به زبانت اجازه نده که قبل از اندیشه ات به کار افتد.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » داستان ملاقات لاریجانی با یک زن بدحجاب با ساپورت !

    داستان ملاقات لاریجانی با یک زن بدحجاب با ساپورت !

    ماجرا از این قرار است که یک زن عضو گروه نمایندگان پارلمان اروپا ، حدود حجاب را هنگام دیدار با این مقام ها بویژه علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی رعایت نکرده و برخی مردان گروه نیز کوله پشتی همراه داشته اند..

    زن خارجی بد حجاب در تهران

    خبرگزاری اصولگرای نسیم در مطلبی در این زمینه، چنین رفتاری را «زیرپاگذاشتن آداب دیپلماتیک» و «دهن کجی و بی توجهی کامل به قانون حجاب در ایران» تلقی کرده و نمایندگانی چون «مهدی کوچک زاده»، آن را «ریشخندکردن ارزش های انسانی و اسلامی» خوانده اند؛ این در حالی است که «حسین شیخ الاسلام» مشاور امور بین الملل رییس مجلس تاکید دارد : حجاب نامناسب این نماینده میهمان عامدانه و از سر شیطنت نبود و کوتاهی مسئولان امر در تفهیم موضوع رعایت حجاب کامل در دیدارها باعث شد تا این مسئله اتفاق بیفتد.

    زن خارجی بد حجاب در تهران

    اما، «محمد دهقان» عضو هیئت رئیسه مجلس تاکید دارد:

    در داخل کشور نیز اگر افرادی ارزش های اسلامی را رعایت نکنند هیچ دلیلی ندارد که با آنان ملاقات کنیم و ملاقات ها باید مشروط به رعایت ارزش های اخلاقی و اسلامی باشد.

    وی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما تصریح کرد :

    ما نباید درباره مسائل اصلی و امهات فکری خود دچار ملاحظه کاری شویم آن هم در سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) که ایشان برای ارزش های دینی ، اخلاقی و انسانی قیام کردند و این انقلاب برای این اهداف بود.

    در هر حال، نماینده ساپورت پوش اروپایی در دیدارهای بعدی خود که با «علاءالدین بروجردی» رییس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس و «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه انجام داد، تلاش کرد تا حدی پوشش خود را بهتر کند اما نماینده مرد همچنان کوله پشتی بر دوش در همه مجامع حاضر شد و با مقام های ایرانی در برابر عکاسان دست داد.

    رعایت آداب دیپلماتیک

    خبرگزاری نسیم در مقاله اش در این زمینه نوشت :

    «آداب دیپلماتیک» به مجموعه ای از قواعد و اصول رفتاری متداول و مطلوب در میان اهالی دیپلماسی گفته می شود که هر کدام از این رفتارها و اقدامات می تواند معنای مخصوص به خود را داشته باشد. اهمیت رعایت آداب دیپلماتیک تا جایی است که گاهی عدم توافق بر سر این مساله که کدام مسئول سیاست خارجی دست خود را زودتر برای فشردن طرف مقابل دراز کند، زمینه ساز برهم خوردن یک توافق بزرگ بین المللی شده است.

    جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان یکی از اعضای سازمان ملل متحد موظف به اجرا و پیاده سازی پروتکل تشریفات و آداب دیپلماتیک است. یکی از اصول ابتدایی و اساسی قواعد تشریفات و آداب دیپلماتیک در سفرهای خارجی، توجه به فرهنگ و رسوم کشور میزبان و به طور کلی طرف مقابل است؛ یعنی این یک عرف بین المللی است که رسوم و آداب فرهنگی کشور میزبان که ممکن است مغایرت گسترده ای با بافت فرهنگی فرد مدعو داشته باشد، باید توسط دیپلمات مهمان رعایت شود.

    با این حال، متاسفانه در سال های اخیر، برقراری ارتباط با کشورهای اروپایی و غربی در صدر اولویت های وزارت امور خارجه قرار گرفته و بقیه مسائل به طور کلی تحت الشعاع آن تعریف شده اند؛ تا جایی که حتی آداب ابتدایی دیپلماسی نیز که باید توسط مهمانان خارجی رعایت شود، براحتی نادیده گرفته و توسط غربی ها در خاک ایران زیر پا گذاشته می شوند.

    آخرین نمونه از این مساله عجیب و ناراحت کننده، روز گذشته و در جریان حضور جمعی از اعضای پارلمان اروپا در ایران رخ داد. پوشش بسیار عجیب نماینده پارلمان اروپا در این دیدار که فارغ از دهن کجی و بی توجهی کامل به قانون حجاب در ایران، رسما یک لباس غیررسمی و راحتی محسوب می شود و به هیچ عنوان جایگاهی در رسوم و آداب دیپلماتیک ندارد، نگاه بسیاری از ناظرین را به خود جلب کرد.

    اما این برخورد زننده و عجیب تنها منحصر به خانم نماینده نبود و سایر اعضای این هیات پارلمانی نیز با رویکردی عجیب نظیر حضور در یک مراسم رسمی دیپلماتیک با کوله پشتی، کارشناسان و اهالی رسانه را متعجب کردند.

    متاسفانه این عدم توجه به اصول دیپلماتیک و نادیده گرفتن، شاءن و جایگاه بین المللی کشورمان از سوی وزارت امور خارجه منحصر به این دیدار نیست و مسئولین وزارت خارجه در طی دو سال گذشته نشان داده اند که به هیچ عنوان به دنبال واکنش نسبت به این مساله و اجبار دیپلمات های غربی به رعایت اصول فرهنگی و دیپلماتیک ایران نیستند.

    به نظر می رسد با توجه به وضعیت فعلی و احتمال حضور بیشتر هیات های نمایندگی اروپایی و آمریکایی در تهران، باید این مساله به مسئولین ارشد وزارت امور خارجه یادآوری شود که مذاکره هسته ای تنها بخشی از فعالیت های این وزارتخانه را تشکیل می دهد و توجه به اصول دیپلماتیک و تذکر جدی به دیپلمات هایی که آداب دیپلماسی را رعایت نمی کنند هم قسمتی از فرآیند بازگرداندن عزت و اعتبار به گذرنامه ایرانی است که توسط رئیس جمهور به مردم ایران وعده داده شده است.

    ریشخند به ارزشهای اسلامی در برابر دو آیت الله زاده مسئول

    «مهدی کوچک زاده» نماینده تهران و عضو فراکسیون جبهه پایداری در مجلس شورای اسلامی نیز در صفحه اینستاگرام خود، با انتشار عکسی از صحنه ملاقات نماینده زن اروپایی با «علی لاریجانی» رییس مجلس و «علاءالدین بروجردی» رییس کمیسیون سیاست خارجی، از اینکه در حضور آن ها به عنوان «دو آیت الله زاده مسئول»، «ارزش های انسانی و اسلامی» مورد ریشخند و استهزا قرار گرفته است، به شدت انتقاد کرد.

    کوچک زاده در زیر عکس این دیدار نوشته است :

    ریشخند ارزش های انسانی و اسلامی در حضور دو آیت الله زاده مسئول!!! عکسی که در این پست می بینید از دیدار یک نماینده پارلمان اروپا با رئیس مجلس شورای اسلامی و در حضور رئیس کمیسیون امنیت ملی که هر دو مسئول تراز اول در جمهوری اسلامی به حساب می آیند و یکی دو تن دیگر از نمایندگان مجلس گرفته شده است.

    از زمان رویت این تصویر چند سوال ذهنم را مشغول کرد که با شما مطرح می کنم؛

    ۱- آیا برای نحوه حضور میهمانان خارجی در مراسم و ملاقات های رسمی با مقامات جمهوری اسلامی ضوابط یا دستورالعمل یا پروتکلی وجود ندارد؟ اگر ندارد به چه دلیل و چگونه آنها موظف می شوند روسری به سر کنند؟ و اگر چنین ضوابطی وجود دارد اینقدر ساده لوحانه نوشته شده که به صرف به سر کردن روسری هر نوع پوشش دیگر برای بقیه بدن را مسکوت گذاشته؟

    ۲- آیا نماینده پارلمان اروپا اینقدر بی تمدن و بی فرهنگ است که فرق بین لباس ملاقات رسمی با لباس خواب و یا لباس میهمانی شب را نمی داند؟

    ۳- آیا عدم انجام ملاقات با این خانم و با این پوشش که مناسب پارتی و رقص شبانه است آنهم از طرف رئیس مجلس که هم آیت الله زاده است و هم داماد آیت الله شهید مطهری است و از همه بالاتر رئیس مجلس جمهوری اسلامی است آنهم در حضور علاالدین بروجردی که رئیس کمیسیون امنیت ملی است و او هم ، هم آیت الله زاده است و هم داماد آیت الله است منافع ملی را به خطر می انداخت؟

    ۴- آیا مسئولین حق دارند به اجانبی که برای ملاقات های رسمی به کشورمان سفر می کنند اجازه ریشخند ارزش های انسانی و اسلامی را بدهند؟

    ۵- کاظم جلالی نماینده شاهرود و یاور رئیس مجلس در فراکسیون رهروان و ریاست مرکز پژوهش ها و همکار آقای بروجردی در کمیسیون امنیت ملی در مصاحبه ای که امشب از سیما پخش شد گفت هماهنگی هایی کرده ایم که در این سفر برخلاف سفرهای قبلی هیأت های مشابه اروپایی اقدامات خارج از عرف و توهین آمیز صورت نگیرد، آیا آقای جلالی از توهین و ریشخند این خانم به مسئولان تراز اول نظام و مهم تر از آن ارزش های انسانی و اسلامی مطلع است؟ و برای جلوگیری از ادامه این لاابالی گری در عدم رعایت شئونات ملاقات رسمی با مسئولین نظام چه هماهنگی هایی انجام داده اند؟

    ۶- دوست دارم به این سوالات علی مطهری پاسخ دهد اگر گفتید چرا؟

    دیدار لاریجانی با یک زن

    مشاور لاریجانی : حجاب زن اروپایی عامدانه نبود

    از سوی دیگر، حسین شیخ الاسلام مشاور امور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرگزاری فارس، درباره حجاب نامناسب نماینده پارلمان اروپایی در دیدار با رئیس مجلس کشورمان گفت: حجاب نامناسب این نماینده میهمان عامدانه و از سر شیطنت نبود و کوتاهی مسئولان امر در تفهیم موضوع رعایت حجاب کامل در دیدارها باعث شد تا این مسئله اتفاق بیفتد.

    وی ادامه داد:

    این نماینده پارلمان اروپایی فکر می کرد که رعایت حجاب محدود به داشتن یک روسری برای سر است و اقدام وی را نمی توان عمدی دانست چرا که اگر اینگونه بود، می توانست به هنگام عکس گرفتن نزدیک رئیس مجلس کشورمان بایستد اما او از دور با رئیس مجلس سلام کرد.

    مشاور امور بین الملل رئیس مجلس اظهار داشت :

    نمایندگان پارلمان اروپایی هیچ درخواستی برای دیدار با عناصر فتنه نداشته و در دیدارهای خود با رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس هیچ نکته ای را در این رابطه مطرح نکردند.

    نمایندگان پارلمان اروپایی در صحبت هایی که با هم داشتیم عنوان می کردند که آمریکا و رژیم صهیونیستی از سفر ما به ایران ناراحت هستند و نمی خواستند که ما به ایران سفر کنیم.

    دهقان : با این وضعیت، دلیلی برای ملاقات وجود نداشت

    از سوی دیگر، یک عضو هیئت رئیسه مجلس درباره بد پوششی برخی بانوان هیئت پارلمان اروپا در دیدار با مسئولان گفت:

    در داخل کشور نیز اگر افرادی ارزش های اسلامی را رعایت نکنند هیچ دلیلی ندارد که با آنان ملاقات کنیم و ملاقات ها باید مشروط به رعایت ارزش های اخلاقی و اسلامی باشد.

    محمد دهقان در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما تصریح کرد :

    ما نباید درباره مسائل اصلی و امهات فکری خود دچار ملاحظه کاری شویم آن هم در سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) که ایشان برای ارزش های دینی ، اخلاقی و انسانی قیام کردند و این انقلاب برای این اهداف بود.

    در خارج از کشور هرفردی می تواند هر طوری که می خواهد باشد اما در سرزمین ایران باید قوانین ما رعایت شود که متاسفانه این مسئله رعایت نشد.

    به طور طبیعی تذکرات لازم داده می شود البته برخی دستگاههای مسئول نیز باید وظیفه خود را در این زمینه انجام دهند و ملاقات شوندگان نیز باید پروتکل شرعی و قانونی را رعایت کنند تا این مسائل حاشیه ای به وجود نیاید.

    ملت و مجلس نگاه خوشبینانه ای به پارلمان اروپا ندارند چرا که در سالیان متمادی تحت فرمان امریکایی ها و صهیونیست ها بوده و علیه منافع ملی ما عمل کرده اند و اگر روزی بخواهند رابطه عادی تری در کشورمان داشته باشند باید رفتار خود را عوض کنند.

    دهقان ، درباره درخواست گشایش دفتر پارلمان اروپا در کشورمان افزود:

    اصولا مجلس از ارتباط های پارلمانی و افرادی که سابقه منفی ندارند و موضع ضدایرانی نگرفته اند و در خدمت امپراتوری صهیونیستی اروپا و امریکا نیستند استقبال می کند به شرط اینکه شأن و ارزش های نظام جمهوری اسلامی را حفظ کنند.

    اتحادیه اروپا همواره در مسائلی چون هسته ای، مذاکرات ۱+۵ و حقوق بشر اتهامات ناروایی به ایران مطرح می کنند و حتی درزمان اثبات ناروایی اتهامات حاضر به عذرخواهی نیز نیستند.

    اگر بخواهند در زمینه تشکیل دفتر پارلمان اروپا در ایران اقدامی انجام شود به طور حتم باید رفتارشان تغییر کند و از اعمال گذشته خود عذرخواهی و رفتار خود با ملت ایران را اصلاح کنند و تعهداتی بدهند تا توطئه دشمنان و حامیان صهیونیسم مانند فتنه ۸۸ را تکرار نکنند.

    عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه در فتنه ۸۸ برخی سفارتخانه های اروپایی به پناهگاه فتنه گران بدل شده بود و حتی افراد سفارتخانه در آشوب ها حضور داشتند، گفت:

    ما با اصل روابط موافقیم اما به اروپایی ها خوشبین نیستیم و اینها باید اقداماتی انجام دهند و مواضعی بگیرند تا بدبینی ملت ایران به آنان کاهش یابد

    امتیاز 4.00 ( 2 رای )

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • جعبه هدیه کتاب