افراد موفق کارهای متفاوت انجام نمی دهند، بلکه کارها را بگونه ای متفاوت انجام می دهند. (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » کامپیوتر و اینترنت » نقد و بررسی تبلت Lenovo A7-50 A3500

    نقد و بررسی تبلت Lenovo A7-50 A3500

    نقد و بررسی تخصصی تبلت لنوو A3500 – A7-50

    عکس Lenovo A7-50 A3500 - 16GB

    مشخصات کلی : ابعاد: ۱۹۸ × ۱۲۱٫۲ × ۹٫۹ میلی متر – وزن: ۳۲۰ گرم
    پردازنده : Mediatek MT8382 Quad-core, Cortex-A7
    حافظه داخلی : حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت – قابلیت نصب کارت حافظه
    صفحه نمایش : صفحه نمایش لمسی از نوع LED-backlit IPS LCD – اندازه ۷ اینچ – ۸۰۰ × ۱۲۸۰ پیکسل – تراکم پیکسلی: ۲۱۶ پیکسل بر اینچ
    امکانات ارتباطی : قابلیت نصب سیم کارت به همراه قابلیت مکالمه ۳G – GPRS – قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای – بلوتوث – GPS – USB
    دوربین : ۵ مگاپیکسل – وب کم ۲ مگاپیکسل
    امکانات : رادیو – شتاب سنج ، مجاورت
    سایر مشخصات : اندروید ۴٫۲ – کارکرد باتری حداکثر دو هفته در حالت استندبای، حداکثر ۸ ساعت در کاربری ترکیبی و مداوم

    مزایا :
    قیمت مناسب
    کیفیت قابل قبول نمایشگر
    پردازشگر ۴ هسته ای
    دوربین های نسبتا با کیفیت
    وجود شیار microSD برای افزایش حافظه
    پشتیبانی از قابلیت USB OTG
    وجود شیار سیمکارت
    امکان مکالمه
    وجود GPS

    معایب :
    عدم وجود فوکوس خودکار برای دوربین

    طراحی، ساخت و نمایش گر

    لنوو در ساخت بدنه این تبلت از پلاستیکی براق استفاده کرده است. این بدنه در مقایسه با تبلت هایی چون Lenovo S5000 و Lenovo A3000 از کیفیت پایین‌تری برخوردار است. با این حال با در دست گرفتن این تبلت نا امید نخواهید شد.

    تبلت لنوو A3500 - A7-50 - مدل 16 گیگابایت

    این بدنه براق نسبت به بسیاری از محصولات ارزان قیمت بازار کیفیت بهتری دارد. در مجموع، این تبلت، بسیار خوب در دست می‌نشیند. در بالای دستگاه، درگاه Micro USB و جک ۳٫۵ هدفون قرار گرفته‌اند. در بخش زیرین تبلت، خبری از هیچ درگاهی نیست و تنها سوراخ میکروفون به چشم می‌خورد. در سمت راست، کلید پاور و کلیدهای کم و زیاد کردن صدا جا خوش کرده‌اند و در سمت چپ، شیار سیمکارت و شیار کارت حافظه microSD در زیر یک درپوش پلاستیکی تعبیه شده‌اند.

    تبلت لنوو A3500 - A7-50 - مدل 16 گیگابایت

     

    تبلت لنوو A3500 - A7-50 - مدل 16 گیگابایت

    در ضمن Lenovo A7-50 A3500 به پنل IPS با رزولوشن ۸۰۰ × ۱۲۸۰ مجهز شده است. این رزولوشن برای نمایشگر ۷ اینچی تبلت مورد نظر ما، تراکم پیکسلی ۲۱۶ppi را به همراه دارد. کیفیت این نمایشگر در این محدوده قیمت بسیار مناسب به نظر می‌رسد. لازم به ذکر است که صفحه نمایش دوقلوی غیر همسان این تبلت یعنی Lenovo A7-30 A3300 رزولوشن پایین‌تری دارد و تراکم پیکسلی ۱۷۰ppi را ارائه می‌دهد. بنابراین در زمینه نمایشگر، A3500 در وضعیت بهتری قرار گرفته است.

    سخت افزار

    از مهم‌ترین مشخصات سخت افزاری این تبلت می‌توان به پردازشگر چهار هسته ای مدیاتک با فرکانس کاری ۱٫۳ گیگاهرتز، یک گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی اشاره کرد. این مشخصات خیلی چشمگیر نیستند، با این حال شما را در اجرای بازی‌ها و برنامه های معمول، گشت و گذار در اینترنت، تماشای فیلم و یا خواندن کتاب نا امید نمی‌کنند.

     

    لنوو همچون سایر تبلت های سری A خود، یک باتری در حدود ۳۵۰۰ میلی آمپر-ساعت در این تبلت تعبیه کرده است. البته رقم اعلام شده برای باتری این محصول ۳۴۵۰ میلی آمپر-ساعت است. این باتری در حالت کاربری ترکیبی و مداوم، حداکثر ۸ ساعت تبلت شما را هشیار و بیدار نگاه می‌دارد و در حالت استندبای تا دو هفته آن را روشن نگاه خواهد داشت. این میزان شارژدهی برای تبلتی در این بازه قیمتی و در این برهه زمانی، نرمال است.

    تبلت لنوو A3500 - A7-50 - مدل 16 گیگابایت

    این تبلت به یک دوربین ۵ مگاپیکسلی در پشت دستگاه و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی در جلوی دستگاه (به عنوان وبکم) مجهز است. پس از لحاظ دوربین نیز تبلت مورد بحث ما نسبت به A3300 برتری دارد. در ضمن به لطف وجود شیار microSD امکان افزایش حافظه دستگاه وجود خواهد داشت. وجود شیار سیمکارت و امکان مکالمه نیز از مواردی هستند که به ارزش این تبلت خوش قیمت اضافه می‌کنند.

    نرم افزار

    تبلت Lenovo A7-50 A3500 از نسخه ۴٫۲٫۲ سیستم عامل اندروید بهره می‌برد. البته کاربران می‌توانند سیستم عامل خود را به آخرین نسخه اندروید یعنی ۴٫۴٫۲ ارتقا دهند. این سیستم عامل در کنار رابط کاربری اختصاصی لنوو به شکل مناسبی کار می‌کند. همان‌طور که می‌دانید در سیستم عامل اندروید بخشی با نام App Drawer وجود دارد که افراد از طریق آن می‌توانند به مجموعه ای از اپلیکیشن های نصب شده و ویجت های دستگاه خود دسترسی داشته باشند. لنوو با حذف لیست اپلیکیشن ها موسوم به App Drawer، یکی از مشخصه های بنیادین اندروید را از تبلت های خود از جمله مدل A3500 دریغ کرده است. پیش از این، در رابط کاربری EmotionUI شرکت هوآوی، با چنین مسئله ای برخورد کرده بودیم. نبود بخش App Drawer برای افرادی که به محیط استاندارد اندروید خو گرفته‌اند، کمی غریب به نظر خواهد رسید. با این حال این قضیه آن قدرها هم آزاردهنده نیست و حتی ممکن است برای برخی کاربران جذاب هم باشد.

    جمع بندی

    شرکت چینی لنوو چند سالیست که در عرصه لپتاپ و تبلت در عرصه جهانی مطرح شده است. این شرکت قدر پس از موفقیت در بازار لپتاپ ها، برای گرفتن سهم عمده ای از بازار تبلت ها دورخیز کرده است.

    تبلت لنوو A3500 - A7-50 - مدل 16 گیگابایت

    تبلت های سری A لنوو بسیار خوش قیمت هستند، و از ارزان قیمت‌ترین تبلت های این شرکت به حساب می‌آیند. تبلت Lenovo A7-50 A3500 در رده قیمتی خود، مشخصات نسبتا خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. این تبلت نسبت به Lenovo A7-30 A3300 از نمایشگر و دوربین‌های بهتری بهره می‌برد و حافظه داخلی پیش‌فرض بیشتری دارد. در مجموع و با در نظر گرفتن قیمت و سایر جوانب، می‌توان A3500 را یکی از بهترین تبلت های ارزان قیمت لنوو نامید.

     

    منبع : دیجیکالا digikala.com

    امتیاز 3.50 ( 2 رای )

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال رباتیک
  • چاپ کتاب اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتاب اورجینال
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • چاپ کتاب لاتین
  • خرید کتاب خارجی
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • چاپ کتاب آمازون