شب آنگاه زیباست که نور را باور داشته باشیم.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » کامپیوتر و اینترنت » نقد و بررسی گوشی Samsung Galaxy E5

    نقد و بررسی گوشی Samsung Galaxy E5

    نقد و بررسی تخصصی گوشی موبایل اندرویدی Samsung Galaxy E5 SM-E500H Dual SIM

    گوشی موبایل سامسونگ گلکسی E5 دو سیم کارته

    از مزایای گالاکسی E5 می‌توان به پردازنده مناسب و نمایشگر Super AMOLED اشاره کرد که کیفیت خوبی را در اختیارتان قرار می‌دهد. گلکسی E5 در مقایسه با گلکسی A5 سامسونگ از دوربین با کیفیت پایین‌تر و حافظه رم کمتر برخوردار است و از آن طرف قطعا قیمت کمتری نیز دارد…

    گلکسی E5 سامسونگ

    مشخصات فنی :

    مشخصات کلی : دو سیم کارت
    پردازنده : Qualcomm MSM8916 Snapdragon 410 Chipset Quad-core Cortex-A53 CPU
    صفحه نمایش : صفحه نمایش رنگی لمسی Super AMOLED – سایز صفحه نمایش: ۵٫۰ اینچ – دارای رزولوشن ۱۲۸۰×۷۲۰ – تراکم پیکسلی: ۲۹۴ پیکسل بر اینچ
    حافظه : حافظه داخلی ۱۶۳۸۴ مگابایت – حافظه رم ۱۵۳۶ مگابایت – Micro SD
    دوربین : ۸٫۰ مگاپیکسل – فوکوس اتوماتیک – فلاش – دوربین مکالمه ویدئویی
    سیستم عامل : Android 4.4 KitKat
    باتری : ۲۴۰۰ میلی آمپر ساعت
    ابعاد : ۱۵۱.۳ در ۷۰.۲ در ۷.۳ میلی‌متر

    مزایا :
    دوربین مکالمه با کیفیت
    صفحه‌ی نمایش با کیفیت
    دو سیم کارت

    معایب :
    دوربین اصلی با کیفیت پایین
    باتری نه چندان مطلوب
    عدم پشتیبانی از شبکه ۴G

     

    نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی E5

    ‌تمرکز بیش‌تر سامسونگ در سال ۲۰۱۵ به گوشی‌های تولیدی خود باعث شد تا سری‌ گوشی‌های جدیدی را با قیمت و سخت‌افزار متناسب با نیازهای کاربران تولید و روانه‌ی‌‌ بازار کند. همین موارد، از جمله دلایل‌ تولید سری E توسط سامسونگ بودند. هدف اصلی سری E جوانان و قشرهایی بود که نیاز به گوشی‌هایی چشم‌نواز داشتند در عین حال قصد نداشتند هزینه‌ی زیادی را صرف خرید گوشی کنند. شعار سری E «قدرتمند و ‌جمع‌وجور» (Powerful and compact) است. گوشی‌های این سری دارای صفحه نمایش باکیفیت و دوربین با حسگر قدرتمند برای ثبت تصاویر سلفی است. بر اساس گزارش‌های سامسونگ این دو مورد در بین جوانان و کسانی که در دنیای امروزی زندگی می‌کنند، از اهمیت زیادی برخوردارند. جالب‌تر این‌که بازار مقصد این سری برای اولین بار کشور هند بوده و می‌توان احتمال داد این گوشی مخصوص خاورمیانه و کشورهای جهان سوم طراحی و تولید شده است.
    از این سری تاکنون دو گوشی E5 و E7 معرفی شده‌اند. هم‌چنین‌ مشخص نیست که آیا این سری در آینده ادامه‌ی حیات خواهد داشت یا خیر. در عین حال نمی‌توان پیش‌بینی کرد که گوشی‌های بیشتری از این سری تولید خواهند شد یا ‌مثل بقیه‌ی گوشی‌های سامسونگ، این مجموعه هم عمری زودگذر خواهد داشت.
    گلکسی E5 اولین گوشی از این سری است که در دی ماه ۱۳۹۳ معرفی شد و در اواسط بهمن ماه در اختیار علاقه‌مندان ایرانی قرار گرفت. این گوشی یکی از محبوب‌ترین‌ها است؛ محبوبیتی که می‌توان‌ دلایل آن را سیاست‌های جدید سامسونگ در طراحی، استفاده از سخت‌افزار مطابق با سیاست‌های جدید و قیمت خوب عنوان کرد

    بازهم پلاستیک؛ این بار در شمایلی جدید

     پلاستیک دور بدنه‌ی اصلی به گونه‌ای طراحی شده که به کاربر احساس فلزی بودن می‌‌دهد؛ اما در حقیقت مثل گلکسی اس۳ این قاب از جنس پلاستیک است و فقط نمایی شبیه به فلز دارد. اگرچه در تولید آن از مواد مرغوبی استفاده شده حتی حس در دست گرفتن آن هم مثل قاب‌های فلزی نیست. گلکسی E5 تنها ۱۲۰ گرم وزن دارد و در مقایسه با گلکسی A5 سبک‌تر بودن‌ آن توجه کاربر را جلب می‌کند. گلکسی E5 معنای جدید از سبک بودن را برای کاربران تعریف می‌کند، اما حس خوبی که با در دست گرفتن A5 به کاربر دست می‌دهد، اصلا در مورد این گوشی وجود ندارد.
    در لبه‌ی بالایی گوشی تنها میکروفون دوم برای حذف صداهای اضافی در حین مکالمه قرار گرفته است. در لبه‌ی سمت چپ و بالا کلیدهای کنترل صدا به‌حالت چسبیده قرار گرفته‌اند. در لبه‌ی سمت راست هم به ترتیب از بالا کلید روشن/خاموش، شیار کارت حافظه/سیم کارت دوم (سیاست عجیب و غریب و جدید سامسونگ در گوشی‌های دو سیم کارته) و زیر آن، شیار سیم کارت اصلی از نوع نانو سیم قرار گرفته است. در لبه‌ی پایینی میکروفون اصلی مکالمه، جک ۳٫۵ میلی‌متری برای استفاده از هدفون یا هندزفری به‌همراه پورت MicroUSB برای شارژ و انتقال دیتا، قابل مشاهده هستند.
    صفحه‌ی نمایش ۵ اینچی این گوشی از نوع AMOLED است. بر اساس سیاست جدید سامسونگ در مورد استفاده از صفحه‌ی نمایش با کیفیت بالا، این گوشی میان‌رده به یکی از بهترین صفحه‌های نمایش بازار مجهز شده است. در بالای این صفحه‌ی نمایش و سمت راست اسپیکر مکالمه که در وسط قرار دارد، به ترتیب حسگرهای نزدیکی و روشنایی و دوربین مکالمه با حسگر ۵ مگاپیکسلی قرار گرفته‌اند. در پایین صفحه‌ی نمایش هم مثل ۵ سال گذشته، کلیدهای لمسی بازگشت و مدیریت برنامه قرار دارند. طبق معمول هم کلید خانه به صورت فیزیکی در وسط قرار گرفته است. البته کلیدهای لمسی در سری E هم مثل سری A به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در حالت عادی به‌سختی قابل مشاهده‌اند.
    در ساخت قاب پشتی گوشی از پلاستیکی مرغوب استفاده شده که متاسفانه اثر انگشت به‌راحتی بر روی آن ثبت می‌شود و مدام نیاز به تمیز کردن دارد. در بالای قاب پشتی هم دوربین اصلی با دقت ۸ مگاپیکسل و در طرفین آن بلندگو و فلش LED قرار گرفته‌اند.
    به لطف لبه‌های گرد و وزن سبک E5، در دست گرفتن گوشی با یک دست راحت است و به‌جز کلیدهای کنترل صدا که کمی بالاتر از حد معمول قرار دارند، بقیه‌ی کلیدهای کنترلی در دسترس هستند. همان‌طور هم که پیش‌تر اشاره شد اثر انگشت بر روی صفحه‌ی نمایش و قاب پشتی گوشی به‌راحتی ثبت می‌‌شود و تمیز نگه داشتن آن‌ها دشوار است.
    گلکسی E5 تنها ۱۲۰ گرم وزن دارد و در مقایسه با گلکسی A5 سبک‌تر بودن‌ آن توجه کاربر را جلب می‌کند. گلکسی E5 معنای جدید از سبک بودن را برای کاربران تعریف می‌کند، اما حس خوبی که با در دست گرفتن A5 به کاربر دست می‌دهد، اصلا در مورد این گوشی وجود ندارد.

