پس به یاد من باشید تا به یاد شما باشم (خداوند)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵
خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » رابطه بین نام اشخاص و درصد موفقیتشان
 

رابطه بین نام اشخاص و درصد موفقیتشان

رابطه بین نام اشخاص و درصد موفقیتشان

رابطه بین نام اشخاص و درصد موفقیتشان

یکی از وظایف هر پدر و مادری انتخاب نام مناسب برای فرزند دلبندشان می باشد.حال اگر والدین امروزی بدانند که رابطه مستقیم بین انتخاب نام مناسب برای فرزند با درصد موفقیت وی وجود دارد حتما مقوله انتخاب نام را جدی تر از قبل دنبال خواهند کرد و برای اینکه کودکشان در آینده به موفقیت چشمگیری برسد در جستجوی انتخاب نام مناسب برای وی خواهند بود .والدین باید بدانند ملاک انتخاب نام برای داشتن درصد موفقیت خاص بودن نام نیست بلکه عوامل موثر دیگری از قبیل راحت بودن تلفظ نام همچنین مرسوم بودن نیز تاثیر بسزایی در موفقیت هرچه بیشتر کودک در اینده خواهد داشت.در تحقیقات دانشمندان این امر محرز شده است که اگر نام غیر معقولی برای فرزند انتخاب کنیم درصد اینکه وی در اینده کار خلاف انجام دهد بسیار زیاد خواهد بود و … .عکس این مورد نیز صادق میباشد مثلا ثابت شده است برای اینکه کودک بتواند وارد مدرسه بهتری شود باید اسم وی از حروف ابتدایی الفبا نشات گرفته باشد.

 

در نگاه اول، اسم یک شخص بیشتر یک مساله فرعی به نظر می‌آید و به چشم عاملی تعیین‌کننده در روابط او دیده نمی‌شود. اما نتایج تحقیقات مختلف نشان داده است که این موضوع همیشه هم حقیقت ندارد. اسم شما می‌تواند منجر به موفقیت یا شکست شما شود. این اسم حتی می‌تواند رفتار شما را هم مشخص کند. پس اگر بپرسیم که چه چیزی در یک اسم شما نهفته است، در جواب باید گفت: احتمالاً آینده شما! می‌خواهید در این مورد بیشتر بدانید؟ خوشبختانه سایت Businessinsider اقدام به گردآوری و بررسی تحقیقاتی کرده است که تاثیر اسم افراد را بررسی کرده‌اند. درست است که این تحقیقات بروی مردم کشورهای دیگر انجام گرفته است، اما بدون شک می‌تواند به ما کمک می‌کند تا دید روشن‌تری در این زمینه پیدا کنیم. پس با ما همراه باشید تا به یافته‌های غافلگیرکنندۀ مختلف در مورد تاثیر اسم افراد بروی زندگی و موفقیت آنها نگاهی داشته باشیم.

اگر که تلفظ اسم شما راحت باشد، مردم بیشتر شما را تحویل می‌گیرند.

در یک تحقیق در دانشگاه New York، محققان متوجه شدند افرادی که تلفظ اسم آنها راحت‌تر است، اغلب از جایگاه بالاتری در محیط کار برخوردار هستند. آدام آلتر، یکی از روانشناسان دخیل در این تحقیق، اینگونه موضوع را توضیح داده است: “وقتی که ما اطلاعات مشخصی را راحت‌تر پردازش می‌کنیم، وقتی که هضم کردن این اطلاعات راحت‌تر است، از آن بیشتر خوشمان خواهد آمد.” در تحقیقات بیشتر، آلتر متوجه شد که شرکت‌هایی با اسم‌های ساده‌تر و علامت‌های مشخص‌تر هم در بازار بورس بهتر عمل می‌کنند.

اگر که اسم شما مرسوم باشد، شانس شما برای استخدام شدن بیشتر است.

بر اساس تحقیقی که در دانشگاه Marquetteانجام گرفته است، اسم‌هایی که به چشم معمولی‌ترین و غیر ویژه‌ترین اسم‌ها دیده می‌شوند، دوست‌داشتنی‌تر هستند. در واقع شانس اینکه آدم‌هایی با اسم‌های معمولی در جایی استخدام شوند بیشتر است و آنهایی که اسم‌های کمیاب دارند کمترین شانس استخدام شدن را دارند. این یعنی می‌توانیم بگوییم که افرادی که نام آنها محمد، علی، مریم و … است واقعآً خوش شانس هستند.

اگر که نام شما غیر متداول باشد، احتمال اینکه کار خلاف انجام دهید بیشتر است.

یک تحقیق در دانشگاه Shippensburg آشکار کرد که یک رابطه بسیار قوی بین محبوبیت اسم کوچک یک فرد و خلاف‌های دورۀ جوانی وجود دارد. محققان متوجه شدند که اسم‌های غیر محبوب رابطه مستقیمی با خلاف‌های دوره جوانی دارند. هر چند که خود این اسم‌ها را نمی‌توانیم به عنوان دلیل خلافکاری بشناسیم، احتمالاً این اسم‌ها به عواملی مرتبط هستند که میل فرد به خلافکاری در دوره جوانی را افزایش می‌دهد، مثلاً اینکه موقعیت اجتماعی و البته اقتصادی این افراد می‌تواند تحت تاثیر اسم آنها قرار بگیرد.

اگر که اسم شما به حروف ابتدایی الفبا نزدیک‌تر باشد، احتمالاً وارد مدرسه بهتری خواهید شد.

در جریان یک تحقیق مرتبط به موسسه Economics of Education Review، محققان به بررسی رابطه میان جایگاه اسم دانش‌آموزان در بین حروف الفبا و شانس آنها برای ورود به یک مدرسه رقابتی پرداخت. آنها متوجه شدند که هر چقدر اسم یک فرد به ابتدای حروف الفبا نزدیک‌تر باشد، شانس آنها برای ورود به یک مدرسه سخت‌گیر بیشتر است. البته بدون شک اینکه چنین موردی در ایران هم صحت داشته باشد، جای بحث دارد.

اگر که اسم شما به حروف انتهایی الفبا نزدیک‌تر باشد، احتمالاً ولخرج‌تر خواهید بود.

بر اساس یک تحقیق دیگر، افرادی که نام آنها به حروف انتهایی الفبای انگلیسی نزدیک است (برای مثال Yardleyیا Zabar) به احتمال زیاد بیشتر تسلیم استراتژی‌های فروشی مثل تخفیف‌های کوتاه‌مدت می‌شوند. به نظر این محققان، اگر شما بچگی خود را در انتهای لیست حضور و غیاب بگذرانید، احتمالاً بخواهید سریع هر پیشنهادی را به چنگ آورید قبل از اینکه فرصت آن از دست برود. به نظر شما این مورد چقدر در ایران صحت دارد؟

به احتمال زیاد حرف اول نام شرکتی که در آن کار می‌کنید با حرف اول اسم خودتان یکی است.

از آنجایی که اسم خودمان را با هویت خودمان پیوند زده‌ایم، چیزهایی را ترجیح می‌دهیم که شبیه به این اسم باشند. در تحقیقی در دانشگاه Ghent، محققان متوجه شدند که احتمال این بیشتر است که در شرکت‌هایی کار کنیم که حرف اول نام آنها با حرف اول اسم ما مشابه باشد. برای مثال، فردی به اسم محمود ممکن است برای بانک ملت کار کند. حتی مشخص شده است که هر چقدر حرف اول نام شما نادرتر باشد، شانس اینکه برای شرکتی مشابه نام خود کار کنید بیشتر خواهد شد.

اگر که نام شما آهنگ فاخری داشته باشد، احتمال اینکه موقعیت کاری شما دست بالا باشد بیشتر است.

در یک تحقیق اروپایی، محققان اسم و جایگاه افراد آلمانی در شرکت‌های مختلف را برری کردند. محققان در جریان این تحقیق متوجه شدند که فامیلی‌هایی مثل Kaiser (به معنی امپراطور) و Konig (به معنی پادشاه)بیشتر در جایگاه‌های مدیریتی دیده می‌شد تا فامیلی‌هایی مثل Koch (به معنی آشپز) یا Bauer (به معنی کشاور) که به شغل‌های عادی اشاره داشتند. دلیل این موضوع ادراک ربط دهده ماست که یعنی جایگاهی که اسم شما دارد می‌تواند بر نوع نگاه مردم به شما تاثیر داشته باشد.

اگر که شما یک پسر با نامی دخترانه باشید، احتمال اینکه از مدرسه اخراج شوید بیشتر است.

محققان دانشگاه Northwestern به بررسی یک مجموعه از مدارس در طی سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۰ پرداختند و متوجه شدند که پسرهایی که اسم آنها معمولاً به دختران داده می‌شود، رفتارهای ناهنجار بیشتری در مدرسه راهنمایی دارند و احتمال اینکه به همکلاسی‌های خود آزار برسانند بیشتر است. مشکلات رفتاری آنها حتی باعث می‌شود که دوستانشان نیز مشکلات تعلیم و تربیتی، و البته نمرات پایین‌تری داشته باشد.

اگر که شما یک زن باشید که اسم او جنسیتش را نشان نمی‌دهد، احتمال موفقیت شما بیشتر است.

بر اساس گزارش The Atlantic، در زمینه‌های کاری که مردان بر آنها تسلط دارند، زنانی که اسم آنها جنسیتشان را مشخص نمی‌کند موفقیت بیشتری کسب می‌کنند. در یک تحقیق مشخص شد که زنانی که ام آنها مردانه است در شغل‌های مرتبط با قانون موفق‌تر هستند.

زنانی که در راس هستند بیشتر از اسم کامل خود استفاده می‌کنند.

محققان LinkedIn متوجه شدند که زنان از اسم کامل خود استفاده می‌کنند تا به این ترتیب بتوانند حرفه‌ای و جدی بودن خود را به نمایش بگذارند. این در حالی است که مردان معمولاً از اسم کوچک خود و حتی نام مستعار استفاده می‌کنند تا بتوانند احساس نزدیکی و دوستی را در مخاطب بر انگیزند.

 

اگر بدنبال انتخاب نام مناسب برای فرزند دلبنتان هستید و یا میخواهید با معنی نام خود و عزیزانتان بیشتر آشنا شوید به وبسایت بی بی نیمز که مرجع انتخاب نام و معنی نام مطابق معانی موجود در ثبت احوال میباشد سر بزنید و نظرات خود را بیان کنید و با اعلام نام خود در قسمت نظرات نامتان طرحی زیبا و رایگان از وبسایت بی بی نیمز به یادگار هدیه بگیرید : www.babynames.ir

 

دانلود
امتیاز 4.38 ( 8 رای )

اخبار

آرشیو

گالری عکس

آرشیو

اس ام اس های تازه

آرشیو

آهنگ های پیشواز

آرشیو