دانشگاه تمام استعدادهای افراد از جمله بی استعدادی آن ها را آشکار می کند.(آنتوان چخوف)
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » کامپیوتر و اینترنت » تازه های تکنولوژی » تفاوت و فرق وبلاگ و وبسایت

    تفاوت و فرق وبلاگ و وبسایت

    وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌ها در نگاه اول هر‌‌‌دو صفحات وب با مشابهت‌های زیاد هستند اما در حقیقت دارای تفاوت‌های ساختاری و کاربردی زیادی می‌باشند. وبلاگ و وب سایت هر دو به انتشار مطالب در فضای مجازی می‌پردازند. وبلاگ‌ها از متن، عکس و دیگر اجزا که با ترتیب زمانی (ابتدا جدیدترین مطالب) ارائه می شوند، تشکیل شده‌اند که اغلب توسط یک فرد به روز رسانی می شود. یک وبلاگ حاوی خاطرات، عقاید نویسنده و رویدادهای روزمره است.

    تفاوت سایت و وبلاگ
    تفاوت و فرق وبلاگ و وبسایت

    احتمالا این سوال برای شما هم پیش آمده باشد: تفاوت اصلی یک وبلاگ با یک وبسایت در چیست؟ چگونه می توان تشخیص داد صفحه ای که می بینیم یک وبلاگ است یا یک وب سایت؟ در طراحی سایت و طراحی پرتال هیچ قانون همه گیری وجود ندارد، لیکن ۴ تفاوت اساسی میان این دو وجود دارد: فرمت (شکل)، نرم افزار، شخصیت و جامعه. مهمترین عامل مشخص کننده یک وبلاگ از وب سایت شکل آن است. برای تمایز این دو از یکدیگر باید دید: آیا مطالب به دنبال هم می آیند؟ آیا طول آنها تنها چند خط یا پاراگراف است؟ اگر نه آیا مطالب طولانی تر بوسیله لینک هایی مثل” بیشتر” یا ” اینجا را بخوانید” ادامه می یابند؟ آیا اجازه ی مشارکت و نظردادن به بازدید کنندگان داده شده است؟در طراحی سایت و طراحی پرتال اگر دست کم پاسخ چند تا از این سوالات مثبت باشد، باید گفت با یک وبلاگ روبرو هستید.اما از نظر تکنیکی در طراحی سایت و طراحی پرتال ،اغلب نویسنده وبلاگ کسی است که از ابزار وبلاگ نویسی استفاده می کند، نشانه ای از ابزار وبلاگ نویسی یا عبارتی مربوط به حق مولف آن، در گوشه انتها یا ابتدای یک وبلاگ دیده می شود.ماهیت شخصی یک وبلاگ، عاملی دیگر برای تمایز آن با وب سایت است. تعداد بسیاری از وبلاگ ها بر عقاید، آرا و تفکرات نویسندگان خود تکیه می کنند. برخی سیاسی، بر خی دیگر فلسفی، علمی یا دینی هستند. در این مورد هم هیچ راه تشخیصی وجود ندارد که آیا وبلاگ ها درباره عقاید صحبت می کنند یا گونه ای روزنامه نگاری هستند.با این وجود تمام این عوامل نسبی هستند و با پیشرفت سریعی که در این حوزه شاهد آن هستیم، به طور حتم دچار تغییر خواهند شد.در طراحی سایت و طراحی پرتال تفاوت های بنیانی میان وب سایت و پرتال وجود دارد. مهمترین موارد این تفاوت ها در زیر به صورت خلاصه بیان شده است:  شود،به این معنی که تمام امکانات پرتال به گونه ای پیش بینی شده که جوابگوی نیازهای کاربران کاری متفاوت باشد.یکی از مهمترین تفاوت های بین پرتال و وب سایت جنبه ی اقتصادی آن است. در طراحی سایت و طراحی پرتال اکثر پرتال ها صرفا”برای کسب درآمد ساخته شده اند و بیشتردرآمد های خود را از طریق تبلیغات کسب می نمایند

     اگر کسی از شما بپرسد یک سایت با یک وبلاگ چه تفاوتی دارد، چه جوابی برایش دارید؟

    برخی تفاوت های وبلاگ و وب سایت را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

    1. وبلاگ فعال تر از وب‌سایت‌ها هستند و تفاوت اصلی آنها در میزان روزآمدشدن است. برای ایجاد تغییرات در وبلاگ و به روز کردن آنها نیاز نیست که کدهای HTML را تغییر دهیم،در حالی که برای روزآمد کردن سایت تغییر این کدها و داشتن اطلاعاتی هر چند مقدماتی در این زمینه یکی از ضروریات است. بنابراین وبلاگ با سرعت و سهولت بیشتری نسبت به وب‌سایت‌ها به روز می‌شوند .
    2. واحدی که برای وب لاگ‌ها به کار می بریم، پست است. ولی واحد سایت، صفحه. یک سایت ، وب مجموعه‌ای است از صفحات یا فایل های پیوند خورده به یکدیگر که از طریق وب جهانگستر در دسترس قرار می‌گیرد. وبلاگ مجموعه‌ای از پست هاست که بر عکس ترتیب تاریخی آورده می‌شوند، تا جدیدترین پست یا مدخل در بالای صفحه قرار گیرد و مدخل‌های قدیمی‌تر به تدریج پایین تر قرار می‌گیرند.
    3. تفاوت دیگر در شکل گشت و گذاری است که وبلاگ و وب سایت می دهند. وبلاگ دارای یک قابلیت جذاب و قوی به نام “تاریخ” هستند که به پست ها چسبیده‌اند. در وبلاگ پست ها به صورت خودکار به ترتیب تاریخی مرتب می‌شوند. به این شیوه که مدخل های جدیدتر بالاتر قرار می‌گیرند و مدخل های قدیمی تر پائین تر قرار گرفته و به تدریج وارد آرشیو می‌شوند. برای جستجو در وبلاگ می‌توان به راحتی از طریق آرشیوهای تاریخی یا موضوعی اقدام نمود. در صورتی که در بسیاری موارد یک موتور جستجو برای جستجوی در سایت مورد نظر وجود دارد. نکته دیگر اینکه فرآیند بهینه سازی سایت در وبلاگها بی مفهوم است چون شما عملا دارید سایت دیگران را بهینه سازی می کنید.
    4. در وب سایت ها، مطالب جدیدی که به سایت اضافه می‌شوند بسته به نظر مدیر سایت در هر جایی از سایت می‌توانند قرار بگیرند و جدید بودن مطالب یک سایت را نیز از آخرین تاریخ روزآمدسازی سایت می‌توان به دست آورد.

    وبلاگ چیست؟

    اينترنت امکانات و ابزارهای متعددی ومتنوعی را به منظور ارائه خدمات وسرويس ها در طراحی سایت و طراحی پرتال در اختيارمخاطبان قرار می دهد . يکی از ويژگی های بسيار جذاب اينترنت در طراحی سایت و طراحی پرتال ارائه سرويس ها و خدماتی است که شما را قادر می سازد با مخاطبان خود ارتباطی پويا و متقابل برقرار نموده و از نقطه نظرات آنان در رابطه با يک مطلب ، آگاه شويد . در اين راستا هر يک از کاربران می توانند دانش و تجارب خود را در اختيار ديگران قرار داده و خود نيز به عنوان عضوی از يک جامعه شبکه ای مطرح گردند ( اشتراک دانش ) . فرض کنيد ابزاری ارزان قيمت برای انتشار مطلب در اختيار هر نويسنده و يا صاحب قلمی باشد که بتواند با استفاده از آن عقايد، اخبار ، ديدگاهها و نقطه نظرات خود را در رابطه با موضوعات مورد علاقه ، بدون محدوديت های مرسوم بيان نمايد.آيا شما علاقه مند به استفاده از چنين ابزاری می باشيد ؟ آيا تمايل به داشتن يک روزنامه شخصی داريد که در آن بتوانيد مطالب خود را در ارتباط با موضوعات مورد علاقه ، بيان نمائيد؟ بشريت درطی چند سال گذشته قدم در دنيای جديدی گذاشته است که بدون شک يکی از مهمترين دستاوردهای آن تحول و دگرگونی اساسی در ارتباط با نحوه نشر اطلاعات است. وبلاگ نمونه ای در اين زمینه بوده که با توجه به ماهيت اينترنت ، ويژگی دو طرفه بودن وب و تنوع خواسته استفاده کنندگان، در کانون توجه علاقه مندان قرار گرفته و ما امروزه شاهد رشد و گسترش چشمگير آن می باشيم . واژه ی ” بلاگ ” ، از جمله واژه های جديدی است که قدم در عرصه ادبيات جهانی اينترنت گذاشته است .

    تفاوت و فرق وبلاگ و وبسایت

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • چاپ کتاب لاتین
  • چاپ کتاب آمازون
  • خرید کتاب خارجی
  • چاپ کتاب اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری