ضعیف‌الاراده کسی است که با هر شکستی بینش او نیز عوض شود.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بارداری و زایمان » افتادگی سینه و راه های پیشگیری و درمان آن

    افتادگی سینه و راه های پیشگیری و درمان آن

    جوان ماندن پوست ناحیه سینه و پیشگیری از افتادگی سینه + عاداتی که باعث افتادگی سینه می شوند + سفت کردن سینه ها

    افتادگی سینه،درمان افتادگی سینه،جلوگیری از افتادگی سینه در زنان

    افتادگی سینه و راه های پیشگیری و درمان آن

    برای بیشتر خانم ها شکل و چگونگی استقرار و استحکام سینه ها از اهمیت برخوردار است و بسیاری از آنها بر این باورند که این عامل را می توان یکی از مولفه های زیبایی زنان به حساب آورد. در این میان، برخی عادت ها نیز وجود دارند که می توانند باعث نازیبا شدن سینه و بدشکلی یا بداستقراری سینه ها شوند. از سوی دیگر، روش هایی هم وجود دارند که می توانند به زیباتر شدن فرم سینه ها یا درمان افتادگی سینه کمک کنند. در این مطلب می توانید با عادت ها و تمرین های موثر در این زمینه آشنا شوید.

    * بد فرم شدن سینه ها به علت ۷ عادت مضر
    اگر احساس می  کنید سینه هایتان افتاده و چروکیده شده و نازیبایی آنها بر سلامت روانتان تاثیر منفی گذاشته، در عادت های روزمره تان تجدیدنظر کنید. ممکن است با یکی از این عادت ها دست به گریبان باشید و با اصلاح عادت تان مشکل بد شکلی و بد فرمی سینه خود را حل کنید.

    ۱- تراشیدن موی سینه
    روی سینه برخی خانم ها موهایی وجود دارد که برخی از خانم ها برای زیباتر شدن ترجیح می دهند آنها را بردارند. تراشیدن این موها با تیغ نه تنها خطرناک است، بلکه حتما بروز برخی عفونت ها و رشد موی زیرپوستی را افزایش می دهد. بهترین کار به جای تراشیدن، برداشتن موها از ریشه است. اگر تعداد موهای سینه کم است، این کار را با موچین انجام دهید و اگر زیاد است با لیزر.

    ۲- استفاده از پروتز سینه
    این روزها استفاده از پروتز سینه به نحوی همه گیر شده است اما قبل از انتخاب این روش زیبایی سینه باید دلیل قانع کننده ای داشته باشید. فراموش نکنید بعد از قرار دادن پروتز امکان درآوردن آن وجود ندارد زیرا در این حالت سینه ها افتاده و چروکیده می شوند. در ضمن، به هر حال خط جراحی زیر پستان وجود خواهد داشت.

    ۳- عدم استفاده از مرطوب کننده ها
    از علل دیگر که باعث نازیبایی سینه های می شود عدم استفاده از مرطوب کننده است.  استفاده از کرم های مرطوب و چرب کننده به خصوص در افرادی که پوست بدنشان خشک است، می تواند از پیری زودرس پوست پیشگیری کند.

    ۴- بد شکلی سینه به علت کاهش و افزایش متناوب وزن
    اگر اهل رژیم گرفتن ها متناوب هستید، باید بدانید که کاهش و افزایش وزن به صورت متناوب دشمن زیبایی پستان های شما هم هست. با کاهش و افزایش وزن مکرر، الاستیسیته سینه ها کاهش می یابد و سینه هایتان افتاده می شود. احتمال بروز استریا هم روی آن افزایش می یابد. خطوط استریا معمولا در ابتدا صورتی و قرمزرنگ هستند اما به مرور سفید می شوند. با این حال راه درمان قطعی ندارند و می توانند سینه را نازیبا کنند.

    ۵- پوشیدن لباس زیر تنگ
    هنگام خرید به اندازه لباس زیرتان توجه کنید لباس زیر تنگ می تواند باعث تروما و دیستروفی (کوچک شدن و نازیبایی) سینه ها شود.

    ۶- افتادگی سینه ها با افزایش سن به علت کم تحرکی
    برخلاف آنچه بسیاری از افراد گمان می کنند، ورزش کردن برای پستان ها مضر است. با افزایش سن، پوست سینه کشسانی خود را از دست می دهد و سینه ها افتاده می شوند. ورزش به تقویت ماهیچه های نگهدارنده سینه کمک می کند و باعث بالا ماندن آنها می شود.

    ۷- عدم معاینه منظم سینه ها
    معاینه مرتب سینه ها برای تشخیص سرطان سینه ضروری است و به تمام خانم ها توصیه می شود سالانه ۲ بار از ۴۰ سالگی به بعد، به خصوص اگر زمینه خانوادگی ابتلا به سرطان سینه را دارند، این کار را انجام دهند. یک دوم زنان معمولا خودشان متوجه ابتلایشان به سرطان سینه می شوند.

    افتادگی سینه,رفع افتادگی سینه,ماموگرافی

    افتادگی سینه و راه های پیشگیری و درمان آن

    ۷ عادت مفید برای سلامت و زیبایی سینه ها
    اگر احساس می کنید سینه هایتان افتاده و چروکیده شده و نازیبایی آنها برسلامت روانتان تاثیر منفی گذاشته، نگران نباشد؛ زیرا با ترک عادت های منفی و پایبندی به عادت های مثبت می توانید به زیبایی مجدد سینه کمک کنید.

    ۱- لباس زیر تنگ نپوشید
    با افزایش سن، سینه ها دچار افتادگی می شوند. استفاده از لباس زیر گشاد با بندهای شل می تواند این افتادگی را تشدید کند. برخی از انواع لباس زیر نه تنها سینه ها را به خوبی جمع می کنند، بلکه این خاصیت را دارند که آنها را بالا بکشند. بسیاری از خانم هایی که دچار افتادگی سینه می شوند، سعی می کنند با خرید لباس زیر تنگ سینه را بالا نگه دارند اما اینکار اشتباه است و باعث صدمه سینه می شود. بهترین کار این است که لباس زیر با اندازه مناسب تهیه کنید و هر سال با توجه به تغییرات بدنی با کم و زیاد شدن وزن اندازه لباس زیر را هم تغییر دهید.

    ۲- برای جلوگیری از افتادگی سینه طاقباز بخوابید
    به گفته محققان آمریکایی، نوع خوابیدن خانم ها می تواند در پیری سریع تر سینه هایشان موثر باشد. خانم هایی که عادت دارند به شکم بخوابند، سریع تر دارای چین و چروک در ناحیه سینه می شوند. خوابیدن به کمر بهترین شیوه برای جوان ماندن پوست ناحیه سینه و پیشگیری از افتادگی سینه است.

    ۳- در موارد ضروری از پروتز سینه استفاده کنید.

    کاشت پروتز تنها برای تغییر اندازه سینه نیست. اگر دچار تحلیل بافت سینه شده اید، کاشت پروتز می تواند کمک کننده باشد اما پروتز به بالا رفتن سینه کمک نمی کند.

    افتادگی سینه,خانم ها و مشکل افتادگی سینه,پروتز سینه

    افتادگی سینه و راه های پیشگیری و درمان آن

    ۴- لباس زیر ضخیم بپوشید
    برای سینه های افتاده به جای لباس زیر نازک بهتر است انواع ضخیم را انتخاب و بند آن را طوری تنظیم کنید که نه خیلی سفت باشد و نه خیلی شل. لباس های زیر از جنس دانتل نازک برای افرادی که دچار افتادگی سینه هستند، مناسب نیست.

    ۵- برای جلوگیری از افتادگی سینه دوش آب خنک بگیرید
    اگر دچار افتادگی سینه شده اید یا می خواهید از آن پیشگیری کنید، دوش آب خنک هم توصیه می شود. دوش آب خنک باعث تنگ شدن عروق و سفت شدن پوست می شود و این کار به بالا کشیده شدن سینه کمک خواهد کرد. این تمرین را باید هر روز تکرار کنید.

    ۶- از ضدچروک و مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.
    با افزایش سن، پوست الاستیسیته خود را از دست می دهد و در نتیجه سینه ها دچار افتادگی می شوند. از سوی دیگر، مثل پوست سایر نقاط بدن ناحیه گردن و جناق هم دچار چین و چروک می شود. استفاده مرتب از کرم های مرطوب کننده و برخی کرم های ضدچروک می تواند تا حدی از افتادگی سینه پیشگیری کند. کرم های حاوی پروتئین های گیاهی و مرطوب کننده های دریایی کنار تزریق کلاژن و اسید هیالورونیک می تواند کمک کننده باشد.
    ۷- برای جلوگیری از افتادگی سینه ورزش های هدفمند انجام دهید.
    برای جوان سازی سینه ها لازم نیست در کلاس ایروبیک ثبت نام کنید. کافی است ۲ توپ تنیس را در دست بگیرید و دست هایتان را بالاتر از سطح شانه تان بگیرید و آرنجتان را خم کنید. سپس توپ ها را فشار دهید و بعد رها کنید. این تمرین را در طول روز در ۳ نوبت و در هر نوبت دست کم برای مدت ۳ دقیقه انجام دهید.

    افتادگی سینه و راه های پیشگیری و درمان آن

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • چاپ کتاب لاتین
  • منابع اورجینال رباتیک
  • جعبه هدیه کتاب
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • افست کتاب لاتین
  • چاپ کتاب اورجینال