انسان همان می شود که اغلب به آن فکر می کند. (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » معرفی داروهای ضد افسردگی

    معرفی داروهای ضد افسردگی

    درمان دارویی افسردگی + معرفی دوره های افسردگی

    دارو هایی که پزشکان بیشتر اوقات برای افسردگی تجویز می کنند از ۲ گروه اصلی تشکیل می شوند :

    ضد افسردگی ها و ترانکولیزرها

    ترانکولیزرها و قرص های خواب آور اغلب برای مردم افسرده تجویز می شود ، ولی آن ها بعضی اوقات وضعیت وخیم تری را هم به وجود می آورند . پیشگیری از غصه و غم با چنین دارو هایی اغلب دوره غم و غصه و مداخله گرها را برای بهبودی طبیعی طولانی تر می کند؛ با این وجود ترانکولیزرها، ممکن است در دوره بسیار کوتاهی برای کمک به شخص مایوس برای تسلط در مراسم یا جاهای دیگر مفید باشد . دارو های دسته اول فهرست زیر ضد افسردگی هستند.

    آن ها دو نوع عمده دارند ، با اثر های جانبی متفاوت : تری سیکلیک ضد افسردگی و داروهای مربوط به آنها، monoamine oxidase inhibitors هستند و سومین دارو Lithium یک سم معدنی با اثر های متفاوت است..

    عکس آدم افسرده

    تری سیکلیک ضد افسردگی و دارو های مربوط به آن

    ترکیب ضد افسردگی محتوی هر دو داروی نامبرده بالا و ترانکولیزرها ، شامل Triavil , Etrafon , Libritol است . ضد افسردگی ها با بالا بردن سطوح مخصوص انتقال دهنده های عصبی در مغز ، عمل می کنند و این بطور معمول افسردگی را کاهش می دهد ، بنابراین علائم شدید تقلیل می یابد.

    اگر چه ممکن است که آن ها به شما برای کسب احساس بهتر کمک کنند ، آنها واقعا ضروری نیستند و افرادی که با داروی ضد افسردگی درمان می شوند تنها ۲۰ درصد بیشتر از کسانی هستندکه با نسخه بیمار راضی کن بهبودی حاصل میکند. انواع زیادی از درمان های غیر دارویی به کمک روانشناسان و روانکاوان تقریبا به طور مشابهی و بدون پیامد ها ی اعتیادی و خطر ناک و با بهترین نتایج انجام می شوند .
    خوردن تری سیکلیک ضد افسردگی تقریبا در طی ۲ هفته اثر هایش را به وجود می آور د.

    اثر های جانبی آن شامل خشکی دهان ، رخوئت ، فکر مغشوش ، تار شدن چشم ، تهوع ، مشکل دفع ادرار ، فشار پایین ، تندی ضربان قلب ، عرق ریختن ، رعشه ، جوش روی پوست ، افزایش فشار خحواس پرتی (مخصوصا در مسن تر ها) اغتشاش در رفتار (مخصوصا در بچه ها) و اثر گذاری در اعمال جنسی است و کمترین اثر های جانبی عمومی آن به هم خوردن نظم خون ، تشنج ، زردی و یرقان است.

    افرادی که از بیماری قلبی رنج می برند نباید از این دارو استفاده کنند چونکه آن ها را به سوی بهم ریختگی مرگ بار تنظیم قلب سوق می دهد
    Amitriptyline (Elvil , Endep); desipramine (Norpramin , pertofrane ) : doxepin (Adapin , sinequan ); imipramine (Tofranil );maprotiline(Ludiomil) ; nortriptyline ( pamelor ) ; protriptyline ( vivactil) ; trazodone (Desyrel) ; trimipramine (surmontil) .

    ————

    دوره های مختلف افسردگی

    دوره افسردگی در افراد متفاوت است و معمولا یک حالت موقتی است. حتی در بیمارانی که دچار افسردگی شدید هستند ، علائم بهبودی معمولا پس از یک سال پدید می آید . بعضی از مردم با یک دوره منظم کاملا درمان شده اند . در تعدادی دیگر هنگامی که زندگی بر وفق مراد آنها نبوده، مجددا دچار افسردگی شده اند تعدادی از زنان چند روز پیش از هر دوره دچار افسردگی می شوند.
    افسردگی در جوامع شرقی سطح گسترده ای را به خود اختصاص می دهد و زیاد هم می شود. علل متعددی برای آن یافت می شود ، متداولترین آن ها تحت فشار قرار گرفتن بیش از حد تحمل است، مانند تغییرات عمده زندگی ، داغداری و از دست دادن چیزی که موجب افسردگی است. معمولا دارای دوره کوتاهی است اما می تواند پایدار هم باشد، مخصوصا در شخص غصه داری که او بدون هر گونه حمایت اجتماعی یا احساس مسئولیتی در زمینه پاره ای امور دچار کسالت یا گرفتاری می شود.

    بعضی از مردم نسبت به سایرین توانایی کمتری در مقابل فشارها دارند ؛دسته های آسیب پذیر شامل : فقرا ، مطرود شدگان اجتماع ، بچه هایی که مادرانشان را در دوران طفولیت از دست داده اند و آن هایی که عضو افسرده ای درفامیل داشته اند هستند.

    حدود نیمی از زنانی که از افسردگی شکایت داشته اند ، ریشه آن در روابطشان با مردان است.

    آن هایی که درگذشته نزدیک بچه دار شده یا او را از دست داده اند نیز آسیب پذیر هستند. همین طور هم زنانی که جراحی هیسترکتومیز یا سایر جراحی های عمده داشته اند و آن هایی که دارو های ضد بارداری مصرف می کنند ؛ تغییرات هورمونی معمولا قابلیت پذیرش بیشتری را در این زنان ایجاد می کند.

    دارو ها و امراض معینی همچنین عامل افسردگی است که بعد از عفونت های ویروسی آنفولانزا ، میکروب های تک سلولی و در کسانی که ذدارای ضعف قوه باء مزمن یا وضعیت ها دردآوری هستند عمومی تر است.

    بیش از ۲۰۰ داروی مختلف در زمینه افسردگی وجود دارد ؛ متداولترین آنها tranquilizers ، قرص های خواب آور ، الکل ، دارو های ضد بارداری و دارو هایی که برای مشکلات قلبی وفشار خون تجویز می شود ، مرض پارکینسون ، سرطان و مرض قند است .
    در نهایت ، افسردگی ممکن است در نتیجه حساسیت ، مخصوصا حساسیت نسبت به غذا ، گروه های گیاهان و موادشیمیایی باشد . دراین حالتها ممکن است تشخیص عامل بسیار مشکل باشد مگر این که یک ارتباط آشکاری بین احساس افسردگی و خوردن غذاهای مخصوص که در معرض ماده مخصوصی یا اقامت در ساختمان ویژه ای قرار گرفته باشد پیدا شود . اگر افسردگی برگشت کند یا مزمن باشد و به نظر برسد که مربوط به هیچ یک از عوامل ذکر شده در بالا نیست.

    امتیاز 3.00 ( 3 رای )

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • منابع اورجینال رباتیک
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • کتب خلبانی زبان اصلی