    صفحه‌‌ی نمایش‌ ‌محبوب سامسونگ

    گلکسی E5 مثل بقیه‌ی گوشی‌های سامسونگ به صفحه‌ی نمایش با تکنولوژی AMOLED مجهز شده است. رنگ‌ها جذاب، گرم و چشم‌نواز هستند، زاویه‌ی دید و عمق نمایش رنگ مشکی در بالاترین حد ممکن‌ قرار دارد و علاوه بر تمامی این موارد مصرف کم باتری توسط این صفحه هم یکی از نقاط قوت آن به‌شمار می‌رود؛ در مقابل عدم عمل‌کرد مناسب در زیر نور خورشید از نقاط ضعف این نوع از صفحه‌ها‌ی نمایش است. این صفحه دارای کیفیت HD (720 در ۱۲۸۰ پیکسل) است و در هر اینچ تقریبا ۲۹۴ پیکسل دارد و در مقایسه با سایر رقبا در این رده کیفیت مطلوبی ارایه می‌دهد. این صفحه‌ی نمایش نهایتا از ۱۰ لمس هم زمان پشتیبانی می‌کند.

    متاسفانه گلکسی E5 برخلاف گوشی گلکسی A5 از شبکه‌ی ۴G پشتیبانی نمی‌کند و نمی‌توانید در آن از سیم کارت‌های ارایه دهنده‌ی اینترنت پرسرعت ۴G استفاده کنید.

    دوربین

    دوربین‌های به کار رفته در E5 دارای حسگرهایی با اعداد عجیب هستند؛ دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی است و دوربین مکالمه‌ی تصویری حسگری با قدرت ۵ مگاپیکسل ‌دارد. با توجه به سیاست سامسونگ این اعداد عجیب نیستند؛ اما اگر بدانید لنز دوربین مکالمه از دوربین اصلی وایدتر است احتمالا شما هم ‌شگفت‌زده خواهید شد. تصاویر دوربین جلو که مخصوص تهیه‌ی تصاویر سلفی است، کیفیت مطلوبی دارند و می‌توان گفت تصاویر تهیه شده توسط دوربین مکالمه با تصاویر دوربین اصلی تفاوت چندانی ندارند.
    دوربین اصلی گوشی برای تهیه‌ی ویدیو مناسب است و کاربر می‌تواند ویدیوهایی Full HD با کیفیت (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، در اصطلاح ۱۰۸۰p)، با نسبت ۱۶:۹ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه تهیه کند. البته در صورت کمبود حافظه‌ی داخلی می‌توان ویدیوهایی با کیفیت پایین‌تر هم تهیه کرد.

    جمع بندی

     گوشی گلکسی E5 می‌تواند انتخابی خوب برای جوانان باشد. انجام کارهای روزمره و به‌خصوص وب‌گردی و استفاده از برنامه‌های اجتماعی با توجه به نوع دوربین مکالمه به کار رفته در آن و یک‌پارچه‌سازی سیستم عامل برای استفاده ساده‌تر از برنامه‌های ارتباط جمعی یکی از اهداف سامسونگ بوده است که در این گوشی به خوبی توانسته آن را محقق کند. بدنه‌ی گوشی باریک است و کیفیت ساخت آن با توجه به باز نشدن قاب پشت آن، بالا رفته است. صفحه‌ی نمایش E5 با کیفیت، و رنگ‌های تولید شده توسط آن زیبا، گرم و چشم‌نواز هستند؛ ضمن آن‌که زاویه‌ی دید مناسبی هم دارد اما کیفیت قابل قبولی در مقابل نور خورشید ندارد.
     دوربین مکالمه‌ی تصویری دارای کیفیتی مطلوب است اما این مطلب در مورد دوربین اصلی صدق نمی‌کند و تصاویر تهیه شده توسط دوربین اصلی دارای کیفیت خوبی نیستند. عمر باتری این گوشی هم قابل قبول است.
    اگر به دنبال گوشی‌ای با این رده‌ی قیمتی هستید، گلکسی E5 می‌تواند به‌‌طور حتم یکی از گزینه‌های مناسب باشد
    منبع : دیجیکالا digikala.com

    امتیاز 2.05 ( 19 رای )

    تاکنون 2 نظر ثبت شده است.

    1. به نظر شما galaxy E5 بهتره یا huawei honor 3c؟
      اگه میشه دلیلش رو هم بگید

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • منابع اورجینال رباتیک
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • کتاب اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • چاپ کتاب اورجینال
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال