آسمان برای گرفتن ماه تله نمی گذارد، آزادی خود ماه است كه او را پایبند می كند.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » فرهنگ و هنر » سینما و تلویزیون » سوتی های فیلم کیمیا از ابتدا تا انتها + عکس

    سوتی های فیلم کیمیا از ابتدا تا انتها + عکس

    هر چقدر هم تلویزیون بخواهد «کیمیا» را بزرگ جلوه دهد اما حقیقت چیز دیگری است. این سریال با آن همه هیاهو فاصله ای فراوان دارد و نتوانست منطبق بر ایده آلی باشد که روزی مدیران تلویزیون و در صحبت با سازندگان از آن دم می زدند.

    سوتی های جنجالی کیمیا

    اصلا خوشایند نیست، راستش دوست داشتیم در این گزارش منعکس کننده دیدگاه هموطنان درباره محاسن «کیمیا» باشیم اما این سریال طویل المدت در نهایت ابزار شوخی و خنده غالب بیننده ها را فراهم کرد. ظاهرا ماجرا شوخی است و مطایبه اما در دل آن می توان پی به نیش تیز و زهرآگین انتقادها برد.هر چقدر هم تلویزیون بخواهد «کیمیا» را بزرگ جلوه دهد اما حقیقت چیز دیگری است. این سریال با آن همه هیاهو فاصله ای فراوان دارد و نتوانست منطبق بر ایده آلی باشد که روزی مدیران تلویزیون و در صحبت با سازندگان از آن دم می زدند.

    چه شد که اینطور شد؟ کی مقصر این همه اشتباهات بود تا به سرعت بهانه را دست مردم خوش قریحه بدهد؟ کارگردان؟ بازیگران؟ طراح گریم؟ طراح صحنه؟ عجله در ساخت؟ مشکلات تولید؟ هر چی می خواهد باشد. چه فرقی می کند…

    این گزارش گوشه ای از نظراتی است که در این چند ماه درباره کیمیا توسط مردم دست به دست چرخیده.

    ۱- گریم کیمیا و این همه واکنش

    کیمیا4

     

    بی تغییر ماندن چهره کیمیا بعد از ۲۳ سال و افزایش سن او صرفا با یک عینک، از اول فاز سوم بدجوری به خوراک شوخی و خنده شبکه های مجازی تبدیل شده. بعضی ها صورت کیمیا را روی بدن نوزاد، کودک، نوجوان و حتی پیرزن سالخورده و اسکلت گذاشته و زیرش نوشته اند که کیمیا از نوزادی تا مرگ، چهره اش بدون تغییر باقی مانده.

    یک عده، عکس های گریم های مختلف بازیگران در هالیوود را در کنار تغییر چهره کیمیا از جوانی به میانسالی گذاشته اند و گفته اند فرق گریم ما با آنها… بعد از نمایش فیلم «نفس» نرگس آبیار، گریم پانته آ پناهی ها با گریم پیرزن را کنار عکس او گذاشتند و دوباره از مردم خواستند که درباره گریم کیمیا نظر بدهند!

    جوک های بامزه ای هم در این باره ساخته شد: «کلا کیمیا و پیمان موجودات عجیبی هستن. از گونه ای نادر که نه می میرن و نه پیر می شن بلکه از حالت صدا نازکی به صدا کلفتی (کیمیا) و از ته ریشی به ریش بلندی (پیمان) تبدیل میشن.»

    ۲- کیمیا یا سوپرقهرمان؟

    تمام تلاش سریال این بود که از کیمیا، زنی قهرمان، همه فن حریف و قدرتمند بسازد. او زندگی خوبی دارد، مدیر مدرسه است، نمایشگاه خطاطی می گذارد، جزو گروه زنان خیر است، زندگی نامه اش مورد توجه قرار می گیرد و … یک سوپرهیرو به معنای واقعی. این تعریف اغراق شده از کیمیا باعث شد که در این مدت برای این مسئله هم جوک ها و تصاویر خنده دار زیادی خلق شود.

    عکس صورت کیمیا را روی بدن سوپرمن، کلش آف کلنز، هالک و … انداخته و زیرش از کیمیا به عنوان ابرقهرمان نام برده اند. یک عده جوک های بامزه ای هم برایش ساخته اند: «کیمیا برای مبارزه با داعش و گروه های تروریستی به سوریه اعزام شد.»، «فکر کنم داستان به جایی می رسه که میگن گل ایران به استرالیا رو هم کیمیا می زنه»، «فقط مونده بگن کیمیا نفت رو ملی کرد»، «قدیم یه کارتون می داد یه موشه همه اش با گربه کلنداک می گفت ناجی افسانه ای همه جا هست… الان باید کیمیا بگه کیمیای افسانه ای همه جا هست…» و …

    ۳- آرش؛ قهرمان اصلی کیمیا

    کیمیا3

     

    مهمترین قهرمان سریال «کیمیا» طبق نوشته مخاطبان در صفحه اینستاگرام این سریال، بدون شک آرش است. اگر به کل کامنت ها سرسری هم نگاه بیندازید متوجه می شوید که تعداد طرفداران آرش، هزار برابر بیشتر از کیمیاست.

    برخلاف خواست تلویزیون و کارگردان، همه معتقدند آرش شخصیتی نرمال است؛ تا آخر عمر به کیمیا وفادار مانده، آزاده را با تربیت درست بزرگ کرده و چیزی در زندگی برایش کم نگذاشته. یک عده حتی نوشته اند که کیمیا به آرش خیانت کرده و محصول تربیت آرش، آزاده با تربیت و با کمالات شده و کیمیا با تمام ادعا، بچه هایی بی ادب و پررو بار آورده، بخش مهم دیگری از کامنت ها به این سمت رفته که آرش و آزاده کنار هم خوشبخت بودند و اصلا کیمیا با ورودش به زندگی آنها همه چیز را خراب کرده. جالب تر اینکه در قسمت های آخر، مردم بیشتر از اینکه نگران حال کیمیا باشند، آرزو می کردند که آرش نمیرد.

    ۴- مشفق چرا پیر نشد؟

    کیمیا2

     

    مشفق به عنوان یکی از منفی ترین کاراکترهای «کیمیا» بخشی از جنجالی ترین واکنش ها را با خودش به همراه داشت. کاراکتری که همه جا نفوذ دارد، همه را می کشد و سالیان سال به خوبی و خوشی زندگی می کند.

    واکنش ها به مشفق در فاز سوم خیلی بیشتر شد، زمانی که بعد از گذشت ۲۳ سال، مشفق همچنان سالم و قدرتمند نمایش داده شد و هیچ گریم خاصی هم روی صورتش نداشت آن هم در شرایطی که کارگردان تصمیم گرفته بود برای نقش همسر او، به جای عاطفه رضوی، صدیقه کیانفر را انتخاب کند!

    غیر از اینها انتقادهای زیادی به کاراکتر مشفق شد؛ انتقادهایی از قبیل: «مشفق دمت گرم دخترت از خودت پیرتره»، «اینطور که پیش میره معلوم میشه سرکرده داعش هم مشفقه» البته تغییر بازیگر نقش مهتاب هم واکنش های جالبی داشت: «مهتاب چرا قدش کوتاه شد؟ چرا دماغش افتاده؟ اینا که کار گریمشون خیلی خوبه همون عاطفه رضوی رو نگه می داشتن یه عینکم می دادن بهش».

    ۵- گاف های خانمان سوز

    کیمیا1

     

    از همان قسمت اولف پروژه گاف گیری از «کیمیا» کلید خورد و با فاز سوم به اوج رسید. محمدرضا شفیعی تهیه کننده سریال «کیمیا» در مستند پشت صحنه این سریال واکنش جالبی در این باره داشت و گفت سریال گافی نداشته و مثلا عکسی که از پژو ۲۰۶ منتشر شده مربوط به پشت صحنه است. از این مزاح که بگذریم یادآوری یک نکته ضروری است؛ طراح صحنه «کیمیا» دکتر محمدرضا شجاعی است که پیش از این سریال «وضعیت سفید» را از او دیده بودیم و در جشنواره فجر حاصل کارش در «ایستاده در غبار» تحسین شد و سیمرغ گرفت. پس باید مشکل را در تولید و کارگردانی جستجو کرد.

    بعد از این مقدمه برویم سراغ برخی گاف های سریال؛ لوگوی همراه اول در بازار خرمشهر در سال ۵۷، صندوق پست روی در که هنوز چند سالی از نصب شان نگذشته، استفاده از زونکن های رنکی مارک پایپکو در دفتر مشفق در تهران، سیلی که به صورت کیمیا زده شد؛ اول از بینی اش خون آمد و بعد لب کیمیا پاره شد و …

    ۶- چرا آزاده بور شد؟

    کیمیا

     

    فارغ از تمام ایراداتی که به گریم ها، گاف ها، بازی بد بازیگران و … در سریال «کیمیا» وارد شد، شوخی ها و جوک های بامزه ای برای هر کدام از کاراکترها ساخته شد. بخشی از جوک ها به غیرواقعی بودن سن ها در سریال برمی گشت؛ مثلا کامنت گذاشته اند: «خانواده کیمیا مثل مدرسان شریف بودن، همه کار ازشون برمی اومد.

    تو بیست و یک سالگی پزشک می شن و پیری هم توی خانواده شون راه نداره»، یا «این پسر کیمیا اگه ترم های تابستانم پاس می کرد مطمئن باشید هنوز دنبال فوق دیپلم بود نه دنبال مریض» بعضی ها به انتخاب بازیگر نقش آزاده انتقاد کردند: «آزاده قیافش به کی رفته؟ پدر و مادر سبزه… بچه رفت فرانسه بور شد؟» نظرات بامزه دیگری هم وجود داشت: «وقتی پیری های عاطفه رضوی رو دادن به صدیقه کیانفر حتما اگه نیکی کریمی تو فاز سوم می موند می شد مریم امیر جلالی»، «با توجه به اتفاقات رخ داده در کیمیا، همه شاسی بلندسوارها خلافکارن» و …

     

    برچسب ها : , , ,

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتاب اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی