS ، نوت بوک های سری K مجهز به تکنولوژی SonicMaster است که  کیفیت صدای عالی را برای کابر به ارمغان می آورد و همچنین صدای بیس عمیق تر و قوی تری دارد.

    پورت و اتصالات

    در طرف چپ دستگاه ۲ پورت USB 3.0، پورت HDMI، پورت VGA و پورت شبکه Ethenet قرار گرفته و در طرف دیگر درایو نوری DVD-RW و ۱ پورت USB 2.0 قرار دارد. در قسمت جلوی K450LD سمت چپ، کارت خوان دستگاه تعبیه شده. برای حفظ زیبایی هیچ ورودی یا خروجی در پشت دستگاه وجود ندارد و همین ویژگی سبب شده تا در هنگام کار کردن هیچ سیمی به قسمت پشتی K450LD متصل نباشد که ظاهری شیک و زیبا، و حس خوبی به کابر القا می کند. پورت شبکه بیسیم با استاندارد . ۸۰۲٫۱۱b/g/n و بلوتوث داخلی از دیگر امکانات این نوت بوک کارآمد می باشد.

    کیبورد ASUS K450LD - A

    کیبورد و تاچ

    Asus در بازار رقابت از دیگر رقبای خود مثل لنوو عقب نمانده و صفحه کلید این سری از لپ تاپ های خود را مانند بیشتر لپ تاپ های مدرن از نوع Chiclet و جزیره ای طراحی کرده تا کاربران تجربه و حس خوبی از کارکردن با K450LD را داشته باشند. کلید های فاصله دار استفاده از این لپ تاپ را برای کابرانی که برای مدت طولانی تایپ می کنند راحت تر می کند.  تاچ پد نسبتا بزرگ با طراحی زیبا و کلید های هم سطح که با یک خط عمودی از هم جدا شده اند، زیبایی خاصی را به K450LD بخشیده. بزرگ بودن تاچ پد فضای کافی برای استراحت دست ها ایجاد کرده. کیفیت و حساسیت تاچ پد بسیار بالاست و علاوه بر آن از فرمان های چند لمسی پشتیبانی می کند.

    ASUS K450LD - A

     

    اینتل core i5

    سخت افزار و باتری

    K450LD از سی پی یو کم ولتاژ Core i7 4500U شرکت اینتل با قدرت ۴ مگابایت cache استفاده می کند که از فرکانس ۱٫۸۰ GHz تا ۳٫۰۰ GHz قابل تنظیم است. این سی پی یو نسبتا  قدرتمند همراه با ۸ گیگابایت حافظه DDR3 و یک ترابایت هارددیسک ، ترکیب مناسبی در این رده قیمتی برای استفاده عمومی یا خاص از این نوت بوک می باشد.
    باتری ۴ سلولی K450LD با ظرفیت ۲۶۰۰ میلی‌آمپرساعت، به دلیل مصرف انرژی پایین پردازنده‌ی مرکزی، می‌تواند تا حداکثر ۴ ساعت مرورگری اینترنت از طریق Wi-Fi را تضمین نماید که میزان نسبتا مناسبی محسوب می‌گردد. استفاده از فناوری ice cool باعث شده تا ایسوس در محاسبات و بازیهای سنگین به هیچ عنوان داغ نکند و همیشه خنک بماند.

    کارت گرافیک

    از لحاظ سرعت پردازش، عملکرد سه بعدی کارت گرافیک GeForce GT 820M تا حدودی بالا تر از مدل قدیمی تر آن (GT 720M) است، اما در برخی موارد کاملا مشخص است که قدرتش از GT 630M کمتر است. این به علت رابط گرافیکی ۶۴ بیتی آن است که به طرز محسوسی عملکرد را محدود می کند. در مقایسه با دیگر مارک ها می توان GT 820M را در رده کارت های گرافیک HD 4400/4600 و یا کارت گرافیک Radeon HD 8570M دانست. به طور کلی این کارت گرافیک را می توان در گروه متوسط رو به بالا دانست و می توان بازی های سال ۲۰۱۳  را البته با تنظیمات پایین اما با سرعت خوب اجرا کرد.ASUS K450LD - Aایسوس

    جمع بندی

    K450LD دستگاهی است مناسب برای کاربرانی که به دنبال لپ تاپی با قیمت مناسب جهت انجام کارهای روزمره می‌گردند و نیازی به قدرت پردازشی گرافیکی بالا برای اجرای جدیدترین بازی کامپیوتری ندارند .در مجموع به راحتی قدرت کافی برای انجام اکثر محاسبات روزمره مانند مرورگری اینترنت، کار با نرم‌افزارهای آفیس، ویرایش تصویر و غیره را دارد و حتی تا حدی می‌توان برای اجرای محاسبات سنگین مانند ویرایش عکس و ویدیو و یا اجرای بازی‌های سه بعدی نیز بر روی آن حساب نمود. از سایر مشخصات این مدل می‌توان ، سیستم خنک‌کننده‌ی قوی و کم صدا و کیفیت ساخت بالا اشاره کرد.

     

    منبع : دیجیکالا digikala.com

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • چاپ کتاب لاتین
  • جعبه هدیه کتاب
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار