نیکوترین عادت تفکر است و حکمت زاده تفکر.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » سبک زندگی » آشپزی » آموزش انواع غذا ویژه مسافرت های طولانی و کوتاه مدت

    آموزش انواع غذا ویژه مسافرت های طولانی و کوتاه مدت

    آموزش انواع غذا ویژه مسافرت های طولانی و کوتاه مدت

    images

    اگر نگران خراب شدن غذا در طول سفر یا پیکنیک هستید غذاهایی پیشنهاد می شود که مناسب باشند. در این نوشتار به نمونه هایی چند اشاره شده است.

    طرز تهیه ساندویچ مرغ

     سینه مرغ را پخته و پس از سرد شدن میکس می کنیم با چند برگ جعفری ساطوری شده وپنیر خامه ای و کمی نمک و فلفل و در صورت تمایل آبلیمو مخلوط نموده روی نان تست یک لایه نازک از آن قرارداده و با کنجد تزئیین می کنیم.

    طرز تهیه مرغ رول شده

    سینه مرغ را  از طول به دو قسمت تقسیم کرده خوب میکوبیم تا اندازه اش بزرگتر شود،بعد هر کدام را به دو تکه دیگر تقسیم می کنیم. روی تکه های مرغ چندقطره روغن زیتون ومقداری نمک و فلفل و پودرسیر می ریزیم تا مزه بگیرد، تکه های مرغ را باز کرده داخلش دو برگ ریحان یا اسفناج و تکه ای پنیرپیتزا گذاشته با برس روی تکه های مرغ را با آبلیمو پوشش داده و بعد در آرد سوخاری غلطانده و در فر قرار می دهیم  یا در صورت تمایل در روغن سرخ می کنیم.

    طرز تهیه ساندویچ گوشت

     پیازکوچکی را رنده و سپس تفت دهید کمی که سبک شد گوشت چرخ کرده هم به آن بیفزائید قارچ و فلفل دلمه ای را ریز خرد کرده با مواد مخلوط کنید؛ فلفل، زردچوبه، پودر آویشن  و رب گوجه فرنگی را به مقدار لازم افزوده بعد نصف استکان آب در مخلوط  بریزید تا گوشت چرخ کرده کامل پخته شده و مزه مواد به خورد هم برود؛ مقداری از مواد روی نان تست بگذارید ولایه بعدی نان را روی مواد قرار داده در ساندویچ ساز برشته کنید.

    طرز تهیه سمبوسه سبزیجات

     مقداری سویا را در آب خیس کرده و بعد از بیست دقیقه خارج می کنیم.سویا را با کمی عدس پخته ، پیاز و قارچ و بادنجان و فلفل دلمه ای و نمک وفلفل و زردچوبه ونصف لیوان گوجه فرنگی رنده شده با دو قاشق روغن تفت می دهیم و می گذاریم تا آبش به خورد مواد برود. نان لواش را برش داده مقداری از مواد را داخلش گذاشته و می بندیم سپس در روغن سرخ می کنیم. میتوان مواد را روی  نان تست قرار داده و در فر یا ساندویچ ساز آماده کنیم.

    طرز تهیه بورانی بادنجان

     تعدادی بادنجان را با پوست شسته؛ روی زغال و اگر مقدور نبود روی اجاق گازتان کباب کنید بعد پوست آنها را تا حد امکان جدا کرده در ظرفی میکوبیم مقداری نمک و فلفل و سیر تازه که ریزخرد شده هم به آن بیفزایید و در مرحله آخر ماست را با مواد مخلوط کنید.

    طرز تهیه حلیم بادنجان

     همه مراحل بالا تا قبل از افزودن ماست را در این مرحله هم انجام می دهیمیعنی بادنجان را کبابی کرده و به آن نمک و فلفل و سیر تازه افزوده و می کوبیم مقداری گوشت پخته شده، عدس پخته و گندم حلیمی هم به آن اضافه کرده خوب چرخ می کنیم مواد را در ظرفی کشیده رویش را صاف کرده با گردوی چرخ شده پیاز داغ نعناع داغ کشک یا دوغ تزیین می کنیم.

    طرز تهیه کوکو سیب زمینی

     سیب زمینی را پخته با نوک چنگال نرم می کنیمتا به صورت پوره در بیاید پیاز را رنده کرده آب اضافی آن را گرفته همراه نمک و فلفل و زردچوبه و دو قاشق آرد نان و تخم مرغ مخلوط کرده و در روغن سرخ می کنیم؛ این غذا نیز مثل اکثر ساندویچ ها با گوجه و خیارشور کاهو یا کلم خرد شده و فلفل دلمه ای با انواع نان قابل استفاده است.

    طرز تهیه کتلت

    سیب زمینی را به صورت خام رنده کنید با پیاز رنده شده که آب آن را گرفته اید و مقداری گوشت چرخ کرده و تخم مرغ وادویه خوب ورز داده گلوله ای کوچک از آن را داخل روغن داغ سرخ کنید.

    طرز تهیه فلافل

    نخود را پخته بعد از چرخ کردن با یک پیاز و اضافه کردن تخم مرغ و ادویه در روغن سرخ می کنیم.  میشه چند شاخه گشنیز تازه  رو هم برای معطر شدن فلافل با مواد دیگه چرخ کرد وسپس فلافل رو در روغن سرخ نمود.

    طرز تهیه همبرگر

     مقدار مساوی گوشت را با سویای خیس کرده ورز می دهیم به آن چند ساقه کرفس و فلفل دلمه ای ریز خرد شده و ادویه افززوده تا سایزش خیلی تغییر نکند.دو ساعت در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد بعد در روغن سرخ کنید.

    طرز تهیه سوسیس بندری

    مقداری پیاز را بصورت خلالی خرد کرده وداخل ظرفی ریخته با دو سوم لیوان آب می گذاریم بجوشد سعی کنید آب کم باشد که نیاز به خالی کردن آن نباشد وقتی آب پیاز کشیده شد سوسیس ها را هم با پیاز تفت می دهیم به آن نمک و فلفل میزنیم. همانگونه که از نام این غذا پیداست فلفل این غذا بیشتر از مقدار لازم در بقیه غذاهاست البته مطابق سلیقه خانواده تان به آن فلفل بیفزایید.

    طرز تهیه سوسیس سیب زمینی

     پیاز را خلالی کرده وفلفل دلمه ای، قارچ،سیب زمینی،سوسیس را تفت داده؛ همه مواد را با دو قاشق رب گوجه فرنگی و دو قاشق سس کچاپ و مقداری ادویه مخلوط کرده ونوش جان نمایید.

    طرز تهیه رسوسیس تخم مرغ

    سوسیس های خرد شده را تفت می دهیم، تخم مرغ را با نمک و فلفل مخلوط کرده روی سوسیس ها می ریزیم و اجازه می دهیم کمی خودش را بگیرد بعد در نان لقمه می کنیم.

    طرز تهیه کالباس

    یک ورق نان تست را رویش لایه ای کالباس، پنیر ورقه ای، برگ کاهو، برش فلفل دلمه ای، گوجه فرنگی و خیارشور قرار داده و در مرحله آخر باز هم نان تست می گذاریم و ساندویچ ما برای خوردن آماده است.

    طرز تهیه ماکارونی

     گوشت چرخ کرده را همراه پیاز قارچ و فلفل دلمه ای ادویه و رب تفت داده، بعد از آبکش کردن ماکارونی رشته ها را با مواد مخلوط کرده دم می گذاریم یا به همان صورت قابل استفاده می باشد.

    طرز تهیه پیتزا

     خمیر پیتزا را رویش مقداری سس بمالید بعد لایه نازکی پنیر ریخته و رویش گوشت مرغ پخته و خرد شده یا فیله گوشت یا سوسیس و کالباس یا در صورت تمایل مخلوطی از همه اینها قرار داده دوباره لایه ای پنیر بعد گوجه فرنگی های ورقه ای و فلفل دلمه خرد شده و مقداری ذرت پخته و اینبار مقدار بیشتری پنیر بریزید و در فر بگذارید تا پنیر آب شود. پیتزا را سرد هم می توان استفاده کرد حتما امتحان کنید!

    ***

     اگه مسیر کوتاه بود مثلا شبها  که به پارک میروید و برای دورهم بودن و استفاده از طبیعت در اواخر هفته گشت و گذاری به اطراف شهر و بوستانهای آن می کنید این غذاها هم مناسبند:

    این غذاها بدلیل داشتن سس برای مسافت های طولانی توصیه نمی شوند.

    طرز تهیه سالاد الویه

     تخم مرغ و سیب زمینی را بپزید وقتی خنک شد رنده کرده و با سینه مرغ پخته و خرد شده؛ نخود فرنگی پخته، خیارشور و سس مایونزو آبلیمو مخلوط کنید.

    طرز تهیه سالاد ماکارونی

     ماکارونی فرمی پخته  و آبکش شده، لوبیاچیتی پخته شده، سیب زمینی و تخم مرغ پخته و خرد شده مقداری خیارشور و گوجه فرنگی و کالباس نگینی خرد شده را با سس مایونز و نمک و فلفل قرمز مخلوط کرده وداخل یخچال گذاشته  بعد از سرد شدن تناول نمایید.

    آموزش انواع غذا ویژه مسافرت های طولانی و کوتاه مدت

    امتیاز 2.00 ( 3 رای )

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • افست کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری