اسایش و راحتی امروز حاصل رنج و زحمت دیروز است.(کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » کامپیوتر و اینترنت » نقد و بررسی گوشی موبایل LG L90

    نقد و بررسی گوشی موبایل LG L90

    نقد و بررسی تخصصی گوشی موبایل ال جی L90 دی ۴۰۵

    ال جی L90 تلفن میان رده بسیار خوبی که LG تولید کرده، می تواند تمام نیاز‌های شما از یک گوشی هوشمند را برآورده کند. پردازنده ۴ هسته‌ای و حافظه رم یک گیگابایتی، اندروید نسخه ۴.۴ را بسیار روان اجرا می‌کند و هیچگاه متوجه کندی یا لگ نخواهید شد. ال جی در این تلفن از دو تکنولوژی خاص استفاده کرده که Smart Screen و Smart Video نام دارند. اسمارت اسکرین، در زمان تشخیص چهره شما اجازه خاموش شدن صفحه نمایش را نمی‌دهد و اسمارت ویدیو، در صورت تشخیص ندادن چهره شما ویدیو در حال پخش را متوقف می‌کند. اگر طرفدار ویژگی‌های نرم‌افزاری جالب و سخت‌افزاری قدرتمند هستید، ال ۹۰ ال‌جی هر دو را با هم در اختیار شما می‌گذارد.

    LG L90 D405

    مشخصات فنی :

    • پردازنده : Qualcomm MSM8226 Snapdragon 400 Chipset Quad-core Cortex-A7 CPU
    • صفحه نمایش : از نوع IPS – سایز صفحه نمایش: ۴٫۷ اینچ – رزولوشن ۹۶۰ × ۵۴۰ – تراکم: ۲۳۴ پیکسل بر اینچ
    • حافظ داخلی ۸ گیگابایت – حافظه رم ۱ گیگابایت- Micro SD
    • دوربین : ۸٫۰ مگاپیکسل – فوکوس اتوماتیک – فلاش – دوربین مکالمه ویدئویی
    • سیستم عامل : Android 4.4 KitKat
    • باتری : ۲,۵۴۰ میلی آمپر ساعت
    • وزن : ۱۲۶ گرم
    • ابعاد: ۱۳۱٫۶ در ۶۶ در ۹٫۷ میلی‌متر

    مزایا :
    پردازنده‌ی قدرتمند چهار هسته ای
    یک گیگابایت حافظه‌ی رم
    پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی microSD تا ۳۲ گیگابایت
    دوربین با کیفیت
    مجهز به تکنولوژی Smart Screen برای روشن ماندن صفحه در اثر شناسایی چهره‌ی کاربر
    مجهز به تکنولوژی Smart Video برای توقف ویدئو در اثر عدم تشخیص چهره‌ی کاربر
    اندروید نسخه‌ی ۴٫۴٫۲ (کیت کت)
    قابلیت Knock Code
    سنسور IR

    معایب :
    حافظه‌ی داخلی کم

    طراحی و ساخت

    بررسی طراحی و ساخت این گوشی را از قاب پشتی شروع می‌کنیم. همانند عضوهای کوچک‌تر نسل سوم ال جی، این گوشی هم از قابی پلاستیکی و بسیار با کیفیتی ساخته شده است. این قاب دارای ساختار بافت داری می‌باشد که بسیار حس خوشایندی را در هنگام در دست گرفتن به کاربر منتقل می‌کند. قاب بافت دار گوشی سبب شده تا تقریبا هیچ گونه اثر انگشتی بر روی آن باقی نماند. در بالای این قاب، دوربین ۸ مگاپیکسلی و فلاش LED قرار دارد. در پایین این دوربین نشان ال جی به چشم می‌خورد. نهایتا ال جی در گوشه‌ی سمت راست این قاب، اسپیکری برای این دستگاه در نظر گرفته است. البته بهتر بود ال جی این بلندگو را همانند جی۲ مینی در لبه‌ی پایینی گوشی طراحی می‌کرد تا کاربران مشکلی بابت پخش صدا نداشته باشند.

     

    در لبه‌ی سمت راست آن، دکمه‌ی پاور/ قفل صفحه نمایش می‌باشد که در مکان مناسبی طراحی و تعبیه شده است تا کاربر بتواند تنها به کمک یک دست به این دکمه دسترسی داشته باشد.

     

     

    به طور کاملا مشخصی، کلیدهای تغییر صدا در طرف مقابل کلید پاور یعنی در لبه‌ی سمت چپ گوشی قرار گرفته است.

     

    در لبه‌ی بالایی ال۹۰، جک ۳٫۵ میلی متری قرار دارد. در کنار این پورت، میکروفون ثانویه و سنسور IR جای خشک کرده‌اند. به واقع یکی از اتفاقات مثبتی که در این محصول افتاده است و سبب شده تا آن را از سایر میان رده ها متمایز کند، استفاده از سنسور مادون قرمز جهت کنترل لوازم خانگی می‌باشد. این سنسور لوازم خانگی چون تلویزیون، دی وی دی پلیر و بلویر پلیر را پوشش می‌دهد.

     

    لبه‌ی پایینی این دستگاه هم محل قرارگیری میکروفون اصلی و درگاه microUSB 2.0 می‌باشد.
    نکته ای مهم دیگر که باید در مورد طراحی این گوشی اشاره کنیم، مربوط به فریم دور آن می‌باشد. این فریم به رنگ نقره ای می‌باشد که دور تا دور لبه های این گوشی را پوشش داده است تا زیبایی زایدالوصفی را به آن بدهد. در واقع ال جی این سبک طراحی را در تمام گوشی‌های نسل سوم «ال» خود به کار برده و تبعیضی بین آن‌ها قائل نشده است.

    همان طور که می‌دانید طرز قرارگیری دکمه های پایین صفحه نمایش در مدل تک سیم کارته این گوشی با مدل دو سیم کارته ی آن فرق می‌کند. در این مدل تک سیم کارته، از ترکیب دو کلید لمسی خازنی و یک کلید فیزیکی استفاده شده است که دکمه فیزیکی، کلید Home می‌باشد. در سمت راست این دکمه، کلید لمسی Setting و در سمت چپ، کلید back قرار دارد.
    در بالای پنل صفحه نمایش این گوشی دوربین دوم و سنسور مجاورت قرار دارد. همچنین در مرکز حاشیه‌ی بالای صفحه نمایش، خروجی صدای مکالمه و لوگوی ال جی به چشم می‌خورد.

    صفحه نمایش

    ال جی از یک صفحه نمایش ۴٫۷ اینچی با تکنولوژی IPS برای ال۹۰ استفاده نموده است. اندازه صفحه نمایش این گوشی دقیقا مشابه جی۲ مینی می‌باشد با این تفاوت که بخشی از صفحه نمایش جی۲ مینی توسط کلیدهای Back، Home و Setting اشغال شده است و کمی کوچک‌تر به نظر می‌رسد. بگذریم، صفحه نمایش ال۹۰ رزولوشن متوسط ۵۴۰ در ۹۶۰ پیکسل را ارائه می‌دهد که انتظار می‌رفت ال جی حداقل برای این میان رده‌ی ممتاز خود از وضوح تصویر HD استفاده می‌نمود تا همه جنبه کاربران خود را راضی نگه می‌داشت. همچنین این صفحه نمایش، تراکم پیکسلی قابل قبول ۲۳۴ppi را ارائه می‌دهد. خوشبختانه این صفحه نمایش به وسیله‌ی محافظ صفحه‌ی Corning Gorilla Glass 2 پوشیده شده تا بتواند تا حدی در برابر افتادن خط و خش از خود محافظت نماید. اشباع رنگ‌های به نمایش درآمده بر این صفحه خوب بوده تا سبب شود کیفیت خوبی را به نمایش بگذارد. زاویه‌ی دید آن نیز به لطف وجود پنل IPS جای هیچ حرفی را باقی نگذاشته است و در بازی‌های اکشن این ویژگی به خوبی مشهود می‌باشد. انعکاس نور از این صفحه در زیر تابش مستقیم آفتاب بسیار کم بوده و متون کاملا خوانا بوده‌اند تا سبب شود کار با این گوشی در زیر تابش نور آفتاب به کاری لذت بخش تبدیل شود. همچنین انعکاس نور از صفحه این گوشی در حد قابل قبولی بوده است.

    سخت افزار

    درست همانند جی۲ مینی، ال جی برای ال۹۰ هم از چیپ ست Snapdragon 400 ساخت شرکت کوالکام استفاده نموده است. بر روی این چیپ ست یک پردازنده‌ی چهار هسته ای Cortex A7 با فرکانس ۱٫۲ گیگاهرتز قرار گرفته است. گرچه سرعت پردازش این پردازشگر اندکی کم به نظر می‌رسد، اما باید بگوییم در استفاده‌ی چند روزه مان از این گوشی، کاملا از سرعت و عملکرد این پردازنده راضی بودیم و عملکرد خوب و روانی را به ما ارائه داد. در برنامه های روزمره و نیمه سنگین، عملکرد بی نظیری از این گوشی دیدیم. اما اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، ال۹۰ در برنامه های سنگین کمی لگ و مکث از خود نشان داده که برای این پردازنده طبیعی می‌باشد. به هر حال این پردازنده در گوشی‌های دیگر جواب خود را پس داده است و از این رو می‌تواند اطمینان خوبی را به کاربران بدهد. حافظه‌ی رم در نظر گرفته برای این دستگاه ۱ گیگابایت است که به خوبی جواب گوی نیازهای سنگین کاربران خواهد بود. حافظه‌ی داخلی در نظر گرفته شده برای این محصول هشت گیگابایت است که مقداری از این فضا توسط برنامه های از پیش نصب شده‌ی ال جی اشغال شده است. اگر شما هم اهل برنامه ها و بازی‌های متنوعی هستید، ممکن است این مقدار حافظه برای شما کم باشد. همچنین ال جی یک درگاه microSD برای این گوشی تعبیه کرده است تا بتوانید تا ۳۲ گیگابایت دیگر حافظه‌ی این دستگاه را ارتقا دهید. با همه‌ی این تفاسیر این گوشی از بنچ مارک AnTuTu نمره‌ی قابل قبول و رضایت بخش ۱۴۳۸۴ را کسب نموده است تا این نتیجه خود بتواند دالی بر عملکرد خوب این گوشی باشد.
    جالب است بدانید که به طور تقریبی، این گوشی ۲۹ ثانیه طول می‌کشد تا خاموش و سپس روشن شود. همچنین ۱٫۷ ثانیه طول می‌کشد تا برنامه‌ی دوربین آن اجرا گردد که همگی این نتایج بر یک نتیجه‌ی واحد؛ آن هم عملکرد روان و خوب این گوشی تاکید می‌کنند.
    ال۹۰ هم به مانند سایر گوشی‌های میان رده‌ی دیگر تمام راه های ارتباطی رایج و معمول را به خدمت دارد و ارتباط ویژه و چشم گیری در این گوشی دیده نمی‌شود. از این بین می‌توان به شبکه ۲G و شبکه‌ی پرسرعت ۳G، Edge، GPRS، A-GPS، بلوتوث نسخه‌ی ۴٫۰ و microUSB نسخه‌ی ۲٫۰ اشاره نمود.

    سیستم عامل و نرم افزار

    خوشبختانه ال جی، برای این میان رده خود از جدیدترین سیستم عامل گوگل در زمان معرفی آن استفاده نموده تا آن را به یک گوشی به روزی تبدیل نماید. اندروید نسخه‌ی ۴٫۴٫۲ یا همان KitKat برای ال۹۰ در نظر گرفته شده که با توجه به پردازنده‌ی قدرتمند این گوشی، به راحتی می‌توانید از قابلیت‌های این سیستم عامل محبوب استفاده نمایید.
    اما همان گونه که می‌دانید تمام گوشی‌های نسل سوم «ال» ال جی از قابلیت‌های منحصر به فرد و جذاب Double Knock و Knock Code بهره می‌برد و ال۹۰ نیز از این قاعده مستثنی نیست. به واقع قابلیت دابل ناک در گوشی‌های ال جی کامل‌تر و جذاب‌تر از سایر گوشی‌های بازار است. چرا که می‌توانید با دو بار ضربه بر روی صفحه‌ی خاموش، آن را روشن و بالعکس با دو بار ضربه بر روی صفحه روشن هوم اسکرین یا لاک اسکرین، گوشی را خاموش نمایید. جالب‌تر آن که در هر کجا و در هر برنامه ای که باشید، می‌توانید با دو بار ضربه بر روی نوار بالایی، صفحه نمایش این گوشی را خاموش کنید. قابلیت جذاب دیگر این گوشی ناک کد می‌باشد. به وسیله‌ی این ویژگی می‌توانید تنها با زدن دو تا هشت ضربه، در چهار ربع مختلف از صفحه نمایش گوشی، قفل صفحه را باز نمایید. در این حالت صفحه نمایش به چهار قسمت مساوی تقسیم شده و کاربر می‌تواند با زدن همان ترتیب ضربه هایی که برای گوشی تعریف کرده است، قفل صفحه نمایش را آنلاک نماید. طبق تعریفی که خود گوشی کرده است، می‌توانید از دو تا ۸ ضربه استفاده نمایید. هرچه تعداد ضربات بیشتر باشد، امنیت گوشی شما هم بالاتر خواهد رفت. به واقع ال‌جی را از دو جنبه باید ستود. یکی بابت چنین نوآوری‌ای و دیگری بابت استفاده از این قابلیت در این گوشی میان رده.

    از دیگر امکانات این گوشی، می‌توان به قابلیت Smart Screen یا صفحه هوشمند اشاره کرد. در این حالت، تا زمانی که چهره‌ی کاربر توسط تلفن شناسایی شود، صفحه نمایش روشن خواهد ماند. اما باید توجه داشت که ممکن است قابلیت صفحه‌ی هوشمند در هنگامی که تلفن در مکان تاریک یا در مقابل منبع نور زیاد قرار دارد و یا اینکه هنگامی که دوربین جلو توسط برنامه‌ی دیگری در حال استفاده است، کار نکند.
    دیگر ویژگی نه چندان جدید این دستگاه Smart Video یا ویدئوی هوشمند نام دارد. به وسیله‌ی این ویژگی می‌توانید تنها با برگرداندن سر خود به طرفی دیگر، به طوری که دوربین نتواند چهره‌ی شما را شناسایی کند، ویدئوی در حال تماشا را متوقف کنید. البته باید در نظر داشت که این ویژگی زمانی به خوبی کار می‌کند که شرایط نوری برای این قابلیت مهیا باشد؛ یعنی نه آنقدر نور کم باشد که دوربین نتواند چهره‌ی شما را تشخیص دهد؛ و نه اینکه شدت نور آنقدر زیاد باشد که دوربین از شناسایی چهره‌ی شما قاصر باشد. علاوه بر این، این قابلیت تنها و تنها بر روی پلیر خود ال‌جی کار می‌کند و با پلیری غیر از آن کار نخواهد کرد. همچنین دوربین در این حالت باید به خوبی چهره شما را تشخیص دهد؛ در غیر این صورت این قابلیت برای شما کار نخواهد کرد. با حفظ این شرایط می‌توانید از این دو قابلیتی که توضیح داده شد، در جی۲ مینی استفاده نمایید. قابلیتی که هیچ حس ابتکار در آن نهفته نشده است؛ چرا که کاربران این نوع قابلیت‌ها را در گوشی‌های سامسونگ دیده بودند.

    قابلیت Guest mode که در جی۲ نمایان شده بود، در این گوشی هم آورده شده است. این حالت این اجازه را به شما می‌دهد تا به راحتی و بدون هیچ دغدغه ای گوشی خود را در اختیار افراد دیگر از جمله کودکان قرار دهید و گوشیتان را با آن‌ها به اشتراک گذارید.

    اما دیگر مشخصه‌ی این گوشی که هوشمندی خود را به رخ رقیبان می‌کشد، قابلیت بی صدا کردن تماس‌های ورودی از طریق برگرداندن گوشی و متوقف کردن ویدئوها و آلارم ها به همین طریق می‌باشد. بدین معنا که اگر شخصی به شما تماس گیرد و بخواهید بلافاصله آن را بی صدا کنید، کافی است تا تلفن خود را به رو بخوابانید. همچنین از همین طریق مشابه می‌توانید ویدئویی که در حال تماشای آن هستید، متوقف و یا زنگ بیدار باش خود را خاموش نمایید.
    با توجه به اندازه‌ی ۴٫۷ اینچی ال۹۰، قابلیت استفاده با یک دست یا One-handed operation برای این گوشی در نظر گرفته شده است. این قابلیت در بخش‌های مختلفی از گوشی از قبیل بخش تماس‌ها، پیام‌ها و قفل صفحه کاربرد دارد. به طور مثال با فعال کردن این قابلیت در بخش پیام، گوشی به طور خودکار اندازه ای کوچک از صفحه کلید پیام را نشان می‌دهد که بسته به راست دست یا چپ دست بودن، می‌توانید موقعیت آن را تغییر دهید و به راحتی با یک دست به تایپ کردن با این گوشی بپردازید.
    Q Slide امکانی جالب و کاربردی بود که در گوشی‌های ال جی شاهد آن بودیم. این امکان هم به ال۹۰ اضافه شده تا جمع امکانات این گوشی کامل گردد. Q Slide شامل تعدادی از برنامه های اساسی و پرکاربرد شامل تماس، پیام، تقویم، فابل منجر، اینترنت، memo، ویدئو و ماشین حساب می‌باشد. این برنامه ها می‌توانند به صورت پنجره ای کوچک، بر روی هر صفحه و برنامه ای باز شوند تا کاربر بتواند دسترسی سریع‌تر و راحت‌تری به این برنامه ها داشته باشد. گفتنی است که تعداد برنامه های که می‌توانید بر روی صفحه اجرا نماید، دو عدد می‌باشد و بیشتر از آن امکان پذیر نخواهد بود.

    دوربین

    ال جی ال۹۰ در دو مدل و با دوربین‌های ۵ و ۸ مگاپیکسلی ساخته و روانه‌ی بازار شده است. خوشبختانه مدلی که تا کنون روانه‌ی بازار ایران شده است و در سایت دیجی کالا در معرض فروش قرار گرفته، مدل با دوربین ۸ مگاپیکسلی می‌باشد. به هر حال این دوربین ۸ مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی و در قاب پشتی برای ال۹۰ انتخاب گردیده که حداکثر وضوح ۳۲۶۴ در ۲۴۴۸ پیکسل را ارائه می‌دهد. همچنین یک فلاش از نوع LED این دوربین را همراهی می‌کند تا عکس‌های باکیفیتی در محیط‌های با نور کم و ضعیف بیندازید. در مجموع عکس‌های گرفته شده، کیفیت مطلوبی را دارند و سوژه های کوچک و به طور کلی جزئیات به خوبی واضح هستند. همچنین رنگ‌ عکس‌ها به واقعیت نزدیک بوده و نویزی در تصاویر دیده نشد. اما در طرف مقابل عکس‌های گرفته شده در محیط‌های تاریک، دارای کمی نویز بودند که کمی دلسرد کننده است. همچنین این دوربین قادر است با کیفیت ۱۰۸۰p معادل با FullHD و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند.

    خوشبختانه دوربین این گوشی از لحاظ برنامه و امکانات چیزی کم و کسر ندارد و تمام نیازهای های شما را می‌تواند برطرف نماید. اول از همه می‌پردازیم به حالت‌های (mode) دوربین این گوشی. حالت نرمال برای عکاسی در حالت معمولی می‌باشد. Sport برای عکاسی در حالتی است که سوژه در حال حرکت داشته باشید، Panorama برای عکاسی از زوایای گسترده، Continuous shot برای عکاسی پیاپی و Time catch shot برای پیدا کردن عکس مورد دلخواه از میان ۵ عکس گرفته شده می‌باشد.
    همچنین قابلیت Cheese Shutter برای این گوشی هم در نظر گرفته شده تا بتوانید تنها با گفتن کلماتی چون Cheese، LG، Smile، Kimchi و Whisky به دوربین خود دستور دهید تا از سوژه‌ی مد نظر عکس برداری کند. همچنین می‌توانید به جای فشردن کلید مجازی شاتر بر روی صفحه نمایش، از کلید تغییر صدا برای عکس برداری استفاده نمایید.
    بالای صفحه‌ی نمایش و سمت راست خروجی صدای مکالمه، محل قرارگیری دوربین دوم یا همان مکالمه‌ی تصویری این محصول است. این دوربین ۱٫۳ مگاپیکسل کیفیت دارد و می‌توانید برای عکاسی Selfie و مکالمه‌ی ویدئویی بر روی این دوربین حساب خوبی باز کنید.

    باتری

    ال جی با توجه به اندازه‌ی ۴٫۷ اینچی ال۹۰ و پردازنده‌ی اسنپدراگون ۴۰۰ آن، یک باتری ۲۵۴۰ میلی آمپر ساعتی برای این دستگاه انتخاب نموده است که توسط کاربر قابل تعویض است. به وسیله‌ی این باتری قادر خواهید بود تا ۶ ساعت به مکالمه‌ی ممتد و تا بیش از ۱۶ ساعت به تماشای ویدئو بپردازید. اما عملکرد خوب این باتری اینجا تکمیل می‌شود که این گوشی با یک بار شارژ کامل می‌تواند تا حدود یک هفته در حالت استندبای قرار گیرد.

    همان گونه که پیداست باتری این گوشی و بدنه‌ی پشتی آن به رنگ نقره ای می‌باشد که زیبای خوبی را بابت این هم رنگی به این دستگاه بخشیده است. در مجموع در مورد عملکرد باتری آن باید بگوییم که رضایت ما را جلب نمود و سبب شد تا باتری این گوشی را جزو یکی از مزایای اصلی آن به حساب آوریم.

    جمع بندی

    وقتی گوشی‌های میان رده‌ی بازار را بررسی می‌کنیم، پی می‌بریم که تعداد گوشی‌های ارزان قیمت کم نمی‌باشند ولی اکثر این گوشی‌ها از ویژگی‌های مطلوب و ایده آلی برخوردار نیستند و به طور غالب ضعف در بعضی قسمت‌های آن‌ها دیده می‌شود؛ به طوری که نمی‌توان با دید یک گوشی کامل به آن‌ها نگاه کرد. اما ال جی ال۹۰ به معنای واقعی گوشی میان رده‌ی کاملی است که ضعف مشهودی در آن دیده نمی‌شود. به واقع تمام قسمت‌های این گوشی از صفحه نمایش، دوربین و باتری گرفته تا سخت افزار و امکانات نرم افزاری آن، عملکرد خوب و قابل قبولی دارند. همه‌ی این عوامل سبب شده‌اند تا این دستگاه را به یک گوشی یکدست و کاملی تبدیل نمایند. در مجموع اگر به دنبال یک گوشی میان رده‌ی با امکانات مناسب و قدرتمند و در عین حال با قیمت مناسب می‌گردید، ما این گوشی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

     

    منابع :

    دیجیکالا digikala.com

    زومیت zoomit.ir با تلخیص

    امتیاز 5.00 ( 1 رای )

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • چاپ کتاب اورجینال
  • افست کتاب لاتین
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • منابع اورجینال رباتیک
  • چاپ کتاب لاتین
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار