تمام محبتت را به پای دوستت بریز نه تمام اعتمادت را. (حضرت علی علیه‌السلام)
خوش آمدید - امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » کامپیوتر و اینترنت » نقد و بررسی گوشی HTC Desire 516 Dual SIM

    نقد و بررسی گوشی HTC Desire 516 Dual SIM

    نقد و بررسی تخصصی گوشی موبایل اچ تی سی دیزایر ۵۱۶ (دو سیم کارت)

    با قیمتی معقول می توانید این تلفن خوب را از بازار تهیه کنید و لذت کار کردن با گوشی‌های  اچ تی سی را نصیب خود کنید. رابط کاربری سنس ۵.۱ و اندروید ۴.۲ آبنبات ژله‌ای که به زودی به اندروید ۴.۴ کیت کت بروز خواهد شد رابط کاربری و نسخه سیستم عامل این دستگاه را مشخص می‌کند.

    پشت و جلو گوشی HTC Desire 516

    مشخصات فنی :

    • پردازنده : Qualcomm Snapdragon 200 Chipset Quad-core Cortex-A7
    • صفحه نمایش :  ۵٫۰ اینچ – رزولوشن ۵۴۰ × ۹۶۰ – تراکم ۲۲۰ پیکسل بر اینچ
    • حافظه داخلی ۴۰۹۶ مگابایت – حافظه‌ی رم ۱ گیگابایت – Micro SD
    • دوربین : ۵٫۰ مگاپیکسل – فوکوس اتوماتیک – فلاش
    • سیستم عامل : Android 4.2 Jelly Bean
    • باتری : ۱۹۵۰ میلی آمپر ساعتی
    • وزن : ۱۶۰ گرم
    • ابعاد : ۱۴۰ در ۷۲ در ۹٫۷ میلی‌متر

    مزایا :
    پشتیبانی از دو سیم کارت به طور همزمان
    صفحه نمایش بزرگ ۵ اینچی
    پردازنده‌ی چهار هسته ای
    پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی microSD

    معایب :
    حافظه‌ی داخلی کم
    وزن بالا در مقایسه با بدنه‌ی پلاستیکی

    طراحی و ساخت

    احتمالا اولین موردی که پس از در دست گرفتن دیزایر ۵۱۶ متوجه آن خواهید شد، وزن زیاد گوشی است. بدنه‌ی گوشی از پلاستیک نه‌چندان مرغوب ساخته شده که مقاومت چندانی هم در برابر خط و خش ندارد. ‌تغییر بزرگ دیگری که HTC در طراحی این گوشی اعمال کرده، انتقال پورت MicroUSB به لبه‌ی بالایی آن است. در کنار این پورت، جک ۳٫۵ میلی‌متری برای استفاده از هندزفری و هدفون قرار گرفته است. در لبه‌ی سمت چپ کلیدهای کنترل صدا به رنگ بنده‌ی پشتی گوشی قرار گرفته‌اند.


     
     
    اما نکته‌ی جالب حضور کلید روشن/خاموش به رنگ نقره‌ای (در نمونه‌ای که برای بررسی در اختیار دیجی‌کالا قرار گرفت) در لبه‌ی سمت راست است. نکته‌ی جالب‌تر این‌که هیچ جای گوشی به غیر از این دکمه نقره‌ای نیست. در لبه‌ی پایینی هم هیچ چیزی به‌غیر از میکروفون مکالمه وجود ندارد. صفحه‌ی نمایش گوشی ۵ اینچی که در زیر آن دکمه‌های لمسی ‌»بازگشت»، «منو» و «خانه» قرار گرفته‌اند. در بالای صفحه‌ی نمایش هم اسپیکر مکالمه و در کنار آن دوربین دوم دیده می‌شوند. ‌مواردی که به‌ آن‌ها اشاره شد نمای اصلی گوشی را تشکیل داده‌اند که در نگاه اول هیچ شباهتی به الگوهای طراحی‌ بی‌نظیر، HTC ندارند؛ شاید بهتر باشد بگوییم طراحی دیزایر ۵۱۶ بیش‌تر یادآور الگوهای طراحی هوآوی است. در قسمت بالای قاب پشتی گوشی دوربین اصلی با حسگر ۵ مگاپیکسلی و در سمت راست دوربین هم فلش از نوع LED قرار گرفته‌اند. در پایین قاب پشتی بلندگوی اصلی گوشی قرار گرفته است. قاب پشتی گوشی قابل باز شدن است. در زیر این قاب محل قرارگیری باتری، درگاه‌های سیم‌کارت و کارت حافظه‌ی جانبی مشاهده می‌شوند. البته طبق عادت HTC نشان تجاری این شرکت روی قاب پشت مشخص است.  
     
     

    سخت‌افزار، کارایی و  سیستم عامل 

     
    طراحی دیزایر ۵۱۶ تنها قسمت دور از انتظار این گوشی نیست؛ بلکه سخت‌افزار آن هم حرف چندانی برای گفتن ندارد. چیپست «اسنپ‌دراگون ۲۰۰» به‌همراه پردازنده‌ی چهار هسته‌ای «کورتکس A7» با قدرت پردازشی ۱٫۲ گیگاهرتز و پردازنده‌ی گرافیکی «آدرنو ۳۰۲»، قطعات اصلی سخت‌افزار این گوشی را تشکیل می‌دهند. هم‌چنین چهار گیگابایت حافظه‌ی داخلی و یک گیگابایت رم برای دیزایر ۵۱۶ درنظر گرفته شده است. 
    باتری این گوشی از نوع لیتیوم یون پلیمر بوده و ظرفیت آن ۱۹۵۰ میلی‌آمپر ساعت است. با توجه به صفحه‌‌ی نمایش TFT و مصرف  بالای انرژی این نوع از صفحه‌ی نمایش، ظرفیت باتری برای یک گوشی ۵ اینچی کم‌ به‌نظر می‌رسد. کاربر با در اختیار داشتن دیزایر ۵۱۶ با سخت‌افزار، صفحه‌ی نمایش و باتری ذکر شده می‌تواند تا ۹ ساعت مکالمه‌ی مداوم، بعد از یک بار شارژ کامل، داشته باشد. 

    نکته جالب توجه دیگری که در مورد گوشی دیزایر ۵۱۶ می‌توان به آن اشاره کرد درباره‌‌ی رابط کاربری HTC یا همان «سنس» (Scenes) است. این رابط کاربری در دیزایر ۵۱۶ اصلا وجود ندارد؛ یا به گونه‌ای است که حضور آن اصلا احساس نمی‌شود. بسیاری از آیکون‌های اصلی مثل «تماس»، «پیام‌رسانی» و «تنظیمات» همان‌هایی هستند که در نسخه‌ی اندروید ۴٫۳ به‌صورت پیش‌فرض استفاده شده بودند. تمامی منوها و صفحات به‌صورت پیش فرض در این گوشی گنجانده شده‌اند. شاید تنها ویژگی که از نسخه‌ی جدیدتر سنس در دیزایر ۵۱۶ به‌کار گرفته شده است، امکان اسکرول عمودی لیست برنامه‌ها باشد.

    دیزایر ۵۱۶ از دو سیم کارت به‌صورت هم‌زمان و شبکه‌ی ۳G آن هم فقط در سیم کارت اول پشتیبانی می‌کند. همچنین این گوشی به GSP، وای-فای و بلوتوث نسخه‌ی ۴٫۰ مجهز است. 
     
     

    صفحه نمایش

    صفحه نمایش دیزایر ۵۱۶ ۵ اینچی و از نوع TFT است. این صفحه‌ی نمایش با تراکم ۲۲۰ پیکسل در هر اینچ، رزولوشن ۵۴۰ در ۹۶۰ پیکسل را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با توجه به این تراکم و نوع صفحه‌ی نمایش نباید انتظار زیادی از ‌آن داشت. کیفیت صفحه‌ی نمایش دیزایر ۵۱۶ قابل قبول نیست و در نگاه اول رنگ‌ها فاقد جذابیت هستند. البته در گوشی با این رده‌ی قیمتی استفاده از این نوع صفحه‌ی‌ نمایش منطقی به‌نظر می‌رسد. صفحه‌ی لمسی هم کیفیت بالایی ندارد و گاهی لمس و انتخاب با مشکل مواجه می‌شود. البته سرعت پاسخگویی صفحه‌ی نمایش در مقایسه با رقبا در همین رده‌ی قیمتی مناسب است. برای این گوشی حس‌گرهای سنجش نور و نزدیکی ‌درنظر گرفته نشده است. یکی از نقاط ضعف بزرگ دیزایر ۵۱۶ عدم تنظیم خودکار روشنایی صفحه‌ی نمایش در شرایط نوری مختلف است. البته در هنگام مکالمه و زمانی که دیزایر ۵۱۶ را کنار گوش‌تان گرفته‌اید، صفحه‌ی نمایش خاموش می‌شود؛ حتما پیش خودتان می‌گویید ما که پیش‌تر گفتیم این گوشی به سنسور نزدیکی مجهز نیست؛ این مکانیزم برخلاف اکثر گوشی‌ها که با حس‌گر نزدیکی انجام می‌شود در دیزایر ۵۱۶ با استفاده از صفحه‌ی لمسی فعال می‌شود. در مجموع صفحه‌ی نمایش این گوشی با توجه به تمامی نواقص کیفیت و رزولوشن قابل قبولی حداقل برای این رده‌ی قیمتی دارد.

     

    دوربین 

    اگر در کیفیت دوربین بیش از هر چیز به اعداد و ارقام اهمیت می‌دهید، دیزایر ۵۱۶ به دوربین اصلی با حسگر ۵ مگاپیکسلی و دوربین مکالمه با حسگر ۲ مگاپیکسلی مجهز شده است. اما اگر کیفیت بیش از اعداد برای‌تان اهمیت دارد بد نیست بدانید تصاویر ثبت شده توسط دوربین اصلی روشنایی مطلوب‌ و رنگ‌های گرم‌ دارند؛ در عوض حد و مرز رنگ‌ها در آن‌ها رعایت نشده و نویز زیادی هم در تصاویر ثبت شده به‌چشم می‌خورد. جزییات تصاویر هم در مقایسه با دوربینی که به یک حس‌گر ۵ مگاپیکسلی با کیفیت مجهز شده، حرف زیادی برای گفتن ندارند. تنظیمات دوربین هم همان تنظیمات پیش‌فرض و قدیمی اندروید هستند. البته با استفاده از دوربین دیزایر ۵۱۶ می‌توانید تصاویر HDR ‌هم ثبت کنید. فوکوس اتوماتیک دوربین اصلی در فاصله‌هایی کم‌تر از ۵ سانتی‌متر کارآیی ندارد. دوربین مکالمه هم تصاویر با کیفیت نمی‌گیرد و تصاویر هم به دلیل استفاده از لنزی که به اندازه‌ی کافی واید نیست از نور کمی برخوردارند. در کل با استفاده از گوشی‌های هم‌رده که سخت‌افزار و قیمت مشابهی دارند می‌توان تصاویر و ویدیو‌های بهتری در مقایسه با دیزایر ۵۱۶ ثبت کرد.

     

    جمع بندی

     گوشی‌های سری دیزایر از اولین‌ اندرویدی‌های شرکت HTC هستند. ‌دیزایر با گذر زمان به سری میان‌رده‌ی ‌HTC تبدیل شد و با رکود تولیدات ‌این شرکت روزهای نه‌چندان خوشی را سپری کرد. سخت‌افزار و حتی رابط کاربری به کار رفته در دیزایر ۵۱۶ هر دو میان‌رده هستند و در مقایسه با میان‌رده‌های سایر برندها کم می‌آروند. صفحه‌‌ی نمایش و دوربین‌های این گوشی از کیفیت قابل قبولی برخوردارند، اما در همین رده‌ی قیمتی هم مطلوب به‌نظر نمی‌رسند. همچنین عدم استفاده از حس‌گر‌های نور و نزدیکی در این گوشی به حس ناقص بودن سخت‌افزارش دامن زده است. پشتیبانی از دو سیم کارت به‌صورت هم‌زمان و پشتیبانی از شبکه‌ی ۳G از نقاط قوت این گوشی میا‌ن‌رده هستند. دیزایر ۵۱۶ وزن زیاد و کیفیت ساخت پایینی دارد. در این رده از قیمت LG L70 یا Samsung Galaxy Core Prime طرفداران بیش‌تری دارن
    منبع : دیجیکالا digikala.com

    امتیاز 5.00 ( 1 رای )

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • جعبه هدیه کتاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • کتاب اورجینال
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • خرید کتاب خارجی