کیش خوب همانند فوتبال خوب است، حرف نمی زند ، عمل می کند.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » گردشگری » مکان های گردشگری جهان » مکان های دیدنی دنیا که در حال ناپدید شدن هستند

    مکان های دیدنی دنیا که در حال ناپدید شدن هستند

    ۱٫ پارک ملی گلسیر – آمریکا (Glacier national park)

    پارک گلسیر، یکی از ۱۰ پارک ملی برتر کشور آمریکا است که هرساله ۲٫۳ میلیون بازدیدکننده دارد و این رقم ممکن افزایش یابد زیرا یخچال‌های طبیعی این منطقه در حال نابودی است.
    این پارک ملی زمانی خانه‌ی بیش از ۱۵۰ یخچال طبیعی بوده است اما امروزه به دلیل تغییرات آب‌وهوایی این رقم به ۲۵ عدد رسیده است و حتی تعدادی از دانشمندان پیش‌بینی کرده‌اند که تمامی یخچال‌های طبیعی این منطقه تا سال ۲۰۳۰ به‌طور کامل نابود می‌شوند.
    1

    ۲٫ صخره‌های مرجانی –استرالیا (The great barrier reef)

    تنها موجودات زنده‌ای که حتی از فضای بیرون جو کره‌ی زمین نیز قابل‌مشاهده‌اند، این صخره‌های مرجانی‌ بزرگ هستند. این صخره‌ها در قسمت شرقی سواحل استرالیا قرارگرفته‌اند و سطحی به مساحت ۱۳۳۰۰۰ مترمربع را پوشش می‌دهند؛ اما امروزه عواملی مثل آلودگی آب‌ها، بالا رفتن دمای آب اقیانوس‌، صید بی‌رویه و غیرقانونی، شرایط زیست‌محیطی این منطقه را تهدید می‌کنند.
    بر اساس برخی پیش‌بینی‌ها تا ۲۰ سال آینده این صخره‌های مرجانی با تغییرات جبران‌ناپذیری مواجه می‌شوند. اگر تصمیم دارید از این منطقه دیدن کنید، مواظب باشید که با مرجان‌ها تماس نداشته باشید زیرا بسیار آسیب‌پذیر هستند.
    2

    ۳٫ جزایر مالدیو (The Maldives)

    این جزیره‌ی استوایی زیبا به دلیل داشتن ساحلی استثنایی برای غواصی در سطح جهان معروف است؛ اما بسیاری از مسافران که عاشق این جزیره هستند و همین‌طور ساکنین این منطقه که جزیره را خانه‌ی خود می‌دانند ممکن است مجبور به نقل‌مکان شوند زیرا مالدیو کم ارتفاع‌ترین کشور جهان است که ۸۰ درصد زمین‌هایش در ارتفاع ۳٫۳ فوتی از سطح دریا قرار دارند و تا کمتر از ۱۰۰ سال آینده خطر فرورفتن در آب این جزیره را تهدید می‌کند.
    3

    ۴٫ ماداگاسکار-آفریقا (Madagascar)

    ماداگاسکار یکی از زیباترین نقاط جهان است. این کشور جزیره‌ای تنوع جانوری فوق‌العاده‌ای دارد و گونه‌های جانوری و گیاهی این منطقه در هیچ کجای جهان یافت نمی‌شود، به همین دلیل هم محافظت از آن در برابر عواملی چون جنگل‌زدایی، آتش‌سوزی و شکار بی‌رویه اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و اگر این عوامل مخرب ادامه پیدا کند این گونه‌های زیستی در معرض نابودی قرار می‌گیرند.
    4

    ۵٫ ونیز (Venice)

    ونیز شهر کانال‌ها، قایق‌ها و پل‌ها، به خاطر راه‌آبی‌اش معروف است؛ اما ممکن است همین راه‌آبی این شهر زیبای تاریخی را از بین ببرد. حتی طبق برخی پیش‌بینی‌ها سرعت غرق شدن این شهر رو به افزایش است؛ پس اگر قصد مسافرت به این شهر رمانتیک را دارید عجله کنید!

    5

    ۶٫ تاج‌محل –هند (Taj Mahal)

    این بنای تاریخی و زیبا با قدمتی بیش از ۳۵۰ سال، امروزه به دلیل آلودگی‌های ناشی از رشد جمعیت و صنعت در معرض تخریب قرار گرفته است. برای حفظ تاج‌محل تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است که بیشتر آن‌ها با شکست مواجه شده است. اگر مسافرت به هند را در برنامه‌های خود دارید خوب است قبل از تخریب تاج‌محل به هند سفر کنید.
    6

    ۷٫ قطب جنوب (Anarctica)

     تغییرات آب‌وهوایی مدتی است که تأثیرات منفی‌ای بر این قاره‌ی تماماً پوشیده از ورقه‌های یخی گذاشته است، به‌طوری‌که با سرعتی بیش از سایر نقاط زمین در حال گرم شدن است. حتی اگر قطب جنوب در آینده‌ای نزدیک از بین نرود، تغییرات مضری در حال وقوع هستند که بر مقررات گردشگری تأثیر خواهند گذاشت.
    7

    ۸٫ دریای مرده –اردن (The Deadsea)

    دریای مرده که به خاطر شوری آب و شناور ماندن شناگران روی سطحش معروف است، امروزه در حال خشک شدن است.
    هرساله حدود ۹۰ سانتی‌متر از عمق این دریای نمکی کم می‌شود زیرا کشورهایی که در مجاورت آن قرار دارند از رودخانه‌ی بحرین که تنها منبع آب این دریا است بیش‌ازحد استفاده می‌کنند و در حال حاضر هیچ راه‌حل قابل‌دسترسی برای آن وجود ندارد.
    8 (1)

    ۹٫ رشته‌کوه‌های آلپ (The Alp)

    رشته‌کوه‌های آلپ میان علاقه‌مندان به کوهنوردی و ورزش‌های زمستانی محبوبیت زیادی دارد اما امروزه به دلیل تغییرات آب‌وهوایی یخچال‌های طبیعی این منطقه در حال ذوب شدن هستند و دمای آن رو به افزایش است.
    این مشکلات محیطی که به سطح هشدار رسیده قطعاً خبر بدی برای اسکی‌بازان است پس اگر قصد سفر و اسکی سواری دارید زودتر از این منطقه دیدن کنید.
    9

    ۱۰٫ سیشل -اقیانوس هند (Seychelles)

    یکی دیگر از جزایری که مثل جزایر مالدیو با خطر فرورفتگی در آب مواجه است، سیشل در اقیانوس هند است. فرسایش ساحل، از بین رفتن مرجان‌ها و درنهایت فرورفتن در آب ازجمله مهم‌ترین خطراتی است که این منطقه را تهدید می‌کند به‌طوری‌که طبق برخی پیش‌بینی‌ها این جزیره بین ۵۰ تا ۱۰۰ سال دیگر به‌طور کامل به زیر آب می‌رود.

    10

    برچسب ها : , ,

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • منابع اورجینال رباتیک
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب خارجی