هر اقدام بزرگ ابتدا محال به نظر می رسد.
خوش آمدید - امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » داستان شایعه قهرمانی اشتباه سرکاری تراکتورسازی تبریز +عکس

    داستان شایعه قهرمانی اشتباه سرکاری تراکتورسازی تبریز +عکس

    ماجرای جشن قهرمانی اشتباهی تراکتور سازی در لیگ برتر

    آیا این توهین به تماشاگران تراکتور نبود که برای در امان ماندن داور از آنها، به ایشان دروغ گفته شود؟!  آیا تحقیر این تماشاگران بیش از این امکانپذیر بود که آنها وارد جشن یک قهرمانی دروغین شوند؟

    در روزی که ۷۰ هزار هوادار تراکتورسازی تبریز پنج ساعت پیش از شروع مسابقه فینال گونه لیگ برتر مقابل نفت تهران ورزشگاه یادگار امام (ره) را پر کرده بودند، با خاطره ای تلخ نه از جنس فوتبال بلکه از سر یک بی تدبیری به خانه ها بازگشتند.

    به گزارش گروه ورزشی صراط، حادثه روز آخر لیگ برتر در تبریز که به خاطر قطع وسایل ارتباطی و دروغگویی به آنها در خصوص نتیجه بازی اصفهان، در عصر ارتباطات، نه تنها در فوتبال کشورمان بلکه در تمام دنیا هم بسیار کم سابقه بود.

    اصل ماجرا

    بر اساس آنچه مسئولان تیم ها و شاهدان عینی روایت کردند اصل ماجرا بدین شرح بوده است:

    اخراج آندرانیک تیوریان در حالی که تراکتور سه بر یک از نفت پیش بود و نتیجه لازم برای قهرمانی را به دست آورده بود، اعتراض هواداران تیم تبریزی به علیرضا فغانی داور مسابقه را در پی داشته است. در ادامه با دو گلی که نفت زد، و قهرمانی از تبریز به اصفهان رفت – سپاهان دو بر صفر از سایپا پیش بود -، اعتراضات به داوری شدیدتر شد. در این لحظات ناگهان یک تصمیم عجیب که هنوز منشأ  صدور آن مشخص نیست، اخذ شد.

    بر اساس این تصمیم، در دقیقه ۸۷ مسابقه، ناگهان ارتباطات موبایلی و اینترنت قطع شد. حتی مدیرعامل نفت که در رختکن مشغول تماشای بازی سپاهان بود هم ناگهان با قطعی تلویزیون مواجه شد. در همین لحظات به تماشاگران، کادر فنی و بازیکنان دو تیم اعلام شد که بازی اصفهان دو بر دو مساوی شده است.

    اعلام این خبر باعث شد تا تراکتورسازی در لحظات باقیمانده به اداره بازی بپردازد تا به خیال خود با همین تساوی قهرمانی را جشن بگیرد. سوت پایان بازی که به صدا درآمد، تصاویر تلویزیونی لحظات عجیبی را به نمایش گذاشتند. هواداران تراکتورسازی و بازیکنان این تیم، مشغول جشن و پایکوبی شده بودند و این در حالی بود که همین اتفاق در اصفهان هم رخ داده بود!

    علیرضا منصوریان به سمت تونی اولیویرا رفت و قهرمانی تراکتور را به او تبریک گفت! گزارشگر تلویزیونی تبریز، این اتفاق عجیب را جشن نایب قهرمانی تراکتورسازی عنوان کرد و هنوز معلوم نیست که او از ماجرا اطلاعی داشته یا خیر.

    در نهایت پس از پنج دقیقه جشن و پایکوبی در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز، خبر درست یعنی پیروزی سپاهان در اصفهان و از دست رفتن قهرمانی به آنها اعلام شد. ناگهان ورق برگشت. چهره بازیکنان و کادر فنی در هم فرورفت. هواداران خشمگین شدند. تعدادی از صندلی ها شکست و به وسط زمین پرتاب شد. در برخی نقاط ورزشگاه آتش روشن شد. بازیکنان دو تیم در رختکن محبوس شدند. تعدادی از هواداران مقابل ورزشگاه یادگار امام تجمع (ره) و حتی کار به شایعاتی دروغ و بی اساس در شبکه های اجتماعی هم کشیده شد.

    تصاویر قهرمانی تراکتورسازی سال 94

    اولیویرا پس از سوت پایان بازی؛ وقتی فکر می کرد تراکتور قهرمان شده

    اولیویرا

    اولیویرا پس از اعلام قهرمانی سپاهان

     

    چه کسی تبریزی‌ها را تحقیر کرد؟ +تصاویر

    صندلی های شکسته ورزشگاه یادگار امام

     

    چه کسی تبریزی‌ها را تحقیر کرد؟ +تصاویر

    وضعیت ورزشگاه یادگار امام پس از اعلام نتیجه واقعی بازی اصفهان

     

    چه کسی تبریزی‌ها را تحقیر کرد؟ +تصاویر

    شیشه های شکسته در ورزشگاه

     

    چه کسی تبریزی‌ها را تحقیر کرد؟ +تصاویر

    شیشه های شکسته در ورزشگاه

     

    چه کسی تبریزی‌ها را تحقیر کرد؟ +تصاویر

    حبس بازیکنان در رختکن ورزشگاه یادگار امام

     

    مقصر کیست ؟

    این خبر دروغ؛ از نظر فوتبالی، اندک احتمال قهرمان شدن تراکتور – و حتی نفت تهران – را در لحظات آخر بازی، به حداقل ممکن رساند چراکه تراکتوری ها به بازی تاخیری و بسته روی آوردند و همین موضوع، دست نفت برای بازی آزادانه را هم بست.

    از نگاهی دیگر هم، معلوم نیست این تصمیم با چه هدفی اخذ شده بود. ظاهرا هدف اصلی نجات گروه داوری از اتفاقات احتمالی و خشم هواداران تراکتور بوده است. اما آیا اتخاذکنندگان این تصمیم اولا تا این اندازه به نیروهای امنیتی در درجه اول و تماشاگران تبریزی در درجه دوم، بی اعتماد بوده اند که ترجیح داده اند دقایقی به آنها دروغ بگویند؟

    هرچند درباره منشأ این خبر اشتباه، روایت های مختلفی نقل می شود اما همین که چنین خبری در ورزشگاه پیچیده و تلاشی برای کنترل اوضاع نشده نیز توجیه ناپذیر است.

    آیا این توهین به تماشاگران تراکتور نیست که برای در امان ماندن داور از آنها، به ایشان دروغ گفته شود یا از دروغ گفته شدن به آنها جلوگیری نشود؟! و آیا تحقیر این تماشاگران بیش از این امکانپذیر بود که آنها وارد جشن یک قهرمانی دروغین شوند؟

    ………

    روایت دقیق از ماجرای تبریز/ آیا بازیکنان نتیجه واقعی بازی اصفهان را می‌دانستند؟

    هنوز اتفاقاتی که قهرمانی را از تراکتور سازی گرفت برای هواداران این تیم هضم شدنی نیست.

    در حالی که تراکتور پس از گل زیبای فرید کریمی با نتیجه قاطع ۳-۱ از حریف پیش افتاده بود، کارت قرمز علیرضا فغانی به آندرانیک تیموریان همه چیز را تغییر داد و جام را از اصفهان به تبریز پرتاب کرد.

    *اخراج آندو
    در صحنه اخراج تیموریان که حالا باعث سر و صدا و اعتراض به فغانی شده است، تیموریان در واقع قربانی کار خود شد. او که با یک گل و یک پاس گل روز خوبی پشت سر گذاشته بود، در صحنه اخراج در جنگ برای تصاحب یک توپ با سیامک کوروشی و وحید حمدی نژاد درگیر شده و دشنامی علیه آنها به زبان می آورد که با کارت زرد فغانی که از پشت به صحنه نزدیک می شده مواجه می شود. البته ظاهرا داور سال فوتبال آسیا  اطلاع نداشته آندو یک کارت زرد دارد و الا احتمالا این اخطار را به کاپیتان تیم ملی نمی داد. اما این اتفاق افتاد تا حاشیه هایی جدی جشن را در تبریز به هم بزند و شرایط را تغییر دهد.

    *بازگشت نفت
    نفت تهران با اخراج آندو بازگشتی فوق العاده به بازی داشت و روی دو ضربه ایستگاهی توسط کوروشی و پادووانی به گل رسید. آنها که می توانستند گل های بیشتری هم به ثمر برسانند، در حالی ناگهان با یک تراکتورِ دفاعی مواجه می شوند که  در این لحظات، اینترنت و تلفن ورزشگاه یادگار امام هم قطع شده بوده تا به تراکتوری ها اینطور از اصفهان خبر برسد که بازی در آنجا به تساوی انجامیده است و آنها با نگه داشتن بازی و یک امتیاز قهرمان می شوند؛ خبری که البته دروغ بود.

    *شایعه از کجا ؟
    یک بازیکن تراکتور که دوست ندارد اسمش را قید کنیم می گوید: خبر تساوی سپاهان از روی سکوها به پایین رسید.
    جالب اینکه رسانه های اطراف تراکتور در تماس با دوستان تهرانی از خبر اصلی باخبر می شوند اما جو ورزشگاه اجازه خبررسانی سریع را از آنها می گیرد. یکی دیگر از بازیکنان در این‎باره با جزییات توضیح می دهد: بازی شش دقیقه وقت اضافه داشت اما تماشاگران در ۵ دقیقه و ۲۰ ثانیه به زمین ریختند و آقای فغانی هم سوت پایان را زد. ما وقتی دیدیم که مردم شادی می کنند فکر کردیم سپاهان قهرمان شده البته بعضی بچه ها هم از نتیجه خبر داشتند اما جو طوری بود که فکر کردیم بهتر است با مردم شادی کنیم تا اتفاق بدی نیفتد …
    بازیکن شماره یک می گوید : این که گفته شده بازی در اصفهان مساوی شده شاید برای محافظت از آقای فغانی بوده چون مردم به شدت از اخراج آندو ناراحت بودند و ممکن بود اتفاق بدی برای ایشان بیفتد اما به هرحال خدا را شکر ایشان به سلامت از ورزشگاه خارج شدند. ما داخل زمین بودیم و بازی مان را می کردیم که دیدیم  مردم  داخل زمین مشغول جشن هستند و بقیه ماجرا از کنترل خارج بود.
    او در پاسخ به این سوال که آیا اعلام اشتباهی نتیجه بازی سپاهان به کادر فنی تراکتور و طرفداران در قهرمان نشدن تراکتور تاثیر داشته یا نه هم می گوید: به هر حال هم ما و هم نفت ضرر کردیم. شما دیدید که تونی در دقایق آخر ادینهو را بیرون کشید یا حامد لک دو دقیقه روی زمین بود. درحالی که اگر واقعا مطمئن بودیم اینطور نیست بی محابا می رفتیم جلو تا گل بزنیم یا حتی گل بخوریم چون قهرمانی حق ما یا نفت بود.
    به هرحال معما در منشاء این خبر است. اینکه آیا واقعا عمدی در کار بوده که کسی از نتیجه بازی سپاهان مطلع نشود؟ جالب این که علیرضا منصوریان و تونی اولیویرا سرمربیان هر دو تیم شاکی این قضیه اند.

    منصوریان گفته است: متاسفانه در دقایق پایانی بازی یکی از مسئولان فوتبال استان درحالی که ارتباط ما با خارج از ورزشگاه قطع شده بود، اعلام کرد بازی اصفهان مساوی شده و همین خبر باعث شد تراکتوری ها به لاک دفاعی بروند و بعد هم اتفاقاتی که همه مردم دیدند. من فقط می توانم بگویم این ۸ دقیقه تلخ تا همیشه در ذهن فوتبال ایران می ماند.

    امتیاز 4.00 ( 4 رای )

    تاکنون 5 نظر ثبت شده است.

    1. ما سپاهانیموووووووو حالااااا حالااااااااا قهرمانییییییییم

    2. خجالت بکشین انقدر دروغ نگین..اولین شادی رو بازیکن های تراکتور شرو کردند بعد تماشاگراناومدند وسط میدان. متاسفم براتون

    3. سپاهانین دا……..

    4. هر هر خندیدم. خیلی تحفه هستین سپاهانی ها

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • افست کتاب لاتین
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار