آیا می پنداری که جسم کوچکی هستی ؟ولی درون تو جهان بزرگی نهفته است.(امام علی علیه السلام)
خوش آمدید - امروز : شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵
خانه » اخبار » دلیل و مشکل اصلی قطعی سایت بلاگفا چیست ؟
Eli gasht

دلیل و مشکل اصلی قطعی سایت بلاگفا چیست ؟

پس این بلاگفا کی درست میشه ؟

خبر جدید از قعع شدن سرور های سرویس وبلاگدهی بلاگفا…

امروز صبح ( ۱۸ خزداد ۹۴ ) سایت بلاگفا رو که باز کردم ، دیدم اون متن کذایی که بود رو برداشتن تقریبا مثل حالت قبل شده ، از متن جدیدی که نوشتن مشخصه که به این راحتی ها بلاگفا مثل قبل نخواهد شد ، منظورم اطلاعاتی که داخلش داشتین بود ، به احتمال بسیار فراوان باید نسخه پشتیبانی که در اختیار دارن رو قرار بدن که بسیار قدیمی هستن ( واسه سال میلادی قبل ) یعنی حداقل ۷ ماه قبل ، که این اصلا مناسب یه سایت وبلاگدهی نیست .

چیزی که برای ما خیلی عجیبه این هست که سایت بزرگی مثل بلاگفا حتی یه پشتیبانی به روز یا حداقل هفتگی یا حداقل ماهیانه نداره که جایگزین کنه..

blogfa.com

با اینکه سایت بالا میاد اما کماکان نوشته که :

کاربران و همراهان محترم سایت
به دلیل انتقال سرورهای سایت و مشکلات مرتبط برای چند روز از ارائه خدمات معذوریم

این هم متن جدیدی که سایت بلاگفا نوشته :

مشکل سایت چیست و ما برای حل آن چه کردیم

چندی قبل شرکت میزبان سرورهای سایت به ما اعلام کرد که قصد انتقال سرورها به محل جدیدی را دارد. اینکار تنها چند ساعت پس از اطلاع رسانی ایشان انجام شد و در واقع تمامی سرورها و شبکه مرتبط با آن به محلی جدید منتقل شد. اما پس از نصب مجدد سرورها در محل جدید مشخص شد که سرور بانک اطلاعاتی سایت دچار مشکل شده است. در طول سالها فعالیت سایت بارها سرور بانک اطلاعات و درایوهای آن دچار مشکل شده بودند اما با توجه به تنظیمات صورت گرفته معمولا ظرف چند ساعت سرور جایگزین شده و یا از نسخه پشتیبان بروز برای بازگردانی اطلاعات استفاده میشد اما آنچه مشکل را بغرنج کرد این بود که تمام هارد درایوها ( که همگی با یک برند و مدل خاص بودند) در این نقل و انتقال آسیب دیده بودند و در واقع هر دو سیستم ذخیره سازی بانک اطلاعات و نسخه پشتیبان آسیب جدی دیده بودند.
با توجه به آسیب دیدگی همه هارد درایوها به نظر میرسید که ممکن است مشکل به دلیل اختلاف ولتاژ دیتاسنتر قدیمی و جدید باشد و با همکاری شرکت میزبان سرورها در کانادا هارد درایوها به تعمیرگاه معتبری در کانادا ارسال شد و البته گرانترین و سریعترین سرویس ممکن سفارش داده شد که در اسرع وقت مشکل تشخیص و جهت حل مشکل اقدام شود. شرکت تعمیرکار توانست یکی از هارددرایوها را بطور کامل بازگرداند اما در بازگردانی اطلاعات بقیه هارد درایوها ناموفق بود (لازم به ذکر است که اگر تنها اطلاعات یک درایو دیگر باز می‌گشت امکان دسترسی به همه اطلاعات وجود داشت. اما متاسفانه اینکار در کانادا امکان پذیر نبود و برای همین درایوها به شرکت رسمی پشتیبان آن برند خاص هارددرایو در آمریکا ارسال شد. در اینجا نیز سریعترین  سرویس سفارش داده شد و انتظار ما این بود که ظرف یک هفته مشکل برطرف شود. اما شرکت فوق پس از بررسی اعلام کرد که بخشی از درایوها آسیب جدی دیده و قابل بازیابی نیست و در زمینه بارخوانی برخی درایوهای دیگر اقدام کرد.سفارش و تامین برخی قطعات لازم جهت تعمیر توسط این شرکت صورت گرفت و روند خواندن اطلاعات این هارد درایو صورت گرفت (اینکار در دستگاه و محیط خاصی صورت میگرد). متاسفانه این روند بسیار طولانی و بیش از حد تصور ما بود و بیش از ۱۴ روز بطول کشید. اما متاسفانه این شرکت نتوانست بصورت کامل اطلاعات را بازگردانی کرد و در نتیجه در گزارش خود اقدامات دیگری را جهت تکمیل روند پیشنهاد داده است که ما با آن موافقت کرده و روند آن آغاز شده است اما قاعدتاً اجرای این راهکار نیز زمان خواهد برد.
ما امیدوار هستیم که در نهایت مشکل برطرف و اطلاعات بروز بانک اطلاعاتی در اختیار ما قرار گیرد. لازم به ذکر است که ما بیش از ۶۰ درصد بانک اطلاعاتی را بصورت سالم در اختیار داریم و از آنچه باقی مانده بازگردانی ۹۲% نیز تاکنون صورت گرفته است و به نوعی به بازگردانی اطلاعات بروز سایت خوش بین هستیم. اما اگر تمام روند و کارهای صورت گرفته شکست خورد ما نسخه دیگری از نسخه پشتیبان سالیانه سایت را نیز داریم که مربوط سال میلادی قبل است و امکان بازگردانی کامل آن وجود دارد هرچند در این صورت اطلاعات سایت به ماهها قبل بازخواهد گشت و این چیزی نیست که مورد علاقه ما باشد. تمام تمرکز و تلاش ما و با صرف هر هزینه ممکن این است که اطلاعات تا آخرین ثانیه ای که سرورهای سایت خاموش شدند بازگردد و دلیل صبر و عدم فعال سازی کامل سایت نیز تاکنون همین بوده است.

اگرچه خدمات ما رایگان بوده است اما باید بدانید ما نسبت خدماتی که ارائه میکنیم متعهد هستیم و در طول سالها فعالیت سایت تمام تلاشمان این بوده که میزبانی شایسته برای کاربران خوب سایتمان باشیم. ما نسبت به مشکل پیش آمده خود را مسئول میدانیم و هر آنچه در توان داریم و امکان پذیر باشد برای حل مشکل به کار خواهیم بست.

دانلود
امتیاز 4.00 ( 16 رای )

تاکنون 7 نظر ثبت شده است.

  1. سلام
    بلاگفا در ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ از دسترس خارج شده ، تا امروز که ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ هوز درست نشده
    —–
    بکاپ های روزانه رو همون سرور ذخیره می کرده خب چه فایده ؟ وقتی هارد بکاپ هم سوخته…. ، باید بکاپ تو یه دیتاسنتر دیگه ذخیره کنه بکاپ روزانه اش رو

    بعد هم به گفته ی خودش بکاپی که در دسترس خودشون هست مربوط به پارساله
    سایتی که سومه تو ایران از نظر بازدید باید اینجور باشه؟ باید یا همزمان اطلاعات تو دو تا سرور در دو جای مختلف دنیا ذخیره کنن با این درامدی که بلاگفا داره ، و یا اینکه بکاپ روزانه رو تو یه دیتاسنتر دیگه بریزه نه بیاد بریزه تو همون دیتاسنتر ، اصلا این کاری که مدیر بلاگفا کرده با مهندسی نرم افزار همخوانی نداره
    اخرین بکاپی که دست خودشونه مال سال میلادی قبل هستوف واقعا که…
    ———
    متنی که امروز تو سایت بلاگفا نوشته شده:
    http://www.blogfa.com/problem.aspx
    چندی قبل شرکت میزبان سرورهای سایت به ما اعلام کرد که قصد انتقال سرورها به محل جدیدی را دارد. اینکار تنها چند ساعت پس از اطلاع رسانی ایشان انجام شد و در واقع تمامی سرورها و شبکه مرتبط با آن به محلی جدید منتقل شد. اما پس از نصب مجدد سرورها در محل جدید مشخص شد که سرور بانک اطلاعاتی سایت دچار مشکل شده است. در طول سالها فعالیت سایت بارها سرور بانک اطلاعات و درایوهای آن دچار مشکل شده بودند اما با توجه به تنظیمات صورت گرفته معمولا ظرف چند ساعت سرور جایگزین شده و یا از نسخه پشتیبان بروز برای بازگردانی اطلاعات استفاده میشد اما آنچه مشکل را بغرنج کرد این بود که تمام هارد درایوها ( که همگی با یک برند و مدل خاص بودند) در این نقل و انتقال آسیب دیده بودند و در واقع هر دو سیستم ذخیره سازی بانک اطلاعات و نسخه پشتیبان آسیب جدی دیده بودند.
    با توجه به آسیب دیدگی همه هارد درایوها به نظر میرسید که ممکن است مشکل به دلیل اختلاف ولتاژ دیتاسنتر قدیمی و جدید باشد و با همکاری شرکت میزبان سرورها در کانادا هارد درایوها به تعمیرگاه معتبری در کانادا ارسال شد و البته گرانترین و سریعترین سرویس ممکن سفارش داده شد که در اسرع وقت مشکل تشخیص و جهت حل مشکل اقدام شود. شرکت تعمیرکار توانست یکی از هارددرایوها را بطور کامل بازگرداند اما در بازگردانی اطلاعات بقیه هارد درایوها ناموفق بود (لازم به ذکر است که اگر تنها اطلاعات یک درایو دیگر باز می‌گشت امکان دسترسی به همه اطلاعات وجود داشت. اما متاسفانه اینکار در کانادا امکان پذیر نبود و برای همین درایوها به شرکت رسمی پشتیبان آن برند خاص هارددرایو در آمریکا ارسال شد. در اینجا نیز سریعترین سرویس سفارش داده شد و انتظار ما این بود که ظرف یک هفته مشکل برطرف شود. اما شرکت فوق پس از بررسی اعلام کرد که بخشی از درایوها آسیب جدی دیده و قابل بازیابی نیست و در زمینه بارخوانی برخی درایوهای دیگر اقدام کرد.سفارش و تامین برخی قطعات لازم جهت تعمیر توسط این شرکت صورت گرفت و روند خواندن اطلاعات این هارد درایو صورت گرفت (اینکار در دستگاه و محیط خاصی صورت میگرد). متاسفانه این روند بسیار طولانی و بیش از حد تصور ما بود و بیش از ۱۴ روز بطول کشید. اما متاسفانه این شرکت نتوانست بصورت کامل اطلاعات را بازگردانی کرد و در نتیجه در گزارش خود اقدامات دیگری را جهت تکمیل روند پیشنهاد داده است که ما با آن موافقت کرده و روند آن آغاز شده است اما قاعدتاً اجرای این راهکار نیز زمان خواهد برد.
    ما امیدوار هستیم که در نهایت مشکل برطرف و اطلاعات بروز بانک اطلاعاتی در اختیار ما قرار گیرد. لازم به ذکر است که ما بیش از ۶۰ درصد بانک اطلاعاتی را بصورت سالم در اختیار داریم و از آنچه باقی مانده بازگردانی ۹۲% نیز تاکنون صورت گرفته است و به نوعی به بازگردانی اطلاعات بروز سایت خوش بین هستیم. اما اگر تمام روند و کارهای صورت گرفته شکست خورد ما نسخه دیگری از نسخه پشتیبان سالیانه سایت را نیز داریم که مربوط سال میلادی قبل است و امکان بازگردانی کامل آن وجود دارد هرچند در این صورت اطلاعات سایت به ماهها قبل بازخواهد گشت و این چیزی نیست که مورد علاقه ما باشد. تمام تمرکز و تلاش ما و با صرف هر هزینه ممکن این است که اطلاعات تا آخرین ثانیه ای که سرورهای سایت خاموش شدند بازگردد و دلیل صبر و عدم فعال سازی کامل سایت نیز تاکنون همین بوده است.

    اگرچه خدمات ما رایگان بوده است اما باید بدانید ما نسبت خدماتی که ارائه میکنیم متعهد هستیم و در طول سالها فعالیت سایت تمام تلاشمان این بوده که میزبانی شایسته برای کاربران خوب سایتمان باشیم. ما نسبت به مشکل پیش آمده خود را مسئول میدانیم و هر آنچه در توان داریم و امکان پذیر باشد برای حل مشکل به کار خواهیم بست.

  2. هیچی دیگه باید بیخیال بشیم بره پِی کارش..هه
    با زبونه بی زبونی گفتن که مث اولش نمیشه
    من روزانه هامو مینویسم هفت ماه پیشم با الان خیلی فرق داره
    اگه قراره مطالبم پاک شه اصن نمیـــــــــخوام درست شه….

  3. یه کاری بکنید دیگه

  4. بابا حداقل اون پارسالی رو فعلا بذارید
    تکلیف مردم رو روشن کنید

  5. سلام واي خواهش ميكنم درستش كنيد بابا من ميخوام آ پ كنم…اگه درست شدني نيست بگين ديگه…اي بابا

  6. واقـــعــــــا که . . . .
    مــــــــتــــــــــــــــــاسـفــــــــــــــــــــــم
    اینم از بروز ترین سایت سرویس دهیمون
    دیگه از بقیه چه انتظار؟ . . . هـــه

  7. اگر یه کپی همیشه در ایران نگهداری میکرد اینطوری نمیشد

اخبار

آرشیو

گالری عکس

آرشیو

اس ام اس های تازه

آرشیو

آهنگ های پیشواز

آرشیو

modise