تمام محبتت را به پای دوستت بریز نه تمام اعتمادت را. (حضرت علی علیه‌السلام)
خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » کامپیوتر و اینترنت » نقد و بررسی گوشی موبایل LG L70

    نقد و بررسی گوشی موبایل LG L70

    نقد و بررسی تخصصی گوشی موبایل ال جی L70 دو سیم کارت D325 و D320

    گوشی موبایل ال جی L70 دو سیم کارت D325

    مشخصات کلی : دو سیم کارته – وزن : ۱۲۶٫۶ گرم
    پردازنده : Qualcomm MSM8210 Snapdragon 200 Chipset Dual-Core Cortex-A7 CPU
    صفحه نمایش : صفحه نمایش رنگی لمسی خازنی از نوع IPS – سایز صفحه نمایش: ۴٫۵ اینچ – دارای رزولوشن ۸۰۰ × ۴۸۰ – تراکم پیکسلی: ۲۰۷ پیکسل بر اینچ – قابلیت نمایش ۱۶ میلیون رنگ
    حافظه : حافظه داخلی ۴۰۹۶ مگابایت – حافظه رم ۱۰۲۴ مگابایت – قابلیت نصب کارت حافظه از نوع Micro SD
    شبکه های ارتباطی : ۳G – GPRS – قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای – GPS – بلوتوث
    دوربین : ۵٫۰ مگاپیکسل – فوکوس اتوماتیک – فلاش – دوربین مکالمه ویدئویی
    صدا : فیش ۳٫۵ میلیمتری هدفون
    امکانات نرم افزاری : سیستم عامل Android 4.4 KitKat – پشتیبانی از جاوا – نمایش فایلهای مایکروسافت آفیس – نمایش فایلهای PDF
    سایر مشخصات : رادیو – باتری ۲۱۰۰ میلی آمپر ساعت

    مزایا :
    پشتیبانی از دو سیم کارت به طور همزمان
    پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی microSD تا ۳۲ گیگابایت
    یک گیگابایت رم
    دوربین دوم جهت انجام مکالمات ویدئویی
    اندروید نسخه‌ی ۴٫۴٫۲ (کیت کت)
    مجهز به تکنولوژی Smart Screen برای روشن ماندن صفحه در اثر شناسایی چهره‌ی کاربر
    قابلیت Knock Code
    باتری با عملکرد مناسب
    قاب پشتی بافت دار
    قیمت مناسب
    معایب :
    حافظه‌ی داخلی کم
    کیفیت نسبتا ضعیف دوربین
    عدم وجود سنسور نور محیط
     …

    طراحی و ساخت

    LG L70 مانند سایر برادران کوچک‌تر و بزرگ‌تر خود، کاملا از پلاستیک ساخته شده است. پلاستیکی که نظر هر کاربری را با توجه به هزینه ای که برای این گوشی کرده است، جلب خواهد نمود. پلاستیک استفاده شده برای این گوشی به واقع از کیفیت مناسبی برخوردار است و میزان جذب اثر انگشت در قاب پشت آن بسیار کم می‌باشد. قاب پشتی این گوشی به صورت بافت دار بوده و حس خوشایندی را به هنگام در دست گرفتن به کاربر منتقل می‌کند.

    الجی ال70
    لبه این گوشی توسط نواری به رنگ نقره ای مزین گردیده است که نمای بسیار زیبایی را به این گوشی بخشیده است. گویا این نوع نوار در تمام گوشی‌های میان رده‌ی امسال ال جی دیده می‌شود و ال جی با این کار خود نشان داده که می‌توان حتی با وجود پایین بودن هزینه‌ی مواد به کار گیری و ساخت، زیبایی غیر قابل وصفی به تلفن‌های همراه بخشید.

    L70 Dual دارای ۱۲۷٫۲ میلی متر طول و ۶۶٫۸ میلی متر عرض می‌باشد. قطر این گوشی به ۹٫۵ میلی متر می‌رسد که از بین تمام گوشی‌های میان رده‌ی امسال ال جی باریک‌تر می‌باشد. همچنین وزن این گوشی بالغ بر ۱۲۶٫۶ گرم است که نسبت به مدل تک سیم کارته ی همین گوشی ۲٫۶ گرم سنگین‌تر می‌باشد.

    عکس گوشی LG L70 Dual D325
    در لبه بالای صفحه نمایش این گوشی دوربین دوم، سنسور مجاورت و اسپیکر مکالمات صوتی وجود دارد. در پایین این اسپیکر، برند و لوگوی اختصاصی ال جی به چشم می‌خورد.
    اما کمپانی ال جی برای مدل‌های دو سیم کارته ی گوشی‌های خود از همان ترکیب دکمه های گوشی‌های تک سیم کارته ی خود استفاده نکرده و در کنار این سه دکمه، دکمه‌ی دیگری به عنوان «تغییر وضعیت سیم کارت» قرار داده است. همچنین برای یک دست شدن و زیبایی این چهار دکمه در کنار هم، ال جی دکمه‌ی هوم (Home) را هم به صورت لمسی خازنی در پایین صفحه در آورد تا هر چهار کلید به صورت لمسی خازنی باشند. به راستی عملکرد این کلیدها سریع و دقیق بوده و ما به خللی در هنگام کار با آن‌ها بر نخوردیم.
    لبه راست این گوشی ، تنها میزبان دکمه‌ی پاور/قفل صفحه نمایش می‌باشد. البته استفاده از این دکمه یکی از راه های باز کردن قفل این گوشی است. کاربران می‌توانند تنها با دو بار ضربه بر روی این هوشمند، آن را از خواب بیدار نماید و با آن کار کنند.LG L70 Dual D325 سفید
    در لبه سمت چپ دکمه‌ی تغییر صدا وجود دارد که در مکان مناسبی طراحی شده.
    سفید LG L70 Dual D325
    در قاب پشتی این گوشی چیز غیر متعارفی دیده نمی‌شود و تمام قسمت‌های ضروری، در قاب پشتی دیده می‌شود. دوربین ۵ مگاپیکسلی این گوشی در بالای این قاب جا خوش کرده است و فلاشی از نوع LED این دوربین را همراهی می‌کند. تقریبا در مرکز این قاب، برند تجاری و لوگوی ال جی دیده می‌شود. نهایتا در گوشه‌ی پایین و سمت راست قاب پشتی، اسپیکر این گوشی قرار گرفته است.

    در مجموع ما نتوانستیم مشکل و ایرادی خاصی از طراحی و کیفیت ساخت این میان رده‌ی کره ای پیدا کنیم و در تجربه‌ی سه چهار روز کار با این گوشی احساس خوبی با آن داشتیم.

    صفحه نمایش

    ال جی در ساخت گوشی‌های میان رده ۲۰۱۴ خود خساست به خرج نداده و از بهترین و با کیفیت‌ترین پنل صفحه نمایش یعنی IPS، در این گوشی‌ها استفاده نموده است تا برتری این گوشی‌ها را افزایش دهد. ال جی L70 Dual مجهز به یک صفحه نمایش ۴٫۵ اینچی از نوع IPS بوده که تراکم پیکسلی متوسط ۸۰۰ در ۴۸۰ را ارائه می‌دهد. پیش از این، در نقد گوشی‌های میان رده‌ی دیگر نیز گفته بودیم که این مقدار وضوح تصویر در گوشی‌های میان رده، به وفور یافت می‌شود و می‌توان این میزان را حد متوسط این گوشی‌ها دانست. همچنین این گوشی تراکم پیکسلی متوسط ۲۰۷ppi را ارائه می‌دهد. حال به تجربه کار با صفحه نمایش این محصول می‌پردازیم. در ابتدا باید بگوییم که اندازه‌ی این صفحه نمایش بسیار مناسب است. به طوری که نه آن قدر کوچک می‌باشد که نشود به لذت بازی‌ها و تماشای ویدئوها پرداخت؛ و نه آنقدر بزرگ که حمل و نقل آن را تبدیل به یک دردسر برای کاربر نماید. به واقع اندازه‌ی ۴٫۵ تا ۵ اینچ برای گوشی‌های میان رده و برای استفاده‌ی کاربران عادی بسیار مناسب می‌باشد. رنگ‌های به نمایش در آمده بر روی این صفحه نمایش کنتراست خوبی دارند و تصاویر شارپ و واضح می‌باشند. زاویه‌ی دید این صفحه نمایش، در مجموع خوب و قابل قبول بوده و رضایت ما را در هنگام کار با آن جلب نمود.

    دوربین

    کمپانی ال جی نسخه های مختلفی از گوشی L70 را ارائه نموده که بسته به بازار هدف، مشخصات این گوشی متفاوت است. اما تا به اینجای کار، نسخه ای از گوشی L70 که روانه‌ی بازار ایران شده است، مجهز به دوربین ۵ مگاپیکسلی می‌باشد. پس اگر جایی در مشخصه‌ی این گوشی دوربین ۸ مگاپیکسلی به چشمتان خورد، تعجب نکنید! این دوربین ۵ مگاپیکسلی قادر است عکس‌هایی با کیفیت ۲۵۶۰ در ۱۹۲۰ پیکسل و با نسبت تصویر ۴ به ۳، ثبت نماید. عکس‌های گرفته شده با دوربین این گوشی، کیفیت دوربین گوشی‌های بالا رده را نداشته ولی در مقایسه با دیگر گوشی‌های میان رده و ارزان قیمت، چیز کمتری ندارد. اما رنگ عکس‌هایی که با این دوربین انداختیم کمی غیر واقعی بوده. برای درک بیشتر این حرف، مقایسه ای برای شما انجام داده‌ایم. رنگ عکس‌هایی که با G2 mini و L90 انداختیم به مراتب به واقعیت نزدیک‌تر بود. همچنین نور عکس‌ها، اندکی کم به نظر می‌رسد و لنز دوربین به خوبی نمی‌تواند نور محیط را جذب نماید. اما در مجموع باید گفت قسمت دوربین این گوشی کاملا در حد معمولی می‌باشد و اگر انتظار بیشتر از این داشته باشید، انتخاب این گوشی برای شما مناسب نمی‌باشد. یک فلاش از نوع LED در سمت چپ دوربین قرار دارد که در شرایط نوری نامناسب و ضعیف به کمک کاربر می‌آید تا عکس‌های مناسبی ثبت نماید. در بالای صفحه‌ی نمایش این گوشی یک دوربین دوم جهت انجام مکالمات ویدئویی قرار گرفته که کیفیت معمولی VGA را ارائه می‌دهد. همچنین به کمک این دوربین می‌توانید به عکاسی از خودتان یا همان عکاسی سلفی بپردازید.
    اما دوربین این گوشی دارای چهار حالت عکاسی می‌باشد که شامل نرمال، پانوراما، عکس برداری پیوسته و ورزشی می‌باشد. همچنین دوربین این گوشی قابلیت فوکوس خودکار را دارد که می‌توانید بر حسب احتیاج یا علاقه، از منوی تنظیمات آن را از حالت خودکار در آورده و به حالت دستی ببرید.
    اما از دیگر برنامه های جالب توجه دوربین این گوشی، Cheese shutter می‌باشد. به وسیله‌ی این ویژگی دیگر نیاز نیست حتی دکمه‌ی مجازی شاتر و یا کلید تغییر صدا را برای ثبت تصاویر، فشار دهید. می‌توانید تنها با گفتن یکی از چهار کلمه‌ی Smile، LG، Cheese و Kimchi به عکاسی با این گوشی هوشمند بپردازید.

    سخت افزار

    ال جی برای L70 Dual یک چیپ کوالکام اسنپدراگون ۲۰۰ نسخه‌ی MSM8210 در نظر گرفته است که دقیقا مشابه چیپ به کار گرفته شده در L40 می‌باشد. بر روی این چیپ یک پردازنده‌ی دو هسته ای از نوع Coetex A7 قرار گرفته که با سرعت ۱٫۲ گیگاهرتز دستورات گوشی را پردازش می‌نماید. چیپ گرافیکی این گوشی نیز بر عهده‌ی Adreno 302 است که بر روی چیپ اصلی گوشی تعبیه شده است. در مورد عملکرد این گوشی باید گفت که بسیار روان بوده و بسیار سریع وظایف را انجام می‌دهد. در طول چند روز کار با این گوشی و انجام برنامه‌ها و بازی‌های پر کاربرد نظیر Subway Surface، Viber و Instagram به هیچ مشکلی بر نخوردیم. به واقع ما این اطمینان را به شما می‌دهیم که با کندی و مشکلی در استفاده‌ی عادی با این گوشی بر نخواهید خورد. این گوشی دارای ۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی می‌باشد که بخش زیادی از آن توسط برنامه های از پیش نصب شده‌ی خود گوشی، اشغال شده است. اما مانند بسیاری از گوشی‌های اندرویدی که دارای شیار کارت حافظه‌ی microSD می‌باشند، این گوشی هم نیز از این نوع حافظه‌ی جانبی پشتیبانی می‌کند و می‌توانید از این طریق تا ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی دستگاه را افزایش دهید. اما یکی دیگر از مزیت‌های این گوشی، میزان حافظه‌ی رم آن می‌باشد. ال جی ال ۷۰ دارای ۱ گیگابایت حافظه‌ی رم می‌باشد که با توجه به این مقدار، می‌توانید با سرعت بیشتری برنامه های در حال اجرا را مدیریت کنید. در نهایت به تمام امکانات سخت افزاری این گوشی باید قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت را نیز افزود. این گوشی دارای دو شیار سیم کارت می‌باشد که به وسیله‌ی آن می‌توانید مکالمه های کاریتان را از مکالمه‌ی شخصیتان تفکیک نمایید.

    سیستم عامل و نرم افزار

    ال‌جی برای L70 Dual از بالاترین نسخه‌ی سیستم عامل شرکت گوگل یعنی اندروید استفاده نموده است. اندروید نسخه‌ی ۴٫۴٫۲ یا همان کیت کت بر روی این میان رده اجرا می‌شود که سبب شده تا کاربران حس تجربه با یک گوشی کاملا به روز را بدست آورند. حال به امکانات نرم افزاری این گوشی می‌پردازیم. همان طور که در ابتدای نقد دامن زده شد، L70 Dual از قابلیت ناک کد (Knock code) بهره می‌برد.

    به وسیله‌ی این ویژگی می‌توانید تنها با زدن دو تا هشت ضربه، در چهار ربع مختلف از صفحه نمایش گوشی، قفل صفحه را باز نمایید. در این حالت صفحه نمایش به چهار قسمت مساوی تقسیم شده و کاربر می‌تواند با زدن همان ترتیبی که برای گوشی تعریف کرده است، قفل صفحه نمایش را آنلاک نماید. طبق تعریفی که خود گوشی کرده است، می‌توانید از دو تا ۸ ضربه استفاده نمایید. هرچه تعداد ضربات بیشتر باشد، امنیت گوشی شما هم بالاتر خواهد رفت. به واقع ال جی را از دو جنبه باید ستود. یکی بابت چنین نوآوری‌ای و دیگری بابت استفاده از این قابلیت در این گوشی میان رده. اما یکی دیگر از ویژگی‌های جالب ابن گوشی، قابلیت دابل ناک (Double Knock) است. با فعال کردن این ویژگی می‌توانید تنها با دو بار ضربه بر روی صفحه‌ی گوشی و در حالتی که صفحه خاموش است، آن را بیدار نماید. عکس این قضیه هم نیز صادق است. با دو بار ضربه بروی صفحه‌ی گوشی زمانی که در صفحه‌ی «لاک اسکرین» و یا «هوم اسکرین» هستید، می‌توانید صفحه را قفل نمایید. همچنین در هر برنامه و یا قسمتی از گوشی که باشید، می‌توانید با دو ضربه بر روی نوار بالایی صفحه نمایش، آن را قفل نمایید.
    از دیگر امکانات این گوشی، می‌توان به قابلیت Smart Screen یا صفحه هوشمند اشاره کرد. در این حالت، تا زمانی که چهره‌ی کاربر توسط تلفن شناسایی شود، صفحه نمایش روشن خواهد ماند. اما باید توجه داشت که ممکن است قابلیت صفحه‌ی هوشمند در هنگامی که تلفن در مکان تاریک یا در مقابل نور قرار دارد و یا اینکه هنگامی که دوربین جلو توسط برنامه‌ی دیگری در حال استفاده است، کار نکند.
    قابلیت Guest mode در این گوشی هم آورده شده است. این حالت این اجازه را به شما می‌دهد تا به راحتی و بدون هیچ دغدغه ای گوشی خود را در اختیار افراد دیگر از جمله کودکان قرار دهید و گوشیتان را با آن‌ها به اشتراک گذارید.
    اما دیگر مشخصه‌ی این گوشی که هوشمندی خود را به رخ رقیبان می‌کشد، قابلیت بی صدا کردن تماس‌های ورودی از طریق برگرداندن گوشی و متوقف کردن ویدئوها و آلارم ها به همین طریق می‌باشد. بدین معنا که اگر شخصی با شما تماس گیرد و بخواهید بلافاصله آن را بی صدا کنید، کافی است تا تلفن خود را به رو بخوابانید. همچنین از همین طریق مشابه می‌توانید ویدئویی که در حال تماشای آن هستید، متوقف و یا زنگ بیدار باش خود را خاموش نمایید.
    در مجموع ال جی در این مدل از محصول خود امکانات خوب و مفیدی را قرار داده که این ویژگی‌ها و امکانات چیزی فراتر از یک گوشی میان رده می‌باشد.

     

    باتری

    یک باتری ۲۱۰۰ میلی آمپر ساعتی از نوع لیتیم یونی در زیر قاب پشتی ال جی L70 Dual قرار گرفته است که توسط کاربر قابل تعویض می‌باشد. این باتری قادر است تا ۳۹۰ ساعت (تقریبا ۱۶ روز) در حالت استند بای شارژدهی نماید. همچنین می‌توانید به مدت ۴ ساعت و چهل دقیقه به مکالمه‌ی ممتد با این گوشی بپردازید.

    ال جی ال 70 سفید

    حرف آخر

    L70 دو سیم کارته امکانات نرم افزاری خوب و جذابی را یدک می‌کشد تا کاربران بیشتری را به خود جذب نماید. همچنین این گوشی مجهز به پردازنده‌ی دو هسته ای Cortex A7 می‌باشد که عملکرد بسیار روانی دارد. جدیدترین ورژن اندروید هم بر روی این محصول اجرا می‌شود که این پردازنده به خوبی کشش آن را دارد.
    به واقع ما پیش بینی می‌کنیم که این گوشی بتواند قسمت اعظمی از فروش گوشی‌های میان رده در بازار داخلی را به دوش بکشد. دلیل این امر هم مشخص است بهره‌مندی از امکانات جذاب و عملکرد روان در کنار قیمت بسیار مناسب.

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • چاپ کتاب آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • افست کتاب لاتین
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • چاپ کتاب لاتین
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی